Hirdetés

2024. május 4., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#45) DigitXT válasza bambano (#38) üzenetére


DigitXT
félisten

Milyen hátrányt okozok NEKED, ha NEM tartalak fel és nem töröm le a tükröd? Azt, hogy hamarabb hazaértem, az nekem előny, DE neked nem hátrány.:R

Egyébként a jogot a KRESZ adja a pirosnál előre sorolásra... Én azt megértem, hogy ez neked nem tetszik, mert Te lassabban érsz haza az autóban üldögélve, csak nincs ok-okozati összefüggés aközött, hogy Te lassan érsz haza, én meg gyorsan: nem tartalak fel, s nem okozok neked hátrányt. Sőt! Ha én is autóban ülnék, akkor pontosan eggyel több autó lenne városban, amiben csak a sofőr ül, pont egy autónyival nagyobb dugót kéne végigállnod: még lassabban érnél haza.

Ha úgy beszabályoznák, hogy csak autós tempóval tudjak haladni, akkor kösz, de nem ülnék motorra, mert nekem is kedves az életem. Így legalább van miért "kockáztatni": 15 perc a munkába beérni, ill. haza, nem 1 óra, mint BKV-val, ill. nem is 30 perc, mint autóval. Ha esetleg te is gyorsabban szeretnél közlekedni, akkor jogod van bármikor felülni egy motorra, és szintén előremenni a lámpánál.

A pénztáros hasonlatod nagyon sz*r, de ha már mindenképp pénztár, akkor azt nézd, hogy "gyorskassza"... Ahova beállhatnak azok az emberek kosárral, akik csak pár apróságot vettek (sima kosár van náluk), ezáltal gyorsabban végeznek a kasszánál... Akik meg tele pakoltak egy bevásárlókocsit, többet kell várjanak, mert a gyorskassza nem nekik van nyitva. Nem hiszem, hogy pont neked kéne magyarázni a konvoj hatást. Lehet hőbörögni, hogy minek csinálnak ilyet*, mert neked hátrányos, de ez kizárólag akkor lenne igaz, ha a "rendes" kasszák nem mennek teljes kihasználtsággal, mégpedig azért, mert a pénztárost átültették a gyorskasszába. De ha pont úgy csinálják, hogy neked NEM hátrányos, akkor?

Én csak, és kizárólag azok nevében beszéltem, akik mennek, mert mehetnek. És baromira nem tartanak fel senkit. Az általánosítás ellen szólaltam fel szvsz: aki előremegy, s utána tötymörög, az tényleg nem nyer semmit, ellenben mást feltart, akadályoz, tehát össztársadalmi szempontból ekkor a szabály káros.:P

Szerk:
"ha elém áll egy motoros, akkor az minimum hátrány, hogy egy motorhossz + egy követési távolsággal hátrébb kerülök. de ez csak akkor igaz, ha a motoros nagyon sokkal gyorsabban indul, mint én. amennyiben a motoros nem gyorsabb, mint én, akkor további hátrányok érnek. ez a fizikai része."
Te csíknál állsz, a motoros meg a csík előtt, így nem kerülsz hátrányba. Aztán nagyon sokkal gyorsabban indul, mert a sárgára már lenyelezi (ha nem jönnek keresztbe a pirosban), és te mire megtalálod az egyest, már ott sincs. Legalábbis én így csinálom. Korábban írtad, hogy az ilyenekkel nincs bajod, én meg pont az "ilyenek" nevében írtam egy HSZ-t, szóval nem tudom, mit kötözködsz.:))

Szerk:
"a nem fizikai része meg az"
Ez szvsz az irigység része.:B Azért "kivételeznek" ezzel a járműkategóriával, mert ha mindenki, aki egy 1,5-2 tonnás dögben egyedül pöffeszkedve elfüstöl 10-12 liter üzemanyagot a városban 100 km-re vetítve átülne motorra, akkor jóval kisebb lenne a dugó, javulna a levegő, stb. Egyszóval azért, hogy legyen kézzelfogható előnye a motorozásnak (a fogyasztáson való spóroláson kívül), ha már amúgy rengeteg hátránya van (főként balesetveszély szempontjából). Tudom, akkor felszólalhatnának a biciklisták is, hogy de hát ha mindenki biciklire ülne, akkor nem lenn szmog, stb. Csak ez messzire vezet: nekik elvileg bicikliutakat építenek, aztán arra sem hajthatsz fel autóval: hűha.:Y

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.