Hirdetés

2024. április 30., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#51) #06658560 válasza hobizoli (#31) üzenetére


#06658560
törölt tag

Ja, mert olyan egyértelmű feltörni bármit egy nem IT-snak, hogy csak hip-hop meg lehet tenni, nem balfaszul szervezték meg és alkalmazták a jogosultság policyt, és szoftverek telepítését... Igen, valóban hihető, hogy a csóka mindenhez IS értett.

#32: Mi reformálás, hatalmas teljesítmény abban, hogy bele baszok valamibe egy kétszer akkora akkut, háromszoros áron?

[ Szerkesztve ]

(#52) Fotonhámozó válasza Fotonhámozó (#48) üzenetére


Fotonhámozó
senior tag

Lehet meglepő, de az akkut házon belül gyártani dolog a kínaiakhoz kapcsolódik, ezt koppintotta le a Tesla (is) és jelentős fáziskéséssel a németek (most törekednek erre / invesztálnak ebbe / ismerték fel a jelentőségét stb.). A kínai BYD a kezdetek óta az elektromos autóit a saját gyártású akkumulátoraival látja el.

A farkas imádott olvasni, zabálta a könyveket. Ezért ette meg a nagy i-t és a piros k-t.

(#53) hobizoli válasza MongolZ (#38) üzenetére


hobizoli
nagyúr

mihez kepest negyed aron? a Model S-hez? mintha nem is ugyanaz a dimenzio lenne a ket jarmu kategoria ahol ezek mennek
vagy 3M-ert VW/Hyundai ad egy Model3 szintu autot?
ja nem

meg mintha a E-Golf ne egett volna le jopar reccs nelkul is akar spontan, csak abbol veletlenul nincs akkora hir csinálva a firkaszok altal, mintha egy olyan Tesla gyullad ki, ami eleve totalkarra torik amúgy egy balesetben es abbol indul az egesz
meg nem mintha akkor a sima benzines/dizel autok ne tudnának kigyulladni ugyanúgy ha serul az uzemanyagtankjuk a balesetben

szoval igazabol semmvel se rosszabb ebben sem a Tesla (sot,...), de ha az gyullad ki, akkor abbol Breaking News van csinálva kb a tobbi meg csak siman leeg napi szinten magatol is
lasd BMW 20d-k, amibol naponta lehetne tizrol hirezni es megsincs semmi...es megcsak nem is elektromos

vagy 70 eve gyartanak autót mar es ezt sem tudjak megcsinalni biztonságosra...?

[ Szerkesztve ]

több drón kell ;P

(#54) hobizoli válasza #06658560 (#51) üzenetére


hobizoli
nagyúr

es azt ugyan mibol gondold hogy nem IT-s a muki egy ilyen tech cégnél?
valoszinu nem a takaritogepet tologato 8 osztalyos kismokusrol volt szo

több drón kell ;P

(#55) Zirowe válasza Narxis (#50) üzenetére


Zirowe
nagyúr

Grat, ha ebben bárhol is az olajlobby védését láttad. :U

We've jumped way beyond the Red Line. Limited supplies. Limited fuel, and now no hope! But I promise you one thing. On the memory of those lying here before you, we shall find it. And Earth will become our new home. So say we all!

(#56) strogov válasza ddekany (#47) üzenetére


strogov
senior tag

"ők provokálták ki, hogy egyre több gyártó komolyan befektet ebbe az irányba."

Nem. A többi gyártó a toyota miatt fektet ebbe. A toyota hybridje olyan népszerű, hogy európában is 3x annyit adnak el belőle mint dízelből (pedig itt veszik a dízelt mint a cukrot), és úgy néz ki jövőre ki is vezeti a dízeleket a piacról. Ráadásul körbebástyázta a hybrid technológiáját szabadalmakkal ami miatt a többiek most vagy megkerülik (rohadt sok idő), vagy megveszik (minden eladott autó után "adóznak" a toyotának). Ezért aki nem akar fizetni a toyotanak az megpróbál elé menni a teljesen elektromos változatokkal ... de 150-200km távval ez egyelőre vicc.

A hybrid egy zsákutca, de az előnye, hogy működik. Tavaly már több mint 1,5 milliót adott el csak a toyota. A teljesen elektromos autó munkába járni remek, de próbálj meg lemenni vele a horvát tengerpartra családdal meg a motyóval. A 450km hatótáv szépen hangzik. Aztán lejön belőle a klíma, meg a család plusz súly miatti fogyasztás, és jó ha 250km meglesz. Megjegyzem 450km-rel se jutsz el a tengerig, de még egy Budapest-Debrecen se jön össze oda-vissza.

(#57) hobizoli válasza strogov (#56) üzenetére


hobizoli
nagyúr

5-600km-re is lehet olcsobb vagy egy ar egy fapados repulovel menni mar, mint autóval

amúgy akinek van 13misije egy uj Prius-ra, annak van repulojegyre is

több drón kell ;P

(#58) strogov válasza hobizoli (#57) üzenetére


strogov
senior tag

Egyrészt nem olcsóbb. 700km-re legfeljebb 20k HUF az üzemanyagköltség, és ~15k az autópálya díj. Mesélj merre kapsz 4-5 embernek 35k-ért repülőjegyet kb. 80kg csomaggal.
Másrészt ha ott vagy mivel közlekedsz? Vagy csak ülsz egy helyben és nézel ki a fejedből? 1 hét autóbérlés minimum 45k HUF.
Harmadrészt a reptérről is el kell valahogy jutni a szállásra.
Negyedrészt attól, hogy X összeg van a bankszámlámon még nem elbaszni akarom.

(#59) #06658560 válasza hobizoli (#54) üzenetére


#06658560
törölt tag

Onnan, hogy volt említve, merre dolgozott területileg.

#56 & #58 strogov: A hibrid nem zsákutca, hanem átmeneti lépcső. Amíg lesz értelmes akku. És az sem biztos, hogy feltétlen mindenkinek kell autóval rohangálni célállomáson, vagy kell annyi csomag, esetleg vígan megoldható az élet autó nélkül- mert van közösségi közlekedés, vagy minden egy kupacban van, gyalog elérhető.

