Hirdetés

2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) szekra


szekra
őstag

Nagyon jó kis összefoglaló, köszönjük! Viszont NIO ET7-et hiányolom, bár igaz várhatóan csak 2022.

(#2) hemaka


hemaka
nagyúr

Egy kis kiegeszites: A tesla ami kor rekordot futott, kicsit at volt epitve, konkretan az egesz felfuggesztes es a fekek nem gyari alkatreszekvoltak, illetve slick gumival ment.

(#3) .Szaki.


.Szaki.
addikt

Remek összefoglaló!

Személy szerint a FIAT 500e, a Mustang, a Rifter és a SsangYong ami érdekel, illetve természetesen a Model Y. Ezek tesztjeit nagyon várom.

Az 500 egy elképesztően bulis kisautónak tartom, elképesztően ki van találva, minden benne van, ami kell, rengeteg féle verzió van belőle és van egyénisége. Szerintem a legjobb kis elektromos autó lesz 2021-ben.

A Mustangnak tetszik a formavilága, és Fordból van, szívesen elvinném egy tesztre, mert biztosan jó autó. Ugyanez igaz a nagy szerelmemre, az F-150-re is, de azért kíváncsi leszek mondjuk Texasban mennyire lesz kapós egy elektromos F-150. :D

A Stellantis családija egy nagyon okos ötlet lenne, sokaknak lehetne megfelelő alternatíva, csak a szoftvert tegyék rendbe...

A SsangYong egyre érdekesebb autókat ad, ráadásul egész korrekt áron és már a formavilág sem olyan tré, viszont az ergonómia terén volna még mit tanulniuk. Ha időben elkészítenék az elektromos Korando-t és kifejezetten kedvező lenne az ára, az talán megmenthetné a márkát, különben szerintem lehúzhatják a rolót.

A Tesla pedig Tesla, felesleges részletezni miért érdekes.

(#4) bkercso


bkercso
nagyúr

Tetszett a cikk! :R

Azonban: tegye fel a kezét, akinek ezek az autók elérhetőek. Mindkét kezét pedig, akik számára ezek alternatívát jelentenek.

Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0

(#5) .Szaki. válasza bkercso (#4) üzenetére


.Szaki.
addikt

Alternatíva szerintem egyre több embernek lehet, és azt sem szabad elfelejteni, hogy a belsőégésű motoros autók árait pedig mesterségesen tornásszák fel az egekbe, ha pedig már minimális felára lesz, akkor sokan szerintem az elektromost fogják választani, mivel már a hatótáv is értelmezhető. Sajnos nem az lett, amit sokan reméltek, hogy le fog kúszni az elektromos autók ára a hagyományosok közelébe, hanem az ellenkezőjét idézték elő.

(#6) bkercso válasza .Szaki. (#5) üzenetére


bkercso
nagyúr

Alternatíva szerintem egyre több embernek lehet
A magyar társadalomban ezen emberek száma százalékosan nem számottevő szerintem.

mesterségesen tornásszák fel az egekbe
Talán értem, mire gondolsz, a kibocsátásból adódó problémák azonban nem mondvacsináltak.
Az más kérdés, ezekből mennyit old meg az elektromos autózás. 650 lóerővel autónként biztosan nem sokat. :N Csupán a kibocsátást tolják városon kívülre, illetve lehet rajta jó sokat politizálni meg marketingelni minden oldalról.
(Amúgy szeretem a villanyautókat, szépek is, jók is, én is ilyeneket fejlesztek...)

Úgy látom, az elektromosautó-ipar kiéhezve várja az élhető akkutechnológiát, ami már régóta a küszöbön van (és talán még sokáig ott is marad). Addig kompetenciát építenek.

[ Szerkesztve ]

Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0

(#7) #95462144


#95462144
törölt tag

Az a Mercedes EQS valami elképesztően jól néz ki.

(#8) cuebler


cuebler
senior tag

a bőség zavara... már csak egy újabb atomerőmű fog kelleni, mert délután négy-öt körül ennyi villanyautó tutira leb****a a biztosítékot :DDD
nekem a hyundai (illetve mrs cuebler-nek) és a taycan a kerékpárszállítós verzióban. mindkettő bitang szép lett.

