Hirdetés

2024. május 6., hétfő

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) hallador


hallador
addikt

Örülök neki. Dolgoztam náluk rendszermérnökként jól működnek náluk a dolgok informatikai szemmel komoly kis csapat. Van elképzelésük, hagyomány a munkafolyamatoknak, ha nem is tudják pontosan mit akarnak, de van elképzelésük, és megvalósíthatóak. Grat nekik.

The further a society drifts from truth, the more it will hate those that speak it. (George Orwell) [Work Machines: HP EliteBook, HP ProBook & Linux Mint 20 ; Entertainment: Apple Macbook AIR M1]

(#2) Taranti


Taranti
senior tag

"A vállalat gőzerővel nyomul"

Idáig olvasva azért megfordult a fejemben, hogy ez egy karikatúra-írás lesz, figyelembe véve a közelmúlt botrányait... :D

De tényleg le a kalappal előttük.

Úgy vélem, a játékokkal kapcsolatba hozott agresszivitás nem azok jellege miatt van, hanem (általában) csapnivaló minőségük okán.

(#3) Szab02


Szab02
aktív tag

Akkor mostantól az autók is bitcoint fognak bányászni? ;]

[ Szerkesztve ]

http://www.panoramio.com/user/szab02

(#4) CMST2015


CMST2015
tag

nyomuljon azzal hogy takarítsa ki az autóiból a mérgező anyagot az E VW amiket nem hívtak még vissza...…….

[ Szerkesztve ]

(#5) hallador válasza CMST2015 (#4) üzenetére


hallador
addikt

Akkor minden autógyártó igaz? Mert az első fecske volt de mindegyik belebukott. Inkább ne nyomuljunk a képmutatással mert nem sok értelme van szerencsére kb mindenki van annyira értelmes, hogy adnak az autógyártóknak időt, hogy reagáljanak, jelenleg kb a VW az egyetlen aki gyakorlatilag elkezdte tényleg kiirtani a Dieseleket az autóiból senki más, meg akinek komplett szériái vannak készen kifejezetten elektromos meghajtással. De hát ugye Magyarországon ez a legnagyobb baj nem pl a Mutyi, meg a mentalitás, meg az egész életfelfogás... Bezzeg a VW Dieselei, de csak az övék... :D Hallod... :O

The further a society drifts from truth, the more it will hate those that speak it. (George Orwell) [Work Machines: HP EliteBook, HP ProBook & Linux Mint 20 ; Entertainment: Apple Macbook AIR M1]

(#6) kymera válasza hallador (#5) üzenetére


kymera
senior tag

A képmutatásról csak ennyit : [link]
Miért nem fizetnek az EU-ban kártérítést ? Itt ingyen kaptuk a VW-ket ?????

1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239

(#7) Feketelaszlo válasza Taranti (#2) üzenetére


Feketelaszlo
senior tag

A TSI ezentúl Turbo Steam Injectiont jelent. :))

(#4) CMST2015: Hát ha kitakarítani nem is fogja, de Magyarországon is szerveződik már pertársaság ellenük, akit átvertek annak itthon is nyugodtan követelhetnek kártérítést jogi úton pont úgy, mint minden más fejlett országban. Ha összejön a kellő számú peres fél, akkor külföldi példák alapján egyébként elég jók is az esélyeik.

(#8) 8th válasza kymera (#6) üzenetére


8th
addikt

Dízel botrány ide csaló szoftver oda, a magyar használtpiacon semmilyen extra értékcsökkenést nem szenvedett el egy csalós dízel motoros autó a dízelbotrány miatt. Pedig már a harmadik éve pörög a jujjmindmeghalunk lemez. Az autók mennek hiba nélkül sokkal kevésbé kokszolódnak mint azok a társaik akikkel még egyszer megetetik a saját kipufogógázuk java részét ergo a tulajdonosok még jobban is járnak a csalós motorral. Miért is kéne kártérítést fizetni? Mert hazudtak a vevőknek? És? Szerinted a legcsekélyebb mértékben is érdekli azt a károsanyag-kibocsájtás aki egy 0km-es dízel autót gurít ki a szalonból?

[ Szerkesztve ]

(#9) azbest


azbest
félisten

Pali, a MOIA-áról hallottál már? A Volkswagen csoport része. Hanoverben a hó elejétől megy már a normál üzem. Igaz egyelőre még nem az elektromos kisbuszokkal.

