Ha nem ilyen lenne, nem lehetne belőle túlélőhorrort csinálni. Amúgy a szörny észrevette, akár a filmben. Ha visszaemlékezel a filmre, rengeteg lassan settenkedős Alien-momentum volt. Egy forgatókönyv mindig agyonstilizált és a végletekig önkényes, pl. miért függeszkedik 3 percig a plafonról mielőtt elkapná Brettet, miért lassú szatírmozdulatokkal, stilizált "álló brével" közelít Lamberthez, hogy aztán feldugja neki a ...-t a nadrágujjon keresztül? A játékokban felmerül az "ezt most így miért?" józan paraszti észt igénybe vevő kérdése, ami a filmekben ritkábban, mert azok baromi önkényesek és nem interaktívak.
Miért is viselkedik így az alien? Mert az alkotók (Dan O'Bannon, Walter Hill és Ridley Scott a felelősök) bevallottan szexuális szimbolikával akarták megfogni a nézőket, ezért kellett Giger, aki az idegent tervezte, ezért kellett a kukipuncis arcmászó, ezért így születnek a lények, hogy a szexet az erőszakkal párosítsák össze. Ettől minden nő összecsinálta magát a moziban kortól és kulturális háttértől függetlenül, mert ebben a filmben az ember, és minden ember táplálék és szexuális tárgy is volt. Gyakorlatilag felhozták a kertjeinkben a talpunk alatt, a rovarvilágban minden nap zajló parazitás biohorrort a mi szintünkre: táplálkozás és szaporodás, ennyi az élet.
És ma is működik, kb. ez tette kultfilmmé és ezért lett a bolondja a köztudottan iszonyat perverz James Cameron is. Viszont fel van kötve a gatyó: hogy lehet ebből túlélőhorrort csinálni? Hát így, hogy elkennek bizonyos témákat. Ennyire a játékos is lehet megengedő. Elsőre nekem is furcsa volt, de sztem ettől még nem gagyi.
https://pte3d.hu - 3D nyomtatás, 3D szkennelés, anyagvizsgálat, VR