[ Szerkesztve ]

"Vannak, akik csak a csúfságot látják a világban... a zűrzavart. Én a szépséget látom..."

(#9) bkercso válasza cuebler (#8) üzenetére


bkercso
nagyúr

Ez jó! Sehol nem láttam számítást hangoztatni arról, mennyi benzint használ el a lakosság, és ehhez képest mennyi áram fog kelleni, ha az autók X%-át villanyautók váltják majd fel.

Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0

(#10) Kinder válasza cuebler (#8) üzenetére


Kinder
senior tag

Még mindig nem egyszerre fog tölteni az adott e-autó mennyiség 100%-a.
Egyszerre a meló végén is csak kb 10%, mivel egy munkába járó embernek elég heti 1x tölteni.

(#11) Bog válasza Kinder (#10) üzenetére


Bog
HÁZIGAZDA

És annak egy része is a garázsban fog történni 1x16A áramerősséggel, főleg akkor, ha a munkahelyén erre nem volt napközben lehetősége. Tényleg nem misztifikáljuk túl a dolgot, a közterületi töltés (DC-n) azoknak van, akiknek gyorsan kell etetni az autót, mindenki más elvan egy klasszik konnektor mellett esténként.

Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u

(#12) Derrewyn válasza Kinder (#10) üzenetére


Derrewyn
senior tag

Ettől még a jelenleg cseppfolyós üzemanyag formájában tárolt energiát tudni kell továbbítani az elektromos hálózaton, és elő is kell tudni állítani valahol. Lehetőleg nem Ukrajnában, és nem szén eltüzelésével.

(#13) cuebler válasza Kinder (#10) üzenetére


cuebler
senior tag

azért ez a tíz százalék nekem elég optimistán hangzik. és ha jól tudom, pár hete így is csúcson volt az áramfogyasztás, itt is van: [link] . na ezt fejeld még meg az elektromos autók töltésével.

#9 bkercso: a napokban volt egy cikk egy adac-teszt kapcsán, amiben az elektromos autók fogyasztását vetették össze belsőégésű és hibrid modellekkel, DE figyelembe vették a felhasznált áramhoz kapcsolódó kibocsátásokat is, ráadásul a szénerőművekkel nehezített német energiamixet véve alapul. olvasd el, nagyon érdekes információkat kapsz a teljes képhez: [link] egy olvasó rájuk is írt, hogy a magyar energiamix és a német energiamix sem ugyanaz, szóval ez országonként is változhat... :C

"Vannak, akik csak a csúfságot látják a világban... a zűrzavart. Én a szépséget látom..."

(#14) HThomas válasza .Szaki. (#3) üzenetére


HThomas
senior tag
LOGOUT blog (1)

Ugyanez igaz a nagy szerelmemre, az F-150-re is
Kíváncsi vagyok, hogy az Explorer / Expedition párosból mikor lesz tisztán elektromos :D

(#15) Derrewyn válasza cuebler (#13) üzenetére


Derrewyn
senior tag

A TC cikkben szereplő magyar grafikon szép, de az a hibája, hogy csak a hazai termelés energiamixét mutatja, nem pedig a hazai felhasználás energiamixét.
2019-ben 8400 GWh-t importáltunk, ami teljes fogyasztásunk 18,3%-a, és ezt Ukrajnából és Szerbiából tettük, ahol ezt jellemzően szénerőművek állították elő. [link]

Szóval végeredményben magasabb arányban kapunk áramot szénerőművekből, mint a németek... :DDD

[ Szerkesztve ]

(#16) Noukoum válasza bkercso (#6) üzenetére


Noukoum
veterán

A magyar társadalomban ezen emberek száma százalékosan nem számottevő szerintem.

A magyar társadalom számára az összes új autó megfizethetetlen, azért mert a jövedelmek nagyon alacsonyak az autóárakhoz képest.

Az más kérdés, ezekből mennyit old meg az elektromos autózás. 650 lóerővel autónként biztosan nem sokat.

Elég sokat.
Attól még hogy egy villanymotor 650 lóerő még nagyon is hatékony.