(#10) dajkopali válasza azbest (#9) üzenetére


dajkopali
addikt

eddig még nem - köszi! :R

"fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter

(#11) weiss válasza 8th (#8) üzenetére


weiss
addikt

Tudtommal a kocsik teljesítménye csökkent a módosítások miatt.

I did nothing, the pavement was his enemy!

(#12) 8th válasza weiss (#11) üzenetére


8th
addikt

A fogyasztás nő néhány százalékkal, a teljesítmény semmit sem csökken.

(#13) hemaka válasza CMST2015 (#4) üzenetére


hemaka
nagyúr

A tobbi dizel mivel megy, levegovel? :DDD

(#14) weiss válasza 8th (#12) üzenetére


weiss
addikt

Legyen, de nem ezzel a feltételekkel vetted az autót.

I did nothing, the pavement was his enemy!

(#15) 8th válasza weiss (#14) üzenetére


8th
addikt

És? Semmilyen hátrány nem, éri a tulajdonosokat. Különben is jogszabály engedélyezi, hogy bizonyos esetekben (hosszabb autópályás etap) akár teljes egészében lekapcsolja a kipufogógáz visszavezetést az autó és ezzel egytől egyig az összes gyártó él is. VW vezetése meg jó nagy hülye volt, hogy álló helyzetben is trükközött ezzel. Elképesztő amatőr húzás volt ez a részükről lévén tökéletesen tisztában voltak a tesztkörülményekkel és a mérési metódussal. Az új szoftver dob a fogyasztáson egy-két decit száz kilométeren cserébe erősebb lesz az autó emellett kevesebbet is szennyez mint azelőtt. Semmi oka a tulajoknak verni a tamtamot. Egy környezetbarátabb erősebb (kvázi gyári chiptuningos) autót kapnak és mindez nem kerül nekik semmibe.

(#16) Feketelaszlo válasza 8th (#15) üzenetére


Feketelaszlo
senior tag

Azt ugye tudod, hogy a VW dieselbotránynak nem sok köze van ahhoz az EGR szelephez, amire kihegyezed a hozzászólásaid? Vagyis max. annyi, hogy a szoftverfrissítés ennek az élettartamára is káros hatással van, tehát végérvényben egy kevésbé üzembiztosabb járműved lesz. Nem akarok egy VW fanboyt sem megbántani - de itt a VW nem, mint kedvenc márkájuk kerül pellengérre, hanem mint egy nagyvállalat, aki tömegesen, tudatosan átverte a vásárlókat és hatóságokat. Ezt önmaguk is elismerték, nagyjából védhetetlen a helyzet.

(#17) hemaka válasza Feketelaszlo (#16) üzenetére


hemaka
nagyúr

VW es az uzembiztonsag egy mondatban kicsit eros. :DDD

(#18) Sanya válasza hemaka (#17) üzenetére


Sanya
nagyúr

idén adtam el a 14 éves 5-ös golfomat, a kötelező szervizeken kívül cseréltünk benne egy hűtőventillátort, egy hűtőgombát és egy kerékcsapágyat a kötelező szervizeken kívül.

most egy új 7-es golf kombim van, faceliftes, még hiba nélkül. Ezz az üzembiztonságosdit kifejtenéd? Engem még egyik autó sem hagyott ott sehol.

[ Szerkesztve ]

A bortól bolondokat gondol az ember, DE A PÁLINKÁTÓL MEG IS CSINÁLJA!!!

(#19) Sanya válasza Feketelaszlo (#16) üzenetére


Sanya
nagyúr

Laci!
Futottak még: BMW, Opel, Renault, Toyota mind trükközött ( és még kitudja hányan). Nem védek senkit, de mind trükközött, ugyanúgy hibásak. De ezeknél a cégeknél senki nem ül és nem is fog.

A legjobb, hogy a Bosch készítette el a csalószoftvert, de őket valahogy nem vette még elő senki :)

A bortól bolondokat gondol az ember, DE A PÁLINKÁTÓL MEG IS CSINÁLJA!!!

(#20) zseko válasza 8th (#15) üzenetére


zseko
veterán

Nekem pont hogy az ellenkezője rémlik a cikkekből, azaz a tesztekre és mérésekre volt szándékosan visszafogva az autó és trükköztek, hogy meglegyen az elvárt érték, aztán valós használatnál 'orrrán-száján dőlt a füst', (képletesen persze), így az új szoftver után pont hogy gyengébb lett az autó, hogy képes legyen teljesíteni a kibocsátási követelményeket.
De most lusta vagyok utánakeresni, hogy jól vagy rosszul emlékszem-e.