[ Szerkesztve ]

(#60) ddekany válasza strogov (#56) üzenetére


ddekany
veterán

Nyilván, hosszú úton kénytelen vagy megállni tölteni. Ha jelenleg nehéz töltő állomást találni, az meg egy tyúk-tojás probléma, nem eredendő technikai hátránya a tisztán villany autónak.

(#61) #92253184 válasza strogov (#58) üzenetére


#92253184
törölt tag

Számold hozzá az óra díjamat is, elment egy nap a nyaralásomból oda és egy nap vissza.
Minek autó a tenger partra?

(#62) MongolZ válasza Dare2Live (#44) üzenetére


MongolZ
addikt

"Nem kevered össze Kínával, indiával ahol mindent az állam finanszíroz? Esetleg ULAval?"

Nem. A SpaceX évekre előre ki van tömve állami megrendeléssel.

"Nem mellesleg mennyire lenne drága dolog szerinted az autózás ha minden út után kidobnánk az autót?"

Az árakkal nem vagy tisztában. De mondom, nehéz úgy a SpaceX-el versenyezni, hogy jó előre kitömik pénzzel. Olyan, mintha a szememre vetnéd, hogy látod, Lőrincünk is építi a stadionokat, nekem is csak pályázni kellene. B*szdki, ha ő megcsinálja, mint gázszerelő, akkor akárki képes rá.

(#61) Nilnarunion: Most mi az a 3e Ft/nap, amit kapsz... Akkor asszonyt se keféled, mert "nem éri meg"?
Ha valaki 1 hétre lemegy a tengerpartra, az nem jelenti azt, hogy végig ott dölgik. Azt megtehetné a sarkon lévő bányatónál is. Az emberek ilyenkor legalább körbenéznek... Arról nem is beszélve, hogy ha nincs éppen strandidő, akkor mi van?

[ Szerkesztve ]

(#63) MongolZ válasza Dare2Live (#46) üzenetére


MongolZ
addikt

"Tényleg ennyire nem értesz hozzá? Induló cégek, startupok jelentős része ilyen. Az első akár 10+év nem szól másról mint nyomják bele a tőkét és max minimál profitok vannak."

Jajj. Nekünk/nekem az első évem is pozitív volt. De lehet, hogy egyszerűen csak nem értek hozzá. Ha értenék hozzá, akkor fix, hogy még mindig negatívban lennék.

"ha 2018 végére meglesz a pozitív cash flow"
Nem csak hogy pozitív cash-flow nem lesz az év végére, de további veszteséget fog termelni. A Tesla is a szokásos amerikai történet, előre menekülnek a még nagyobb válságba.

(#64) Vesa válasza MongolZ (#63) üzenetére


Vesa
veterán

"A Tesla is a szokásos amerikai történet, előre menekülnek a még nagyobb válságba."

Azért ehhez képest az élet számos területén vezető pozícióban vannak...

A tudomány a valóság költészete!

(#65) MongolZ válasza hobizoli (#53) üzenetére


MongolZ
addikt

A Model 3 egyelőre el sem érhető, ha megrendeled, talán 2 éven belül lesz belőle valami.

Ettől függetlenül a Model 3 belseje eszméletlen puritán, gagyi kidolgozású (még amerikai viszonylatban is), mire ideér, lesz legalább 15 MFt. Egyetlen előnye a hosszabb hatótáv, cserébe vettél egy eszméletlen drágán szervízelhető, belül gagyi, de legalább gyors és Tesla autót, amerikaiasan b*szottnagy kijelzővel.

"meg mintha a E-Golf ne egett volna le jopar reccs nelkul is akar spontan"

Mutass már egy hírt erről, komolyan kerestem, és nem találtam. Nehogy azzal gyere, hogy egy e-Up-ot elütött a vonat és kigyulladt...

(#64) Vesa: "Azért ehhez képest az élet számos területén vezető pozícióban vannak..."
Pl? Baleset / km?

[ Szerkesztve ]

(#66) MongolZ


MongolZ
addikt

Most meg felépítették ezt a sátrat... ezt a dilettáns megoldást...

(#67) hobizoli válasza MongolZ (#63) üzenetére


hobizoli
nagyúr

azert egy kis vallalkozast konnyebb nyeresegesse tenni az elso evben is, foleg ha "olyan" profilon dolgozik, amiba nagy toket nem kell betolni, mint egy ekkora ceget, ahol ezrek dolgoznak, meg milliardokat tolsz bele fejlesztesekbe, meg gepekbe, meg infrastukturaba, meg ezek fenntartasaba, meg a dolgozokba

en egy amerikai multinal vagyok, ami egy 100+ eves ceg, de a magyar leanyvallalat evekig veszteseges volt, nagyon sokaig tartott csak nullszaladossa is kihozni
pedig itt a berkoltseg kisebb, mint nyugaton, es tobb ezer alkalmazottja van csak itthon is

de gondolj egy festo vallalkozasra, annak nagyjából milyen befektetes kell?
egy hasznalt kistgk, letrak, ecsetek... aztán egy 50-60nm-s lakast 200k alatt nem festenek ki sehol, es 3-4nap alatt megvan vele egy muki is
vagy igen, de az "olyan" proszto osszecsapott munka is altalaban

ezt se nehez mar elso evben is nyersegesse kihozni

több drón kell ;P

(#68) hobizoli válasza MongolZ (#65) üzenetére


hobizoli
nagyúr


ezen se latszik semmi kulserelmi toresnyom az egesen kivul
erdekes, hogy cikk errol sem nagyon volt, csak kepek voltak rola

bezzeg ha balesetben serul egy Tesla es az kigyullad, akkor a CNN megszakitja az adasat

de ott vannak a heti szinten spontan kigyullados 20d BMW-k is, ami megcsak nem is elektromos jargany, sima belsoegesu motoros, ami "100 eve" keszulnek
azokrol is csak akkor van hir, ha egy forumban vki felrakja a telefonnal feltotott kepet, ahogy az autopalyan vagy a varosban romma egett az auto, ujsagiro altal irt cikk meg semmi sehol
OK, a multkor a TC-n volt egy a Bodi akarki autoja egett 30perccel a szerviz utan porra

mintha pénzt tolnanak nekik, hogy ezekrol "véletlenül" ne legyen semmi hir, de a Tesla-rol az is, ha elkopott az ablaktorlo gumija, es csikosan torol a esoben
pedig ezekkel evek ota copnak a tulajok, a gyar meg tagad mindent

több drón kell ;P

(#69) Aprósólyom válasza Hadrian (#19) üzenetére


Aprósólyom
addikt

Az egyik interjúban már beismerte, hogy nagyobb mértékű humán erőforrásra van szüksége a gyártásnak, mint ahogy azt tervezték, mert a robotokkal túl körülményesek egyes folyamatok.

