Hirdetés

2024. június 26., szerda

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) letepem


letepem
aktív tag

Gyorsan beindult az a bizonyos szekér :)

látok, hallok, érzek és gondolkodom.

(#2) Xirtam válasza letepem (#1) üzenetére


Xirtam
veterán

Mint mindig.

(#3) gyiku


gyiku
nagyúr

az intel es az nv hogy aszisztal ezekhez az esemenyekhez?

hüllő

(#4) golya87


golya87
őstag

Így újra feltenném a tegnap lehurrogott kérdést:
Amennyiben AMD alapú az új PS és HSA-t használ, akkor az AMD alapú PC-k élvezhetnek teljesítménybeli előnyt portolt játékoknál?

(#5) Abu85 válasza golya87 (#4) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Nem. Csak annyiban előny, hogy a piac arra fejlődik, amerre az AMD akarja, és amerre mondjuk az NV és az Intel nem akarja. De a HSA az nyílt platform. Oda bárki beléphet, és akár ugyanolyan jogköre is lehet, mint az AMD-nek. A szavazati jogok tekintetében az AMD a HSA-n belül semmivel sem több, mint egy ARM vagy egy Qualcomm.

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#6) Kashim válasza golya87 (#4) üzenetére


Kashim
őstag

Nem. Olyan játékokat amiket PC-re is portolnak eleve nem az adott konzolhardverre írják, mert multiplatform cím. Amiket meg az adott hardverre írják, nem fogják átportolni.
Szerk. Közben abu is megválaszolta, kicsit más megközelítésből.

[ Szerkesztve ]

(#7) Bull1 válasza gyiku (#3) üzenetére


Bull1
aktív tag

0%.

Schmitt Pál szolgálati készüléke: Sony Experia SP ókostellefon - Bip

(#8) atti_2010 válasza gyiku (#3) üzenetére


atti_2010
nagyúr

Csak picslognak nagyot, egyikőjüknek sem jön nagyon jól ez a HSA.

1.Asrock FM2A88X+ Killer,A10-5800K,Kingston 2x4Gb 2400Mhz,Int X25-V SSD,SF Pro S.F.-450P14XE. 2.MSI-A75A-G55,A8-3870, Kingston 2x2GB2000, MSI R9-270, Zen 400.

(#9) golya87 válasza Abu85 (#5) üzenetére


golya87
őstag

Ragenél előforduló rendszerigényben fellépő különbségekre gondoltam.

(#10) aram01 válasza golya87 (#4) üzenetére


aram01
nagyúr

nem,de elöbb utóbb rohadtul igen szerintem,az intel meg majd pislog mit hal a szatyorban

Isten jól sikerült alkotása vagyok, elvégre rögtön bőrkötésben adott ki...

(#11) gyiku válasza atti_2010 (#8) üzenetére


gyiku
nagyúr

en ertem, de igy elmegy a hajo, amit egyaltalan nem banok. de nem is vakaroznak?

aram01: pislog, mint a kiszantott vakond :U

[ Szerkesztve ]

hüllő

(#12) Abu85 válasza gyiku (#11) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

A HSA programok nem kérnek direkt hardver oldali támogatást. Az infrastruktúra előnye, hogy egy kódbázisból ki lehet szolgálni a HSA-val kompatibilis hardvereket és lesz egy legacy mód, ami ugyanazt a kódot olyan hardveren is képes futtatni, ami nem támogatja direkten a felületet. Ilyenkor természetesen csak a processzormagokon fog futni az alkalmazás, de működni fog. A legacy módot az x86/AMD64-hez az AMD, míg az ARMv7/8 architektúrákhoz az ARM írja.

