Hirdetés

2024. május 10., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) icemad


icemad
nagyúr
LOGOUT blog

Köszönöm, hasznos olvasnivaló. Én sosem fogok programozni, sem tudásom, sem időm nincs hozzá, de jó egy kicsit belátni a dolgok mögé. Remélem lesz folytatás, engem érdekelne.

Are you Baby Shark? No, i'm a motherf*cking hardstyle fish!

(#2) Jeanne d'Arc

Volt egy idő amikor programoztam (Linux karakteres uzemmód) de végül kiderült hogy nem az én világom. Grat a cikkhez, jó lett.

iPhone felvásárlás előfizetéses is!

(#3) Oldman2


Oldman2
veterán

Köszi, hasznos kezdeményezés!

Bízok benne lesz folytatása is..
:R

(#4) BatchMan


BatchMan
senior tag

Vén csataló vagyok a programozás világában, igaz nem a win/linux vonalon. Ettől a cikktől nem lett egyszerűbb az életem. Nekem nem elég szájba rágós.
Kicsit sok a szerzői kikacsintás, kevés a magyarázat.

(#5) Divinity válasza BatchMan (#4) üzenetére


Divinity
őstag

Szia!
Ebből úgy érzem, hogy inkább a mikro controlleres programozásban vagy otthon, az pedig, no offense, nem igazán egyenrangú egy OOP-vel.
Nem volt célom a szájba rágás mivel nem nulla Java tudás mellé szántam a cikket ahogy ez le is van írva benne. Viszont köszönöm a kritikát és szeretnélek megkérni, hogy kifejtsd kicsit. Mi volt ami nem világos, jobban ki kellett volna fejteni? Mit értesz kikacsintás alatt?
:R

return Mono.fromCompletionStage(client::resolve).map { it.sign }

(#6) dlaj válasza BatchMan (#4) üzenetére


dlaj
őstag

És még italozott is közben! :)

Hmm, az első sör után már egész jól is néz ki a dolog.

(#7) Divinity válasza dlaj (#6) üzenetére


Divinity
őstag

Oh, fck. :D biztos reflexből sört írok sor helyett :DDD
Köszi, javítva! :)

return Mono.fromCompletionStage(client::resolve).map { it.sign }

(#8) #81733120


#81733120
törölt tag

Érdekes, hasznos cikk.
:R

(#9) Laslow


Laslow
senior tag

Köszönöm a cikket!
Mobil fejlesztésben új vagyok, a cikked hatására azonban ma este elindultam az úton (igaz, már egy éve tervezgettem). Küzdöttem is az Android Studio beállításával és pár nem szájba rágott aprósággal, de nekem kifejezetten tetszett, hogy küzdenem is kellett, sokat tanultam belőle!
Bevezető Android alkalmazásnak ez kiváló volt, viszont annyi mindent nem tudok még, hogy azt felsorolni sem tudnám. Ugye nem hetek, hanem legfeljebb napok kérdése a cikksorozat 2. részének publikálása? ;)
Ha esetleg mégsem: szerinted hol érdemes elindulni a tanulásban? Kismillió Android tutorial van a neten, melyiket érdemes választani?

"A Bijou olyan, mint mikor egy gyönyörű, csillagos nyáréjszakán nagyon-nagyon szomorú vagy, és közben mézes epret eszel" - http://bijoumusic.hu

(#10) bteebi


bteebi
veterán

Köszi, tényleg hasznos írás. Egy ideje már akarok írni programokat Droidra, de egyelőre még nem jutottam el addig, hogy rászánjam az időt. Talán majd most :). Várjuk a folytatásOKat is! :K :R

Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

(#11) Divinity válasza Laslow (#9) üzenetére


Divinity
őstag

Szia!

Nem (csak) tőlem függ a folytatás publikálása. :)
Mondjuk annyiban biztosan, hogy még nem kezdtem el. :D Mindenképp megakartam várni, hogy erre milyen visszajelzések lesznek mert több irányba is lehetne elindulni. Egyértelműen jók a visszajelzések így folytatás lesz az biztos. Az irányban viszont még nem vagyok biztos. Egy szájba rágósabb inkább mutogatós mint teljes alkalamzás bemutatásán vagy pedig ezt a vonalat tovább víve egy másik irányból megközelített appon gondolkodom. Mind a két vonallal hamar kész tudok lenni tehát úgy tervezem, hogy a héten leadom a követekző cikket (majd elkezdem a 3.-részt) és utána már a korrektorokon múlik a megjelenés ideje. :R

Ha van fejlesztési ismereted és nem félsz az angol nyelvtől akkor magát a /developer.android.com-ot tudom ajánlánai. Minden jól és érhetően van dokumentálva. Na meg persze kel legy ötlet, valami apróság, és neki kell ülni megvalósítani. Nem kell félni a kudarctól és használni kell a Google-t. Elég nagy közösség van akrár stackoverflow-n is ha elakad az ember de nagyon sok bemutató, tutorial érhető elmás oldalakon is! :)

return Mono.fromCompletionStage(client::resolve).map { it.sign }

(#12) atike


atike
nagyúr

Jó cikk. Jöhet a folytatás... :)

(#13) Somatom válasza Divinity (#11) üzenetére


Somatom
veterán

Előre bocsátom, hogy én nem tanultam programozást, totál laikus vagyok. Azt gondolom, hogy nem csak Java, hanem Android szempontból is messziről indítottad ezt a kurzust. Ahhoz, hogy valaki alkalmazást fejlesszen, előbb a rendszer működését kell megismerje. Valami ilyesmire gondolok.