Jevons paradox

(#70) #92253184 válasza MongolZ (#62) üzenetére


#92253184
törölt tag

A stílus minősít.

Ha napi háromezret keresel, akkor minek is beszélgetünk tíz, húsz milliós autókról?
Amúgy itt a gond a fenti beszélgetéssel, a jelenlévők csak elméletben vitatkoznak húszmilliós autók megvásárlásáról. Ma, aki megengedhet magának Európában vagy Ázsiában egy elektromos autót és normálisan mérlegel nem Teslát vesz. Az egyetlen előnye a menettáv, de ez önmagában kevés.

Van néhány alternatíva a strandon döglés vagy autóbérlés között. Bár az is tény, hogy én nem jártam tengerparti nyaraláson vagy tizenöt éve. Jobb szeretem a kultúr programokat és a városokat, de ízlések és pofonok.

(#71) dabadab válasza MongolZ (#63) üzenetére


dabadab
titán

"Nekünk/nekem az első évem is pozitív volt."

Van olyan iparág is, az autógyártás teljesen nyilvánvalóan nem ilyen: ahol komoly befektetések vannak, ott idő kell ahhoz, hogy azok megtérüljenek, ha meg folyamatosan mennek a komoly befektetések, akkor meg főleg (és ugye a befektetések a pénzügyi kimutatásokban nem csak az adott negyedévben látszanak, hanem amortizációként éveken keresztül jelen vannak).

"De mondom, nehéz úgy a SpaceX-el versenyezni, hogy jó előre kitömik pénzzel."

Nem "kitömik pénzzel", hanem megnyeri a tendereket, mert jobb árat tud adni bárki másnál. Musk nem Mészáros, nem a hátszele miatt nyer (főleg, hogy a hagyományos hadiipari beszállítók elől viszi el a megbízásokat).

[ Szerkesztve ]

DRM is theft

(#72) Aprósólyom válasza MongolZ (#38) üzenetére


Aprósólyom
addikt

"Olyan meg nincs, hogy végletekig automatizált gyártás." Sok-sok éve olvastam egy cikket arról, mikor egyetlen egy alternatíva a kínai olcsó munkaerő ellen a jelentősen felgyorsított, gépiesített gyártást fogalmazták meg lehetséges versenyelőnyként. Azóta erre törekednek. Nem rég egy youtube videón, rakéta alkatrész 3D nyomtatását végző kísérleti egység építését láttam. Ha jól emlékszem több lézerrel olvasztják meg a fém ötvezetet és "nyomtatják" az alkatrészt, hasonlóan a consumer nyomtatókhoz.

Jevons paradox

(#73) strogov válasza #92253184 (#61) üzenetére


strogov
senior tag

Azt ugye tudod, hogy a reptér sem a szomszéd utcában van. Legalább 1 órával indulás előtt kint kell lenni, és legalább 1 óra mire 4 ember minden cuccával kikecmeregsz a reptérről. Úgyhogy legalább 4 órát repülővel is el fogsz cseszni a napodból. Autóval legutóbb Zatonba 6,5 óra, Olaszokhoz 7 óra volt az út.

Ha már ott vagyok valahol akkor körülnézek. Tavaly elugrottunk Velencébe, mert gyerekek még nem voltak. Volt egy nap amikor nem volt igazán jó idő akkor meg elmentünk állatkertbe. Úgyhogy autóval rugalmasabban tervezhető az a 8 nap. Mindig kinézünk 2-3 nem tengerparti programot, hogy legyen egy kis változatosság.

Hogy a témához is kapcsolódjon: a teljesen elektromos meghajtás a jövő, de még nincs itt az ideje. Az energiatárolásnak nagyon sokat kell fejlődnie, hogy tényleg használható legyen. Minden évben 3x jön a világmegváltó akku, vagy a világmegváltó gyors töltés, de valahogy soha nem jön össze. Elon Musk egy álmodozó, aki látja a jövőt, csak úgy érzem a jelent nem látja reálisan ... persze ha realista lenne akkor nem csinálna ilyen céget. Nash-t ma már szinte senki nem ismeri pedig ők találták ki az önhordó karosszériát, és olyan ma már alapvetőnek hitt dolgot vezettek be az iparba mint az autó fűtés, légkondi, és a biztonsági öv. Utóbbiért teljesen hülyének nézték őket, és a saab is csak 10 évvel később adta szériában. Persze ma már nem létezik a Nash. Elég nagy esélyt látok arra, hogy mire az elektromos autó mainstream lesz addigra már Tesla sem lesz ... vagy dísznek megmarad, de nem lesz tényező.

(#74) Aprósólyom válasza dabadab (#71) üzenetére


Aprósólyom
addikt

Így van. Hallomásom szerint, a kecskeméti Merci gyárban olyan régi robotokat is hoztak, amre még floppy-n kellett feltölteni az új programot. :) Ez reprezentálja azt, hogy egy befektetés az autóiparban, mennyire is lehet hosszú távú. :C

Jevons paradox

(#75) dabadab válasza Zirowe (#8) üzenetére


dabadab
titán

"Juj, megint a csúnya gonosz olajlobby próbálja meg ellehetetleníteni a marginális gyártókapacitású teslát"

Hogy jön ide az olajlobbi?
A Tesla szabotálására van egy nagyon is létező, komoly pénzügyi mozgatórugó: ugyanis a Tesla a "leginkább shortolt részvény" cím birtokosa, vagyis befektetők nagyon sok pénzt (úgy tízmilliárd dollárt) tettek fel arra a fogadásra, hogy esni fog a részvényük ára, amit viszont nem nagyon akar esni és így nagyon masszív veszteségeik lehetnek, viszont ha esne a részvény ára, akkor meg kaszálhatnának.