Csupán a kibocsátást tolják városon kívülre

Na ez az ami nem igaz. A villanyautózás sokkal kevesebb károsanyag kibocsátással jár mindent nézve mint a belsőégésű autók.

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#17) bkercso válasza cuebler (#13) üzenetére


bkercso
nagyúr

Pontosan: Régóta mondják, hogy ott környezetbarátabb az e-auto, ahol nukleáris vagy megújuló energiát termelnek nagy arányban.

Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0

(#18) Luck Dragon

Kiváncsi vagyok hogy a Leaf harmadik generációja milyen lesz.

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

(#19) k-adi


k-adi
nagyúr

jó összefoglaló lett, évente kérünk ilyet :D esetleg egy plugIN hybrid cikk is lehetne

ami engem érdekel az a Nissan Ary, a Skoda Enyaq iV, a mustang ME és a Volvo reC.. meg érdekes lenne egy NIO ET7 is, de gondolom ők sose jönnek ide

szóval kezd alakulni a kínálat...... ami tök jó...... már csak az árakat kéne mondjuk... felezni

ha sikerülne, akkor a töltést már megoldanánk valahogy, hatótáv-para csökkeni fog idővel de amíg horror az ár (és nem mintha csökkenő tendencia lenne) addig a töltőhálózat kérdése se érdekel... szóval ja.. kell még ennek 5-10 év

[ Szerkesztve ]

(#20) cuebler


cuebler
senior tag

én már eleve úgy rendeltem napelemes rendszert, hogy beleszámítottam a villanyautó töltést a későbbiekben. benzines autóm volt az első, utána dízel, majd hibrid, most megen dízel... villanyautóm még nem volt, bár az üzemanyagcellás gépeket sem szabad leírni.

"Vannak, akik csak a csúfságot látják a világban... a zűrzavart. Én a szépséget látom..."

(#21) Squirrel válasza cuebler (#20) üzenetére


Squirrel
őstag

Télen (novembertől kb februárig) napelemet cseszheted, alig termelsz energiat, hiába süt a nap. :(((
Nekem a rendszer 11kW-os elvileg, nyaron 8-9 kW között termelek, télen 500-1200 W. Ha borús vagy havas, akkor meg napokig 0...

(#22) cuebler válasza Squirrel (#21) üzenetére


cuebler
senior tag

komolyan? én meg megettem a maszlagot a napelemes cégektől :DDD már mindegy, még jó, hogy a választások előtti pénzosztási otthonfelújítási programban fele pénzből meglett :C akkor megtartom az euro6d-s 3.2-es dízelt is

[ Szerkesztve ]

"Vannak, akik csak a csúfságot látják a világban... a zűrzavart. Én a szépséget látom..."

(#23) Squirrel válasza cuebler (#22) üzenetére


Squirrel
őstag

Én is ezen bosszankodok, de ez van. Ház pedig szuper fekvésű, hegyoldal déli lejtő, telibe kapjuk a napot. Télen viszont olyan alacsonyan van, hogy 2 kW felett még nem láttam termelni. Átlag, amit irtam. Most február közepétől, márciustól kúszik fel, jelenleg a csúcs full napsütésben 5-6 kW között. Ugyanez a szomszédoknál is a helyzet. Télen jött a hó, mikor kicsit enyhült, ráfagyott a panelekre azonnal, le se mertem szedni róla a jeget, annyit nem ér az a napi pár kWh, hogy sérüljön a panel. 3 hétig így 0 termelés volt. Éves szinten persze még mindig megéri hosszútávon a rendszer, de gyors megtérülést ne várj tőle 🙂

(#24) DjFlanker


DjFlanker
aktív tag

A Volvo C40 nagyon bejövős, az kéne a legjobban.