HR24.hu

(#21) CsonkaImo válasza Sanya (#18) üzenetére


CsonkaImo
addikt

Szerintem az egyik legidőtálóbb és legértékálóbb autómárka. Még nyugaton is szépen tartja az árát, pedig arrafelé jóval nagyobb bukóval tudják csak eladni autóikat a tulajok. Nálunk is van a családban egy 13 éves V-ös Golf, 1.9 PD TDI. Kötelező szervizeket kívűl az ég világon semmi gond nem volt vele. Ez ilyen urban bullshit.

(#22) Tidus válasza Sanya (#19) üzenetére


Tidus
addikt

A Bosch-nak ahhoz semmi köze.
Fogalmad nincs milyen csaló szoftverről írsz.
Az a dolog nem úgy működik, működött.

(#21) CsonkaImo: Akkor tegyétek össze a kezeteket, mert a PD motor az egyik zsákutca fejlesztésük. Gyorsan abba is hagyták.

[ Szerkesztve ]

(#23) Lenry válasza Tidus (#22) üzenetére


Lenry
félisten

nem azért zsákutca, mert szar, hanem mert a CommonRail egyszerűen jobb megoldás volt.
az 1.9PD TDI motorok igen megbízhatók.

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#24) CsonkaImo válasza Tidus (#22) üzenetére


CsonkaImo
addikt

Common rail-nek köszönhetően lett rövid életű a PD, nem zsákutca fejlesztés volt az, csak gyorsan jött a jobb megoldás.

Lenry: Bocs, elkerülte a figyelmem, hogy már megválaszoltad. :R Így van, több százezer kilómétert futott motorok mennek még gyári PD elemmel.

[ Szerkesztve ]

(#25) 8th válasza Feketelaszlo (#16) üzenetére


8th
addikt

Szerintem olvass utána a témának...

(#26) Sanya válasza Tidus (#22) üzenetére


Sanya
nagyúr

Forrás?

Mert itt azt írják, hogy a Bosch készítette a csaló szoftvert: [link]

Esetleg ha másként tudod, akkor a wikipedia erről szóló oldalát módosíthatod is: [link]

[ Szerkesztve ]

A bortól bolondokat gondol az ember, DE A PÁLINKÁTÓL MEG IS CSINÁLJA!!!

(#27) Akula


Akula
őstag

Hülyeséget beszélsz.
A VW dízel technológiáját pont, hogy a bosch fejlesztette ki. A tesztszoftverrel együtt.Hogy őket miért nem érintette a botrány? De. Érintette. Benyúltak a zsebbe, kifizették a büntetést és nem cirkuszoltak. Elkerülték a médiaháborút, jobb az ilyet szépen csendben intézni. Még a végén megharagszik a kedves vevő és nem vesz széthulló fűnyírót.
Néhány kellemes írás a témával kapcsolatban:
majomkísérlet, visszavezetés

"Akula Sub, ready for the deep!"

(#28) Akula


Akula
őstag

Látom, mindenkinek a VW-ről a dízelbotrány ugrik be, akármiről is szólt az eredeti cikk.
Az megvan, hogy az IoT dübörög? Amúgy azt is a Bosch-al közösen fejlesztik.

"Akula Sub, ready for the deep!"

(#29) Feketelaszlo válasza Sanya (#26) üzenetére


Feketelaszlo
senior tag

S ha valaki Windows alól hekkelget kormányzati rendszereket, akkor a Microsoft a hibás, amiért a szoftverével lehet ilyeneket is csinálni? :DDD A Bosch valóban fejleszt motorvezérlést, de hogy a gyártó azt hogyan konfigurálja és meg tud-e vele felelni az előírásoknak, már az ő felelőssége.
Kétségtelen, hogy a VW-n kívül is voltak a károsanyag kibocsátási értékeket semmibe vevő gyártók, de egy másikról sem tudni, amely olyan szervezetten, tudatosan, nagy volumenben és műszakilag célirányosan valósította volna meg ezeket a csalásokat, mint a VW. Ezért is nem vették elő őket olyannyira - többnyire nem volt rá jogalap. Tehát sajnos megalapozottan híresült el az eset "Volkswagen dieselbotrány" néven, s nem mondjuk "Volkswagen és társai dieselbotrányként". Ha valaki ezzel ellentétes információval rendelkezik vagy terhelő bizonyítékokat tud felmutatni bármely gyártó, beszállító ellen - akkor javaslom azonnal vegye fel a kapcsolatot a hatóságokkal, hiszen jelenleg is nyomozások és büntetőeljárások tucatja folyik az ügyben.
Már ha csak valaki nem hisz abban, hogy a gyíkemberek* kreálták az egész hisztit, hogy keresztbe tegyenek a németeknek.

