Hirdetés

2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) #16939776


#16939776
törölt tag

Egy 4,5W-os TDP-s processzorral támasztották alá, hogy AVX2-vel 7-32%-al gyorsabb a művelet, mint a SSE4.1-n. :(((
Ezzel kb.: bármit lehet igazolni, mert elég ha csak az egyik kód jobban terheli a CPU-t, és máris visszadobja 1,2GHz-re a magokat, míg a másik lehet hogy 2..2,5X órajelen futó magokat kap.

(#2) Fiery: Akkor miért nem az első AVX2-t támogató cpu-val demonstrálták, ha már mindegy mekkora a TDP?

[ Szerkesztve ]

(#2) Fiery válasza #16939776 (#1) üzenetére


Fiery
veterán

Nem mindegy? Marmint, arányaiban miert lenne mas, mint egy 65 vagy 130 Wattos procinal?

(#3) exedoc


exedoc
senior tag

Megnézném mennyit hozna az Unreal motorba mondjuk, ott már elég sok a midpoly
objektum.

[ Szerkesztve ]

(#4) con_di_B válasza Fiery (#2) üzenetére


con_di_B
tag

AVX2-vel hamarabb throttilingol, nem?

(#5) Abu85 válasza con_di_B (#4) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Biztosan, de kétséges, hogy azzal a teszttel, amit az Intel használ olyan eltérő eredmény jönne ki más TDP osztállyal.

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#6) Fiery válasza con_di_B (#4) üzenetére


Fiery
veterán

A Skylake meg mas Turbo szorzot hasznal AVX2-vel, mint nelkule ;) De nagysagrendileg akkor sem lenne mas az AVX2-vel elerheto gyorsulas. Nem lenne +100% vagy +200%, ahhoz HSA kellene :))

(#7) Fiery válasza #16939776 (#1) üzenetére


Fiery
veterán

"Akkor miért nem az első AVX2-t támogató cpu-val demonstrálták, ha már mindegy mekkora a TDP?"

Az volt epp keznel ;) Viccen kivul: fogalmam sincs. Najo, annyi fogalmam azert lenne, hogy semmi ertleme nem lenne egy Haswellel demonstralni barmit, amikor mar van 2-vel ujabb generacios CPU-ja is az Intelnek. Skylake-bol persze lehetne 6700K-t is hasznalni...

[ Szerkesztve ]

(#8) #16939776 válasza Fiery (#7) üzenetére


#16939776
törölt tag

dupla.

[ Szerkesztve ]

(#9) #16939776 válasza Fiery (#7) üzenetére


#16939776
törölt tag

Általában azzal szoktak valamit demonstrálni, amin a leglátványosabb a diff.
Szóval elképzelhető hogy régebbi CPU-val, vagy nagyobb TDP-vel már nem lenne ilyen látványos a gyorsulás.
pl. a leggyorsabb Skylake-el.

[ Szerkesztve ]

(#10) Balala2007 válasza #16939776 (#1) üzenetére


Balala2007
tag

Akkor miért nem az első AVX2-t támogató cpu-val demonstrálták, ha már mindegy mekkora a TDP?

Nincs adatom arrol, hogy a VPGATHERDD utasitasnak mekkora a sulya vegrehajtasban (csak az latszik a source-ban, hogy nem 0), es azt az Agner doksibol tudni lehet, hogy ennek a latency-je igy alakul:

HSW: 34 clk
BDW: 14 clk
SKL: 4 clk

[ Szerkesztve ]

AIDA64.com

(#11) Abu85 válasza Fiery (#6) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

A HSA nem igazán jó erre, mert nem definiál grafikus futószalagot, persze compute-ban meg lehet oldani, de sokkal jobb erre a DX12-WDDM2.0 IOMMU-val. Egy grafikus API-val használható az IGP raszterizálója, míg az IOMMU visszaírja az adatott a rendszermemóriába. Több újabb motor is így működik Xbox One-on.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#12) nyunyu


nyunyu
félisten

Skylakenel nem az AVX2-ot tiltottak le az 1+1=3 bug javitasahoz?

Hello IT! Have you tried turning it off and on again?

(#13) LordX válasza nyunyu (#12) üzenetére


LordX
veterán

Nem tiltottak le semmit, mikrokóddal kijavitották a hibát.

(#14) LordX válasza #16939776 (#1) üzenetére


LordX
veterán

Mivel az Intel marketingosztályának számára már csak a Skylake létezik..

(#15) Cathulhu


Cathulhu
addikt

AMDből kiindulva a dupla magszám bőven kompenzálja azt a pár százalék kiesést ebben az egy specializált feladatban, amit az IGP hiánya okoz. Továbbra se vagyok meggyőzve, hogy gamer célokra IGPs processzor jobb lenne

[ Szerkesztve ]

Ashy Slashy, hatchet and saw, Takes your head and skins you raw, Ashy Slashy, heaven and hell, Cuts out your tongue so you can't yell

(#16) E.Kaufmann válasza Cathulhu (#15) üzenetére


E.Kaufmann
addikt

De az AVX nem az iGPU-ban van megvalósítva, az SSE vektoros utasításkészlet utódja

Le az elipszilonos jével, éljen a "j" !!!

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.