Az ID.3 számomra egy semleges szopottgombóc forma, de a Cupra az nagyon dögös, ebben a színben azonnal elvinném

Jó pilóta alagútban nem katapultál

(#25) #16820480 válasza cuebler (#13) üzenetére


#16820480
törölt tag

Azt mindig elfelejtik az ilyen számításoknál, amikor az e-autókhoz megtermelt áram előállításával jönnek, hogy azt is megnézzék mi kell a benzin/dízel előállításához. De nézzük: [link]

(#26) Fecogame


Fecogame
veterán

Audi, Ford és Porsche kifejezetten tetszik :K

Lassú a mobilinterneted? 4G/LTE antennák, közvetlenül raktárról ---> http://bit.ly/LTE_Antennak

(#27) cherubion08


cherubion08
aktív tag

Én értem,hogy kellenek a csili vili elektromos gépkocsik,csak egy kérdésem lenne. Hol vannak a fapados autók? Ha ennyire a védjük meg a földet járjunk eautóval duma megy,akkor nem ártana kibővítteni a palettát. Pl új alap Suzuki swift 4.2 millió,kaszniba nem benzin,hanem full elektromos hajtást teszünk,vége legyen 5.2m. Gondolom benzin motornál nem drágább az elektromos,meg 1 millát ráraktam az akksira. Egyszerűsítettem a dolgot,de remélem érthető. Ma még nagyon kis réteg számára érhető el az eautó,mert drága. Fapados példányok is elérhetetlenek lennének egy átlag magyarnak,de megsokszorozhatná a jelenlegi vásárló kört.

(#28) .Szaki. válasza cherubion08 (#27) üzenetére


.Szaki.
addikt

Gondolom nem éri meg. Emlékezz vissza a Mitsubishi i-Miev/Peugeot iON/Citroen C-Zero trióra. Egy kis használhatatlan gyösz került ha nem csal a memóriám ~10.000.000Ft-ba. Semmi nem volt bennük, mégis ennyi volt az áruk. Most ehhez képest a VW e-Up olyan 8-9 millió körül van, az fapadosabb, mint egy új Swift, na meg kisebb is. A Swiftből sem tudnál olcsóbban kihozni elektromost, sőt, normál áron még full hybridet sem, nézd csak meg a Yaris Hybridek árát. Nem véletlen találták ki a Mild Hybrid rendszert sokan.

[ Szerkesztve ]

(#29) cherubion08 válasza .Szaki. (#28) üzenetére


cherubion08
aktív tag

Technikailag nem értek hozzá,csak józan paraszti ésszel gondoltam. Adott egy kaszni,kivesszük a benzint,be az elektromosat. Nem tartom atomfizikának,nagy mérnöki tudásnak. Fölös minden féle drága kijelző,kamera stb beletenni. Én itt inkább a lehúzás szagot érzem az eautónál. Nem hiszem,h extrák nélkül egy profi autógyárnak ez fejtörést okozna és annyival megnövelné a költségeket. Szerintem,de nem értek hozzá.

[ Szerkesztve ]

(#30) akaido válasza #16820480 (#25) üzenetére


akaido
addikt

Nekem nagyon érdekes volt a videó, köszönöm. :R

Szabad országban, szabad ember, szabad akaratából azt mond és azt tesz...amit szabad. UDS Ignition.

(#31) bkercso válasza cherubion08 (#29) üzenetére


bkercso
nagyúr

Drága az akksi (és még így is kicsi a hatótáv). Innentől drága az autó, tehát akkor már erős is legyen. Ez a logika.
Amúgy VW MEB.

Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0

(#32) Fecogame válasza cherubion08 (#29) üzenetére


Fecogame
veterán

Amíg lehet, addig kipréselik belőle azt a pénzmennyiséget, amit csak lehet. A pénz hajtja őket, mint bármelyik másik céget. Ha megveszik így is, miért adnák olcsóbban?

Lassú a mobilinterneted? 4G/LTE antennák, közvetlenül raktárról ---> http://bit.ly/LTE_Antennak

(#33) bkercso válasza Fecogame (#32) üzenetére


bkercso
nagyúr

Annyival jobban egyébként nem éri meg e-autót venni szerintem, mint hagyományosat. Új technika, innentől drága (pl. akkucsere...), tehát én el tudom képzelni, ha a piackutatásból az jött ki, hogy kellenek bele az extrák ahhoz, hogy meg is vegyék nagy tömegben.
Ami igazán drága, az nem a kamera, hanem a LIDAR, de az is nagyon megolcsósodott, mióta nekifeküdtek a fejlesztésnek.

