Hirdetés

2024. május 12., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) KROK640


KROK640
veterán

Egész korrektül néz ki! A fenderskirt külön tetszik, kár a fekete ívért benne de részletkérdés.
A hatótáv és a napelemes töltés is jól hangzik, remélem láthatunk majd ilyeneket (is) az utakon.

Inkább azt kérdezzék miért nincs szobrom, mint azt, hogy miért van...

(#2) SyMbioTe


SyMbioTe
Ármester
LOGOUT blog

725km hatótáv és 1300kg?
Még a Nissan Leaf is 1,5t és az csak egy kisebb ferdehátú, 40-es akkuval. Ez meg egy batár luxuslimuzin(nak tűnik).

„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”

(#3) Sinesol


Sinesol
veterán

Talán a 70-es 80-as években voltak ilyesmi amcsi autók, nagyon idejétmúlt ez a design.

[ Szerkesztve ]

(#4) DjFlanker


DjFlanker
aktív tag

"a nyilván bitang méretű telep mellett is meg tudtak maradni egy döbbenetesen alacsony, 1300 kg-s saját tömegnél"

Aha, a Mikulás meg létezik :D

Jó pilóta alagútban nem katapultál

(#5) Scalpel válasza DjFlanker (#4) üzenetére


Scalpel
senior tag

Nem létezik a Mikulás??? Ezt miért így kell megtudnom???

(#6) Fecogame válasza Scalpel (#5) üzenetére


Fecogame
veterán

Pont azt állítja, hogy létezik. Engem megnyugtatott :D Már azt hittem, hogy nem. ;]

Lassú a mobilinterneted? 4G/LTE antennák, közvetlenül raktárról ---> http://bit.ly/LTE_Antennak

(#7) Schuler888


Schuler888
senior tag

WOW! Nah ez az igazi Badass Design, nem a Száj-bőr traktor.. az a hatso, uhh :R

"Jelenleg 11(!!!) pro maxom van, minden téren megfelelő, az s21 ultrat földbe dongoli, aki mást mond az hazudik." - Tiger. :'DDDD

(#8) nagyrezso


nagyrezso
csendes tag

Nagyon megosztó lesz ez a forma. Mint előttem írták régi amcsi kocsikra hajaz de az valami modernebb köntösben.

Csak ennyi.

(#9) atike


atike
nagyúr

Nem kellene ezt a formavilágot erőltetni. Csúnya. Ha hajaz bármire is ha nem.

(#10) nagyrezso válasza atike (#9) üzenetére


nagyrezso
csendes tag

Nekem sem tetszik de valakinek lehet ez a szép. Multiplát is vették. :DD

Csak ennyi.

(#11) axioma


axioma
veterán

Mekkora lehet az a napelem? Szerintem jo esetben 5m2. Nagyon nehezen hiheto hogy ebbol egy nap alatt kap annyi toltest, ami 50 km-re eleg (finom vezetessel legyen 7-8 kWh). Nem lehetetlen papiron ilyet szamolni, de azert a gyakorlatban kivancsi lennek, mennyit csinal egy nyari honap atlagaban.

(#12) atike válasza nagyrezso (#10) üzenetére


atike
nagyúr

Ha akkor karriert céloznak meg, mint a Multipla volt, akkor már régen rossz. :DDD

(#13) nagyrezso válasza atike (#12) üzenetére


nagyrezso
csendes tag

Ezzel az árral esélytelen. Kinézetére gondoltam. :D Nagyon kíváncsi leszek, hogy európaiak mennyire fogják venni.

Csak ennyi.

(#14) secretgarden


secretgarden
aktív tag

Ugyanaz a problema ezzel is mint a tobbi elektromos autoval, a toltes. Elektromos autonak leginkabb nagyvarosban van ertelme, es a tehetosebb emberek is javareszt nagyvarosban laknak. Nagyvarosban viszont viszonylag keves a kertes-garazsos csaladi haz. Ha tehat egy elektromos autot szeretne egy Budapesten (Londonban, Parizsban, New Yorkban, Moszkvaban, Tokioban stb.) tarsashazban elo, hogyan fogja tolteni? Kilogat egy hosszu hosszabbitot a 3. emeleti apartmanjanak ablakabol at a jardan az autojaig? Nem, az kellene, hogy minden lakonegyedi utcaban minimum 50 meterenkent legyen egy-egy toltooszlop. Mert egyebkent nem hiszem, hog yaz emberek hajlandoak lennenek 1-2 naponta par orat kavezgatni valamelyik benzinkut shopjaban amig toltodik az autojuk...

