Hirdetés

2024. május 3., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) oriic


oriic
HÁZIGAZDA

Érdekes amit mondanak.

Live-Die-Respawn

(#2) djculture válasza oriic (#1) üzenetére


djculture
félisten

Általában a leggyengébb platform diktálja a minőséget az összes többinek
Witcher 2-nél is a PC volt az elsődleges platform, mert az volt az akkori legerősebb

Marketing rizsa, vagy rosszul lett lefordítva mert ez a kettő szöveg üti egymást szerintem...

[ Szerkesztve ]

(#3) Physicist03 válasza djculture (#2) üzenetére


Physicist03
senior tag

A2-ik mondta lehet, de az elsőben igazuk van.

"viszont a mi védjegyünk a kiváló minőség és mindegyik platformhoz egyedileg kell hozzáállnunk"

Luxus végigolvasni?

[ Szerkesztve ]

(#4) ldave válasza djculture (#2) üzenetére


ldave
félisten

A Witcher 2 alapvetően PC-re készült, azután jött csak az X360 kiadás. Amúgy nem tudom, hogy a VGcharts mennyire pontos (erről megoszlanak a vélemények), de az alapján PC-re 0.81 millió, X360-ra pedig 0.62 millió példányban kelt el a játék, ami szerintem szép teljesítmény a boxon, hisz nem egy bejáratott név a Witcher konzolon.

A Slime draws near! Command?

(#5) [CsuCsu]


[CsuCsu]
őstag

Mielőtt jönnének nyafogni a fanatikus PC-hívők (én is PC párti vagyok, de nem elvakult), ez szimplán azt jelenti, hogy a platformokhoz egyedileg optimalizálnak. Nem azt, hogy letojnák a PC-t. Csak ha teszem azt, a next-gen olyanokat is tud, amit a PC nem, vagy csak nehézkesen, nem fogja megakadályozni őket, hogy igénybe vegyék. De ez vice versa is igaz. A W2 xbox portja az egyik legjobb, és ha netalán PC-re portolnak konzolról, várhatóan az is kiváló lesz. Korrekt hozzáállás.
Max veszek egy PS4-et is ha úgy látom jobban megéri, mint 300k-ért egy gépújítás vagy egyszerűen szebb az a verzió az optimalizálás miatt.

[ Szerkesztve ]

(#6) Physicist03 válasza [CsuCsu] (#5) üzenetére


Physicist03
senior tag

Azt pedig, hogy a leggyengébb platform adja a minőséget az összes többinek, nem önnmagukra értik, hanem a többi fejlesztőre és valljuk be igazuk is van.

(#7) Xaels


Xaels
félisten

Mindegy csak a Cyberpunk2077 legyen rendben.

PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL

(#8) Vinyard#


Vinyard#
aktív tag

Amúgy a sorokból az is kiolvasható, hogy nem csak a PS4 lesz közeli rokonságban egy hagyományos PC-vel, hanem az Box is, nem? Mert kollektíve beszél a következő generációról...Mindenesetre ebben az esetben a portolással sem lesznek azért szerintem akkora gondok, mint az elmúlt években egy-egy borzalomnál.

(#9) Physicist03 válasza Vinyard# (#8) üzenetére


Physicist03
senior tag

Így van, volt egy Watch Dogs-os hír is amiben ezt el is mondták a fejlesztők, hogy mivel hasonló a PC és a PS4 architektúrája, így a portolás is nagyon könnyű lesz.

Szerk.: konkrétan ez az a hír.

[ Szerkesztve ]

(#10) Dr. Akula


Dr. Akula
nagyúr

Ez nem jó hír, mert a konzolport mindig lebutítást jelent egy rendes pc-s játékhoz képest. Lásd: GTA sorozat. Kell ez nekünk?

(#11) oriic válasza Dr. Akula (#10) üzenetére


oriic
HÁZIGAZDA

Most hogy jönnek az új konzolok nem biztos hogy ugyanaz lesz itt is mint a mostani generációnál.

Live-Die-Respawn

(#12) Dr. Akula válasza oriic (#11) üzenetére


Dr. Akula
nagyúr

Mindig ez volt, először jó a konzol, aztán 2-3 év alatt már visszahúz a hardver, de 5-10 évig húzzák mint a rétestésztát.