Egy kérdés. Te, aki ismered az Android Stúdiót, egy kezdő számára mennyire tartod hasznos előszobának az App Inventor -t (illetve, ahogy látom, már App Inventor2 is van)?

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#14) hati


hati
addikt

Gondolom nem ebből a cikkből fog vki megtanulni programozni, de azért érdemes lenne a végére az apk fordítást belerakni, mert nem mindenkinek lesz egyértelmű. Esetleg az apk aláírása is beleférhetne, mert úgy az igazi. Illetve, az apk telepítéshez pár szó, mondjuk az usb debug bekapcsolása. ;)

(#15) hati válasza Somatom (#13) üzenetére


hati
addikt

Ebből nem lehet megtanulni programozni, nyilvánvaló. Inkább csak érdekesség a laikusok számára. Pl. az activity/fragment életciklusa kötelező tudás egy droid fejlesztőnek, de sorolhatnám még (pl. listenerek nélkül nem élet az élet).

(#16) Laslow válasza Divinity (#11) üzenetére


Laslow
senior tag

Köszönöm a tippet, ezen fogok végigmenni. Plusz persze azon is amit írsz. :)

"A Bijou olyan, mint mikor egy gyönyörű, csillagos nyáréjszakán nagyon-nagyon szomorú vagy, és közben mézes epret eszel" - http://bijoumusic.hu

(#17) Divinity válasza Somatom (#13) üzenetére


Divinity
őstag

Úgy vélem ha valaki rendelkezik némi alapismeretekkel annak kevés szüksége van a rendszer működés ismertetésére hiszen lényegébenm egy Linux-ról beszélünk. :)
Viszont megfogadom a tanácsodat és a következő részben inkább belemgyünk az alapokba nem pedig valós használható appot kezdünk hanem inkább részekre bontva, felépítve a dolgot. :K

Az appinvetor pedig jó dolog annak aki nulla tudással rendelkezik és egyből a mélyvízbe akar ugrani. Ellenben szerintem ha valaki nulal tudással rendelkezik az először inkább a Java-val és a Linux-al ismerkedjen, utána pedig az Android Studio elég sokat nyújt, hogy megértse a dolgokat.

hati: Erre nem gondoltam, ha benne van az ember vannak olyan dolgok amik kézen fekvőek de másoknak idegen, következő részben erről is lesz szó! :))

Köszönöm mindenkinek a kritikát és bárkinek van még kérdése, meglátása az ne kíméljen így lesznek jobbak a cikkek! :R

[ Szerkesztve ]

return Mono.fromCompletionStage(client::resolve).map { it.sign }

(#18) Divinity válasza hati (#15) üzenetére


Divinity
őstag

Így van, főleg egy cikk alatt amit kb 5 perc végigolvasni értelmezni meg 15 :D
Ezért is szeretném inkább több részre nyújtani és mindig valami mást, valamivel többet bemutatni. Természetesen nem programozni tanítani a célom hanem inkább a látásmódot segíteni vagy a kedvet meghozni hozzá, hogy belelássanak az emberek a motorháztető alá is. EZért se mentem bele az alapokba vannak részek amikkel napokat ellehetne pepecselni. :D

return Mono.fromCompletionStage(client::resolve).map { it.sign }

(#19) hati


hati
addikt

Az activity-t mindenképpen mutasd be. Úgy értem, hogy az életciklusát (nem csak az oncreate-et) és egy másik activity elindítását, illetve bezárását.
Nem árt kitérni a droid sajátosságára, azaz, hogy mi történik a telefon/tablet elforgatásakor, az alkalmazás háttérbe/előtérbe kerülésekor.

[ Szerkesztve ]

(#20) Laslow válasza hati (#14) üzenetére


Laslow
senior tag

Nekem pont megadta a cikk a lökést ahhoz, hogy elkezdjem felfedezni az Android fejlesztés világát, így én nagyon örülök neki. Persze, az Android fejlesztés nyilván egy komplex dolog, aminek a megismerése nem kis feladat, és nyilván kismillió elhagyhatatlan tudásszelet még csak említésre sem került (ami pedig igen, azok is csak nagyon felületesen), de fura is lett volna egy 1000 oldalas könyv ismeretanyagát összefoglalni itt pár oldalon. A cikkíró adott egy látványos kezdéshez útmutatót, Somatom egy régi, de alapjaiban gondolom még megfelelő áttekintésre linket, illetve megkaptam, hogy az android.com-on pl. érdemes végigmenni.
Dolgoztam pár évet Java fejlesztőként, nyilván elboldogulok az Androiddal is, csak rá kell szánnom minden este pár órát. Persze, ha valaki még nem írt programkódot, nem látott még XML fájlt, szóval tényleg távolról indít, annak ez biztosan kevés lenne, de a cikkíró eleve elvárt bizonyos előismereteket. Szerintem nem kell feltétlenül egy első részben helyet kapjon az apk készítés, a Play áruházban publikálás, meg ilyenek. Egyelőre örüljön az ember, hogy van valami értelmes, működő produktuma.