[ Szerkesztve ]

DRM is theft

(#76) #92253184 válasza strogov (#73) üzenetére


#92253184
törölt tag

Hét, majdnem nyolcszáz kilométer, hat és fél óra alatt biztonságosan. A határt, a megállásokat nem is számolva, meg a regenerálódást a hétszáz kilométer levezetése után. Mindezt harmincötezerből benzinnel, matricákkal, parkolással. Hagyjuk, te menj autóval. :U

(#77) Dare2Live válasza strogov (#58) üzenetére


Dare2Live
nagyúr

"Egyrészt nem olcsóbb. 700km-re legfeljebb 20k HUF az üzemanyagköltség, és ~15k az autópálya díj. Mesélj merre kapsz 4-5 embernek 35k-ért repülőjegyet"

Budapest (BUD) Berlin Schoenefeld (SXF) 2.990Ft

don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

(#78) Dare2Live válasza Aprósólyom (#69) üzenetére


Dare2Live
nagyúr

Három gyártósor van jelenleg, harmadik kb most indult el. Musk már az elsőnél szerette volna a "teljes automatizálást" de ez csak a harmadikra jött nagyjából össze.

don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

(#79) Dare2Live válasza MongolZ (#63) üzenetére


Dare2Live
nagyúr

"Jajj. Nekünk/nekem az első évem is pozitív volt. De lehet, hogy egyszerűen csak nem értek hozzá."

Hát láthatóan nem értesz hozzá. Egy mikro vállakozást viszonyítasz egy pl Wizzairhez. Biztos nem értenek hozzá és emiatt nem termeltek az első 9évben nyereséget.

De tényleg ha ekkora zseni vagy akkor hajrá mutasd meg te jobban tudod, okosabb vagy mint mindenki más? Várjunk csak nem te vagy Lőrinc barát? Jah ha adópénzel kitömnek úgy könnyű.

don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

(#80) Dare2Live válasza MongolZ (#62) üzenetére


Dare2Live
nagyúr

"A SpaceX évekre előre ki van tömve állami megrendeléssel."

[link] A megrendelések töredéke állami.

"Az árakkal nem vagy tisztában."

De elég jól tisztában vagyok. Az amerikai állam nagy üdvöskéje pedig nem a SpaceX hanem az ULA. Rohadtúl nem akartak semmi megrendelést SpaceXnek adni csak durván kilógott a lóláb, hogy SpaceX feléért sött harmadáért vállalná ugyanazt.

Pont aktuális. This is the fifth competitive procurement under the current Phase 1A of the EELV program since SpaceX entered the market to challenge ULA. The $130 million award for the Falcon Heavy launch is considerably lower than the average $350 million price tag for Delta 4 launches.

130m$ért csinálják meg azt amit ULA 350m$ért szokott... Hát pont ezért darálja be SpaceX a Space launch marketet is. Feléért csinálja meg mikozben ULA, Arianet tömték és tömik állami pénzel, Oroszokról, Kínáról nem szólva... még az Oroszokat is lemosták pedig a piac 90%a az Oroszoké volt.

don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

(#81) Cifu válasza hobizoli (#68) üzenetére


Cifu
nagyúr

Hanyagolni kellene ezt az erőltetett hasonlítgatást a benzines / dízel autók kiégése kapcsán. Pár nagyságrenddel több ilyen fut akár a VW, akár a BMW, akármelyik másik gyártó típusából az utakon, mint amennyi autót a Tesla összesen leszállított eddig. Az N47-es (BMW 120d, 320d, 520d, Mini dieselek) motorral szereltekből nagyságrendileg tízmilliót adtak el. Ami alsó hangon is 25x több, mint amennyi autót a Tesla összesen legyártott eddig.

A Tesla és Musk szereti a felhajtást, ezért hirdették az autopilot-ot önvezetőnek (apróbetűs résszel), ezért csinálják a show-t minden típus megjelenésénél, hangoztatva mennyivel a konkurencia előtt járnak. Ennek köszönhetik, hogy a média zabálja a Tesla-t és zabálja Muskot. Ennek köszönhető, hogy a befektetők hajlandóak dollármilliárdokat fektetni a Tesla-ba, ami nélkül már rég lehúzhatta volna a rolót a cég. De ennek köszönhető hogy ha valami balul sül el, akkor bizony jönnek a negatív felhangok is. Ez teljesen természetes ebben a légkörben.

Ezért nem kéne is azon lovagolni, hogy bezzeg más típusoknál is van gond. Persze, vannak gondok. De nem is azzal árulják az N47-es motorral szerelt BMW-ket, hogy ez a jövő autója, a legjobban gyorsuló, legmesszebb menő, legbiztonságosabb (Quickest Acceleration.Longest Range. The Safest Cars Ever. - ez van most a Tesla oldalán).

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#82) Cifu válasza MongolZ (#62) üzenetére


Cifu
nagyúr

Nem. A SpaceX évekre előre ki van tömve állami megrendeléssel.

Igen és nem. A SpaceX megnyerte a CRV 1 és CRV 2, valamint a CCip tendereket a NASA-tól. Ezek biztos megrendelések, de tegyük hozzá, hogy a legolcsóbb ajánlatot tették le az asztalra mindegyik esetben.

A másik oldalról a SpaceX a zsíros EELV megrendelésekre pályázott, például a Falcon Heavy-vel a nagy tömegű katonai kémműholdak indítására. Az USAF a tenderen való indításhoz két Falcon Heavy indítást kért. Még mielőtt ezt teljesíthette volna a SpaceX, 2016-ban az USAF megrendelt 6db Delta IV Heavy indítást egyenként nagyjából 400 millió dollárért az ULA-tól. Az ULA az ilyen megrendelésekkel kereste és keresi gennyesre magát, és Musk ezt akarta elhappolni. Ha csak fele áron indul a tenderen, tuti megnyeri, és még így is indításonként 110 milliót nyer rajta (figyelembe véve a 90 millió dolláros listaárat). De most 2023-ig az USAF szükségletei ki vannak elégítve az ULA rakétáival...