(#15) nagyrezso válasza secretgarden (#14) üzenetére


nagyrezso
csendes tag

Már van egy csomó tötlőállomás. Nyilván nincs még elterjedve de már van egy pár hely ahol tudod tölteni.(szerintem ez nem a következő 2-3 évben fog beindulni) Nyilvan olyan ember nem fog elektromos autót venni aki nem tudja tölteni.

Csak ennyi.

(#16) secretgarden válasza nagyrezso (#15) üzenetére


secretgarden
aktív tag

Persze, de a legtobb ember otthon/otthonahoz kozel akarja majd tolteni, kiveve persze ha 1-2 perc alatt lehet majd tolteni oket mint a mostani benzines/dizel autokat :-) Gondold el, ha a mostani autodat hetente 3-5x el kellene vezetned xx kilometerre az otthonodtol, majd ott szobroznod masfel orat, hogy feltoltdjon... Es persze ahogy megy majd lejjebb az aruk, egyre inkabb megfizethetok lesznek az atlagembernek, egyre inkabb lakasban (vagy uramatyam panelben! :-)) számára is elerhetok lesznek, de ha nincs a haz elott/kornyeken par toltot, akkor a joember tovabbra is belsoegesu motorral szerelt autot fog valasztani...

(#17) Decske válasza secretgarden (#16) üzenetére


Decske
aktív tag

Nem feltétlenül otthon kell tölteni. A jövőben biztos vagyok benne, hogy a munkahelyek ezzel is tudnak majd kitűnni, hogy náluk lehet elektromos kocsit tölteni, majd akár alap szolgáltatássá is válhat.

Samsung Galaxy Z Fold 3, Asus Zephyrus G14 (2020)

(#18) nagyrezso válasza secretgarden (#16) üzenetére


nagyrezso
csendes tag

Egyetértek ezzel a sokáig tartó töltéssel amit mondtál. Viszont, ha igaz ezek a hatótávok akkor nem kell mindennap tölteni a kocsit. Még gyerekcipőben jár ez a technológia szóval majd alakul valahogy. Én speciel inkább a hybrid kocsiban látom a jövőt de ez már az én véleményem csak.

Csak ennyi.

(#19) secretgarden válasza Decske (#17) üzenetére


secretgarden
aktív tag

Igen, jelenleg ez van. Nalunk a cegnel (Anglia) a kollegak kozul 2-nek van BMW i3-asa, 1-nek Nissan Leaf-je, es 1-nek Renault Zoe. Egy toltooszlop van a cegnel, ami ket autot tud tolteni, ugyhogy altalaban fel napot ott all ketto majd a nap masik feleben a masik ketto, ha meg valaki nem elektromos autoval beall a helyukre akkor megkeresik es elhessegetik onnan :-) Egyelore ingyenes a toltes, ugyhogy gyakorlatilag ingyen jarnak az autoikkal, legalabb is munkaba. Hamarosan boviteni kell, mert tobb kollega akar venni elektromosat, tobbeknek Tesla Model 3-ra faj a foga, egy mar gyakorlatilag rendeli az elektromos Smart-jat stb. En egyelore egy (magyar gyartasu de persze jobbkormanyos!) Suzuki Splash-al autozok, de a terveim szerint a kovetkezo autom mar valami viszonylag kicsi (egymagam bejarasahoz felesleges nagy auto) de elektromos lesz. Napi tav 2x34km, azt ma mar mindegyik elektromos tudja, szoval ha lenne eleg penzem egy uj vagy viszonylag ujszeru elektromosra, akkor jarhatnek ingyen en is. :-) Legalabb is amig meg nem elegeli a ceg az ingyen aramfogyasztast :-)

