Pedagógus vagyok! Általános és Szakgimnáziumi osztályokban tanítok. Ez éves szinten több 100 tanulót jelent. A probléma ezzel az új tantárggyal kapcsolatban szerintem az, hogy ehhez olyan tanulói állomány is kellene. Kifejtem!
Mi iskolánk középkategóriába tartozik. Gyerekeink alacsony %-a az, akik tehetségesnek mondhatóak. Többségük a "valamit tud" szinten van. Vannak akik úgy jönnek fel 5. évfolyamra, hogy az ABC-t újra kell velük ismételni mert elfelejtették. Kimerem jelenti, hogy nem a tanárokban van a hiba. A motiválás a mi feladatunk. Teljesen mind1 hogyan próbálkozunk, a gyerekek nagyrésze egyszerűen rövidtávú memóriával rendelkezik!
Na most ez alapján képzeljétek el, hogy 5. évfolyamon robotokat kell a gyerekekkel programoztatnom, algoritmust kell velük megértetnem... Hogyan tegyem mindezt hatákonyan, amikor a fele a szorzótábla felét is elfelejti mire feljön felső tagozatba továbbá évről-évre nő az SNI, BTMN stb tanulók száma ami további korlátokat jelent a haladásban! Többit már nem is mondom...
Egy konkrét példa! A Processzor fogalmát elmondom, leíratom, megmutatom képen és fizikailag is (körbeadom). Beszélünk róla és ismételjük is. 1 hét múlva a dolgozatban nem 1 volt aki a processzort nem ismerte fel. Miről beszélünk akkor?
Hihetetlen, hogy felsőszékbe ülő okosok nem néznek a dolgok mélyére....
[ Szerkesztve ]
Gondolkodj globálisan és tegyél lokálisan!