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#83) ddekany válasza strogov (#56) üzenetére


ddekany
veterán

"Nem. A többi gyártó a toyota miatt fektet ebbe."

Nem magamtól találtam ki, hogy a Tesla valamiféle dominó effektust indított be, begyorsította az elektromos autók fejlődését más gyártóknál. De mivel ennek elemzése nem a munkám, nem tudom, hogy százalékosan valójában kinek mekkora szerepe volt ebben, vagy Tesla nélkül hány évvel később érnénk el ugyanoda. Vagy épp a Prius nélkül. Ennek eldöntését, hogy a Toyota vagy Tesla volt a fontosabb, bízzuk az olvasóra. ;] Azért azt megjegyezném, hogy ebben a "harcban" (elektromos autók minél gyorsabban váltsák le a hagyományosakat) aligha nem igen fontos a PR, a felhajtás, és ebben a Tesla biztosan vezető. (Persze, le is tett az asztalra egy Model S-t, most meg próbálja letenni a 3-at... szóval nem az akarom mondani, hogy csak hype, csak hogy az nagyon fontos ebben az egészben.)

[ Szerkesztve ]

(#84) strogov válasza #92253184 (#76) üzenetére


strogov
senior tag

"Hét, majdnem nyolcszáz kilométer, hat és fél óra alatt biztonságosan."

A 700km is erős becslés volt. Se Zaton se Sabiadoro nincs 700km-re sem. Végig autópálya. Kártyás kapuknál nincs nagy várakozás. Annyi a különbség, hogy a horvátoknál lehet menni 130 tempomattal, a szlovénoknál viszont végig 110-es korlátozás van. A 6,5 és 7 órában egy-egy ebédszünet is volt.

"Budapest (BUD) Berlin Schoenefeld (SXF) 2.990Ft"

A csomagokat meg a koboldok viszik utánad. Mondjuk Berlinbe pont egyébként sem akarok mostanában menni.

(#85) hobizoli válasza Cifu (#81) üzenetére


hobizoli
nagyúr

ja, csak nem mind1, hogy vmi baleset folyamanyakent gyullad ki, vagy csak ugy siman magatól kigyulladva ég ki
mert ennyi erovel ne vegyen senki Daewoo-t sem, a multheten az M7-n is kigyulladt egy vasarnap
igaz elotte kozvetlenul beleallt egy kamion seggebe, de kiégett az is vegulis
deszar
nem ugy mint az emlitett BMW-k, hogy megy az uton vele a juzer, aztán egyszercsak elkezd fustolni a semmitol a motortere, es menthetetlenül leeg a par eves auto

es pont senkit nem erdekel, hogy de mennyi darabbol mennyi gyullad csak ki, mert egy se egjen ki igy

ha nem erzed a diffit, akkor en kerek elnezest

bmw dizele meg semmiben nem kiemelkedo igazabol a mezonyben amugy, egy tok atlagos konstrukcio
sot
nemelyik motorjukban olyan taposoaknak vannak, hogy egy kesz GTK a javittatasa par evesen is, meg katasztrofalis, motorcseret igenylo hibak jonnek elo a nehany eves autoknal is, hiaba van vegig markaszervizbe hordva
persze a gyarto csak vonogatja a vallat, hogy ooooo, hat ez egyedi meghibasodas, nem konstrukcios hiba
nem persze, aaa
nem hiaba mondjak ezekre az N-s motorokra, hogy az a Neveddmeg motor

es mégis ez(eke)t majmolja egy csomo tudatlan markabuzi, ami ehhez kepest meg egy kész űrtechnika, arra meg köpködnek irigysegbol
az i8 űűűű, ja tud is menni 25km EPA szerint elektromosan
aztaaa, hat attol be ne szarjak
es kerul hozza 50+ millioba

vagy ott az i3, 16misi es mekkora is melle?
ennyit tud kiizzadni egy premium autogyarto 80+ ev autogyartasi tapasztalat utan?
:U :C :F

több drón kell ;P

(#86) Vesa válasza MongolZ (#63) üzenetére


Vesa
veterán

"Nekünk/nekem az első évem is pozitív volt."

Esetleg nem magadból kéne leképeni az egész világot...A sarki virágkötő Marika Bt. és egy SpaceX invesztment rátája között van némi "apró" különbség...

A tudomány a valóság költészete!

(#87) MongolZ válasza hobizoli (#67) üzenetére


MongolZ
addikt

Bocsdupla.

[ Szerkesztve ]

(#88) MongolZ válasza hobizoli (#67) üzenetére


MongolZ
addikt

Inkább nem írom le, hogy mivel foglalkozik a cég, mert aki az iparban van, az hamar rájön...
Egyébként normális világban, normális piacon a 0. év a brutálisan veszteséges, 1-2 év a 0 körüli, utána már erősen illik pozitívat generálni. Leányvállalatokkal meg ne gyertek. Talán "véletlenül" veszteséges a leányvállalat (adó, stb.).

(#70) Nilnarunion: Azért használtam ezt a stílust, hogy rádöbbenj: nem lehet mindent forintosítani. Aki egy utazásra a napidíját elkezdi számolni, a következő az lesz, hogy nem nyírom le a füvet, mert a szomszéd Karcsi lenyírja ötezerért, az meg kevesebb, mint az óradíjam. Hülyeség. Mint ahogy klímát se azért tesz az autóba az ember, mert gazdaságilag megéri.
A többi részével a mondandódnak egyetértek, hozzáteszem azt is, hogy a Teslával akármi baj van (és lesz baj), mélyen zsebbenyúlós. Akár műszaki probléma, akár egy ütközés.