(#20) secretgarden válasza nagyrezso (#18) üzenetére


secretgarden
aktív tag

Van aki szerint az onvezeto autok + elektromos kozossegi auto lesz a nyero kombo, legalabb is nagyobb varosokban jo esellyel. Mondjuk nem adsz ki £25000-£100000-et egy elektromos autora (vagy havi sok szaz fontot lizingre), hanem elofizetsz valami onvezeto autos szolgaltasra. Aztan amolyan Uber modra (nalunk meg nem tiltottak ki oket :-)) telefonodon rendelsz egy (onvezeto, elektromos) autot hogy elvigyen A-bol B-be. Ha a tavolsag megteheto egy toltessel akkor tokeletes. Ha nem, akkor az app/rendszer lerendezi, hogy az illeto elektromos auto elvisz mondjuk felutig, addigra odajon egy masik elektromos onvezeto auto amibe atszallsz, az meg elvisz a feluttol a celig, az elso auto meg elmegy feltolteni magat. En szemely szerint mar igen varom ezt (de szerintem meg legalabb tiz evre vagyunk tole), egyreszt fene se akar autot venni, annak ertekveszteset elnszenvedni, szervizelesevel, karbantartasaval, biztositasval, adojaval bibelodni/kolteni ra, plusz fene se akar vezetni, inkabb olvasgatnek vagy aludnek az autoban mikozben a robotpilota elvezeti az autot ahova kell, es felebreszt/szol amikor megerkeztunk. Mondjuk az erdekes lesz, hogy mennyivel no majd a forgalom ettol, mert ugye mi tartja vissza az embert hogy elkuldjon egy ures (utas nelkuli) autot hogy szedje ossze a lekvart a nagymamatol :-)

(#21) secretgarden válasza secretgarden (#20) üzenetére


secretgarden
aktív tag

Legjobb persze a mar egy ideje igert szemelyszallito dron lenne, mennyivel jobb lenne a 34km-es otthon-munka tavot a mostani atlag 40 perc helyett (forgalom miatt) letudni 10 perc repulessel! :-) +1 ora szabadido naponta, 250 ora (10+ nap!) extra szabadido egy evben! :-)

(#22) Polarstar


Polarstar
nagyúr

Szerintem jó lesz ez! A Citroën XM új formája.
Úgy gondolom van jelentősége a tető napelemnek. Kérdés, hogy az elméleti motorháztetőt miért nem csempézték be?

Surface Book és egy Csúz a körtefán!. Pentax-szal fényképezve!

(#23) F.B.I.


F.B.I.
veterán

(#24) Robitrix válasza SyMbioTe (#2) üzenetére


Robitrix
senior tag

a tesla 100 KW-os aksival480-500 km hatótávval) durván 2700-2800 kg. Igaz az egy böszme limuzin. ebből az aksi maga durván 750-800 kg...

(#25) Robitrix válasza secretgarden (#21) üzenetére


Robitrix
senior tag

azért egy drónnal(qvadrokopterrel) sokkal nagyobbat lehet esni, mint egy elektromos autóval... :)

(#26) SyMbioTe válasza Robitrix (#24) üzenetére


SyMbioTe
Ármester
LOGOUT blog

Na ezaz. És a Tesla Model S / Model 3 inkább hasonlít kategóriában erre az autóra, mint egy Leaf.
Ez a Lightyear is egy nagy limuzinnak néz ki erősen.

„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”

