Ebből vajon mi az igaz? Vajon beleszámolták a teljes szerverpark kiépítését és 10 évi rezsijét is?
"As an online discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches 1."
Ebből vajon mi az igaz? Vajon beleszámolták a teljes szerverpark kiépítését és 10 évi rezsijét is?
"As an online discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches 1."
Röviden vki összefoglalná mi lesz ez a game? Vmi sci-fi mmo?
Hi, i'm new to APHEX TWIN, so i was wondering how much the IQ requirements was to enjoy his stuff. and understand all the underlying themes, because its really complex stuff. I have IQ of 119 but i heard that you need atleast 120 is it true?
4fős cooperatív open world MMO FPS, ami játszható egyedül is. Lesznek benne PVP részek, RPG elemek, sok sok ellenfél, millió loot. Kb mint a Borderlands sorozat.
Live-Die-Respawn
Ez az Activision teljes költségráfordítása, játék maga, marketing, szerverpark, lemezek matricázása, minden, legalábbis ha ugyanúgy értik, mint a GTA-nál.
[ Szerkesztve ]
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
Marketing 400 millió dollár a maradékból ment egy kicsi a játékra, meg egyéb dolgokra.
(#6) [Prolixus]
Régóta tudjuk, hogy egy-egy AAA-s játék büdzséje vetekszik a hollywoodi blockbusterekével (a bevételei meg le is pipálják azt), de ezt az óriási összeget így kívülállókánt eléggé nehezemre esik elhinni. A GTA V is rohadt sokba került, ez meg ennke a duplája lenne? No way!
I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando
(#7) TESCO-Zsömle válasza [Prolixus] (#6) üzenetére
Nincs az a pénz, amit ne lehetne elkölteni...
Sub-Dungeoneer lvl -57
Az durva, bár megvan minden esélye hogy visszahozza az árát.
(#9) [Prolixus] válasza TESCO-Zsömle (#7) üzenetére
Ez oké, de hol az összefüggés? Anélkül nehéz nyilatkozni, hogy láttam volna a teljes játékot (és különben sem vagyok szakértő), de elég nehéz elhinni, hogy mondjuk kétszer olyan jó lesz, mint a GTA V. Szóval a kérdés az lehetne, hogy mi került ezen ennyibe, ha valójában ennyibe került? Feltéve ha a büdzsé nagyobb része nem valóan a marketingre megy el...
I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando
Szegény Bobbyék hogy ennyi felesleges pénzük van, csak nehogy visszanyaljon a fagyi.
In space, no one can hear your coils whine... | HP Omen 15 | PS4 Slim 1TB | Huawei P20 Pro
Miért, a Superman Visszatér háromszor olyan jó, mint bármelyik Gyűrűk Ura rész? Csak mert háromszor annyiba került.
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
Nem mondanám 3x olyan jónak, de jó film lett szerintem...
A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.
Nem volt olyan rossz, mint amilyennek beállítják, csak érzékeltetni akartam, hogy a beleölt pénz meg idő nem biztos, hogy arányos a végtermékkel, ha csak az adott iparágat nézzük.
Meg azt sem szabad elfelejteni, hogy mostmár a játékipar a filmiparhoz hasonlóan elképesztő pénzeket öl K+F-be, gondolok itt a fejlődő mocap technológiára például, vagy arra a technológiára, amit fejlesztettek a Brave-hez, hogy Merida haja úgy lobogjon fürtönként, ahogy akarják. Na ezeket szépen hozzácsapják a készülő film/játék költségvetéséhez, lehetséges, hogy a Destiny-nél is vannak olyan új fejlesztések, amik így megdobják a költségeket.
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
(#14) TESCO-Zsömle válasza [Prolixus] (#9) üzenetére
Vedd alapul a Gyűrűk Urát.
A Gyűrűk Ura trilógia 3 könyvet dolgozott fel 270 millióból.
A Hobbit egyetlen könyvet dolgoz fel 500 millióból.
Sub-Dungeoneer lvl -57
Activision és nagy pénzkiadás? Na ne röhögtessenek már, ez ellentmondás!
[ Szerkesztve ]
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
Olyan játékot vettem alapul ami grandiózus és nagyon jó lett, tehát feltételeztem, hogy értelmesen költötték el a belé fektetett pénzt, és azt is feltételeztem, hogy a Destiny szintén grandiózus és szintén nagyon jó lesz. Innen jön az arányosság, innen jön az arányíthatóság.