(#72) Aprósólyom: Nem értem, hogy most ezzel mit akarsz mondani. Javaslom, tegyél egy látogatást valamelyik autógyárban, Audi, Mercedes, vagy alsóbb szintű beszállítók, és nézz körül, hogy mit látsz. Igen, van automatizálás, és igen, sosem lesz "teljeskörű automatizálás" (akármit is jelentsen ez). Ezek a hatalmas lózungok, hogy mindent robotosítunk, mert így minden olcsóbb, egyszerűen (önmagukban) nem igazak.

(#69) Aprósólyom: Pontosan. Ez történik akkor, amikor hozzá nem értők sok-sok pénzből próbálnak gyártani. Lásd "sátor" gyártósor. Persze ez az egész sátor baromság a nagy hype közepette tetszik az embereknek, meg azzal reklámozza magát, hogy mindenki másnál olcsóbban húzott fel egy épületet, és hogy haha, mások ezt sose fogják utána csinálni.

Na, miért nem? Várom a megfejtéseket.

[ Szerkesztve ]

(#89) 2xar válasza MongolZ (#88) üzenetére


2xar
tag

Egyébként normális világban, normális piacon a 0. év a brutálisan veszteséges, 1-2 év a 0 körüli, utána már erősen illik pozitívat generálni.

Bizonyos ipari területen, bizonyos piacon. Másik iparban, másik, szintén "normális" piacon meg 10 év. Az autóiparban, széria/tömeggyártású autóknál 5-10 év már nagyon jónak számít. Mit nem lehet ezen érteni?

a következő az lesz, hogy nem nyírom le a füvet, mert a szomszéd Karcsi lenyírja ötezerért, az meg kevesebb, mint az óradíjam. Hülyeség.

Már hogy lenne hülyeség? Ennyi erővel én is takaríthatnám magam a lakásomat, ahelyett hogy bejárónőt fizetek. Családban van aki pedig a kutya sétáltatásért fizet meg pont a fű lenyírásáért. Ha valakinek a hivatása elég sok órát visz el az életéből, de elég jól keres vele, akkor miért lenne hülyeség. Én pl dolgozok egy hónapban kb. 10 órát azért a pénzért amit kifizetek a takarítónak, míg nekem magamnak kb 20-30 órámba telne havonta hogy olyan tisztaság legyen itthon mindig, mint így. Amit a kolléga mondott teljesen jogos. Ha kiküldetésbe megyek, akkor elszámolják túlóraként az utazási idődet is. A legtöbb embernek pedig az autópályás vezetés nem szórakoztató és nem különbözik attól mint ha a munkája során kell ugyanezt tennie. És akkor még nem számoltunk egyébként amortizációval, ami az autó függvényében lehet elég sok is.

hozzáteszem azt is, hogy a Teslával akármi baj van (és lesz baj), mélyen zsebbenyúlós.

Na ez viszont hülyeség és teljesen alaptalan. Már csak azt figyelembe véve is, hogy tized annyi alkatrészből épül fel egy Tesla, mint egy hasonló belső égésű motorral szerelt kocsi, és a teljes hajtásláncra akkumulátorostul minimum 8 év garanciát kapsz (minden másra pedig 4-et, de olcsón kitolható 8-ra az is), biztosítja hogy 5-10 éves távlatban jóval olcsóbb lesz szervizelni mint bármi más hasonló autót. Persze ne a Swifthez hasonlítsd, hanem a kategóriatársaihoz. Ezt pedig a felhasználói tapasztalatok is teljesen alátámasztják. 10 év múlva meg bőven lesz már utángyártott alkatrész is hozzájuk, de ez mondjuk az első tulajdonost pont nem érdekli.

Igen, van automatizálás, és igen, sosem lesz "teljeskörű automatizálás" (akármit is jelentsen ez).

Ezzel bizonyítottad, hogy fogalmad sincs a technológia fejlődés üteméről. Gondolom önvezető autó sem lesz soha, ugye? Kár hogy ezekről az összes iparági szereplő (autógyártók, szoftverfejlesztők, sőt az Intel nemrég kirúgott vezetője is) veled ellentétes véleményen van.

Pontosan. Ez történik akkor, amikor hozzá nem értők sok-sok pénzből próbálnak gyártani. Lásd "sátor" gyártósor. (...) és hogy haha, mások ezt sose fogják utána csinálni.

Na, miért nem? Várom a megfejtéseket.

Szokás szerint erről sincs fingod se. Nem csak hogy "utánacsinálják", hanem előtte is csinálták már ezt sokan. Pl. az a cég ahol én dolgozom - és ami 70 éve van az iparban - pár éve, mikor hirtelen ugrott meg a megrendelésállomány ugyanehhez a megoldáshoz folyamodott. Hosszú távon persze nem tökéletes megoldás, ezért nyilván Musk is húzza már fel közben a valódi csarnokot is, de addig is ez az optimális kompromisszum nekik. Ami furcsa lehet a dologban az csak az, hogy az autóiparban nem nagyon láttunk ilyesmit. Aminek az az egyszerű oka, hogy nem szoktak a semmiből új autógyárak ilyen hirtelen ilyen hatalmasra nőni, így nem is szembesülnek olyan gyárkapacitásbeli hiánnyal, ami indokolttá tenné ezt a fajta megoldást.

OFF: Komolyan mondom, ha nem vakítana el téged totálisan a Musk iránti gyűlölet (miből fakad ez nálad? irigységből, vagy gyerekes lázadási vágyból?), akkor valószínűleg nem próbálnád ennyi légből kapott téves és kiforgatott érveléssel elvitatni a sikereit. A Tesla objektíve, és a velük ellenszenves (Pl. TC újságírók többsége) tesztelők véleménye szerint is kib@**ott jó autókat gyárt. Egyetlen problémájuk a gyártási kapacitás, amin lassan úrrá lesznek, míg az első valódi konkurenseik csak most kezdenek szállingózni (I-pace).

(#65) MongolZ: A Model 3 egyelőre el sem érhető, ha megrendeled, talán 2 éven belül lesz belőle valami.

Annyira nem elérhető, hogy 35.000-et már legyártottak belőle, ami több, mint pl. ahány Alfa Romeo ÖSSZESEN készült idén. A várakozási idő pedig jelenleg 10 hónapra várható, ha ma rendeled meg.