*további lehetőségek: Bilderberg-csoport, amerikaiak, "a média", Soros György, Levegő Munkacsoport.

(#30) tomcat78 válasza CsonkaImo (#21) üzenetére


tomcat78
őstag

Annyira nem az,mint gondolod.Tényleg voltak és vannak a VW-nek szar szériái.Kezdhetjük az első TSI hulladékokkal,a széthulló vezérlésükkel,aztán a már emlegetett common rail....(bár hozzá teszem ez a tipusú megközelítése a dieseleknek gyakorlatilag mindenkinek szar lett.)Van aki nem egy-két autó alapján tud véleményt formálni,hanem nagyobb minta alapján tudja ugyanezt megtenni.
A szomorú igazság mindentől(márkáktól)függetlenül az,hogy ezek az autók a fogyasztói társadalomnak készülnek.A lényeg,hogy vegyél-vegyél-vegyél....Na a minőségük is pont ilyen.Pár évig kb ok,aztán gyakorlatilag átmegy pénztemetőbe,ha valaki nem szabadul meg tőle.
A régebbi autók álltalában hosszabb távon tényleg megbízhatóbbak voltak.A VW is.
De,hogy ne offoljam szét a topikot:Jópofák ezek a fejlesztések,valószínüleg hasznosak is.DE!Szintén a tervezhető szervízköltségeket,elavulást látom bennük bizonyos fokig.Mindent a leendő kedves vevőért,csak a profit legyen az egekbe....Azt kiemelem,hogy az innováció hasznos dolog,így a fejlesztések is.Csak sok esetben az az érzésem,hogy kevésbé fontos a vevő,mint a pénze...

"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

(#31) Akula válasza tomcat78 (#30) üzenetére


Akula
őstag

így van.
ezen nem kell kattogni, hogy melyik autómárka gyárt sz@rt és melyik jót, mert ez nem fekete és fehér. meg kell kérdezni a szervizeseket és az mindent eldönt.
de azért csendben megsúgom, nem mindenkinél számít a megbízhatóság és az alacsony fenntartási költségek. van akinek a sebesség és lóerő a minden, mert megengedheti magának. fél évente lehet venni egy porschét, vagy lambót.

(#18) Sanya: de azt nem mondtad, hogy 14 évesen mennyit futott. 60k-t, vagy 300k-t. mert ez ugye nem mindegy.

[ Szerkesztve ]

"Akula Sub, ready for the deep!"

(#32) CsonkaImo válasza tomcat78 (#30) üzenetére


CsonkaImo
addikt

Oké! :R

(#33) tomcat78 válasza Akula (#31) üzenetére


tomcat78
őstag

Az úgymond "prémium "kategóriát sztem kár ide keverni.Teljesen más elvárásoknak kell megfelelni,mint az emlegetett szegmensnek.Azoknak az autóknak a tudását-teljesítmény téren-viszonylag ritkán használják ki az emberek,ha meg is engedhetik maguknak a vásárlást.Ebből adódóan várhatólag hosszabb élettartama lehet,mint a sima autóknak.(most vegyük ki a képletből a pl Vácin lezúzott Ferrari esetét ;] )
Csak egy példa a tartósságra:van egy őskövület(27 éves) Vectrám melózni.Cirka 115le papíron a 2000-es blokk.A már megénekelt TSI csoda 1200köbcentivel tudja ugyan ezt a teljesítményt.Ezzel nincs is baj,fejlődik az autóipar. Baj azzal van,hogy míg az enyémbe van kb 350-400 ezer km(használtan lett véve,így khm......semmi nem biztos) és a kopó alkatrészeken túl kb semmi gondom vele,pedig kapja az ívet rendesen...Addig azoknak az autóknak javarésze szervízben köt ki néhány évesen,nem ritkán 100ezer km alatt,komolyabb gondokkal(pl turbó,hengerfej,vagy a már írt vezérlés,ami az első TSI szériáknál jellemzően gyenge volt.)Ilyesmikre próbáltam utalni...Míg az enyém messze nem a leg jobb,szebb,stb autó az utakon,sőt mai szemmel nézve elavult is,addig motorikusan kb 40-50% benne van hagyva a blokkban,ami a kihegyezett 1,2-ről nem mondható el....
Volt-van szerencsém ülni viszonylag sok és sokféle autóban.A szervizekbe is jellemzően nem a régi autókat viszik....Hanem a kb fiatal(10 év alatti) csoda járgányokat,néha elég kevés kilóméterrel.Javarészt a német és francia autógyártás remekeit.Meglepő módon viszonylag kevés(arányaiban)japán autóra igaz ugyanez.Öcsém szokta volt mondani:megbízható és olcsó kocsi kell?Vegyél régi Swiftet....Igaz,hogy fapados,nem megy,cserébe a szó jó értelmébe totál igénytelen,beülsz,elfordítod a kulcsot,és elvisz ahová akarod...Ja,öcsém autószerelő,így azt hiszem mondhatjuk,hogy van némi fogalma róla....