A másik az AI, amit stratégiai szinten tol az ipar mindenfelé. Ennek fejlesztéséhez sok-sok strukturált adat kell, már csak ezért is tesznek mindenbe kamerát szerintem. Az IOT is errefelé mutat, hiszen én tudhatom, van-e otthon tej. Miért kell akkor a hűtőmnek is tudnia? Tényleg erre lenne igény? Inkább csak az adatra van gyártói oldalon, aztán hátha kisül belőle valamilyen új, értelmes termék...

[ Szerkesztve ]

Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0

(#34) Bog válasza cherubion08 (#27) üzenetére


Bog
HÁZIGAZDA

Akku kapcsán alálőttél. Az eGolfnál volt valami infó arról, hogy csak az akku 3 milka önmagában...

Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u

(#35) Noukoum válasza cherubion08 (#27) üzenetére


Noukoum
veterán

Nem tudnak elég akkumulátort gyártani, a kapacitásnövelést elviszi hogy évről évre nő a legyártott villanyautók száma.

A suzukis példa pedig sokkal bonyolultabb annál hogy ki be pakoljuk az alkatrészeket és kész az autó.

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#36) cherubion08 válasza Bog (#34) üzenetére


cherubion08
aktív tag

Huha,ennyire nem számoltam. Kis eautó akksi pakja kerül annyiba,mint egy kis benzines árának 60%-70% :Y

(#37) Bog válasza cherubion08 (#36) üzenetére


Bog
HÁZIGAZDA

Nyilván az eGolf óta változott ez-az a gyártástechnológia és a volumen kapcsán, de nem egyik pillanatról a másikra zuhannak a mélybe az akku árak. Másrészről az akku mellett azért van még ez-az (fedélzeti töltő például), ami nem nagyon olcsó, plusz merevíteni kell a karosszériát az ütközésbiztonság és a megnövekedő tömeg miatt is, szóval ja, nem olyan iszonyú triviális, hogy akkor motor ki, akku meg be.

Hozzáteszem: sajnos.

Hozzáteszem: most azért fejleszt minden gyártó (és még a Foxconn is) univerzális padlólemezt, hogy később ezekre már modulárisan építhessenek e-autókat, de a fejlesztési nem kicsi költségei most jelentkeznek.

Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u

(#38) #16820480 válasza cherubion08 (#36) üzenetére


#16820480
törölt tag

Ebben szerintem amúgy benne van az is, hogy mivel jelenleg nem elég a termelés, így magasabb áron adják, ezzel szabályozva a keresletet. Plusz az akku technológiákba ölt fejlesztés jóval nagyobb a benzinesnél/dízelnél, így van is hova tenni a magasabb árat.

(#39) Bog válasza #16820480 (#38) üzenetére


Bog
HÁZIGAZDA

Meg hát nagyjából meg is van arra a magyarázat, hogy miért a drága autókból van több elektromos: ott ugyanaz a pár milliós tétel, ami az akkut képviseli sokkal kisebb részt jelent a kocsi komplett árához képest. Ha egy városi miniautó gyártási költségének fele az akku, amin ugye maga a gyártó egy fillért sem keres, mert muszáj egy beszállítótól vennie, akkor nyilván szivacs anyagilag, hogy a fennmaradó összegből kéne valami értékelhetőt összeütni, alig lesz rajta árrés. A másik ostobaság viszont egyelőre eléggé terjed: valamitől minden gyártónak az a fixa ideája van, hogy ha e-autó, akkor az rohadt modern kell legyen kijelzőkkel, meg futurisztikus belsővel és formával, pedig nem. De erről az agymenésről kevesek tudnak lejönni.

Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u

(#40) bkercso válasza Bog (#39) üzenetére


bkercso
nagyúr

De erről az agymenésről kevesek tudnak lejönni.
Ez vajon nem piaci okokkal magyarázható?
Én nem tudom, mindenesetre a vilgításiparban is ezt láttam. Mobilról vagy falról vezérelhető okosrendszerek vannak, változtatható színekkel és fényerővel, NFC-s világításprofil-vezérléssel, smart home integrálással, azonban egyszerű mozgásérzékelős, ám egymással is kommunikáló rendszer nem ment túl az innovációs fázison. Egyszerű, a meglévő villanykapcsolóval állítható fényrejű lámpa sem, amihez nem kellett volna semmit kiépíteni, csak a lámpát becsavarni a régi helyére...

Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0

(#41) #16820480 válasza Bog (#39) üzenetére


#16820480
törölt tag

Igen, ez egyébként látszik a Tesla húzásain, ahol az egész cég az elektromos autózásra épült. Drága roadster, drága szedán, közepesen drága SUV, majdnem megfizethető szedán, és most elvileg jön a már kb megfizethető hatchback is, ahogy mennek le az akku és fejlesztési költségek.

Abban teljesen egyetértek, hogy tök feleslegesen túlextrázzák a kocsikat, de gondolom ez pont azért is van, mint amit mondtál: az autó jelentős költségét kitevő akkun nem tudnak keresni, akkor keresnek a jó drága feláras extrákon majd (amit házon belül gyártanak).

(#42) k-adi válasza Bog (#39) üzenetére


k-adi
nagyúr

"A másik ostobaság viszont egyelőre eléggé terjed: valamitől minden gyártónak az a fixa ideája van, hogy ha e-autó, akkor az rohadt modern kell legyen kijelzőkkel, meg futurisztikus belsővel és formával, pedig nem. De erről az agymenésről kevesek tudnak lejönni."

Egyrészt az árrés miatt van benne sok extra, azon keresnek

Másrészt pedig a fiatalokat akarják megszólítani amihez kell az innováció, a futurisztikus belső/forma, a trendiség. Na ezért nem lesz olcsó swift se még.

(#43) elmo válasza k-adi (#42) üzenetére


elmo
aktív tag

Klassz összefoglaló, köszönjük! Érdekes év lesz e-autó szempontból (is). Vajh lesz itthon hivatalos Tesla márkaszerviz?...

(#44) <Adamsky> válasza .Szaki. (#3) üzenetére


<Adamsky>
nagyúr

Az 500e szerintem is tarolni fog. Annak ellenére jól néz ki, hogy elektromos autó, ill. - hál' Istennek - nem látszik rajta az elektromos mivolta. Rosszul vagyok ezektől az erőltetett futurisztikus dizájnú villanyautóktól. :(((

"A Mustangnak tetszik a formavilága ... " - nekem viszont nem.
Attól pedig kifejezetten rosszul vagyok, hogy ezt a villanyöszvért (kp. tényleg úgy néz ki, mint egy ló és szamár keresztezése) Mustang-nak nezezik. Szóval szvsz. a Ford Mul-E találóbb név lenne.

#4 bkercso
Még csak "átpörgettem" cikket, hogy lássak milyen modellekről várhatóak, de én is azt látom, hogy messze még a plebsz számára is elérhető, jó ár/teljesítmény arányú villanyautó. Tudom, drága az akksi...

#5 .Szaki.
" ... azt sem szabad elfelejteni, hogy a belsőégésű motoros autók árait pedig mesterségesen tornásszák fel az egekbe ... "
Nehéz is lenne elfelejteni. Amit az utóbbi a belsőégésű motorokkal szemben művelnek - legfőképp az EU-ban - az botrány. Az is szomorú, hogy a villany csak így tud "győzni" ...

#13 cuebler
"... pár hete így is csúcson volt az áramfogyasztás ... " - és az év elejei majdnem blackout-ról se feledkezzünk meg. Nem volt ugyan vezető hír, de intő jel.

#27 cherubion08
"Hol vannak a fapados autók? Ha ennyire a védjük meg a földet járjunk eautóval duma megy,akkor nem ártana kibővítteni a palettát."
+1
A cikkben felsorolt járművek többsége egy oximoron. Zöld, villany, eco ... közben mindennél fontosabb a gyorsulás, és hogy annyi kijelző legyen benne, mint egy repülőben.
Piszok messze van még valódi népautó.