(#13) Vinyard# válasza Dr. Akula (#10) üzenetére


Vinyard#
aktív tag

Nemtom, ha a platformok között nagyobb a hasonlóság, kevesebb munkába kerül egy "standard" port, akkor miért ne csinálnák meg igényesebben, mint a jelenlegi "átlag"? Azért szerencsére nem volt eddig sem sok olyan játék szvsz, ahol annyira speciális volt az irányítás, hogy nem lehetett volna megoldani normálisan hagyományos klaviatúrán....ha elég időt és pénzt fektettek volna bele, ugye, és nem vitte volna el az erőforrásokat a platformok közötti szakadék.

(#14) Dr. Akula válasza Vinyard# (#13) üzenetére


Dr. Akula
nagyúr

Meg lehet barkácsolni, de olyan is lesz. Sok helyen visszaköszön hogy ez csak azért van így, mert konzolon másképp nem lehetett megoldani, és onnan lapátolták át pc-re módosítás nélkül. A GTA sorozat eltűnő autóit már 3-4 rész óta nem tudták javítani, pedig azóta 2 konzolgenerációnak is leáldozott lassan. Vajon az 5-ben ezt javítják? Nem hiszem. Főleg mert a jelenlegi konzolokra is ki akarják szórni, azok meg nem bírnák el még ezt is. A nextgen meg mire megjön, a GTA 6-ot fogják heggeszteni. De abban se várok javulást, mert a plusz hardvert inkább elszórják csilivili grafikára, de tartalmi javulásra már nem, az nem segít az eladásban. Ha meg már a lé a zsebben, onnantól tökmindegy elégedett-e a vásárló.

(#15) prolad


prolad
őstag

Ha a mostani projekteknél még a pc a fő platform akkor nincs gond.2015-re az új konzolok (a ps4 biztos ha már idén is lesz rá játék) több mint egy évesek lesznek,tehát ha megjelenéskor erősebbek is lennének a pc-knél (amit nem hiszek) addigra biztosan elfogyna az előnyük.Plusz pc-n szerintem kisebb a konkurencia,mindenki konzolra fejleszt,az új konzolokkal ez csak erősödni fog,emiatt ésszerűbb lenne pc-n maradni, főleg egy cd project méretű cégnek.

szerk:van a cd project-nek bármilyen köze a magyarokhoz?

[ Szerkesztve ]

(#16) Gave


Gave
addikt

Ez eddig is köztudott volt, hogy konzolra könnyebb optimalizálni. Az viszont nagyban érdekes lehet, ha a konzolok nagy része közel azonos spec-t alkalmaz. így eltudom képzelni, hogy a PC-re már csak kizárólag online játékokat adjanak ki a jövőben, MMO, casual klikfeszt stb stílust követve.

(#17) Dr. Akula válasza Gave (#16) üzenetére


Dr. Akula
nagyúr

Ha csak pasziánszban gondolkodik a fejlesztő, akkor lehet. Az alatt az 5-10 év alatt amíg fenntartanak egy konzolgenerációt, a pc fényévekkel elhúz mellette. Ugyanez volt a jelenlegi generációnál is, a következőnél is ez lesz. Mert a fejlődés közben nem áll meg. És van aki a 10 éves ciklusoknál hamarabb is ki akarja használni a lehetőséget, annak nincs is más alternatíva.

(#18) [CsuCsu] válasza Dr. Akula (#17) üzenetére


[CsuCsu]
őstag

Szerintem nem kell sírni. Pont a hasonlóság miatt, amint a PC erősebb lesz, arra fognak készülni elsősorban a játékok a könnyebb portolás miatt.
A probléma inkább az, hogy az első pár évben egy 100k-ba kerülő konzol párban lesz egy drágább pc-vel, megjelenéskor akár egy 500k felettivel is és még mindig tartalmaz olyan techológiákat amikezt pc-n nem lehet gazdaságosan reprodukálni (pl. cpu-gpu integráció). És ezek brute force-al általában rendkívül alacsony hatékonyságúak (késleltetés!).

És nem utolsósorban nem mindenki rendelkezik olyan atomerőművel mint te. A csúcs grafikából PC-n a játékosok elenyésző mértékben részesednek, nem azért veszik meg őket. A fejlesztőknek nem éri meg ez a kevés ember a rengeteg plusz erőforrást ezért is van az, hogy az extra grafikát a GPU-gyártók finanszírozzák, mivel szinte kizárólag csak ők profitálhatnak belőle. A játékfejlesztés is üzleti vállalkozás, optimalizálni kell a költségeket és bizony pont a vékony niché réteg húzza a rövidebbet.