"A Bijou olyan, mint mikor egy gyönyörű, csillagos nyáréjszakán nagyon-nagyon szomorú vagy, és közben mézes epret eszel" - http://bijoumusic.hu

(#21) hati válasza Laslow (#20) üzenetére


hati
addikt

Ha nem tudod lefordítani az alkalmazást, akkor honnan tudod, hogy működik? :P

(#22) Somatom válasza Divinity (#17) üzenetére


Somatom
veterán

Az általam linkelt tananyag megismerése után próbálkoztam App Inventorral apró "segédalkalmazásokat" kreálni E-Robot alá (automatizáló, mint a Tasker). Egész jól ment a dolog ahhoz képest, hogy nulláról indultam. Ajánlom még a kezdők figyelmébe az App Factory -t, amivel Tasker -ben készült projecteket lehet önálló alkalmazásként exportálni. Rengeteget lehet tanulni ezekből.
Az viszont borzasztó csalódás számomra, hogy a Google verzióról, verzióra egyre kevesebb mozgásteret hagy. Ez nem csak az én véleményem, hanem az automatizálók fejlesztői is erre panaszkodnak. Ami pedig a fejlesztőket illeti, sztem óriási hiba, hogy (tisztelet a kivételnek) nem hagynak kellő mozgásteret a felhasználóknak. Írok egy (sztem) nagyon pozitív példát: Motion Detector.
Nem az a lényeg, hogy mire való az alkalmazás. Hanem az, hogy külön aktiválható, hogy nyilvános broadcastokat küldjön és fogadjon. Külön help link van, ahol a pontos üzeneteket publikálja a fejlesztő. Az automatizálók pedig oda/vissza tudják kezelni a broadcastokat. Így egy átlag user számára is símán összekapcsolhatóak az alkalmazások, amitől egy Legová válik az Android. Sztem ez nagy sikerélmény. Jó lenne, ha minél több fejlesztő lehetőséget adna rá az alkalmazásában.

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#23) Divinity válasza Somatom (#22) üzenetére


Divinity
őstag

A szakdolgozat egy jól összerakott (igaz már részben nem aktuális) iromány. Akkoriban még kicsit más volt a dolog, most már sokkal nagyobb a közösség, sokkal több dolog elérhető egyéb forrásokból. :)

A megszorítások léynegében egy kétélű penge. Ha túl nagy a szabadság akkor sebezhetőbb vagy legalábbis van rá esély, hogy sebezhetőbb lesz az egész. Ha túl zárt akkor a felhasználó nem örül, kell egy arany középút és a Google is ezen fáradozik. Becsuk egy kaput és próbál rá valami alternatívát találni (ha lehetséges).

Sajnos ami a nagy előnye a rendszernek az az egyik hátránya is.

return Mono.fromCompletionStage(client::resolve).map { it.sign }

(#24) frewwy


frewwy
tag

Köszönöm a cikket, várom a folytatás(oka)t! :) Érdeklődnék, mennyire lenne igény egy .NET környezetben Xamarin segítségével bemutatott sorozatra android fejlesztés terén.

(#25) Zsoxx


Zsoxx
senior tag

Nem kellene ehhez először Java programozást tanulni?

(#26) Zsoxx válasza Zsoxx (#25) üzenetére


Zsoxx
senior tag

Ja bocs, a 4. oldalon már szóba került a Java.
Csak mondjuk az elején említett " minimális programozási tudás"-nál azért többre lesz szükség szerintem.

[ Szerkesztve ]

(#27) BatchMan válasza Divinity (#5) üzenetére


BatchMan
senior tag

Valóban a controllerek világában dolgozom, bár nem annyira mikro, inkább PLC és DCS.
"nem igazán egyenrangú egy OOP-vel" - szállj le a magas lóról, ha magamfajta földivel van dolgod!
Kikacsintásra példa:
"Gyors átgondolás után megállapítható, hogy bizony lineáris elrendezésre lesz szükségünk, így kezdjük is egy LinearLayout-tal a felépítést. Ideje továbbgondolni. Mikre van szükségünk? Gombokra! Naná. Viszont milyen elrendezésben? Egy LinearLayout csak egymás alá dobálná őket. Hát az bizony nem jó.
Gyors gondolkodás után megszületik a válasz: Több LinearLayout más orientációs elrendezésben! Ez már sokkal jobban hangzik. Viszont, ha kicsit belegondolunk, akkor"

Az aláhúzott részek konkrét infót nem tartalmaznak, az olvasóval próbálsz bratyizni. Ez egy vlogger stílus, nem írt szakirodalmi szöveg. Nem vagyok híve én se száraz leírásoknak, de ez nekem már a ló másik oldala.
Ráadásul a szövegben saját magaddal kerülsz ellentmondásba (lineáris jó, de mégse).

Android programozásba már belenyaltam korábban, így nem teljesen isemeretlen előttem. Az API fogalmára még emlékeztem, de az activity-re már nem. Szerintem ezek nem java, hanem android fogalmak, így ezeket nem ártene kicsit bővebben elmondani.

Bár a nyelv elég terjengős, és jól követhető, nem ártana egy-két (fél-)mondat formátumú komment a sorok mögé/közé magyarul.

public void handleClick(View view) { //TODO }
A nyelvet nem ismerőnek segítség ha, olyan változóneveket használsz, amiről ordít, hogy Te adtad. Pl. h_view1 biztos nem valamelyik alapkönyvtárból való.

Talán még nem vettem el kedved a folytatástól, mert amúgy komolyan érdekel egy olvasmányos cikk az Android programozásról, hol tart, mi a trend, mi a homályos jövő.