(#9) golya87: A Rage problémáját az integráció és a hardveres megatextúrázás teljesen megoldja. Ehhez nem kell HSA.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#13) Bull1 válasza gyiku (#11) üzenetére


Bull1
aktív tag

Az nVidia most inkább béta meghajtót csinál Crysis 3 alá. :DDD

[ Szerkesztve ]

Schmitt Pál szolgálati készüléke: Sony Experia SP ókostellefon - Bip

(#14) vinibali


vinibali
őstag

pont valamelyik nap agyaltam rajta, hogy a japán óriás hiányzik innen és hátrányban lesz a Samsunghoz képest. örömteli a hír :)

BIOS/UEFI írás, helyreállítás, törlés, mentés! https://www.bvinarz.org/bios-iras/

(#15) VIC20


VIC20
őstag

Mi az az ,,akadémiai támogatás"?

(#16) Abu85 válasza VIC20 (#15) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Egyetemi támogatás, hogy tanítsák.

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#17) dezz válasza Abu85 (#5) üzenetére


dezz
nagyúr

Miért ne jelenthetne előnyt olyan esetben pl. egy Kaverinél, ha egyes általános jellegű számítások kis késleltetésű kapcsolatot feltételezve futnak a CPU és a GPU kooperációjában, tehát szükségszerűen IGP-n - főleg ha a koherens shared memória miatt adatmásolgatásra sincs szükség?

(#8) atti_2010: Már attól függ, milyen szempontból. Azok is hasonlóan képzelik el a következő éveket, nem is tehetnék máshogy, mert ezt diktálja a fizika (*). Vagy mindkettő belép idővel, vagy létrehoznak egy saját megoldást. (Ami nem sokban fog különbözni tőle, csak mégsem az AMD kezdeményezése lesz. Mindkét cégre jellemző, hogy azért se a már létező, bevált megoldásokat használják, nehogy a másiknak is jó legyen, illetve néha puszta hiúságból.)

* Amíg be nem vezetnek valami teljesen új technilógiát a szilíciumos helyett, amivel pl. újra drasztikusan növelhető lesz majd az órajel - bár akkor is a GPU marad az egyik legjobb telj./fogy. arányú megoldás.

[ Szerkesztve ]

(#18) Abu85 válasza dezz (#17) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Az előny lesz, de nem a konzolok miatt fogják ezt kihasználni. A játékokat mindenképpen úgy fogják írni, hogy Kaveri nélkül is gyorsak legyenek. Persze Kaveri mellett nagyon gyorsak lesznek.

Nem hiszem, hogy lenne létjogosultsága egy saját HSA megoldásnak. A SIGGRAPH-on erről volt szó, és határozottan hangsúlyozták a fejlesztők, hogy vagy lépjen be mindenki a HSA-ba, vagy most hozzanak létre egy új alapítványt, ami készít egy HSA-hoz hasonló nyílt platformot a heterogén érára. Amit biztosan kijelentettek, hogy csak egy nyílt, alapítványon keresztül menedzselt megoldást fognak támogatni, hogy később ne legyen ebből gond.

Nem biztos, hogy a GPU a legjobb. Mostanában felmerült az a lehetőség, hogy a CPU és a GPU integrálása továbbmehet egy picit. Lesznek a CPU-magok, egy egyszerűbb IGP és közötte sok kicsi data-parallel mag, ami lényegében a shadereket helyettesíti. Ezt a Tilera vázolta fel először, mint alternatív irányt, mert már a grafikus magok is kezdenek szenvedni. Az Intel is megvette a ZiiLabs-ot, ami minő meglepetés pont ilyen koncepcióra fejlesztette ki a SteamCell architektúrát.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#19) dezz válasza Abu85 (#18) üzenetére


dezz
nagyúr

Nyilván nem úgy írják meg majd a multiplatform címeket, hogy PC-n csak Kaverin fusson, de valamekkora előnye lehet belőle. Már ha a PS4 viszonylatában beszélhetünk a HSA-ról (szerintem igen) és nem pedig valami egész más területen akarja alkalmazni (csak) a Sony.

Igen, inkább úgy kellett volna írnom, hogy GPU-szerű, vagy ilyesmi. (Bár nem azt írtam, hogy a legjobb, hanem az egyik legjobb.) Lényeg, hogy ha pl. grafén vagy más alapon újra növekedésnek indul a hagyományos CPU-k órajele (5-10 éves távlatban), akkor sok programozó újra "lustára" veszi majd a figurát, de az igazán teljesítményigényes alkalmazásokban akkor is hatékonyabb lesz egy akkor már grafén alapú GPU-féleség. (És addigra kényszerűen már meglesz a gyakorlat és kódbázis is hozzá.)