A Szupi visszatér egy nagy fos volt, annál nyilvánvaló, hogy nem a megfelelő helyekre költötték el azt a sok pénzt. Még a CGI sem volt világverő benne abban az időben, szóval szerintem annél a filmnél eléggé egyértemű, hogy jelentős részben elherdálták a büdzsét. Éppen ezért nem jó összehasonlítási alap.
A K+F költségek nem jutottak eszembe az igaz, viszont ha valamilyen nagyon új és nagyon drága dolgot fejlesztettek volna ki csak ezen játék kedvéért, akkor azt szerintem a reklámkampányba is masszíven beleépítenék, mint pl. az Avatar esetében. Nem csipegetek fel minden Destiny-s hírmorzsát, de én ilyen nagy fejlesztésről nem hallottam például.
TESCO-Zsömle: Ez ok akkor, ha a Destiny esetében egy erőltetetten felpuffasztott, de valójában szegényes kontenttel rendelkező játékról lenne szó, de kétlem, hogy a Bungie hasonló manővert csinálna, mint amit peter Jacksonék a Hobbit trilógia esetében.
A másik meg, hogy mindezektől függetlenül meredek, hogy egy játék fejlesztésére képesek voltak ennyit költeni akkor, amikor egy GTAV-ös 250 millás büdzsés is monumentálisnak számított. A Destiny mögött ráadásul nincs bejáratott frencsájsz, "csak" egy Bungie. Ha már a filmeket vettük alapul, akkor szerintem nyugodtan elmondhatjuk, hogy amikor ma egy blockbuster 200-250 millába kerül, minden producer szívrohamot kapna, ha meghallaná, hogy egy alkotó ennek a dupláját kéri a finanszírozóktól.
[ Szerkesztve ]
I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando
Troll ON:
Es 2 ev utan nem lesz kaphato mert lejar a licence mint a Deadpool-nal
OFF
Borderlands MMO brutalabb grafikaval sci-fi kornyezetben, hmm. Ha nem havidijas fizetesi modellre gondoltak akkor talan meg mukodhetne is csak hat mar maga a sci-fi es a co-op teruleten is vannak nagy nevek. Raadasul kis gepigeny kell a L4D es Borderlands reszeknek is ahonnan nem biztos, hogy vevoket fognak elszivni. Az MMO piac meg mar megint erosodik majd ebben az evben kemenyen, szoval lehet picit tulzasba vittek a koltekezest mert sokat varnak.
[ Szerkesztve ]
Eleve a konzolosokat célozza, mert egyelőre csak arra jön így gépigény mit sem számít. Amit írtál 2 játékot meg már gondolom kijátszott oda-vissza aki akarta 5-ször, így biztos vágynak már valami újra. Havidíjról nem volt szó, így amiatt aggódni nem kell.
Nem lesz fizetős.
Live-Die-Respawn
Na ja. Én is ezen röhögök, hogy majd pont Kotick fog kiadni ennyit 1 címre amikor szerintem a teljes COD franchise-ra nem költött ennyit, még egy tisztességes engine-re is sajnálja a pénzt.
Cod 100 200 misi szokott lenni, de nem játék fejlesztés hanem a marketing a reklámozás.
Nubia Red Magic 8 Pro Realme GT 2 Pro , Samsung Galaxy Tab S6, Samsung Watch Active 2
Tételezzük fel, hogy valóban 500millió-t költenek rá. Na most ha a GTA5-re 250milliót költöttek és hozott több mint 1milliárdot akkor ők se járhatnak rosszul. De ne felejtsük el, hogy a GTA5 egy jól bejáratott franchise, már rengeteg éve épülő birodalom. Aminek meg van a rettentő nagy rajongótábora, sőt a reklámoknak hála, már mindenki GTA5-el akart játszani hónapokkal a megjelenés előtt. Ráadásul a játék jó is lett, tartalmas, talán a leg tartalmasabb játék ami valaha készült, és elképesztő szabadságot kap benne a játékos. Ezzel szemben a Destiny egy épülő univerzum első része, egy teljesen új franchise első képviselője. Ígéretes, egyedi univerzummal. De a Borderlands-ben már tökéjre járatott játékmenettel.
