Hirdetés

2024. június 6., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#39) secretgarden válasza Robitrix (#35) üzenetére


secretgarden
aktív tag

Pontosan! Volt is ilyen probalkozas, ha jol remlik talan a Fiat(?) meg a Kia(?) probalkozott ilyen tanulmannyal, az alvazban egy fedeles rekeszben volt az akkupakk, konnyen cserelheto. Egyikuk meg olyan "benzinkut"-tanulmanyt is csinalt, ahol bealsz egy meghatarozott helyre, es egy utburkolatba-aknaba telpitett robot kicsereli kb 30mp alatt a kifogyott akkupakkot feltoltottre.

Masik ut a folyekony akkuke, ahol gyakoraltilag nem toltest pakolsz az akkuba, hanem az akku kifogyott tartalmat csereled le feltoltottre (egyik vezeteken nyomja be a feltoltott cuccot masikon szivja ki a kifogyottat). https://www.nbcnews.com/mach/science/new-refillable-batteries-could-fuel-electric-car-revolution-ncna974556 es https://cleantechnica.com/2019/04/24/nanoflowcell-flow-battery-test-vehicle-surpasses-200000-miles/ es https://phys.org/news/2018-09-tenfold-liquid-batteries-electric-car.html

Aztan volt valamelyik eszaki orszagban (finn? sved? norveg?) buszokra is megoldsas, ott az otlet egy "vezetek nelkuli trolibusz". Rajottek, hogy ha nagyon gyors a toltes akkor nem kell a helyi buszokba sok szaz (vagy akar csak tobb tiz) km-re eleg kapacitasu akku, hanem eleg annyi amivel biztonsagosan (legkondival, esetleges dugokkal is kalkulalva) el tud jutni a kovetkezo megalloig. Ja, es akku helyett szuperkondenzatort hasznaltak a tanulmanyban. A megalloban volt egy toltopont, amikor megallt a busz automatikusan csatlakozott hozza, kb. 15mp alatt maga szivott eleget a kovetkezo megalloig, es lehetett menni tovabb.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.