"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

(#34) Akula válasza tomcat78 (#33) üzenetére


Akula
őstag

Igen, nekem is volt már rengeteg autóm, tudom miről beszélsz. de lehet, hogy rossz példát mondtam a porschéval. mert mondhattam volna egy downsize-ingolt 1.0-s mondeot, vagy 1.2-s passat-ot is.
amíg céges kocsi és a szervíz két évre le van rendezve a lízingszerződésben, addig nem fáj a használónak. de ezek mellett is van az a magánember akinek meg se kottyan két évente egy turbó csere, még egy ilyen autóban sem. a lényeg, hogy neki szép, új, újabb, legújabb autója van. és ha kijön egy sávtartó asszisztens, akkor viszi vissza a kereskedésbe, hogy számítsák be a hat hónapos autóját féláron, mert kijött egy facelift. na az ilyeneknek lesz jó az IoT-s autó. Ami majd magától hazatalál, beáll a garázsba és mire felérsz az emeletre, le van főve a kávé. de ha éppen az a híres német precizitás véletlenül elromlik, akkor nem megy sehová, mert nem tudja még beindítani sem a kocsit csak ha a szervizes kimegy és panelt cserél. a gyerek meg menjen iskolába az esőben, ahogy tanulta. :D én azt mondom; valami mennél összetetteb és komplikáltabb, annál több a hibalehetőség.

"Akula Sub, ready for the deep!"

(#35) MaUser válasza Akula (#28) üzenetére


MaUser
addikt

Sanya-nak is: A Bosch érintettsége egész más tészta. Hogy miért? Egy autóba készített vezérlő -, legyen az akár egy sima tolatóradar vagy egy motorvezérlő -, úgy működik, hogy nem külön-külön cuccot gyártanak minden egyes típushoz vagy vevőnek, hanem van egy, a beszállító által fejlesztett platform/core hw és sw, majd azt faragják az egyes vevő és típus igényeihez. Nyilván azért van így, mert így a legolcsóbb.*

Ez sw szinten annyit jelent, hogy van egy nagy fix programrészed, vagy egy amit hook-okkal tudsz esetleg a customer igényeire szabni, s van sok-sok paramétered, amikkel a programod viselkedését az applikációs mérnök tudja változtatni. Ezen paraméterek száma egy motorvezérlő esetén (ugye map-okkal dolgozal) szó szerint milliós nagyságrend is lehet. A Bosch ott hibázott, hogy olyan sw-t adott, ahol nem írta le egyértelműen a csalásra használt paramétereknél, hogy ezt csak tesztre és az utakra nem mehet. Nyilván a kérdés, hogy mennyire volt szándékos, hogy ezt nem írták le. Ha simán jóhiszeműen odaadták, hogy hát csak kérték a VW-s srácok, akkor rossz a QA és inkább fizettek, meg megy ezerrel a megfelelő training minden szerencsétlen dolgozónak. Ha direkt beépítették, akkor nyilván ott is fejek hullanak, ahogy a VW-nél.

Csak, hogy lássátok milyen egyszerű "csalni": a millió motorvezérlő paraméterek egyik, amelyik kikacsolja az indítás utáni emelt fordulatszámot és dús üzemet, ami az első katalizátor gyors bemelegítést szolgálja. (Nyilván ezen funkciónál a részletes motorüzem még kb. pár ezer paraméterrel módosítható.) Ez a paraméter része az összes motorvezérlő sw-ének (nyilván gyártónként teljesen máshogy hívják és máshogy állítod), mert a fejlesztés során, néha ki kell kapcsolnod ezt a funkciót. Motor tuning esetén (főleg szívó motoroknál) egy egyik első dolog, hogy kilövik ezt a funkciót (és esetleg a katalizátort is leszedik). Csökkenti a fogyasztást, növeli a katalizátor élettartamát, cserébe jóval több nox megy ki a hidegindítás után. A gyártók is simán kikapcsolhatnák, de nyilván nem teszik, mert ez egy jól lepapírozott paraméter, amit fejlesztésnél szabad csak kikapcsolni. Na ilyen paraméterekkel játszott a VW, csak ott ők kértét a paramétereket, s elfelejtették említeni, hogy azokat a fejlesztés után is használnák az utcai autóikban...