(#27) GSP


GSP
aktív tag

Nem valami sexy.

~~~ Ha szereted az életet, ne vesztegesd az időt, mert az idő maga az élet. ~~~

(#28) Robitrix válasza Decske (#17) üzenetére


Robitrix
senior tag

azért ez nem olyan egyszerű itt ha egy parkolóban csak 50 autót rá akarsz felrakni tölteni. nagyjából 1 fázissal töltve 7 KW/h a teljesitmény(otthon házi tötltövel egy fázis 3,6 kw/h)
utcai töltök 3 fázissal nagyjából 22 KW/h-t tölt.
Vagyis kiépíteni egy parkolóban 50 töltőoszlopot és odavezeni vagy 1 MW/h teljesitményt és szétosztani azért 100 milliós vagy több beruházás. Nyilván nagy cégeknél képzelhető el, akik telephelye elött többszáz dolgozó autója parkol. nem tudom melyik cég áldozna ennyit a dolgozóira... amúgy meg infrastrukturában se egyszerű bárhová odaveznei MW teljesítményeket amihez azért karvastagságú föld kábeleket kell lefektetni. Sok helyen egyszerűen regionálisan nem áll rendelkezésre kapacitás, hogy hirtelen a város 15-20 cég parkolójába oda vezessen tucatnyi mw teljesítményt. Nincsen kapacitás honnan leakasztani hirtelen. Én dolgoztam egy évtizedet Budaörsön. ami egy dinamikus fejlödést ért el az 1950-es évekbeli kis álmos főváros melleti faluból egy 30-35 ezeres településé űgy hogy közben cégek százai települtek oda lakótelepek bevásrló központok.... vagyis durván megnövekedett a település elektromos igénye. Aztán valamikor 2000 elején már tarthatatlan volt az elektromos hálózat kapacítása. neki álltak fejleszteni. vagyis 2-3 éven át ásták a település ucáit új elektromos kábeleket végig fektetve. Gondolom közben a település is kapott vagy 1-2 új távvezeték kapacitás fejlesztést, hogy oda lehesen vinni a plusz kapacitást. Szóval nem olyan egyszerű egy településen csak úgy hirtelen leakasztani több MW energia töbletet. főleg egy olyan település esetén, ami jóval csórobb, mint egy amúgy tehetős Budaörs.
Sok gond lesz még mire alkalmaszkodnak a települések infrastrukturája ahhoz, hogy felkészültek legyenek nagy tömegű elektromos autó töltéséhez.

(#29) Robitrix válasza secretgarden (#19) üzenetére


Robitrix
senior tag

nem csak az áram ára az érdekes, hanem egy töltö oszlop kialakítása is sok milliós költség. nem csak maga az oszlop kerül pénzbe, hanem az ahhoz vezető energia vezeték(földalatti kábel) kiépítése is. Nyilván angliában se olcsó felásni az utcákat és lefektetni az karvastagságú energia kábeleket) Optimális estben tudnak kábelezni a utcai kábel csatornákban.Szóval azért az ilyesmi erősen húzos költség lehet egy cégnek...... nagyobb esélyt látok rá, hogy nem ingyen töltenék a kocsikat, hanem valami kedvezményes áram áron.

(#30) moleculez válasza secretgarden (#14) üzenetére


moleculez
veterán

Londonban élek, a belvárosban tényleg körülményes az otthoni töltés, de ahol én lakom, az kertes családi házas övezet, mindenki itthon tölti. Az utcánkban 3 Tesla meg egy i3 van.
Nekem sajnos a domborzat miatt nincs kocsibeálló, nem tudom kiépíteni a töltőt, pont az általad vázolt okból. Át kéne vinni a kábelt mondjuk a járda alatt, vagy ilyesmi, de az meg az önkori tulajdona. Pedig nagyon kényelmes lenne munka után felpattintani, aztán reggel megint tele. Egy nap annál többet úgyse használjuk.
A fenti autó megosztó szolgáltatást amúgy már Elon is felvázolta, pár éve. Az a csávó meg nem a levegőbe beszél.
Kis túlzással én (110kg) közelebb vagyok az 1300kg-hoz, mint ez a bálna.

[ Szerkesztve ]

Még nincs kész, de már majdnem elkezdtük!

(#31) Robitrix válasza secretgarden (#20) üzenetére


Robitrix
senior tag