(#28) Divinity válasza BatchMan (#27) üzenetére


Divinity
őstag

Nem úgy értettem a nem egyenrangút, hogy egyik jobb mint a másik hanem, hogy külön világ. :) Volt már szerencsém micro controllerekhez és teljesen más világ. :)
Jól látod a helyzetet a "bratyizás" volt a cél, hogy jobban test közelbe tudjam hozni a dolgot. Ezért is volt az ellentmondás amit pont felhoztál, próbáltam kicsit a valós fejlesztési helyzetbe hozni a dolgot. Nem a száraz ez így az meg úgy és kész a spanyol viasz.
Természetesen érthető, hogy ez a stílus nem mindenkinek jön be.
Az Activity szerintem elsőre pont jól ki lett fejtve, hogy egy apró kép legyen róla először de az vitathatatlan, hogy oldalakat lehetne róla írni. Ellenben akkor már túl száraz lenne.
A kedvem meg egyáltalán nem vetted el, ez az első ilyen jellegű cikkem és minden tanácsra nyitott vagyok, hogy a következők jobbak legyenek! A te tanácsodat is megfogadom és bővebben fogok kifejteni, kevesebbet bratyizni.
Megpróbálom eltalálni az arany középutat.

:R

[ Szerkesztve ]

return Mono.fromCompletionStage(client::resolve).map { it.sign }

(#29) Oldman2


Oldman2
veterán

.

[ Szerkesztve ]

(#30) Oldman2


Oldman2
veterán

Ami engem érdekelne, hogy a többnyelvűséget lehetővé tevő lokalizáció hogyan oldható meg Android alatt?

Azt tudom, hogy hogyan kell lokalizálni egy appot, konkrétan az érdekelne, hogy a különböző Online Lokalizációs Tool-ok output xml fájljai hogyan építhetőek be a "forrásba", a kettő hogyan találkozik a fejlsztő oldalán?

Crowdin, Localise.biz, Oneskyapp stb.

Rendszeresen összefutok 2018-ban is olyan fejlesztőkkel, akik mindezek megléte mellett egy szedett vedett XLS-ben küldik el a fordítandó stringeket.

(#31) peter9228 válasza Oldman2 (#30) üzenetére


peter9228
aktív tag

Különböző erőforrások vannak, és a rendszer az eszköztől függően választja ki az épp használandó erőforrást. Ilyenek pl. az általad említett xml fájlok, ha magyar nyelvű a telefon akkor a magyar xml-t fogja használni. Fejlesztés közben pedig az xml-ben lévő ID-k (name) alapján használhatod a stringeket.

Hasonlóan működnek egyébként a többi erőforrások, pl. a képek is. Ott a telefon pixelsűrűségétől függően választja ki az ahhoz illő felbontású képet.

(#32) Oldman2 válasza peter9228 (#31) üzenetére


Oldman2
veterán

Köszi,

Ezekkel tisztában vagyok.

Amivel nem, hogy a Fordító környezet online kapcsolatban van-e a megfelelő Online Lokalizációs site-al, azaz mit kell tennie az egyszeri fejlesztőnek, hogy a különböző nyelvek folyamatosan frissülő xml fájljai minden build esetében bekerüljenek a forrásfába?

Szóval mit kell ahhoz tenni, hogy ez automatikus legyen, vagy ha e nem megoldható, akkor mi mindent kell manuálisan elkövetni a többnyelvűség eléréséhez?

(#33) okcsani


okcsani
csendes tag

Folytatásért kiált...! :)

(#34) BatchMan válasza Divinity (#28) üzenetére


BatchMan
senior tag

OK, lássuk a következő részt! ;]
Előre hát a megkezdett úton!

(#35) Hieronymus válasza hati (#14) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

"Gondolom nem ebből a cikkből fog vki megtanulni programozni"

Valóban.
Egy ilyen többrészes ismeret terjesztő mű, adhat egy lökést a programozás/ alkalmazásfejlesztés felé.
Legalább az kiderül, kell elindulni.

Szoftver fejlesztői környezet ismeret.
Programozási nyelv ismeret,
A futtató rendszer sajátosságainak ismerete.
Programozás technikai ismeret.
A biztonsági rések kiszűréséhez szükséges ismeret.

Nagyjából ezek kellenek, hogy valaki épkézláb alkalmazást tudjon összehozni.
Ez nem fér bele egy néhány részes ismertetőbe.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#36) haxiboy válasza Laslow (#9) üzenetére


haxiboy
veterán

Én azt mondom hogy valamilyen keretrendszerrel érdemes elkezdeni a fejlesztéseket, megkönnyíti az életed.
Xamarin, Corona ilyesmi.

Premium Mining Rigek és Gamer/Workstation gépek: tőlem, nektek :)

(#37) hati válasza Oldman2 (#30) üzenetére


hati
addikt

A többnyelvűséget a droid az alábbiak szerint oldja meg.

A stringeket a fejlesztő kirakja az alábbi fájlokba:

res/values/strings.xml
<string name="text_a">This is an English text</string>

res/values-hu/strings.xml
<string name="text_a">Ez itt egy magyar szöveg</string>

A text_a stringre meg az R.string.text_a kifejezéssel hivatkozik.

Pl. textView.setText(R.string.text_a);
nem pedig textView.setText("This is an English text");

A készülék nyelve alapján a droid automatikusan a megfelelő xml-ből veszi az értékeket.

Azaz, ha elkéred a fejlesztőtől res/values-hu/strings.xml tartalmát, akkor le tudod fordítani a szövegeket magyarra és Ő a következő fordításkor, az új xml-el tudja kiadni az appot. Neki ezzel semmi dolga nincsen.