(#19) Dr. Akula válasza [CsuCsu] (#18) üzenetére


Dr. Akula
nagyúr

" amint a PC erősebb lesz, arra fognak készülni elsősorban a játékok"
Talán most is arra készülnek?

"és még mindig tartalmaz olyan techológiákat amikezt pc-n nem lehet gazdaságosan reprodukálni"
A konzol mint hardver se gazdaságos, bukóban adják, ebbe rokkant majdnem bele a Sony is. Ott a luxusfeláras játékárakon jön vissza a veszteség.

"pl. cpu-gpu integráció"
Ez már egy ideje megvalósult, lemaradtál. :)

"És nem utolsósorban nem mindenki rendelkezik olyan atomerőművel mint te."
Ez így van. De egy GTA 4-hez nem is kell(ene) 7970 CF, csak olyan szuper a konzolport hogy még ezen is akadozik. Állítólag Nvidián jól fut 2-3 generációval ezelőtti vackokon is, szal nem a hardverigénye ekkora.

"A fejlesztőknek nem éri meg ez a kevés ember a rengeteg plusz erőforrást"
Ez így van, de elsősorban a notebookok miatt, az a fő konkurrencia, nem a konzol. A konzolos játékok behatárolt stílusvilága eddig se volt elég mindenkinek, nem az vitte el a vásárlókat. Hanem a notebookdivat. Most mindenki azt vesz, az meg sose volt konkurrencia grafikában egy asztali pc-nek. De ehhez kell most igazodni. Talán itt is az AMD APU-k fognak változst hozni, a notikba is nagyjából az kerül mint a konzolokba, de mindig lehet bővíteni, nem úgy mint a konzolt, és sokkal hamarabb van generációváltás, ezért remélhetőleg továbbra is sokan kihasználják a lehetőséget.

[ Szerkesztve ]

(#20) [CsuCsu] válasza Dr. Akula (#19) üzenetére


[CsuCsu]
őstag

Látom, fanboyokkal nehéz szót érteni. Ugyanis kiragadod a szavaimat a kontextusból.

"" amint a PC erősebb lesz, arra fognak készülni elsősorban a játékok"
Talán most is arra készülnek?"
Pont azért nem, mert nem hasonlóak. Ez az akadály elhárul.

""és még mindig tartalmaz olyan techológiákat amikezt pc-n nem lehet gazdaságosan reprodukálni"
A konzol mint hardver se gazdaságos, bukóban adják, ebbe rokkant majdnem bele a Sony is. Ott a luxusfeláras játékárakon jön vissza a veszteség."
Erőforrások kihasználásáról beszéltem, nem gyártási költségről. A késleltetés és az API-k miatt ugyanaz a művelet irreálsian sok erőforrást is lefoglalhat PC-n.

""pl. cpu-gpu integráció"
Ez már egy ideje megvalósult, lemaradtál. "
A technológia adott, de csak maximum középkategóriás GPU-val fognak ilyeneket árulni, azt is ritkább esetben. Ugyanis ehhez a processzort és a gpu-t egy nyákon kell gyártani, általában alaplappal egybe integrálva. Ezzel viszont pont az általad említett bővíthetőség veszik el. És egy játékos, aki mondjuk évente cserél VGA-t, nem akar majd teljes gépet is venni mellé. Erős gpu-val nem lesz integrálás. Továbbá PC-nek visszafelé is kompatibilisnek kell lennie, egy ilyenre optimalizált program megölné a korábbi PC-ket, tehát ebben az esetben pont a PC fogná vissza a PC-t. A Windows ilyen irányú kompatibilitásáról nem is beszélve (mennyire használ ki egy ilyen rendszert?).
Hozzátéve, egy középkategóriás notebook alig tud többet grafikában egy konzolnál.

"Ez így van. De egy GTA 4-hez nem is kell(ene) 7970 CF, csak olyan szuper a konzolport hogy még ezen is akadozik. Állítólag Nvidián jól fut 2-3 generációval ezelőtti vackokon is, szal nem a hardverigénye ekkora."
Megintcsak, architektúrális különbségel eltűnése miatt nem sűrűn lesz ilyen. Főleg, hogy az AMD a fő játékos.