annyiban sporolás, hogy nem feltétlenül tart fent az ember egy saját autotazért, hogy reggel elmenjen a munkába ahol parkol 8-10 órát majd haza megy vele. Az emberek döntő részének felelegesen ott áll egy autó a nap 95%-ban felelgesen kihasználatlanul. foglalva a közterülete a parkolókat és dugot okozva az utakon. Szóval ha kilakítanának egy jól müködő szinvonalas közöségi autóhazsnálati rendszert főleg elektromos autókkal...... úgy, hogy nagyjából a nap bármely szakában rendelhess magadhoz egy járművet 10-15 percen belül. az rengeteg mindent megoldana. mind környezet védelemben, mind a dugok csökkentésében. szóval volna lehetőség a dologban, ha jól sikerülne megoldani. Sok ember felhagyna a felesleges saját autó birtoklásával.

(#32) Robitrix válasza nagyrezso (#18) üzenetére


Robitrix
senior tag

A hibridek inkább csak egyfajta átmenetekben lehet megoldás a következő 1-2 évtizedben mire átállunk a teljesen elektromos autókra. Nyilván a következő 10-20 évben is folyamatosan javulnak az elektromos autók és akkumulátorok paraméterei, amik nővelik a hatótávot és a használhatóságot.

(#33) axioma válasza Robitrix (#28) üzenetére


axioma
veterán

[Nem lehetne rendbetenni a mertekegysegeket?]
Amugy otthon 10A 2.3kW a jellemzo, a 16A kihasznalasahoz mar fali tolto kell. Viszont napi 2x17km meg 2x25km (ket auto) fogyasztasa a 10A sot az Ampera leszabalyoz ha nem allitod at, 6A-rel tolva SE fedi le az ejszakat. Es ez jobbat tesz az akkuknak mint a brutalgyors toltes, szoval "csak" nx10A normal 230-as halozatot erdemesebb kiepiteni.
Azzal egyetertek, hogy tomegesen az esti toltesnek (plane idoben automatikusan szetkenve, csak jogalkotoi akarat kene) konnyebb lenne a megoldasa. Kiveve, ha foldfelszini a parkolo, mert akkor napelemet az autok fole... tripla haszon.

(#34) dabadab


dabadab
titán

150k EUR?....

Összehasonlításképpen (német árakkal): egy teljesen felextrázott Tesla S az 123k, de így ránézésre ezt a Lightyear One-t használati értékben még egy alap Tesla 3 is bőven veri, abból meg hármat is lehet venni ennyi pénzből.

A napelemes töltés meg elég jól láthatóan sokat nem jelent, saját maguk szerint magyar éghajlaton 270 kWh-t tud tölteni egy év alatt, ami elég elhanyagolható mennyiség, kb. négy teletank (a számaik alapján 60 kWh-s akksi van az autóban).

[ Szerkesztve ]

DRM is theft

(#35) Robitrix válasza secretgarden (#14) üzenetére


Robitrix
senior tag

Azért erre is létezne praktikus megoldás. Mondjuk ha moduláris bérelhető kisebb méretetű szabványos energia telepeket használnának az autok. mondjuk 25-50 kg tömegűeket. aztán ezeket lehetne valami praktikus mozgó álvánnyal kiemelni a kocsikból majd egy olyan akár 200-300 darabos tötltőfalba belehelyezni, ami hasonlit a pályaudvarok csomagmegőrzőire. aztán a berakott energia pack helyett egy feltöltöttet vagy majdnem teljesen feltöttötet berakni a kocsiba. a kocsi mérete és szükséges kapacitása szabná meg, hogy melyikbe hány tenergia csomagot lehet betenni. egy kis autónak volna 1-2 egy közepes autónak 2-3 csomagja egy nagyobb limuzinnak mondjuk 6 csomag.
A csomag bérleti dija egyrészt a csomag bérlés árából másrészt a benne levő aktuális energia értékéből állna. Ha én laadok egy 18%-osra töltött energia csomagot és beteszek helyette egy 96%-ra tötlöttet akkor energia árban a 96% és a 18% különbözetét fizetném ki. Persze lehetne hozzá applikáció ami meg mutaná a közelben levő tötlőállomásokon szabadon rendelkezésre álló energia csomagokat. Vagyis haladok a városban és 8 perc múlva odaérek egy töltőhelyhez, akkor megnézem milyen felhasználható csomagok vannak szabadon. Mondjuk az én automba 3 csomagot lehet betenni és látok a töltőhelyen 2 100%-ra feltöltött csomagot és van egy 94%-os csomag akkor lefoglalom magamnak mind a hármat. (kicsit hasonlóan, mint ahogy helyket foglalunk egy moziban. J aztán 8 perc múlva mikor odaérek a tötltőhelyre leadok a kocsiból 