Én mint nagyon komoly játékpiaci elemző ( ) Nem hinném, hogy eléri az 1milliárd dollárt, sőt kizártnak tartom, szerintem örülhetnek ha nullára kijönnek. De ez nem feltétlenül baj, mert ha az univerzum megáll a lábán, és a játékosok rákapnak, akkor a következő rész már sokkal nagyobb profitot fog termelni. Szóval ez hosszú távú befektetés, ellenben a GTA-val.
[ Szerkesztve ]
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
Kb 2-3 nap alatt szerintem.
Nem is olyan rossz üzlet ez a játék kiadósdi...
GTA5 szintű bevételt persze nem fogja elérni, de szerintem nem is ez a célja az Acti-nak, vagy legalábbis az igazgató tanács józan eszű tagjainak. Viszont nem is egy a semmiből előjövő indie alkotásról beszélünk.
Azért van és lesz itt még marketing hadjárat, nem is kicsi, az Acti ebben azért nem szokott rossz lenni. Plusz még ott van a Bungie, ami már alapból jó pár millió embernek eladja a játékot csak a nevével, gondolom ezt sem kell részletezni. És ha még azt is számításba vesszük, hogy az MMO igencsak fejlődő és felkapott műfaj lett az utóbbi időkben lesz itt eladás bőségesen, én nem hinném, hogy "csak" 0-ra jönnek ki...
Előző és új generációs konzolokra is megjelenik, szóval mindenkinek elérhető lesz. PC igaz kimarad at első körből, de a fejlesztők nyilatkozták, hogy nem zárkóznak el a platformtól (ergó meg fog jelenni rá) de miért is tennék, a PC-s gémereket sem kell hálóval fogdosni, hogy MMO-t játszanak.
Vannak itt előzetes piaci felmérések mindig, tudják ők, hogy mit csinálnak.
Egy GTA5 marketing vezetőnek azért jóval egyszerűbb volt az élete annyi szent. Ráadásul kb gennyesre is kereste magát, csak úgy mellékesen....
Kb. 31 dorrár jut egy játékból a költségek fedezésére.
Ha ezt PC-re adták volna, nem hozta volna ezt a szintet.
Live poor, die ritch.
Volt már róla értekezés külföldi oldalakon, hogy a játékipar nagy pénzmosoda lett. Nem lehetetlen, hogy nem tévedsz.
Le style est l' homme même. | Azt mondani, hogy nem érdekel a magánélethez való jog, mert neked nincs titkolnivalód, ugyanolyan, mintha azt mondanád, hogy nem érdekes a szólásszabadság, mert nincs mondanivalód.
Azért 500millió $ az nagyon sok pénz. Ezt ne felejtsd el. De lehet igazad lesz.
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
Érdekes, hogy ebbe a giga költségvetésbe pont a pc-s verzió nem fért bele, miközben még most is a pc a legideálisabb platform az online fps-ek számára és ott is a legnépszerűbb... persze szerintem így is vissza fogja hozni az árát, csak legfeljebb nem olyan nagy arányban mint a GTA hozta vissza a 250 millát...
(#29) TESCO-Zsömle válasza [Prolixus] (#16) üzenetére
Akkor fogjuk meg a dolgot marketing-oldalról. A GTA5 egy már jól bejáratott sorozat 7. része. Jó bornak nem kell cégér alapon megússzák az egészet 250 millából.
A Destiny viszont egy tervezett sorozat első epizódja, ami az egész sorozatnak hivatott megásni az alapját. Emellett még nagyra törőek is. Fogták az elmúlt 5 év legnépszerűbb játékainak legjobb elemeit és összeollózták, hogy a lehető legnagyobb tömegeket mozgassanak meg vele. Ennek persze megvan az a hátránya is, hogy irdatlan mennyiségű marketinggel kell nyakon önteni, hogy az emberek reakciója ne "Ezt én valahol már láttam..." legyen.
Megnézel egy előzetes gameplay-videót, játékmenet szempontjából a Borderlands köszön vissza rád...
Sub-Dungeoneer lvl -57
Jaja, legideálisabb, legnépszerűbb persze. Ezeket mégis honnan veszed? Most a jelenleg 58k online bf4 játékosból csak 11k PC.
Kijön a Destiny Pisike már a megjelenés előtt 2 nappal teszi fel a kis PC-jére a Reloaded verziót. Egyébként a gta meg se jelent PC-re és úgy hozott nem kis pénzt. Sajnos vagy nem sajnos ez van. Konzol sokkal jobb platform üzleti szemmel.
Sok bizony!