[ Szerkesztve ]

(#38) Oldman2 válasza hati (#37) üzenetére


Oldman2
veterán

Senkit ne zavarjon, hogy nem ezt kérdeztem... olvassátok már el a teljes szálat.

(#39) hati válasza Oldman2 (#38) üzenetére


hati
addikt

Az, hogy azt notepad-dal vagy egy erre specializált szerkesztővel állítod elő, lényegtelen. Azokat a szedett-vedett xml-eket kell odaadni a fejlesztőnek.

(#40) Latency


Latency
senior tag

Aki most vágna bele hobbiból mobilapp fejlesztést tanulni, annak én ajánlanám a Google új cross-platform fejlesztőkörnyezetét a Fluttert. Már most elég jól működik és minden bizonnyal ez lesz a Google következő mobil oprendszerének fejlesztőkörnyezete.

(#41) Divinity válasza hati (#39) üzenetére


Divinity
őstag

Szerintem arra utalt a kérdése, hogy ha valaki egy ilyen oldalon fordíttat akkor az automatikusan bele generálja-e valahogy az XML-t a projektbe vagy neki onnan le kell szednie és belerakni a projektbe majd buildelni.

A válasz pedig az, hogy ezek általában valamilyen GIT vagy SVN-hez kapcsolódnak így léynegében automatikusnak mondható a dolog viszont csak következő buildelésnél kerül bele (már ha updatel a fejlesztő :D )

return Mono.fromCompletionStage(client::resolve).map { it.sign }

(#42) Divinity válasza Latency (#40) üzenetére


Divinity
őstag

Annak aki most vágna bele nulláról én pont nem ajánlanék semmi ilyesmit. Se framework se semmit. Megkönnyíti a dolgot az nem kétség de az elején inkább az ismerkedés a cél mint, hogy beleesni egy ilyenbe. Olyan mintha valaki hamarabb tanulna mondjuk Angular-t mint JavaScriptet. Persze ez csak az én véleményem. :)

return Mono.fromCompletionStage(client::resolve).map { it.sign }

(#43) haxiboy válasza Divinity (#42) üzenetére


haxiboy
veterán

Szerintem egy framework a learning curve-t is lerövidíti, minek írnál meg olyat 0-ról amire van kész és csak használni kell? Sokan azért nem mernek belevágni mert félnek a kudarctól. Anno Androidra egy egyszerű funkciót nehéz volt megírni, sokszor nem működött úgy ahogy kellene, senki nem akar szüttyögni. Pont a sikerélmény ami az elején fontos, az ilyenekre a különböző frameworkok tök jók mert gyorsan elkészül 1-1 kissebb projekt, ha olyan igény van akkor te is tovább tudod fejleszteni a saját funkcióiddal később amikor már az alapok jobban mennek.

Bár ez csak az én véleményem, nem szeretek felesleges köröket menni :)

Premium Mining Rigek és Gamer/Workstation gépek: tőlem, nektek :)

(#44) Divinity válasza haxiboy (#43) üzenetére


Divinity
őstag

Pont azért hoztam fel az Angulr és JS példát mert ismerek olyanokat akik Angular-ral kezdtek és utána JS környezetben megvannak lőve. Na most a legtöbb Android framework is ilyen. Ha web fejlesztesz Java-ban akkor se a Spring-el fogsz kezdeni hanem simán servletekkel aztán ha azt érted akkor mehetsz bentebb. Hatékonyabban tudsz debuggolni, fejleszteni mert tudod mi történik a háttérben hiába van elfedve. Persze ha már van tapasztaltod vagy akár profi Java-s vagy akkor más a helyzet de így elsőre értettem aki 2 ezer sort se látott még életében

Sokan azért nem mernek belevágni mert félnek a kudarctól.
Épp ez a baj. Az elején mindenkinek van kudarc. Sőt akár napi szinten is futok bele. Épp az előbb ültem 2 órát egy 50 soros Python kód felett és alig sikerült helyre pofoznom nem is tudom hanyadik nekifutásra jött össze. Szóval ezek általános dolgok, hogy valami nem sikerül, hogy valami nem működik vagy akár le se fordul. Ettől nem kell félni.

[ Szerkesztve ]

return Mono.fromCompletionStage(client::resolve).map { it.sign }

(#45) haxiboy válasza Divinity (#44) üzenetére


haxiboy
veterán

Na igen ez így teljesen jogos. De teljesen tapasztalatlan, kezdő programozónak meg nem biztos hogy androiddal kéne kezdeni. Inkább valami nagyon egyszerű console appokkal, monduk C-ben vagy Pythonban, neadjisten Pascalban, bár mindegyiknek megvan a maga szépsége. (Én most épp C/AL-ben programozgatok, nagyon "fincsi" )

Premium Mining Rigek és Gamer/Workstation gépek: tőlem, nektek :)

(#46) Oldman2 válasza Divinity (#41) üzenetére


Oldman2
veterán

Pontosan ez érdekelne. Hogy mekkora munka ezt automatizálni a fejlesztő oldaláról?

Nap mint nap fordítok xml-eket az említett Online Tool-okon keresztül, de azt látom, hogy ezek bekerülése a forrásba marhára nem akar haladni.

Ez miért lehet? Ezért érdekelne a dolgok háttere. Nem a fordítás HOGYAN-ja, hanem a kész (vagy félkész) xml fájlok forrásba történő importálásának módszere érdekelne.

