2021. május 15., szombat

Gyorskeresés

Csaló autógyártók- Csak én érzem (részben) műbalhénak?

Írta: | Kulcsszavak: volkswagen . manipuláció . csalás

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Elöljáróban kiemelném, hogy nem flamewart akarok, nem szeretném, ha mindenféle hitvallási kérdések merülnének fel és a dízel vs benzin vitába sem akarok belemenni.

Biztos mindenki hallott a jelenleg folyó botrányról. Elsősorban a Volkswagen csoport van kiemelve mint csaló, de azóta napi szinten cikkeznek megbukó modellekről és gyártókról. Amennyire követem csak a dízel modelleket vizsgálják és elsősorban ezek ellen folyik most médiahadjárat.

Nekem több problémám van a dologgal:

1. Eleve maga a tesztelési folyamat hibás, elhibázott és már régóta meg kellett volna változtatni.

Ugye a fogyasztási az nagyjából úgy zajlik, hogy ráállítanak egy autót a tesztpadra egy csarnokban, ahol hagyják felmelegedni a szobahőmérsékletre, majd ott egy meghatározott gyorsítási-lassítási szekvenciát futtatnak végig, majd az így kapott fogyasztási adatból extrapolálják a 100 km-es fogyasztást. Rögtön az első probléma ezzel a légellenállás hiánya, az autó nem kanyarodik ami rögtön messze áll a valóságtól, de pl tudtommal nem is kell, hogy teljesen széria legyen az autó, tehát gyakran túlfújt gumival és spéci kenőanyagokkal felszerelve kerül az autó a tesztpadra így akár 30-40%-al alacsonyabb fogyasztás is kijöhet. De hát ha a szabvány megengedi akkor meg lehet tenni.

2. Elszálló követelmények

Én környezetvédő vagyok, ha nem is a legvérmesebb fajtából. Tehát megértem és helyeslem a szándékot ami emögött húzódik, de sajnos a döntéshozók az íróasztal mögül nem mindig vannak tisztában a fizikával és a műszaki lehetőségekkel. Bár nem vagyok nagy autós, de úgy tudom, hogy az Euro 5-ös norma is csak nagyon nehezen teljesíthető csalás nélkül aztán már itt a még szigorúbb Euro 6. Továbbá ott van az a nyomás is, hogy az új modell az legyen szebb, gyorsabb, gazdaságosabb ami szerintem már nem nagyon kivitelezhető a hagyományos motorokkal. Minden technológiának megvan a maga korlátja és nagyon úgy néz ki, hogy a dízel elérte ezt (vagy nagyon közel van hozzá).

3. Félinformációk

Egy független szervezet hozta ugye nyilvánosságra a problémát, miszerint az érintett modellek valós körülmények között nem hozzák a környezetvédelmi határértékeket és fogyasztási adatokat. Nos ez rendkívül rémisztően hangzik, de arról már nem szól a fáma (a legtöbb esetben), hogy ez mondjuk szoftveres csalás miatt van (mint a Volkswagen egyes modelleiben) vagy csak szimplán az elb*szott mérési módszer miatt.

Igazából nem jártam körbe rendesen a témát, de érdekelne a véleményetek. A szemét multi meg a kapitalista cionista gyíkember ufo HAARP összeesküvéses fröcsögéseket kérem mellőzni.

Hozzászólások

(#1) Stanlee


Stanlee
senior tag
LOGOUT blog

Az 1-es ponthoz annyit, hogy amirol irsz, az nem a ciklus szerinti fogyasztasi meres, hanem a tesztpados karosanyag kibocsatas. A ketto kozott annyi a kulonbseg, hogy a fogyasztast tesztpalyan csinaljak, mig a karosanyag kibocsatast tesztpadon. A tesztpalyara vannak eloirasok (lejtes, palya anyaga, szel, stb.). Spanyolorszagban van egy, aminek pont a megengedett a lejtese, ill. a szeljaras is altalaban kedvezo. Vannak aztan azok a pilotak, akik mindent tudnak a meresi ciklusrol, es annyiszor mennek, amig meg nem lesz a leheto legjobb kombinalt ciklusu figyasztas.

