Lehet, hogy nem ők a balekok, hanem az, akinek tök mindegy ki tudja felhívni és ki nem. Neki a saját telefonszám lényegtelen körülmény és évente értesíti a három rokonát meg az öt barátját, hogy változott a száma, mert a huszas élősködőről átnyergelt a harmincas jóságostündérre akik most 10 ingyen sms-t adnak, ha legalább 3000-rel feltölti a kártyáját. Ne feledjük, hogy számhordozás még csak kb két éve létezik, ezért a szolgáltatóváltás egyenlő volt a telefonszám változtatással is.
Aztán vannak akiknek arra alapul az élete, hogy 20 éve ugyanazon a telefonszámon tudják elérni, mert fontos a stabil közismert telefonszám (pl. iparosok, mesteremberek, vállalkozók stb.)
Nézzük:pl. az én esetemet, ha számot váltanék: értesítést kell küldeni a számváltozásról a névjegyzékben levő 1000+ ismerősnek. Azonkívül értesíteni kell mindenkit akikkel évek, évtizedek alatt kialakult valamilyen kapcsolat, és otthagytam az elérhetőségem, cégeknél, üzleti partnereknél, hivataloknál, ügyvédnél, könyvelőnél, adóhatóságnál, önkormányzatnál, banknál meg még ki tudja hol..Aztán módosítani kell néhány hivatalos dokumentumot is, pl.olyan szerződéseket amelyekben telefonszám volt megadva kapcsolattartásnak. Ezután már csak néhány kiadványt, reklámanyagot, névjegykártyát, honlapot kell módosítani (a korábban kiadottak a számcsere miatt semmit nem érnek, sőt félrevezetőek) és már majdnem kész is. Aztán a végén kiderül, hogy az x ezres telefonszámla csökkent és x-10 ezer lett, viszont a havi bevétel x százezret csökkent, mert az eseti megrendelők száma egycsapásra nulla lett, mert a régi számon kerestek, de hiába. Plusz néhány visszatérő megrendelő inkább olyan partnert hívott akinek nem kellett keresgélni az éppen aktuális telefonszámát. Hát ennyit a balekokról.