3 már merülő telepet és beteszek(vagy tesznek) 2 db 100%-os csomagot és mondjuk már addigra egy 96%.os csomagot) ha így meglehetne oldani, hogy 5 perc alatt energia csomagot cseréljenek akkor nem kéne töltöre dugva 2 órát vagy többet várakozni. Persze a csomagok el volnának látva megfelelő mechanikus és elektromos védelemmel látva, hogy ne lehesen olyan egyszerüen kiszerelni egy autóból és ellopni. rendelkeznének valami véle elektronikus azonosítással. a mégis ellopott csomagokat betéve egy nyilvános tötlőállomásba rögtön riaszthatna a rendszer, hogy körözikm az adott energiacsomagot. A modszer további elönye, hogy megvolna oldava a már nagyon tönkre ment energia csomagok központi visszagyüjtése és újra feldolgozása, mivel azt a csomagokat bérbe adó cég kezében volna. Persze azt szabványosra kéne kialakitani, hogy a szabványos energia csomagot be lehessen helyezni a szabványos autók csomag trolójába. Aztán ahogy fejlödik a technika lehetne cserélni a csomagokat, mondjuk most 20 KW/h kapacitást tud egy csomag, 3 év múlva már 27 KW egy csomag kapacitása, 2 év múlva már 35 KW-os csomagot használnak…. J

(#36) secretgarden


secretgarden
aktív tag

Bizony nem egyszeru

(#37) secretgarden


secretgarden
aktív tag

Moleculez: Hasonlo problema. Mi videki kis(ebb) varosban lakunk, kertes (mar amennyiben egy 6x6 meteres nyitott tér kertnek nevezheto :-)) hazban, viszont nincsen se garazs se kocsibeallo, mint mindenki mi is az ut szelen parkolunk (parhuzamos parkolas, ezert is gondolkozok mostanban egy Smarton, azzal mindig beférnék, a Splash-el csak mikor hogy, a regi Avensis-el meg szinte soha nem volt eleg nagy foghij becipokanalazni a kocsit a tobbi koze). Szoval tolteshez at kene vinni a hosszabbitot a jardan meg egy kb. 5 meter szeles fuves reszen, aztan magan az uttesten (mert tuloldalt van a parkolasos utszel)...

[ Szerkesztve ]

(#38) secretgarden válasza Robitrix (#31) üzenetére


secretgarden
aktív tag

En is igy latom

(#39) secretgarden válasza Robitrix (#35) üzenetére


secretgarden
aktív tag

Pontosan! Volt is ilyen probalkozas, ha jol remlik talan a Fiat(?) meg a Kia(?) probalkozott ilyen tanulmannyal, az alvazban egy fedeles rekeszben volt az akkupakk, konnyen cserelheto. Egyikuk meg olyan "benzinkut"-tanulmanyt is csinalt, ahol bealsz egy meghatarozott helyre, es egy utburkolatba-aknaba telpitett robot kicsereli kb 30mp alatt a kifogyott akkupakkot feltoltottre.

Masik ut a folyekony akkuke, ahol gyakoraltilag nem toltest pakolsz az akkuba, hanem az akku kifogyott tartalmat csereled le feltoltottre (egyik vezeteken nyomja be a feltoltott cuccot masikon szivja ki a kifogyottat). https://www.nbcnews.com/mach/science/new-refillable-batteries-could-fuel-electric-car-revolution-ncna974556 es https://cleantechnica.com/2019/04/24/nanoflowcell-flow-battery-test-vehicle-surpasses-200000-miles/ es https://phys.org/news/2018-09-tenfold-liquid-batteries-electric-car.html

Aztan volt valamelyik eszaki orszagban (finn? sved? norveg?) buszokra is megoldsas, ott az otlet egy "vezetek nelkuli trolibusz". Rajottek, hogy ha nagyon gyors a toltes akkor nem kell a helyi buszokba sok szaz (vagy akar csak tobb tiz) km-re eleg kapacitasu akku, hanem eleg annyi amivel biztonsagosan (legkondival, esetleges dugokkal is kalkulalva) el tud jutni a kovetkezo megalloig. Ja, es akku helyett szuperkondenzatort hasznaltak a tanulmanyban. A megalloban volt egy toltopont, amikor megallt a busz automatikusan csatlakozott hozza, kb. 15mp alatt maga szivott eleget a kovetkezo megalloig, es lehetett menni tovabb.

(#40) adamssss


adamssss
veterán

Ennel a kocsinal semmi sem stimmel. A suly nem letezik hogy 1300. Elektromos auto es 10mp kell 0-100-hoz? Ez is eleg hihetetlen.

Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...

(#41) dabadab válasza adamssss (#40) üzenetére


dabadab
titán

"Elektromos auto es 10mp kell 0-100-hoz? Ez is eleg hihetetlen."

Ez mondjuk pont nem annyira hihetetlen, gyenge motorok vannak benne, aminek eleve könnyebbek meg nyilván a kisebb teljesítmény miatt könnyebb kábeleket is lehet használni.

Lightyear a World Solar Challenge-et egymás után háromszor megnyerő eindhoveni egyetemi csapatból nőtt ki ([link]), szóval elég jól tudják, hogy hogyan lehet könnyű, kis légellenállású napelemes elektromos autót építeni és ez a filozófia elég jól látszik az autójukon is (érdemes ránézni a 2017-es versenyautójukra, hogy kb. mit vettek alapul), csak itt azért vannak olyan problémák, hogy mire használható személyautót faragtak belőle, addigra pl. a napelem nagyjából értelmét is vesztette.

[ Szerkesztve ]

DRM is theft

(#42) secretgarden válasza adamssss (#40) üzenetére


secretgarden
aktív tag

Hát igen, ha ennyi akku van benne es csak 1300 kilo, akkor minden mas muanyagbol van :-) Vagy pedig eliras es 2300 akart lenni :-)

(#43) D1Rect


D1Rect
félisten

150K€?
Ennyiért van Taycan, vagy az egész családnak model 3.
De legalább nem csak drága, csúnya is.

"The rewards of tolerance are treachery and betrayal."

(#44) secretgarden válasza D1Rect (#43) üzenetére


secretgarden
aktív tag

LOL, egy Tesla Model 3 mellett azert kicsit csúnyácska, de legalabb olyan 80's retro spaceship-car feelingje van :-)

(#45) adamssss válasza dabadab (#41) üzenetére


adamssss
veterán

Persze el lehet képzelni de aki ennyiért venne kocsit az nem hiszem, hogy ilyen gyorsulási tényezővel szeretne villogni amit még egy swift is legyorsul.

Ha meg 1300kg akkor pláne rohadt gyengéknek kell lenniük azoknak a motoroknak...

secretgarden: 150k-ért műanyagot adni kicsit erős lenne... :D

[ Szerkesztve ]

Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...

(#46) secretgarden válasza adamssss (#45) üzenetére


secretgarden
aktív tag

Lotus Elite is nagyreszt muanyag volt anno 1960-ban, £2000 volt az auto, mai arfolyamon az van vagy £70000 :-)

(#47) dabadab válasza secretgarden (#46) üzenetére


dabadab
titán

A Koenigseggekről nem is szólva, azok is nagyrészt műanyagból vannak, aztán egy nagyságrenddel drágábban mennek (a Regera pl. 2 millió euró) :)

DRM is theft

(#48) pepeno1 válasza atike (#12) üzenetére


pepeno1
tag

A Multiplánál nem tudnak csúnyábbat tervezni. :)) :DD
Amúgy nekem inkább a hetvenes években készült sci-fi filmeket idézi.
Szerintem rendben van a formaterve.

Azért mert a kacsa nem tud úszni, még nem a víz a hülye.

(#49) secretgarden válasza pepeno1 (#48) üzenetére


secretgarden
aktív tag

Nem bántani az elso szerias Multiplat, nekem bejott az design-ja! :-)

(#50) Polarstar


Polarstar
nagyúr

Tényleg nem bántásiból, de a Multipla egy rendes felmenőktől, ötvenes évekbeli autóból jött. Amit kihoztak belöle az szerintem jól sikerült. Nekem azokkal az tünt fel, hogy iszonyat száguldoznak vele. Mint kiderült, gokartos vezetést sikerült ötvözni a tényleg családi beltérrel - ami nem csak kényelmesen nagy volt, hanem döbbenetesen magasan is ültél. Élvezetes volt!
Angliában kapott év autója dijjat.
És nem véletlen, hogy ekkora tábora lett.

Ami kurva ronda volt az autózás történetében ma: valami Ssangyong Rodius, meg ugye a Pontiac Aztek.
Lássuk be, a holland terv nem egy Bugatti Atlantic, hanem egy szándékosan ilyenre készített forma. Szerintem ha ezt jól kitenyésztik, legyen csak piacon!
Ahol a Fisker is, meg Bertone is!

Surface Book és egy Csúz a körtefán!. Pentax-szal fényképezve!

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.