[ Szerkesztve ]

(#90) hcl válasza 2xar (#35) üzenetére


hcl
félisten
LOGOUT blog

A kínaiak igencsak építettek ki Afrikában hídfőállásokat. Konkrétan elég nagy területeket megvettek...

Mutogatni való hater díszpinty

(#91) MongolZ válasza 2xar (#89) üzenetére


MongolZ
addikt

"Bizonyos ipari területen, bizonyos piacon. Másik iparban, másik, szintén "normális" piacon meg 10 év. Az autóiparban, széria/tömeggyártású autóknál 5-10 év már nagyon jónak számít. Mit nem lehet ezen érteni?"

Te továbbra is megtérülésről beszélsz, én meg profitról. Akkor, amikor egy gyártósor beindítása hónapokban mérhető, a hatékonysági csúcs elérése pedig 12-18 hónap közé tehető, nehogy már 5-10 év alatt kezdjen profitot termelni a rendszer, ami kb. a gyártósor élettartamának a végét is jelenti...

"Ha valakinek a hivatása elég sok órát visz el az életéből, de elég jól keres vele, akkor miért lenne hülyeség."

Ízlések és pofonok. Ha majd lesz családod, megérted.

"Ezt pedig a felhasználói tapasztalatok is teljesen alátámasztják"

Húúú, hallod, most belinkeltél egy Tesla marketing cikket. A számokat olvasva az egy dolog, hogy egy S mericel hasonlították össze a Teslát (ami önmagában is nevetséges), de a számok se tudni, hogy hogy jöttek össze, illetve hogy mitől töltene pl. 112 napot a szervízben egy autó 480e km alatt.

"Ezzel bizonyítottad, hogy fogalmad sincs a technológia fejlődés üteméről. Gondolom önvezető autó sem lesz soha, ugye? Kár hogy ezekről az összes iparági szereplő (autógyártók, szoftverfejlesztők, sőt az Intel nemrég kirúgott vezetője is) veled ellentétes véleményen van."

Aha, gondolom te sokkal, de sokkal közelebb állsz az iparághoz, mint én, és sokkal, de sokkal több autóipari céget ismersz közelről, mint én.
Nem hiszem.
Hány embert is foglalkoztat a Tesla? Mennyit is gyárt havonta? Na ezt vesd össze az Audi, Mercedes, stb. hasonló számaival, aztán majd tájékoztass, hogy mennyire "teljesen automatizált" az a gyártás, amiről a Tesla álmodik. Mondom még egyszer: a Teslanál nincs a gyártáshoz értő ember (legalábbis olyan döntéseket, nyilatkozatokat tesznek, amik erre mutatnak).
A szoftverfejlesztők már 30 (de lehet 40) éve mondják, hogy mosta aztán eljött az ember nélküli gyártás ideje. Közük meg nincs az ipari folyamatokhoz. Intel hogy jön ide?

"Na ez viszont hülyeség és teljesen alaptalan. Már csak azt figyelembe véve is..."

Aha, tizedannyi alaktrész. Látszik, hogy szándékosan félreérted, amit írok.

"Szokás szerint erről sincs fingod se. Nem csak hogy "utánacsinálják", hanem előtte is csinálták már ezt sokan."

Pontosan erről beszéltem. Semmi konrkétumot nem mondasz, a levegőben vagdalkozol.
A te, vagy akárki hozzáértését meg meg sem merem kérdőjelezni, mert egyikőtök sem vette a fáradtságot, hogy válaszoljon arra a kérdésemre, hogy vajon miért rossz "sátorban" gyártani.
Először is, ezek az autógyárak, akik ezt csinálták, nem az összeszerelést, stb. végezték sátorban, hanem részfolyamatokat, tárolást, stb. csináltak. Nem véletlenül. De EGYETLEN szakmai indokot nem írtál le, hogy miért nem jó itt gyártani, pedig annyira triviális, hogy az már fáj. Hosszútávon nem jó? Rövidtávon sem.

"A Tesla objektíve, és a velük ellenszenves (Pl. TC újságírók többsége) tesztelők véleménye szerint is kib@**ott jó autókat gyárt."

Még az általad linkelt videóban is: "Quality wasn't as bad as I expected" és ezt egy amerikai mondja, nem sokkal előtte hozzátéve azt, hogy egy amerikai!!! BMW-től, Mercedestől még így is fényévekre van.
Egyébként nem utálom Musk-ot, ő egy marketing zseni, aki megvezeti a fél világot, akár csak Jobs, ehhez pedig tehetség kell. Ettől függetlenül egy hatalmas hype az egész (hol is van a hagyományos vasútnál olcsóbb hyperloop?)

"Annyira nem elérhető, hogy 35.000-et már legyártottak belőle, ami több, mint pl. ahány Alfa Romeo ÖSSZESEN készült idén."

Állítsd már át a te általad linkelt táblázatban a rendelés dátumát mondjuk a mai napra... 1 év 7 hónap. Ez aztán az elérhető autó.

[ Szerkesztve ]

(#92) dabadab válasza MongolZ (#91) üzenetére


dabadab
titán

"Akkor, amikor egy gyártósor beindítása hónapokban mérhető"

Az autóiparban nem ott kezdődik a dolog, hogy beindítják a gyártósort, hanem ott, hogy először megtervezik, hogy mit akarnak gyártani.
Ráadásul a Teslánál nem egy darab gyártósort indítanak be, hanem folyamatosan telepítik a gyártósorokat.

DRM is theft

(#93) Dare2Live válasza MongolZ (#91) üzenetére


Dare2Live
nagyúr

"nehogy már 5-10 év alatt kezdjen profitot termelni a rendszer"

Nézz végig a termelős/szolgáltatós startupokon. Teljesen átlagos, hogy 5-10év mire elkezdenek profitot termelni. Ha pedig látnak mégtöbb lehetőséget akkor több. Tesla 2017ben nyereséges lett volna ha nem kezd bele a gigafactory/modell3ba. És hiába lesz év végére esetleg +ív a cashflow és lenne 2019 már nyereséges imo 99%, hogy Musk EU és Kínába is gigafactoryt akar. Innen pedig majd talán 2023ban.

