(#45) Lauda:
"A reszecskeszuro tisztitasa ugy tortenik, hogy utolagos uzemanyag befecskendezessel megnovelik a kipufogogaz homersekletet, ezaltal a felrakodott koromszemcsek elegnek. Emiatt van az is, hogy regenerelaskor beindul a hutoventilator."
Azt hiszem, ezt tudtam eddig is. Viszont amit írsz, az a passzív regenerálás, amikor a műhelyben álló autó motorvezérlését a gyári szervizműszerrel utasítják a regenerálás végrehajtására.
Amikor a kocsi maga végzi menet közben, akkor nem veheted észre, hogy működik-e a hűtőventi.
(#57) daa-raa:
"A D10 meg mindenféle elbaszott adalék nélkül is hozza az Euro3-at, akár az Euro4-et is."
A D10 csak Euro1-2-t tudott. Volt Euro3-as változata is, hengerenként 4 szeleppel, de tudomásom szerint nem sokat bírtak, repedtek a hengerfejek a szelepek között, és a Volánok visszaalakították Euro2-es D10-re.
(#58) bambano
"tipikus dízelfan fud, aki összehasonlítja a szabadszívású régi benzines motor hatásfokát a legfrissebb fejlesztésű dízelével."
Pedig ez igaz. Ha szívó dízelt szívó benzinessel hasonlítunk, akkor is.
(#61) t72killer:
(I)"Természetesen a kb 800EUR-t felemésztő nagyszervizt (~200ekm-nél) és az alapból ~5-10%-kal magasabb vételárat is bele kell kalkulálni. Azok a "szagértő" cikkek, ahol még a gumicserét is magasabb díjjal számítják a dízeles modell költségeihez a shitcom kategóriába tartoznak."(/I)
Természetesen a dízel drágább, de a fogyasztása is alacsonyabb.
Ignisnek a 4 gyertyája 25ezer, 60ezrenként cserélendő. Az új közvetlen benzinesekben pedig már szinte minden olyan alkatrész megtalálható, ami a dízelekben, és továbbra is van gyújtórendszer.
(#74) proci985
"egyik ismerosnek skandinaviaban egy Toyota Aurisa volt (szinten elektromos), mukodott rendesen. nem tudom hogyan hasznalta, de nem panaszkodott ra, pedig volt -25 fok is abban az idoben amikor az ove volt boven."
Egy kicsi benzines vagy dízel motor alapjáraton 0,7-1 litert fogyaszt óránként. Ha télen elakadnék 40 literrel tankban, akkor majd' 2 napig nem fagynék meg. Kíváncsi lennék, hogy elektromos autóval mi történne.
(#88) Rive:
"A probléma gyökere, hogy az európai környezetvédelem (nem kis részben a németek nyomására/lobbierejének köszönhetően) már a sokadik olyan helyzetbe szalad bele, amikor a környezetvédelmi célokat igazából nem sikerült elérni,"
A németek éppen hogy ellenzik a környezetvédelmi szigorításokat, főleg a CO2 kvótát, mert nagy autókat gyártanak.
(#91) DonElvis:
"Ha valalki mutat nekem egyetlen olyan dízel autót (vagy akár benzinest) a világon, amely a valós körülmények között is hozza, akkor azt azonnal megveszem."
Sok ilyen kocsi létezik. A baj veled van, mert nem a tesztciklus szerint használod.
"Amúgy a japán dízeleket is vizsgálgatják már?"
Igen. A Mazda Skyactive-D mindössze 3-szorosan lépte túl a megengedett értéket.
(#120) Rive:
"Tényleg irreálisak a követelmények - az egész belsőégésű motor dolog a lehetőségeinek a legvégén jár, egyre kisebb fejlődés is egyre nagyobb befektetést követel."
Régen a gyártók erősebb, tartósabb, megbízhatóbb, kisebb fogyasztású, egyenletesebb járású, vagyis jobb motorokat akartak fejleszteni. Ma az a céljuk, hogy az előírásoknak megfelelő motorokat készítsenek. A fejlődés töretlen, csak mi használók nem élvezzük a gyümölcsét, és a sok érzékelő, computer és segédkütyü ára is a mi zsebünket húzza.
(#123) Feketelaszlo:
"Az lett a vége a garasoskodásnak, hogy most autónként 1-3000 $-os kártértési költségekről beszélnek, ha utólagosan módosítani kell valamit."
Bizonyos motorjuknál mindössze annyit kellett volna módosítani a motorvezérlő programján, hogy 2500-4000 fordulat között kb. 5-15 lóerővel visszaveszik a teljesítményt, és akkor nem bukik az USA teszten.
(#42) Hieronymus
"A motorok élettartama meghaladja a benzines társaikét."
Amíg a Dízelek fele annyit forogtak üzem közben, mint a benzinesek, addig ez látványosan így volt.
Ma már inkább attól függ, hogy mekkorára tervezik az élettartamukat. Alapban 200-250ezer km-re, de ha haszongépjárműben is szerepet szánnak a motornak, akkor félmillióra. A haszongépjárművekben általában dízel motor van. És amikor személykocsiba félmillára tervezett motor kerül, akkor születnek a legendák...
Sokkal kellemesebb úgy hibát keresni, ha tudod, hogy másban kell!