*Nyilván van, hogy egyedileg gyártanak valamit, de az elég ritka, mert egyszeri nyamvadt ablakfelhúzó motor vezérlőjéből újat készíteni 2-3m€-s tétel a szabványok és az elvárt minőség miatt. S így kapsz egy 2-3€-ért, vagy olcsóbban a vevőnek eladott vezérlőt.

''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

(#36) Akula válasza MaUser (#35) üzenetére


Akula
őstag

Persze, ez a része világos a dolognak. De ha van egy (vagy több) paraméter amit szabadon lehet hangolgatni az OEM által és ennek része az is, hogy csalni lehet emissziós értékekkel, akkor erre fel kell hívni a figyelmet és ledokumentálni alaposan, hogy a kedves customer így kérte a feature-t. De az, hogy valamiről tudunk, de úgy teszünk, mintha "véletlenül" nem vettük észre, az ugyanúgy része a csalásnak. FMEA-n ez valószínűleg simán kiderül, ha valami nem direktben így készül el. Ez is a termékfelelősség része kéne, hogy legyen.

Más: annyira nem vágom ezt a VW dolgot, mert soha nem volt még ilyen kocsim, hogy mit érez a mezei sofőr, ha visszaveszik a motor teljesítményét a kötelező szervizen, de ha jól tudom, nem csak VW, hanem Audi, Skoda, meg mittudomén azok is a konszern része. Ott nem volt ebből a károsanyag kibocsátásból cirkusz?

"Akula Sub, ready for the deep!"

(#37) Sanya válasza Akula (#31) üzenetére


Sanya
nagyúr

180K

A bortól bolondokat gondol az ember, DE A PÁLINKÁTÓL MEG IS CSINÁLJA!!!

(#38) 8th válasza tomcat78 (#33) üzenetére


8th
addikt

Óhh... remek. Majd szólj amikor a 27éves vectrád teljesíteni fogja minimum az euro5 normát. A hasonló korú 16v GSI-m katalizátorral is csak euro2-t tudott. Az autógyártók nem azért erőltetik az 1-1.5 literes hengerlekapcsolós turbós motorokat mert az a fétisük. A gyártók lennének az elsők akik legszívesebben a kukába vágnák az egész downsizeing elmebetegséget ha megtehetnék. Tessék a törvényhozókat szidni az ő saruk az egész.
Hagyjuk már ezt a kihegyezett motor hülyeséget. Az alap TSI 1200ccm-ből hoz ki 84 lóerőt. Az sok egy 1.2T motortól? Az erősebbik is csak 105 lovat. Ha az szerinted kihegyezett mit mondasz a Honda (Jazz 1.2) és a Suzuki (Swift/Splash 1.2) szívóbenzin motorjaira? Mert azokból turbó nélkül kipréseltek 90 és 94 lóerős teljesítményt. Meg is látszik a vezethetőségükön. Nyomatékot hírből sem ismerik és szét kell forgatni őket, hogy történjen valami. 100x inkább egy turbós akármi mint egy ilyen hoki motor.

(#39) tomcat78 válasza 8th (#38) üzenetére


tomcat78
őstag

Már megbocsáss,de a megbízhatóságról beszéltem,nem arról melyik milyen normát tud!Amúgy nem mellesleg ez is katalizátoros.Ha volt Opeled,kb hasonló korban,nem tudom ezt miért kellett külön ide venni...Pláne indokolatlanul.
Nem a tsi motort szidom(bár pénzt egyikért sem adnék,de ez az én szubjektív véleményem).Ha már turbós,maradok az opelnél,csak régebbi ;] :D Vagy esetleg egy Corradot szívesen helyre pofozgatnék még...Hanem arról írtam,ha végig nézed az előzőeket is,hogy megváltozott a komplett autógyártás minősége.Kár ezt reszelgetni,profit orientáltan szarabbak lettek az autók,úgy álltalában.A környezetvédelemhez(és ezt kár is ide keverni) és egyéb összetevőkhöz semmi köze,annak amit írtam.Ezért jegyeztem meg a cikkhez is,ha esetleg olvastad,amit írtam.Nem mellesleg nem szidtam senkit,csupán egy észrevételt tettem.Írhattam volna tökéletesen üzemelő Ladát is,de gondoltam illik saját példát írni....
Amúgy meg összevetve,kíváncsi leszek ezek az autók kb hol lesznek mondjuk 20-30 év mulva,és mennyire lesznek üzembiztosak.