... és. Nagyon várom már azt a villanyautót, ahol a töltőkábel elhelyezését vére meg tudják oldani. Már az is nagy flash lenne, ha nem kellene a csomagtartóból mindent kipakolni (mert alatta van), ha éppen szükség van rá, de az se lenne ördögtől való, ha úgy működne, - mint a porszívók esetén, - hogy a kocsi "magába húzza" a kábelt.
Az is megérne egy misét, hogy miért a villanyautósnak kell a kábelt magával cipelnie, és miért nem a töltő része?

(#45) bkercso válasza <Adamsky> (#44) üzenetére


bkercso
nagyúr

Az is megérne egy misét, hogy miért a villanyautósnak kell a kábelt magával cipelnie, és miért nem a töltő része?
Ami nem saját, hamar megsérül. Simple. :)

Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0

(#46) .Szaki. válasza <Adamsky> (#44) üzenetére


.Szaki.
addikt

“...az se lenne ördögtől való, ha úgy működne, - mint a porszívók esetén, - hogy a kocsi "magába húzza" a kábelt.”

Mi szokott először tönkremenni azokon a porszívókon? ...Ördögöd van, a kábelbehúzó. :D

(#47) Bog válasza .Szaki. (#46) üzenetére


Bog
HÁZIGAZDA

Meg hát a 230, a type2 és a CCS is más átmérőjű és végződésű kábelt jelent...

Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u

(#48) <Adamsky> válasza bkercso (#45) üzenetére


<Adamsky>
nagyúr

"Ami nem saját, hamar megsérül." - és?
Ez legyen a töltőoszlop üzemeltetőjén a gondja. Simple ;)
Egyébként kezdem magam szerencsésnek érezni, hogy mikor tankolni megyek, akkor nem kell magammal vinni a csövet és a töltőpisztolyt a benzinkútra.

#46 .Szaki.
Lehet a Rakéta porszívónál így volt, nem tudom / emlékszem rá, de Electrolux és Rowenta porszívókkal szerzett eddigi tapasztalataim alapján ezt meg kell cáfoljam. :K

#47 Bog
"... más átmérőjű és végződésű kábelt jelent.. "
Épp az átmérő miatt kellene előbb / utóbb leszokni arról, hogy milyen autós cipel magával egyet, nem? Mikor a telefonokhoz ma már töltőt - és talán kábelt - sem adnak a szebb, és zöldebb jövő reményében, akkor minden villanyautós cipel magával egy durung vastag kábelt, aminek az elhelyezésére 10-ből 9 autónál nem is gondoltak.
A végződés miatt pedig elég lenne ilyen-olyan átalakítókat rendszeresíteni, ne adj' Isten, hozni 1db (!) szabványt. Ha, már ez a jövő ...

(#49) k-adi válasza <Adamsky> (#44) üzenetére


k-adi
nagyúr

"Rosszul vagyok ezektől az erőltetett futurisztikus dizájnú villanyautóktól. :((("

vagy csak maradi vagy? amivel nincs gond, csak a piac változik, fiatal generációnak több stimuláció, trendiség kell.. ezt persze nem kell elfogadnod, de láthatóan nem a te igényed alapján terveznek

(#50) <Adamsky> válasza k-adi (#49) üzenetére


<Adamsky>
nagyúr

" ... vagy csak maradi vagy?"
Nem hiszem. Van olyan - szerintem - jövőbe mutató forma, ami tetszik. Pl. a Lamborghini Sián Roadster szvsz. eléggé odab@**.
De, hogy ha már villanyautó. Design fronton szerintem nagyszerű példa az erőlködésre (majd a gatyába reccsintésre) az ID 3. Ugyanarra az alapra a Seat-nak sokkal jobb forma sikeredett (más kérdés, hogy a házon belüli belsőégésű társa a Formentor még jobban sikeredett). De nagyon szuper lett a kis Fiat is (azért az olaszok ritkán lőnek mellé...)
További "kapufa gyanús" design-ok: BMW iX, (fiatalság ide, fiatalság oda, akinek ez tetszik, az nem látott még szép BMW-t), Mercede EQA. A Mercedes EQS határeset. Nem mondom, hogy csúnya, de láttam már ennél szebb szedánt.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.