És nem az itthoni is használható "apktool"-os megoldás érdekel, bízok benne a fejlesztők nem ezzel építik be a nyelvi xml fájlokat a publikus app-okba.

(#47) hati válasza Oldman2 (#46) üzenetére


hati
addikt

Leírtam. Ha kész az xml, akkor a fejlesztő felülírja a régit és készen van. Így fordították le az egyik appomat finn, spanyol, német, francia, olasz nyelvekre. Elküldtem a strings.xml-t, majd visszaküldték lefordítva. Bemásoltam a régi helyére és a következő fordításban benne volt az adott nyelv. Nekem 1 perc volt.

(#48) Divinity válasza Oldman2 (#46) üzenetére


Divinity
őstag

Nagyon hamar megvan ha egyszer kész a fordítás. Ezeken az online toolokom meg szerintem még Git is van tehát ha kész a file akkor csak egy updatet kell tolnia a fejlesztőnek és mehet a build.
Megmondom, nem foglalkoztam sose ilyen online fordítási lehetőségekkel de szerintem kifejezetten olyan end-point ami egyből az xml-be tolja olyan nincs. Nem is nagyon látok rá így hirtelen megoldást. Azt az xml-t mindenképp kézzel kell beleraknia a projektbe majd buildelni

return Mono.fromCompletionStage(client::resolve).map { it.sign }

(#49) Oldman2 válasza Divinity (#48) üzenetére


Oldman2
veterán

Értem, tehát csak akarás kérdése mindez.
:R

(#50) Gabor_Varadi


Gabor_Varadi
csendes tag

Hmm, szerintem ConstraintLayout packed vertical/horizontal chain egy fokkal egyszerűbb lett volna, és azt még GUI-ból is össze lehet rakni - hamár most lett 1.1.0

Nem rossz indítványozás, de elég sok a kódban a `result.getText().toString()`, kb biztos hogy lehetne még rajta redukálni, mert így csak az érti, aki írta.

Van egy tök jó videó, amit a minap láttam: https://www.youtube.com/watch?v=8bZh5LMaSmE - ez aztán megpucolja a kódot rendesen a végére :D aki tudja mi az az OOP vagy legalább hallott róla, annak kifejezetten ajánlom.

[ Szerkesztve ]

(#51) Divinity válasza Gabor_Varadi (#50) üzenetére


Divinity
őstag

Persze addig lehet valamit refactorálni amíg nem szégyelli az ember. :D
Ellenben ez a cikk pont arra ment rá, pont arra próbáltam rávenni, hogy a lehető legalapabb dolgokon keresztül legyen elérve egy nagyjából működő alkalmazás. Ha megnézed az is látszik már egyből, hogy hihetetlen egyszerű crasheltetni de nem is volt cél egy valós app fejlesztése. Az majd valahol a 10. rész környékén :D
A második rész pl nem is appot fog bemutatni hanem az alapokon megyünk végig. :)

return Mono.fromCompletionStage(client::resolve).map { it.sign }

(#52) <Lacy85>


<Lacy85>
addikt

Egész jó cikk lett, és érdekel is a téma, viszont eddig nem nagyon mélyültem el benne.
De most itt az ideje. :D
Hajrá, és kérünk még 10 évadot. :D

(#53) kazsmerlaca válasza Gabor_Varadi (#50) üzenetére


kazsmerlaca
senior tag

Ez a videó tök jó! 38 percen keresztül mozgatja a kamerát jobbra-balra :D

Saját gyártású zenéim: https://www.jamendo.com/album/73598/music-in-the-fire

(#54) Gabor_Varadi válasza kazsmerlaca (#53) üzenetére


Gabor_Varadi
csendes tag

:)) :DD Na látod, ezt eddig észre se vettem, mostmár mást se látok, jáj :D

(#55) Geller72


Geller72
veterán

Nyilván nem erre a progira vonatkozóan...
..és nem kötözködésből...
..csupán mint user írom:

-Megfogalmazódott bennem az a kérdés, hogy minek kell egy app sztórba 12332377736. számológép/"zseblámpa"/fényképező/vonalkódbeolvasó/etc. app?
-Miért van (szinte) minden free appban egy IFA platónyi reklám?
-Ehhez kapcsolódóan miért van még mindig olyan appok tömkelege, amelyik(ek)nél még pénzért sem kapcsolják ki a reklámokat?
-Miért nem választhatom még opcionálisan sem - szintén nem csak néhány appnál - azt, hogy nem "mikrotranzakcionális" jelleggel havonta fizetgetek be zsetont, hanem egy összegben mindentől független lehessen az adott acc? (Ok, erre gondolom, úgy is az a válasz, hogy a tulaj üzletpolitikájától függ. A kérdésem arra vonatkozik, hogy ezt a Google miért nem szabályozza? Mint lehetőség. Pl.)
-Csak én látom úgy, hogy ez az appos dolog totál lefutott/nem nagyon nyújt újat - lásd: első bekezdés.. - csupán a célspecifikus appoknak van jövője nagy volumenben (mármint anyagilag)?
-Lehet e írni teljesen ingyenes és reklámmentes appot is, vagy a rendszer a free appokba alapból bele fog rakni reklámot? (pl chrome).
-A jutalékos rendszere az iOS-nak vagy más "sztóroknak" a jobb? (átláthatóbb/igazságosabb/biztonságosabb)
-Melyik rendszernek jobb a belső auditja, ha arról van szó, hogy kikerülés előtt, verziófrissítés előtt/után ellenőrzik az adott appot?
-Miért kell annyi jogot megadnom egy látszólag jogosultsági szempontból nem indokolt appnak telepítéskor?
-Ehhez kapcsolódóan miért nem indíthatom el az appot esetleg csökkentett jogosultságokkal akkor, ha azt az érintett rész az appból nem használom? Legtöbb esetben globálisan eldobja a telepítést, ha az EULA-t nem fogadom el all in.
-Megéri még ilyenekkel foglalkozni, vagy csak a fent említett esetben? (Célspecifikus appok)
-Ehhez kapcsolódóan pl. hogyan írsz meg egy appot, ami esetleg egy másik hw eszközhöz kapcsolódik úgy, hogy nem vagy birtokában a másik eszköz ilyen jellegű specifikációinak?
Konkrétan, ha én mondjuk felkérlek arra, hogy a drónomhoz, vagyis annak kamerarendszeréhez írj egy (mondjuk) felismerőrendszert, akkor mi alapján tudod azt te megoldani a drón sw-sdk/hw spec nélkül?