"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

(#40) Akula válasza 8th (#38) üzenetére


Akula
őstag

Pont te írtad le, hogy nyomatékszegények a szívó motorok. Vagyis ugyanazzal a köbcentivel nem annyira terheltek, tehát nagyobb az élettartamuk. Nem akarok mélyen belemenni, mert nincs értelme fizikázni és a net amúgyis tele van magyarázattal, hogy égés-nyomás-nyomaték-csapterhelés-élettartam...

A lényeg, hogy autópályán nagyon jó, ha tud menni a kocsi. De max. 145-ig hőzönghetsz. Vagyis még addig sem igazán, ha éppen előtted feltart egy vacak szívó 1.2-es. Aminek az értéke nem is amortizálódik annyit, mint az a szent TSI, ami két év után már felét sem éri.

Csak, hogy félre ne érts, mert nem köcsögölni akartam: sem Suzukim, sem Hondám nincs, tehát nem ezért írtam. Egy dologban értek egyet veled, az az Euro5 norma amit pont azért találtak ki, hogy ne dögöljünk bele a szmogba. Szóval én inkább egy vadi új de nem downsize-ingolt hibrid benzinesre, vagy full elektromosra szavaznék. Meg mindezt céges kocsiként szeretném, mert megvenni nemigen tudnám.

"Akula Sub, ready for the deep!"

(#41) zseko válasza Akula (#40) üzenetére


zseko
veterán

Nem érted te ezt. Másik topikban is azon hőzöngött valaki, hogy hogy képzelem én, hogy 145-150-el feltartom a 130-as táblánál, mikor neki joga van akár 180-al is menni, hiszen 'rutinja van' a német pályán, és ugyanúgy joga van a vészsávban/leállósávban előzni, mert mit tökölnek előtte az emberek... :U

HR24.hu

(#42) Akula válasza zseko (#41) üzenetére


Akula
őstag

Abban igaza van, hogy indokolatlanul nem lehet feltartani mást. Ha ő száguldozni akar, akkor hadd menjen. Ebbe senki nem szólhat bele, nem nevelhet. Csak akkor sem kell sírni, ha bekap egy fotót. Jó sok vérpistike él kishaznkban, akik ha felnőnek, Vér Istvámok lesznek.

"Akula Sub, ready for the deep!"

(#43) pengwin válasza Akula (#42) üzenetére


pengwin
addikt

130-cal hajtva legfeljebb a 150-nel közlekedő tűzoltót, mentőt tudod feltartani.
A vadbarmot aki csak 150-nel akar száguldozni nem lehet, az már nem feltartás. A legtöbb ember képességeit figyelembe véve még a 130km/h is bőven túl gyors nekik, és tipikusan az ilyenek akarnak majd száguldani, mert ők "igazi férfiak" és "rutinjuk van"...

Üdv, pengwin

(#44) Kékes525 válasza Taranti (#2) üzenetére


Kékes525
félisten

"figyelembe véve a közelmúlt botrányait"

Ami nemcsak őket érintette...

Minden számítógép füsttel működik, ha kimegy belőle, akkor nem működik.

(#45) tomcat78 válasza pengwin (#43) üzenetére


tomcat78
őstag

Azért az éremnek két oldala van.Nem tudom,hogy magyar sajátosság e,de jellemzően a külső sávban 110környéke a max,vagy még annyi sem,ha sok a kamion.A belsőben meg simán levillogják az embert 130-nál.Tehát:Vagy haladsz a forgalommal 140-150-el a belső sávban,vagy agybajt kapsz a külsőben a nem ritkán alig 100-at karcoló tempótól.Bizonyos fokig sztem ez infrastruktúrális hiányosság is.Plusz egy sáv az autópályákon sokat tudna jelenteni,mivel "köztes" sebességgel lehetne haladni szabályosan 130-al is....Amúgy sztem sokan nincsenek tisztában azzal sem,hogy ha csal a kilóméter órájuk.Én pl,ha óra szerint 130-al megyek,az valójában alig 120...És ezzel nem akarok védeni senkit,aki többel megy!De a mögötem jövő pl jogosan haladna többel,ha aszerint közlekedek.Nem mellesleg sokan a táblákkal sincsenek tisztában.Megtöretént:Érdi emelkedő környékén van egy 110-es tábla esőben.Az agyatlan marha,aki meglátott egy rendőrt maga elött kapásból fékezett verőfényes napsütésbe....Nem mellesleg a rendőrnek is finoman jelezni kellett,hogy takarodjon már a francba a belső sávból 110-el....Majd persze igazoltatott,hogy nem e láttam a táblát.Mondtam de,de nem esik....Amúgy a vicces az egészben,hogy mindenféle jelzés nélkül jött utánam,miután levillogtam még kilómétereken keresztül,mire eszébe jutott,hogy kiszedjen......