[ Szerkesztve ]

(#21) b.


b.
félisten

Előkerül az állandó konzol -PC háború. Éppen arról szól a hír hogy az új generáció érkeztével egyszerűsödik a programozás, mert hasonló szabványok lesznek , hasonló architektúrán alapulnak az új generációs konzolok,közelebb állnak a PC-hez, egyszerűbb az átprortolás.. Konkrétan az új xbox és a ps4 is hasonló jaguár magokkal érkezik, ugye a memória ami alapvető különbség meg apróságok.
Biztos vagyok benne hogy pár évig semmiféle elmaradás nem fogja érni az Átlag pc felhasználót minőség terén,max azokat akik erőművel rendelkeznek. Inkább pont attól félek hogy majd nem győzzük fejleszteni a gépeket a konzolok miatt, legalább is remélem. Azért ezek a fejlesztő stúdiók már többet tudnak mint mi, hisz ott csücsülhet már a stúdiókban a fejlesztésre szánt ps4 vagy akár xbox is, biztos tudják mikre képesek.
Épp azt nyilatkozza itt a vezető, hogy azért nem biztos hogy a pc lesz mindíg a fő platform mert a minőséget helyezik előre, és gondolom az új konzolok tudnak valamit domborítani már, főleg hogy nincs API. Nyers erőben biztos durva a cucc.

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#22) [CsuCsu] válasza b. (#21) üzenetére


[CsuCsu]
őstag

Számból vetted ki a szót.

(#23) ProEvoFan válasza Dr. Akula (#10) üzenetére


ProEvoFan
nagyúr

Ez eddig így volt.Lásd Dirt3.Itt is a konzolok miatt voltak 1-3 perces rally szakaszok...
Elvileg az új konzolok bitang erősek lesznek, remény hal meg utoljára.

(#24) Dr. Akula válasza b. (#21) üzenetére


Dr. Akula
nagyúr

Az architektúra hasonló, de minden gyártó marad a kis háziszabványánál továbbra is. Még Linuxra se portolnak át szinte semmit, pedig ugyanazon a procin fut mint a Windows. Csak épp a rendszerhívások nem azok.

Igen, a low level hozzáférés a konzol előnye, ezt még pc-n ki kell kényszeríteni, mondjuk a MS-nak, szabványokkal. Mint a DirectX is ilyen rendezőerő volt, csak most anélkül kéne, hardver szinten előírni dolgokat. Ez még odébb van, konzolfronton 1-1 gyártónak nyilván könnyebb háziszabványokat felállítani mint a sokgyártós pc piacon megegyezésre jutni. Mert a low level is csak akkor jó, ha szabványos, ott az ellenpélda a DOS korszak, nagyon low volt, csak minden hangkártyára, minden videokártyára külön meg kellett írni a progit. Azért ezt se kéne visszahozni. Valamelyik nagy cégnek (mondjuk MS) erőből kéne kikényszeríteni.

(#25) Jander


Jander
senior tag

Bár csak nem ez számítana, hogy melyik a legerősebb hardver hanem az, hogy minél jobb játékot hozzanak össze. Legtöbb esetben a hangulatnak semmi köze a hardver erősségéhez, maximum egy kis pluszt ad, hogy a robbanás szebb. Tudom demagóg duma, de én így gondolom.

If practice makes perfect, and nobody's perfect... WHY PRACTICE?

(#26) b. válasza Dr. Akula (#24) üzenetére


b.
félisten

Hát amíg a direct-x és a Windows kézen-fogva járnak, erre nem valószínű , hogy sor kerül.+rengeteg pénzbe kerül minden egyes fejlesztés, bejáratott algoritmus megírása még konzolra is , ahol fix a hardver. Konzolra megírnak egy egy kisebb programot ,amit azután bármikor elő tudnak venni,más játékokhoz,évekig. Ezért is van az, hogy az évek során egyre jobban kihasználják az adott hardvert, egyre szebbek a játékok.Pcnél ugye 1000 videokártya +proci stb.
Amúgy meg szerintem itt a konzolháború a szolgáltatások terén fog folytatódni, plusz az exkluzivitáson,online téren nyújtott szolgáltatásokon. Ez a jövő. Az a gond, hogy a pc fanok ezt háborúnak fogják fel, pedig ez egy lehetőség hogy felzárkózzon a pc újra a konzolok mellé játékeladások terén,(könyebb portolhatóság, kevesebb pénzből kihozható Pc-re 1-1 játék) mert akár tetszik akár nem a játékfejlesztőknek már a konzolok a fő bevételi forrásaik.