Azt gondolom, hogy ezek a kérdések nem csak engem érdekelnek, hanem sokakban motoszkált ez már.. ;) Persze, tudom, erre is lehetne azt írni, hogy miért nem néztem meg a google-ben, de ha mindent megnéznénk, akkor erre a fórumra se lenne szükség, mert akkor nem itt beszélgetnénk. ;] :P
:R
Thx.

(#56) hati válasza Geller72 (#55) üzenetére


hati
addikt

-Megfogalmazódott bennem az a kérdés, hogy minek kell egy app sztórba 12332377736. számológép/"zseblámpa"/fényképező/vonalkódbeolvasó/etc. app?

Mert a fejlesztője úgy gondolta, hogy van jobbat írt mint a többi, vagy csak pénzt akar keresni.

-Miért van (szinte) minden free appban egy IFA platónyi reklám?

Mert a fejlesztője pénz akar keresni.

-Ehhez kapcsolódóan miért van még mindig olyan appok tömkelege, amelyik(ek)nél még pénzért sem kapcsolják ki a reklámokat?

Mert a fejlesztője így döntött vagy az Ő országában nincs lehetőség vásárlásra (pl. Kína).

-Miért nem választhatom még opcionálisan sem - szintén nem csak néhány appnál - azt, hogy nem "mikrotranzakcionális" jelleggel havonta fizetgetek be zsetont, hanem egy összegben mindentől független lehessen az adott acc? (Ok, erre gondolom, úgy is az a válasz, hogy a tulaj üzletpolitikájától függ. A kérdésem arra vonatkozik, hogy ezt a Google miért nem szabályozza? Mint lehetőség. Pl.)

Lásd fent.

-Csak én látom úgy, hogy ez az appos dolog totál lefutott/nem nagyon nyújt újat - lásd: első bekezdés.. - csupán a célspecifikus appoknak van jövője nagy volumenben (mármint anyagilag)?
-Lehet e írni teljesen ingyenes és reklámmentes appot is, vagy a rendszer a free appokba alapból bele fog rakni reklámot? (pl chrome).
-A jutalékos rendszere az iOS-nak vagy más "sztóroknak" a jobb? (átláthatóbb/igazságosabb/biztonságosabb)

A Google 30%-ot von le magának + áfa, ha az adott országban Ő szedi be az áfát.

-Melyik rendszernek jobb a belső auditja, ha arról van szó, hogy kikerülés előtt, verziófrissítés előtt/után ellenőrzik az adott appot?

A Google-nél egy automatán fut át a program, hogy mit szűr ki, azt nem tudom.

-Miért kell annyi jogot megadnom egy látszólag jogosultsági szempontból nem indokolt appnak telepítéskor?

Hogy a fejlesztő le tudja nyúlni az adataidat, a számológép alkalmazásával.

-Ehhez kapcsolódóan miért nem indíthatom el az appot esetleg csökkentett jogosultságokkal akkor, ha azt az érintett rész az appból nem használom? Legtöbb esetben globálisan eldobja a telepítést, ha az EULA-t nem fogadom el all in.

Mert az androidban ilyen nincsen értelmezve, de 6-os androditól utólag vissza tudod venni a jogokat az alkalmazástól.

-Megéri még ilyenekkel foglalkozni, vagy csak a fent említett esetben? (Célspecifikus appok)
-Ehhez kapcsolódóan pl. hogyan írsz meg egy appot, ami esetleg egy másik hw eszközhöz kapcsolódik úgy, hogy nem vagy birtokában a másik eszköz ilyen jellegű specifikációinak?
Konkrétan, ha én mondjuk felkérlek arra, hogy a drónomhoz, vagyis annak kamerarendszeréhez írj egy (mondjuk) felismerőrendszert, akkor mi alapján tudod azt te megoldani a drón sw-sdk/hw spec nélkül?

Kb. sehogy. Max. visszafejted mások alkalmazását vagy debuggolod a forgalmat.

(#57) Divinity


Divinity
őstag

Jelentem a második, egy magyarázósabb rész leadva korrektori átnézésre! :)

return Mono.fromCompletionStage(client::resolve).map { it.sign }

(#58) Oldman2 válasza Divinity (#57) üzenetére


Oldman2
veterán

Köszönjük!