Mindketto tavol all a valosagtol, de ha a torveny igy irja elo, a megadott lehetosegek kozott csalni kell.

Magat az egesz hiszteriat nem ertem. Az ADAC is irt mart korabban arrol, hogy nem egyeznek a tesztpados meresi eredmenyek es a valosagban (ertsd kint a normalis forgalomban) mert eredmenyek, de azt akkor mindenki magasrol letojta. Most azert, mert az usakok mertek egyet, lett belole nagy balhe.

En az energiaiparban dolgoztam, ott ugy mukodott, hogy a TÜV bejelentette, hogy holnap jon merni. A motoron a meresig bekapcsoltuk a katalizatort, majd amikor elmentek, kikapcsoltuk. A gyartonak ket kulonbozo szoftvere van, eppen a TÜV meresi vagy a normal uzemi (rosszabb karosanyag kibocsatasi erteku) motorvezerles. Termeszetesen a normal uzemi alacsonyabb fogyasztasu, katalizator nelkuli. Ott, ahol 100 millio megy el evente tuzeloanyagra, 1%-os fogyasztascsokkenes is mar cash.

filtered-news.net

(#2) KaiotEch


KaiotEch
nagyúr

Műbalhé természetesen. Amúgy meg ki a szart érdekli, hogy mennyi a CO2 kibocsátása? Megveszed fizetsz rohadt sok adót, már azt sem tudod mire, csak fizettetik a rohadékok. Nem azzal fogsz villogni hűűűű Euro6-os a motor benne, hanem mondjuk a kinézettel. Lehet más nem ért ezzel egyet, de én személy szerint pont lesz@rom, hogy 100g/km vagy 130g/km. Sokkalta nagyobb gyárak jobban szennyezik a levegőt.

"Ha akarok venni egy terméket az alzánál (JBL GO 2) ami 9.990 Ft, akkor ehhez még kell vennem valamit, hogy 12.000 Ft legyen?" by oszy || "Fixen gépbe rögzített vinyót ne nevezzünk már tárolásnak, az max átmeneti tár." by Dr. Akula

(#3) Klaus Duran


Klaus Duran
senior tag
LOGOUT blog

Tönkre akarják tenni az európai gazdaságot. (autóipar)

A Doctor nem hal meg, csak átalakul. https://www.youtube.com/watch?v=0C3zgYW_FAM

(#4) KaiotEch válasza KaiotEch (#2) üzenetére


KaiotEch
nagyúr

Jóhogynem a CPU-kat, PSU-kat is úgy árulják, hogy mennyi az elektroszmog kibocsátása. Az is rossz hatással van az emberre... És ki törődik vele? A kutya sem.

"Ha akarok venni egy terméket az alzánál (JBL GO 2) ami 9.990 Ft, akkor ehhez még kell vennem valamit, hogy 12.000 Ft legyen?" by oszy || "Fixen gépbe rögzített vinyót ne nevezzünk már tárolásnak, az max átmeneti tár." by Dr. Akula

(#5) Lauda


Lauda
félisten

Szerintem valos problemat fedeztek fel.

Az elso ponthoz szolnek csak. Ennek a meresnek semmi koze a legellenallashoz es a kanyarokhoz. A kipufogogaz osszetetelet meri, ami akkor is annyi, ha kanyarodsz es ha 190-el mesz a palyan.

Temeszetesen csak a vw motorokat leszamitva. ;]

[ Szerkesztve ]

(#6) D1Rect


D1Rect
félisten
LOGOUT blog

"de sajnos a döntéshozók az íróasztal mögül nem mindig vannak tisztában a fizikával és a műszaki lehetőségekkel"

Ennyi meg egy bambi.

01110011 01101000 01101111 01110010 01110100 01110101 01110010 01101100 00101110 01100001 01110100 00101111 01101111 01111001 01000101 01010000 00111001

(#7) Hieronymus


Hieronymus
őstag
LOGOUT blog

1. Nem az üzemanyag fogyasztás mennyiségével van baj.
A dízel motor szennyezőanyag kibocsájtásának kén tartalma emelkedik a megengedett érték 40-50 szeresére valós helyzetben.

Ezt a VW szoftver segítségével manipulálta. Teszt körülmények között a határértéken belül maradt a kibocsájtás. A közúton meg sokszoros értékű szennyezés.

Egyetlen autógyártó sem tudja teljesíteni az euro5 előírásait éles helyzetben. De a többiek nem manipuláltak szoftverrel. Ez az alapvető különbség.

„Sohase hagyd, hogy az erkölcsi érzéked meggátoljon a helyes cselekedetben!”

(#8) ncc1701


ncc1701
addikt

Dízel motor az hajóba való, meg teherautóba. Remélem megszigorítják úgy az előírásokat, h csak benzinnel hajtott autó tudja majd teljesíteni. Vadi új dízel mögött is utálok menni, mert csípős, büdös. Ezekhez képest egy 2T moci illatfelhő.

[ Szerkesztve ]

(#9) nemlehet válasza Stanlee (#1) üzenetére


nemlehet
őstag

Én úgy emlékszek, hogy a katalógusba kerülő fogyasztási adatot is tesztpadon mérik. De nem esküszök meg rá.

(#2) KaiotEch

Azért magasról tenni az egész kibocsájtásra nem kéne, de tény, hogy eleve a légszennyezés kb 30%-ért felel a közlekedés aminek ugye adott részét adják a személyautók amin belül is csak egy részhalmaz a dízel. Tehát ha a dízelek ennyivel meg annyival túllépik a hatérértéket se biztos, hogy egyáltalán statisztikailag kimutatható a többletszennyezés.

(#5) Lauda

Szerintem ebben nagyon tévedsz. A károsanyag kibocsájtás nagyban függ az elhasznált üzemanyag mennyiségétől. Ergó nagyobb fogyasztás->nagyobb kibocsájtás. Persze a motor technológiája meg még rengeteg dolog közrejátszik, de attól még ez is nagyon fontos tényező.

(#3) Klaus Duran

Ez nekem is eszembe jutott, de inkább annak tekintetében, hogy németországot kívánják kicsit bokán rúgni, mivel úgy se hagynák tönkremenni a Volkswagen csoportot, ha kell az állam feltőkésítené.

(#8) ncc1701

Ez szerintem hülyeség. Rengeteg helyzet van amikor egy dízel jobb mint a benzin. Pl aki 1500 kilométereket ingázik annak egy 6 sebességes dízel sokkal jobb. Egy dízel Octavia 5 liter körül elmegy pályán tempomattal, hol tudja ezt egy benzines? Ott azért már elég jelentős a spórolás ami környezetvédelmi szempontból sem lényegtelen.

Amúgy elhiszed, hogy egy modern dízel messze nem csípős meg büdös? Meg se mondanád, csak ha tényleg autófan vagy, hogy az éppen dízel vagy benzin...

[ Szerkesztve ]

Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3

(#10) ncc1701 válasza nemlehet (#9) üzenetére


ncc1701
addikt

Orromat nem csapod be, simán érzem a csípős, büdös szagot egy Nxx-xxx-es rendszámű, akár bmw után is, belső keringetésre kell raknom.
A benzines autót el lehet gázosítani, úgy máris ugyanannyiba kerül az utazás, mint a dízel, csak jóval kevésbé szennyezi a környezetet, és az embernek nem kell szemenköpnie magát a kerregő dízel miatt. Tudod, guminő, alkoholmentes sör, dízel autó, automata váltó.

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2021 PROHARDVER Informatikai Kft.