"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

(#46) zseko válasza Akula (#42) üzenetére


zseko
veterán

(#42) Akula + (#43) pengwin + (#45) tomcat78 egyben válaszolok mert egyszerűbb.

Indokolatlanul feltartás oké, én sem szoktam azt tenni. De a konkrét példában én előzök már eleve 150-el, a delikvens meg ettől is jelentősen többel robban be a hátsómba másfél méteren belülre, és őrülten villog mint egy barom. Alapjában leszarom hogy száguldozik, viszont fenti esetnél már azt is hogy sietne, mert villog és dudál de legfőképp mert életveszélyt okozóan 1-1,5 méteren belülre áll be mögém, pláne mikor időnként még az is látható, hogy én se tudok haladni, mert ketten vannak előttem, és nincs hely kitérni. Emiatt én úgy gondolom, hogy azért álljunk már meg, senki ne gondolja már, hogy ő leszarhatja a kreszt, a szabályokat, és hogy neki 'joga van' ennyivel menni, mert ' rutinja van' és életveszélyt okozó helyzetet teremthet. Szerintem nincs az az indok (legalábbis csak nagyon-nagyon marginális esetben), mikor a 130-as táblánál megengedhető a 180-as tempó.
Igen, nagyon elkelne a háromsávos autópálya.

[ Szerkesztve ]

HR24.hu

(#47) Akula


Akula
őstag

Igazatok van és szerintem ezt a témát zárjuk le, pláne azért mert van rá külön topic. :R

"Akula Sub, ready for the deep!"

(#48) opr válasza zseko (#46) üzenetére


opr
veterán

Mult heten nyaralason tortent, hogy autopalyan kamionsort elozve mentunk a belso savban, kb 110-el (100as tabla mellett). En voltam a sorban a leghatso. Nem nyomtam neki, mert egyreszt minek, masreszt elottem se haladt senki, szepen vonatoztunk, ugy voltam vele, majd kitakarodok ha leeloztuk a 90-el vonatozo kamionokat es jo lesz.
Na, ebben a szituban esett be mogem kb 150-el egy bmw-s gyerek. Tol egy satut, egy az egybe a kocsi seggeben megall, villog mint valami eszelos.
Megoldas: Ket kamoin koze gyorsan bementem, magam ele beengedtem a kamionelozo sorba, gyorsan visszamentem a bmw-s hos moge, es villogtam neki en is, mint az allat, hadd erezze a torodest alapon. :DDD

[ Szerkesztve ]

"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

(#49) Sanya válasza tomcat78 (#45) üzenetére


Sanya
nagyúr

én most eljöttek Krakkóba. Szlovákiában rendesen megbüntetik az embert, ha elkapják gyorshajtásért. Lakott területen belül 50-nel mentem, akkor sem jött rám a 7-es BMW, hogy meg akar előzni.

A bortól bolondokat gondol az ember, DE A PÁLINKÁTÓL MEG IS CSINÁLJA!!!

(#50) Akula


Akula
őstag

Én most jöttem az M3-ason Egerbe.
Volt baleset is és idióták is. De direkt figyeltem, van-e kapcsolat az autótípus és a vezetési stílus között. (Most tekintsünk el attól, hogy egy bőr pigmentáltság fölött nem félti sem a saját, sem más életét, mert nem tudja, hogy mi az).
Elárulom: a legtahóbbak mind
VW-t vezetnek. A Lupo-tól a Transporterig. Utána holtversenyben az Audi és a BMW. Aztán a Suzuki, Opel, Ford, Fiat, Renault, mert gondolom, hogy azokból sok van. Valahol hátul meglepetésre a Mercedes, Hyundai, Toyota és volt egy Tesla is aki beengedett maga elé amikor egyszerre értünk a kamion seggéhez. :R :R :R

[ Szerkesztve ]

"Akula Sub, ready for the deep!"

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.