Még egy szolgáltató Wizzairnál is 10év kellett az első profithoz. És most hogy már rendesen termelik profitot berendelnek 110+90db A321Net. Már látom ezen le fogsz akadni, hogy hülyék, nem értenek hozzá.... :)

"Ízlések és pofonok."

Pedig rohadt logikus. Ha én óránként megkeresek 20.000Ft akkor jobban járok ha havi szinten nem 10ht takarítok hanem jön a takarítónő és megcsinálja a melót óránként 1500Ftért. A felszabaduló 10hba 1ht dolgozni és 9ht családozni és anyagilag uott vagyok de 9ht családozhattam. Mi ezen a bonyolult?

Nem csak Tesla kb mindenki más is Industry 4.0ban gondolkodik. Mercedes új Kecskeméti gyára is.

"Még az általad linkelt videóban is: "Quality wasn't as bad as I expected" és ezt egy amerikai mondja, nem sokkal előtte hozzátéve azt, hogy egy amerikai!!! BMW-től, Mercedestől még így is fényévekre van."

mi a baj egy amerikai BMW/Mercedessel? Amúgy eladásokban modell S kategóriában már veri Mercedes S/BMW 7et. Nem USben. EUban is. upsz.

"Ettől függetlenül egy hatalmas hype az egész (hol is van a hagyományos vasútnál olcsóbb hyperloop?)"

Mért mondta, hogy megcsinálja? hyperloop "opensource", Musk bedobta aztán kb kiszállt belölle.

De hamár hype meg pldak a paypal, SpaceX mond neked vmit? Ezek is csak hypeok? Emlékszem még, hogy egy 7-8-9éve ugyanyígy temették SpaceXet.

[ Szerkesztve ]

don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

(#94) hcl válasza Dare2Live (#93) üzenetére


hcl
félisten
LOGOUT blog

"Pedig rohadt logikus. Ha én óránként megkeresek 20.000Ft akkor jobban járok ha havi szinten nem 10ht takarítok hanem jön a takarítónő és megcsinálja a melót óránként 1500Ftért."
Amúgy ez akkor igaz, ha több meló=több pénz.
Nekem van egy 8 órás melóm, amiben 8 órát tudok dolgozni, a többit max. csúszóban tudom elkérni. Túlóra nincs. Tehát van az a fizum, amit a 8 óráért kapok, ha többet dolgozok, nem lesz több. Vagyis nem mondhatom azt, hogy inkább dolgozok valami helyett, mert jobban jövök ki, ugyanis nem jövök jobban ki.
Persze ha a szabadidőmben tudok valami olyat csinálni, amiért pénzt kapok, az más.

Mutogatni való hater díszpinty

(#95) hobizoli válasza MongolZ (#91) üzenetére


hobizoli
nagyúr

szerintem tobb autogyarto komplett vezetese a kis segget a foldhoz verdesne oromeben, ha elorendelesben eladnak egy 35kEUR-s autobol 400k db-t par nap alatt

gondolj bele, hogy evek alatt gyartanak meg egy szaros Polo-bol is ennyit tobb gyárban egyszerre, es abbol a fapad verzio, amibol a messze a legtobbet adjak el, fele ennyibe se kerul, tehat sokkal tobb embernek elerheto

a csucs GTI-bol meg alig keszul par tizezerer darab osszesen

több drón kell ;P

(#96) dabadab válasza Dare2Live (#93) üzenetére


dabadab
titán

"Amúgy eladásokban modell S kategóriában már veri Mercedes S/BMW 7et."

Ezzel ugye csak az a baj, hogy a Model S nagyon nincs egy kategóriában a S Mercivel meg a hetes bömivel, hanem inkább az E-vel meg az öttel.

DRM is theft

(#97) dabadab válasza Cifu (#81) üzenetére


dabadab
titán

"Hanyagolni kellene ezt az erőltetett hasonlítgatást a benzines / dízel autók kiégése kapcsán."

Ettől az még igaz marad, hogy a Tesláknál a kiégést teljesen túlpörgi a sajtó és ha a konkrét tényekre szorítkozunk, akkor az látszik, hogy baromira jól megoldották azt, hogy eleve ki se gyulladjanak az esetek nagy részében, ha meg mégis, akkor se nagyon (a múltkor az autópálya betonelválasztójába frontálisan belerongyoló Teslában is csak a pakk egy része égett ki és az se azonnal borult lángba, hanem volt idő kiszedni a sofőrt.

DRM is theft

(#98) ddekany válasza hcl (#94) üzenetére


ddekany
veterán

Ahogy én látom, ha van elég pénz, akkor nagyon hamar az idő lesz a legértékesebb erőforrás. Valakinek pihenésre, valakinek tanulásra, valakinek családra... de nagyon hamar az lesz a legértékesebb, és nehéz hozzájutni. Logikus, ha valaki ezek után pénzt idővé kezd konvertálni.

(#99) BiP válasza hcl (#94) üzenetére


BiP
nagyúr

Dettó. De akkor itt jön be az, hogy mennyit ér neked az, hogy valamit nem neked kell megcsinálni, (értsd: nem a te időd megy fele, ami bizony elég korlátos tud lenni, főleg család mellett), hanem közben családozhatsz mondjuk.

[ Szerkesztve ]

(#100) hcl válasza BiP (#99) üzenetére


hcl
félisten
LOGOUT blog

és @ddekany : Az már igaz. Viszont attól még fix munkaidős esetekben ez a "inkább csináltatom mással mert többet keresek ha dolgozok" duma nem igaz.
Ha neked a szabadidőd fontosabb, és többet ér, az más kérdés, de akkor azt kell mondani.

@#68 hobizoli : De ez is hírverés a Tesla-nak :D Egy rakás ember még mindig nem tudja, mi az a hibrid autó, vagy az elektromos. A rossz hír is reklám...

[ Szerkesztve ]

Mutogatni való hater díszpinty

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.