[ Szerkesztve ]

(#20) zoltanz


zoltanz
nagyúr

Pozitív, kérdés elég gyors-e a fejlődés.
Sztem még az is lehet a jövőben, hogy különböző feladatokra (képszerkesztés, videószerkesztés) jönnek ki célgépek, cél os-el. Ezekkel lehet hatékonyan dolgozni, PC-n is lehet majd csak az itt-ott lassú lesz (pl módosítások végrehajtásának megjelenítése előnézeti képen valósidőben), vagy jóval több pénzből lehet csak kihozni ezt a teljesítményt.

Manapság egy előnye van ha nem vagy szegény, színvonalasabb ellenségeid lehetnek

(#21) julius666 válasza Abu85 (#18) üzenetére


julius666
addikt

Lesznek a CPU-magok, egy egyszerűbb IGP és közötte sok kicsi data-parallel mag, ami lényegében a shadereket helyettesíti.

Ez érdekelne, erről lehet tudni többet (forrást pl.)?

(#22) Abu85 válasza julius666 (#21) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

A Tilera webkonferenciáján volt, amikor a multicore-ról beszéltek. Felhozták a mostani modellt, ami a CPU+GPU-ról szól, és mondták, hogy a GPU-t idővel ugyanúgy utoléri majd ugyanaz a probléma, mint a CPU-t. Vagyis nem lesz tovább skálázható a teljesítménye. Ezért érdemes előre gondolkodni és szétválasztani a GPU-t egy kisebb fix-funkciós blokkra dedikáltan a grafikához, és rengeteg data-parallel processzorra, ami különálló blokk a lapkán belül. Ilyen a Tilera technikája, illetve ilyen még a ZiiLabs hardvere, amit az Intel felvásárolt nemrég. Ez egy értékelhető lehetőség, ha a csíkszélesség csökkenése az okosodó GPU multiprocesszorokat is kiütné a nyeregből.
Jelen pillanatban arról van szó, hogy a CPU oldalán lényegében alig tudunk sebességet nyerni, vagyis ott több magot kell bepakolni kisebb órajellel. A GPU-nál a fejlesztés most arra megy, hogy bekalkulálja a Dennard Scaling végét, így a kisebb csík nem hoz a fogyasztásban előnyt, vagyis a sebességet onnan fogjuk nyerni, hogy minden egyes architektúraváltásnál a fő fejlesztési szempont az lesz, hogy a pJ/FLOP mutatót minimum felezni kell. Ezzel lényegében egységnyi fogyasztásba kétszer annyi teljesítmény fér be, akár azonos csíkszélességen is. A Tilera megoldása is erre épül. Nagyon buta, nagyon pici magok, amikből nagyon sok lesz. Jelenleg ez az elv ma háromszor energiahatékonyabb, mint amire a GPU-k épülnek. Ezekkel a koncepciókkal talán ki lehet húzni addig, amíg a CMOS helyett nem jön valami más.

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#23) Oppenheimer válasza Abu85 (#16) üzenetére


Oppenheimer
veterán

BME-n fogják a közeljövőben tanítani?

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lovemap.lovemapandroid

(#24) Abu85 válasza Oppenheimer (#23) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Szerintem nem. De úgy tudom, hogy ott tanítanak GPGPU-t szóval, ha azokra beülsz, akkor meg lesz a tanuláshoz az alapod. A HSA alapvetően jóval egyszerűbb lesz, mivel a BOLT egy STL kompatibilis szabványos C++ sablonkönyvtár. Ergo igazából csak azt kell megtanulnod, hogy a GPU-ra hogyan kell elvi szinten kódolni.

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#25) VIC20 válasza VIC20 (#15) üzenetére


VIC20
őstag

Jaaa! Azért más szint az egyetem, meg az akadémia (még ha angolul ,,academic"-nek is híjják). :)

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.