(#59) Divinity


Divinity
őstag

Android alkalmazásfejlesztés 2. rész: alapozunk
:R

return Mono.fromCompletionStage(client::resolve).map { it.sign }

(#60) hors7on válasza Divinity (#42) üzenetére


hors7on
csendes tag

Mondjuk eddig én is csak Java alapú Android programozással foglalkoztam, de az jutott az eszembe, hogy ha most kezdted el az oktató sorozatot, akkor nem lenne-e korszerűbb, ha rögtön Kotlint alkalmaznál?

(#61) Divinity válasza hors7on (#60) üzenetére


Divinity
őstag

Gondoltam rá. Az a baj a Kotlint nem ismerem annyira. Alapvetően nem Android hanem Web fejlesztő vagyok, ez csak hobbi nekem így nem akartam egyből beleugrani egy olyanba amiről én se sokat tudok. Viszont képben van egy olyan rész a sorozat vége felé ahol a Kotliné lesz a főszerep. :)

return Mono.fromCompletionStage(client::resolve).map { it.sign }

(#62) Keem1


Keem1
addikt

Nem feltétlenül csak a szerzőhöz szól a kérdésem.
Java-n kívül megoldható más nyelven is Androidra programozni?

Én leginkább mostanság PHP (az ide biztosan nem jó) és C# (ez már inkább) nyelveken ténykedem. Aki programozó, az tudja, hogy a nyelv csak egy eszköz, amilyen compiler van egy adott platform-nyelv kombóra, akkor teljesen mindegy, milyen nyelven fejlesztünk.

Kacsintgatok az Android fejlesztése felé, de csak emiatt nem igazán szeretném megtanulni a Java-t, fölöslegesnek érzem.

[ Szerkesztve ]

(#63) peter9228 válasza Keem1 (#62) üzenetére


peter9228
aktív tag

Ha mindenképp C#-ot akarsz használni, akkor Xamarin. De azt kezdésnek semmiképpen sem ajánlom.

A java és C# elég hasonló egymásra, főleg ha kezdő szinten vagy. De ott van a kotlin is, ami egy sokkal modernebb nyelv. Nem tart sokáig megtanulni az alapokat egyik nyelvből sem.

(#64) Keem1 válasza peter9228 (#63) üzenetére


Keem1
addikt

7 éve programozom PHP-ban, a C# alapjait még egyetemen sajátítottam el 10 éve, de csak most ástam bele magam, így ott még kezdő vagyok.
De lehet, megpróbálom a javat is.

(#65) Postas99


Postas99
senior tag

Először is Köszönöm a leírást.

Egy bajom van, heti rendszerességgel használom a Visual Studio-t. Képben vagyok a GUI tervezéssel de ez nem az a felület amin el lehet igazodni.

Sajnos azt kell mondjam, hogy elvesztem...
Az első oldal után nem jutottam tovább....

A DESIGN VIEW-ban semmi nem látszik.. még a "Hello World" sem 2 különböző gép telepítésnél sem látszanak a tervezői felületre felrakott elemek, magában a programban igen. De engem a tervezési rész is érdekelne, nem csak felszórni akarom az elemeket.
Lehetne kérni, hogy valaki szájbarágósan is elmagyarázza mi maradt ki a telepítésből???

Nem lehurrogást kérek, hanem segítséget. NO WAy goole a barátod.. mert ott is csak a push the button "R" van..
Default install volt mindkét esetben...

[ Szerkesztve ]

(#66) Divinity válasza Postas99 (#65) üzenetére


Divinity
őstag

Szia!

Érdekes. Nem kéne hozzá semmi plusz dolog. A 2. részt frissen telepített (ráadásul Win10-re) rendszeren csináltam és ott is ment egyből minden semmi nélkül.
Most sajnos eléggé elvagyok havazva a következő hétre de megpróbálok utána járni mi okozhat ilyet. :)

Elsőre tipp:
Ahogy írja is a studio egy gradle szinkronizáció lehet jót tenne neki.
Esetleg a gyökér elemet (nálad most ContraintLayout) cseréld le egy másik, általánosabbra és próbáld meg azzal

[ Szerkesztve ]

return Mono.fromCompletionStage(client::resolve).map { it.sign }

(#67) Postas99 válasza Divinity (#66) üzenetére


Postas99
senior tag

Szia!

Köszönöm. Nem hagyott nyugodni a dolog...

Ezt találtam, és ezzel a megoldással működött.

found it on this site, it works on me. Modify /res/values/styles.xml from:

<style name="AppTheme" parent="Theme.AppCompat.Light.DarkActionBar">
</style>
to:

<style name="AppTheme" parent="Base.Theme.AppCompat.Light.DarkActionBar">
</style>

Lehet a gond azzal van, hogy ALAPLAPI INTEL videokártyám van mindegyik eszközömben.

[ Szerkesztve ]

(#68) Postas99


Postas99
senior tag

Nem leszünk barátok....

Új alkalmazás project után a szokásos hiba:
Failed to load AppCompat ActionBar with unknown error.

Lehet ezt az android fejlesztést mégis csak Xamarinnal kéne tolnom..

(#69) hors7on válasza Postas99 (#68) üzenetére


hors7on
csendes tag

Próbáld meg a build.grandle (Module:app) fájlban a következőt átírni:
implementation 'com.android.support:appcompat-v7:28.0.0-alpha3'
- alpha1-re. Ezután már a Preview Design is meg fog jelenni. (Természetesen a grandle módosítása után futtasd a szinkronizációt)

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.