Jander: Totálisan igazad van, bármennyire is közhelyes.

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#28) Dr. Akula válasza b. (#26) üzenetére


Dr. Akula
nagyúr

Pedig nem tartana sokból, kihirdetné az MS hogy WDDM 2.0 = ..., aztán a gyártók meg tolonganának a matricáért, hogy elmondhassák hogy kompatibilisek.

Konzolportban is sz MS a nyerő, pont mivel mind2 platformon jelen van, neki érdeke a közös fejlesztőeszköz. Nyomja is az XNA game studiot, bár azt nemrég jelentették be hogy abbahagyják, de biztos lesz vmi más helyette. Akár Visual Studioba integrálás. Az MS-nek a Windows eladásokat a játékok generálják. Anélkül lehetne akár Linux is a gépen. Muszáj is tolni a crossplatform dolgokat, mert konzolon nem sok jó játék van. Adtam esélyt az x360-nak, meg a ps3-nak is, de hiába nézegettem a játékkínálatot, 1 olyat nem találtam ami miatt pénzt adtam volna ki konzolra. Amire igen, az meg kijött pc-re is (GTA-k). Nem mindenki kócoshajú-gülüszemű fan, a sonkaragu max a japóknál generál eladást, európában nem. Ha ezen nem változtatnak, akkor a nextgen konzolt is csak a fanok veszik meg.

(#29) b. válasza Dr. Akula (#27) üzenetére


b.
félisten

bocs , lányom lebarbizta a berendezést :D

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#30) Dr. Akula válasza b. (#29) üzenetére


Dr. Akula
nagyúr

Az én hsz-em lett dupla. :)

(#31) b. válasza Dr. Akula (#28) üzenetére


b.
félisten

Hát ezt most egy két konzolfan olvasná, behidalna. Sony:Heavy Rain ,Uncharted, Metal Gear sorozat,God of War,Killzone, Xbox:Halo sorozat, gears of war, stb nagyon sok játék van rájuk , sőt szerintem "hangulatban jó "sokkal több mint pc-re. Mondjuk számomra a GTA sorozat felejtős volt mindig, de hát ízlések és pofonok. :P

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#32) b. válasza Dr. Akula (#30) üzenetére


b.
félisten

Akkor jó azt hittem szerkesztették

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#33) Vinyard# válasza b. (#31) üzenetére


Vinyard#
aktív tag

Abszolút lehidalna. De még azok is, akik azért fújnak a konzolokra, mert ott van egy halom olyan jó játék, ami bezzeg nincs PC-re (pl. én). Szóval nemhogy nincsenek jó játékok konzolokra, hanem pont fordítva: PC-re van nagyon kevés olyan remek játék, ami nincs konzolon, utóbbin viszont sok olyan jó játék van, ami sajnos nincs PC-n. (most attól tekintsünk el, hogy a konzolos verziók mennyivel rosszabbak, grafika, irányítás terén, erről nem tudok nyilatkozni, mert nincs konzolom, meg nem is lényeges). Szerintem.

Hiába viszolygok a kontroller-es irányítástól, ha a konzol exkluzív címek nem oszlanának meg 2 részre, szóval ezekért elég lenne egy faját beszerezni, már réges régen beruháztam volna egyre. Csak azért nem vettem konzolt, mert akkor egyből kettőt kellett volna vennem, ugyanis mindkét oldalon van több olyan cím, amire csorgatom a nyálam, választani meg nem tudok.

[ Szerkesztve ]

(#36) Dr. Akula válasza b. (#31) üzenetére


Dr. Akula
nagyúr

Ezek spec szintén nem jönnek be, bár tény hogy annyival jobb, hogy nem az a torzonborz hajas játék. Ha lövölde, akkor Stalker, Metro. Már a Call of Duty se jön be, pedig az van pc-re is. De azt se tudnám elképzelni kontrollerrel, ehhez billentyű + egér kell. Tudom PS2-höz is volt billentyűzet, de ha jól tudom a játékok már nem használták ki.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.