De abba belegondoltál, hogy a CoD-al (meg a többi kiadott játékkal) mennyit kaszál minden évben az Acti? Én még csak tippelni sem merek! Oké a Ghost most kivételesen nem döntött rekordot (bár ettől függetlenül a dobogó környékén mászkál még mindig) de előtte szinte minden évben sikerült a többivel, nem kell mondani, hogy mennyi fogy belőlük minden alkalommal. És akkor most egy olyan játékról beszélünk, ahol fejlesztési költség igencsak minimális lehet az átlaghoz képest. Sőt, talán még annál is kevesebb!
Van ott lé rendesen.
Simán kinézem belőlük, hogy ennyit tudnának költeni egy játékra. Az már más kérdés, hogy megtették-e vagy csak ez is a marketing része.
Nem ugyanarról beszélünk. Én ideálisat írtam, mert az egér + billentyű kombó egy ugyanolyan tudású játékos kezében messze jobb mint a kontroller. Az, hogy pénzügyileg a játékok nagy részét a konzolokra lehet a legjobban eladni, ezt nem változtatja meg... és mivel ez a játék eleve csak konzolokra jön ki (bár maguk a készítők is érezték, hogy a pc verzió hiánya miatt magyarázkodni kell, amit meg is tettek, amikor előadták, hogy jaj mi szegények túl vagyunk terhelve és nincs elég emberünk... ami az 500 millás költségvetés beharangozása után még viccesebb számomra), ami azért furcsa számomra, mert ők most egy új sorozatot akarnak felépíteni és azt senki nem mondhatja, hogy ilyen esetben pont a pc-t kell belőle kihagyni, ha hosszú távra terveznek ténylegesen, hisz gondolj csak arra, hogy a cod meg bf sorozatok mennyi pénzt hoztak be 1-1 megjelent részükkel (milliárdos tételekről beszélünk ott már, jóval kisebb fejlesztési költség mellett).
Sok pénz, de köztudott hogy reklámra végtelen mennyiségű pénzt el lehet verni. És itt is ez lesz szerintem hogy a legtöbb kiadás a marketing költéségekre megy majd el.
Live-Die-Respawn
Teljesen mind egy mire költik. 500millió dollárt már visszatermelni is szép teljesítmény lesz. Nem is beszélve arról, hogy a játék profitot is termeljen. Ez inkább fanchise szintű hosszú távú befektetés. Nem tudok fejből számokat, hogy melyik játék mennyit kaszált, de szerintem 500milla már önmagában is jó pénz lenne. Így nekik sokkal jobban kell teljesíteni a sikerhez. Bár ez relatív, mert ha sikerül jól megalapozni ezzel a résszel a cím jövőjét akkor nincs baj.
Ráadásul szerintem ez az 500millió egyenesen arányos a sok DLC-vel és egyéb, a játékosokra átruházott költségekkel. Gondolom én.
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
(#35) [Prolixus] válasza TESCO-Zsömle (#29) üzenetére
Lehet félreértem amit írsz a GTA-ról, de ha egy rókabőr CoD-ra ráköltenek 150 milkát marketinggel együtt, akkor a GTA 250 milliójára elmodhatjuk, hogy pl. a CoD-dal ellentében azon minden elköltött penny meg is látszik. Szerintem nem megúszni akarták 250 millióból, hogy a név majd úgyis eladja, hanem tényleg nagyon odatették magukat szakmailag és persze anyagilag is. A végeredmény az egyik legjobb játék ever.
Az mondjuk igaz, hogy hosszú távra terveznek a Destiny-vel, és lehet úgy gondolkoznak a pénzemberek, hogy ez a rész lehet csak nullszaldós lesz, de ha bejön a népeknél az első rész, akkor a folytatásokból majd két lapáttal tudják lapátolni a pénzt...szóval végülis hosszú távon megérheti a dolog. Azonban még így is rettenetesen nagy összegnek tartom ezt az 500 milliót az eddigi top címek fejlesztési költségeihez képest, és a mai játékiparra szeirntem nem mondható, hogy az 5-10 éves távlatokra alapozott (éppen emiatt sok bizonytalanságot tartogató) tervek alapján hoznák a döntéseket, sokkal inkább fontos a minél gyorsabb, aktuálisan kiadott címen történő profitrealizáció. De még ha tévedek is, az összes kiadó közül pont a jogosan sokat szidott Activison váltana gyökeresen más üzletpolitikára?
I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando