Hirdetés

2019. október 23., szerda

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Tapsi


Tapsi
(őstag)

Az emiatt felmerülő károkat ki fogja megtéríteni? :U

(#2) DaveJr válasza Tapsi (#1) üzenetére


DaveJr
(őstag)

Milyen károkra gondolsz? Kinek keletkezett kára?

Isten és a programozók versenyt futnak egymással. A programozók egyre hülyebiztosabb programokat készítenek, Isten pedig egyre hülyébb embereket.

(#3) Tapsi válasza DaveJr (#2) üzenetére


Tapsi
(őstag)

Például azoknak a bankoknak, akik időre elkészültek ahelyett, hogy lenne +1 évük vakarózni. Ez költség szinten százmilliós plusz is lehet (nem mindegy, hogy egy projektre 2, vagy 3 éved van).

Vagy azoknak a fintech cégeknek, akik már alig várják, hogy erre építsék a szolgáltatásaikat. Nekik ez szintén ~1 év kiesés.

És végül az ügyfeleknek, akik nem élhetnek a szolgáltatás előnyeivel.

(#4) DaveJr válasza Tapsi (#3) üzenetére


DaveJr
(őstag)

A bankok és a fintech cégek nagyon jól tudták/tudják, hogy ki hogyan áll a fejlesztésekkel. Nem érte őket váratlanul a csúszás. Maradjunk annyiban, hogy nagyon nagyon sok minden hiányzott minden oldalon ahhoz, hogy valóban elinduljon júli 1-gyel.

Ügyfelek semmilyen kárt nem szenvedtek el. Jelenleg olyan minimális előnnyel járt volna a dolog, hogy számszakilag kimutathatatlan. És a lakosság szerintem minimum 80%-át nem is érdekli a dolog. Elég csak körbenéznem az ismerettségi körömben.

Isten és a programozók versenyt futnak egymással. A programozók egyre hülyebiztosabb programokat készítenek, Isten pedig egyre hülyébb embereket.

(#5) cuebler


cuebler
(senior tag)

mondjuk a "szégyenlista" érdekes lehetne az ügyfelek számára is, csak hogy tudják/tudjuk melyik bank mennyire komolyan veszi a kötelezettségeit... tekintettel arra, hogy kitolták a határidőt, magyar tulajdonú bank (bankok) lehet a ludas, máskülönben bírságolás és kötelezés lett volna :D

"Vannak, akik csak a csúfságot látják a világban... a zűrzavart. Én a szépséget látom..."

(#6) adamssss válasza cuebler (#5) üzenetére


adamssss
(veterán)

En is megneznem azt a listat.
Egyebkent pedig szomoru a csuszas. Az MNB helyeben kemenyebben hordettem volna meg a hataridot szankciokat belengetve.

(#7) DaveJr válasza cuebler (#5) üzenetére


DaveJr
(őstag)

Nézd meg, hogy milyen bankok vannak ma Magyarországon. Na meg is kaptad a listát :D
Amúgy volt fent valahol egy cikk amiben leírták, hogy ki mit vall be hogyan áll. Volt pár bank aki bevallotta, hogy rosszul áll, nem egy külföldi volt köztük.
Amúgy az is elgondolkodtató, hogy miért nem bírságolt eddig az MNB. Lehet, hogy ő sem volt még teljesen készen a fejlesztésekkel (Giro)? :F

Isten és a programozók versenyt futnak egymással. A programozók egyre hülyebiztosabb programokat készítenek, Isten pedig egyre hülyébb embereket.

(#8) Tapsi válasza DaveJr (#4) üzenetére


Tapsi
(őstag)

Nem érte őket váratlanul a csúszás.

És? Egy projekt előkészítésekor nem azzal számolsz, hogy majd biztos úgyis kitolja a határidőt a szabályozó hatóság! Márpedig ezek a projektek évekkel ezelőtt indultak, úgy lettek bebudgetelve, hogy az eredeti időpontra készen kell lenni.

És a lakosság szerintem minimum 80%-át nem is érdekli a dolog. Elég csak körbenéznem az ismerettségi körömben.

Az ismerettségi köröd nem reprezentálja a teljes társadalmat. Másrészt persze hogy nem érdekli, ugyanis nem látja jelenleg a valódi előnyét. Amikor a fintech cégek ennek alapjaira építve például magvalósítják az olcsóbb bankolást, akkor meg majd érzi.

(#9) BabMester válasza adamssss (#6) üzenetére


BabMester
(tag)

.

[ Szerkesztve ]

(#10) joey04


joey04
(félisten)

szánalmas

(#11) DaveJr válasza Tapsi (#8) üzenetére


DaveJr
(őstag)

Azzal nem számolsz, hogy elfogják tolni, de a projekt elején felméred, hogy mekkora esélyed van odaérni.
Igen úgy lettek budgetelve, hogy oda kell érni, de ez még nem jelenti azt, hogy 1-2 év múlva oda is érsz. Nem egyik napról a másikra derült ki, hogy halasztás lesz. Folyamatos volt az újratervezés. Legjobb tudásom szerint egyik részvevő sem tudott volna rendesen működni július 1-től. Még azok sem akik azt mondták.

Tehát a lakosságot jelenleg semmilyen kár nem érte.
Egy szóval se mondtam, hogy az ismerettségi köröm reprezentálja a társadalmat. Épp ellenkezőleg. A társadalomban látható passzivitás jól kimutatható kisebb körben is.

Isten és a programozók versenyt futnak egymással. A programozók egyre hülyebiztosabb programokat készítenek, Isten pedig egyre hülyébb embereket.

(#12) XZoli


XZoli
(aktív tag)

jó nagy büntetést fizettetni velük

[ Szerkesztve ]

Asus P7P55D deluxe Core I5 750 Cpu SAPPHIRE HD 7950 3GB OC GDDR5 16GB Kingston HyperX Memória CTF 700-14CS Táp

(#13) DaveJr válasza XZoli (#12) üzenetére


DaveJr
(őstag)

Attól még nem lesznek készen hamarabb. A büntetést meg majd megfizettetik az ügyfelekkel banki díjak formájában aztán kész.

[ Szerkesztve ]

Isten és a programozók versenyt futnak egymással. A programozók egyre hülyebiztosabb programokat készítenek, Isten pedig egyre hülyébb embereket.

(#14) Waikiki válasza Tapsi (#3) üzenetére


Waikiki
(tag)

Háát, nem is hallottam még fintech cégről, amelyik az azonnali fizetésre épített volna bármilyen szolgáltatást, főképp úgy, hogy a PSD2 még el sem indult, és igazából az lesz a fintech cégek játszótere.

Xiaomi, LeEco, ZUK, (Yi M1 Mirrorless, Redmi Pro, 360N4S, Redmi Note 4, Mi5S (plus), Le Pro 3!!!! stb.) SPEmall kuponok https://goo.gl/P3v6B0 Hardverapro csoport: https://goo.gl/EPnfc1

(#15) Littoral


Littoral
(tag)

Mondjuk az évszám nem szerepel a cikkben...
Nemrég jegyeket kellett vennem egy rendezvényre (a magyar nyelv a számos e-betűiről ismerszik meg...), ahol bár magyar/országi rendezvényről volt szó, PayPal útján lehetett ezt előre megtenni. A fizetési linkjük nem működött, úgyhogy az email-címükre "utaltam" a PP-n keresztül. Még aznap írtam nekik emailt, hogy "utaltam", hogyan tovább, mellékeltem a tranzakció-számot. Írták, hogy X időben megérkezett, ez kb. fél órával volt később, mint ahogy elindítottam a folyamatot.
Nem látom a bankok problémáját.

(#16) DaveJr válasza Littoral (#15) üzenetére


DaveJr
(őstag)

Paypal-nál te bankkártyás tranzakciót indítasz, ami azonnali. Teljesen más rendszereken keresztül zajlik, mint egy számlás utalás. De ha nem kártyás volt, akkor jelenleg 1 óránként elmennek a tranzakciók. Szóval az is lehet, hogy pont fél időben indítottad a tiédet.
A bankok problémája ott van, hogy azok a rendszerek amikben a számlákat és ügyfeleket nyilvántartják nagyon régiek, nem arra lettek 20-30 éve kitalálva, hogy napi 24 órában működjenek. Általában éjszaka több órára bezárnak ezek a programok és nem fogadnak be kintről újabb tételeket. Ilyenkor végzik el a napi forgalom ellenőrzését, könyvelését, napot zárnak...stb. Sokszor hétvégén nem is mennek. Most hogy 24/7-es működés az elvárt az alapjait kell megbolygatni ezeknek a rendszereknek, ami nem kis feladat, mert továbbra is biztosítani kell az atom stabil működést. Szóval megoldás keresés, tesztelés, javítás, tesztelés, optimalizálás, tesztelés, javítás....és így tovább. És még ekkor csak a számlavezető rendszerekről esett szó. Emellett ott vannak a ügyfél által használt programok, netbank, mobilbank, ezeket is fel kell készíteni a megnövekedett terhelésre. És még ott vannak a köztes szoftverek amik biztosítják a programok közötti kommunikációt.
Szóval nagyon komplex és nagyon nagy fejlesztéseket kell a bankoknak meglépniük. Minél nagyobb egy bank annál komplexebb a rendszere.

Isten és a programozók versenyt futnak egymással. A programozók egyre hülyebiztosabb programokat készítenek, Isten pedig egyre hülyébb embereket.

(#17) Kékes525


Kékes525
(veterán)

Magyarországon vagyunk.

Okos vagy, ha csak a felét hiszed el annak, amit hallasz. Zseniális, ha tudod, melyik felét.

(#18) Iginotus válasza DaveJr (#16) üzenetére


Iginotus
(őstag)

Nem értek veled egyet. Minden csak pénz kérdése. (Teszem hozzá banki rendszereket tesztelek, de nem magyarokat hálistennek.)
Ha bele tudnának tenni egy igazi modern vasat, amit nem hajlandóak megfizetni, simán mehetne a megnövekedett terhelés is. Én inkább itt látom a problémákat. Igaz, hogy rengeteg munka és tesztelés és csiszolás, de ez van.
Ha lépést akarnak tartani az ilyen Fintech "bankokkal" és az ő modern rendszereikkel akkor alapjaiban kéne változtatniuk, mert így csak kicsúszik a lábuk alól a talaj. Értem én ez alatt a régi DB2 és IBM mainframe vasakat ki kéne dobni és lecserélni modernebbre. Sajna ezeket a 30 éves rendszereket használva valóban nyögvenyelősen 2-3 év az ilyen változások bevezetése. Így viszont szerintem szépen lassan mennek a levesbe...

Plug and Pray... :)

(#19) Fecogame válasza Iginotus (#18) üzenetére


Fecogame
(addikt)

+1

Én is dolgoztam banknál (nem magyar), az informatikai hàttere nagyon elavult, csoda, hogy még működik (már amikor épp működik). Persze lehetne frissíteni, de az sok pénz és nagy kockàzat (kiesési idő).

Gyenge a hálózati jel? 4G/LTE antennák, raktárról ---> http://bit.ly/LTE_Antennak

(#20) Iginotus válasza Fecogame (#19) üzenetére


Iginotus
(őstag)

Ezért fognak a 40-50 éves technikaellenesek emberek hagyományos bankban maradni.
Az összes többi embert meg a fintech cégek Revolut, Transferwise stb fogja előbb utóbb megszerezni magának mint új ügyfél. Új bankok fognak tarolni szerintem a jövőben. Mert, hogy ha már tud kezelni egy okostelefont akkor inkább azt használja majd.

[ Szerkesztve ]

Plug and Pray... :)

(#21) Kékes525 válasza Iginotus (#20) üzenetére


Kékes525
(veterán)

"Ezért fognak a 40-50 éves technikaellenesek emberek hagyományos bankban maradni."

Lehet a a fintech cégekkel Revolut, Transferwise stb -vel befektetéseket, megtakarításokat eszközölni, kötvényeket vásárolni, azért, hogy megfelelően kamatozzék a megtakarított pénzem?

Okos vagy, ha csak a felét hiszed el annak, amit hallasz. Zseniális, ha tudod, melyik felét.

(#22) Iginotus válasza Kékes525 (#21) üzenetére


Iginotus
(őstag)

Még nem. De szerintem majd akkor lesz mikor a hagyományos bankba bemész és mondod, hogy szeretnék venni BTC-t vagy ETH-t és mondják hogy persze tessék ide kérem az ujjlenyomatát...
Még ha lehet is akkor is azt mondja a kiasszony, hogy ezt töltse ki 3 példányban, ezt a számlaigazolást kérjük, és a munkáltatójától ilyen igazolást kérünk hitelesen és le is fénymásoljuk ha nem bánja...
Ez utóbbi nem a bank hibája de akkor is nekünk felhasználónak okoz kellemetlen perceket.

A Revoluton pl lehet adni venni bármilyen cripto valutát.

Nem mondom, hogy a banknak nincsenek előnyei, de sajna több a hátránya jelenleg ami a jelenlegi banki vezetés miatt behozhatatlan lesz ha 2-3 éven belül nem változtatnak a stratégián.

(Lásd BMW vezetője lemondott, mert a fejlesztési vezető azt nyilatkozta, hogy nem támogatja a BMW az elektromos autókat. Szerintem a bankokkal is ez lesz, ha nem kezdik el őrült módon támogatni az ilyen és ehhez hasonló dolgokat.)

Plug and Pray... :)

(#23) Kékes525 válasza Iginotus (#22) üzenetére


Kékes525
(veterán)

Addig még ez nem lesz közel sem csak a technikaellenesek fognak a hagyományos bankokban maradni. És az sem elég, hogy ezeket is tartalmazzák a fintech cégek, hanem ott is egyértelműen jobbaknak kell leniük. Ez azért még messze van és egyáltalán nem biztos hogy el is fog jönni az az idő. Addig a hagyományos bankoknak is bőven van idejük erre felkészülni. Ezért szerintem a jövő megjósolhatatlan ebben az esetben is.

Okos vagy, ha csak a felét hiszed el annak, amit hallasz. Zseniális, ha tudod, melyik felét.

(#24) btprg válasza Kékes525 (#23) üzenetére


btprg
(tag)

"Ezért szerintem a jövő megjósolhatatlan ebben az esetben is."

Szerintem is. Én például nem szívesen bíznám akármilyen fisz-fasz cégre a pénzemet, csak azért, hogy a nem létező okostelefonommal tapizva tudjak pénzt utalni a webes felület helyett.

"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)

Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.