Hirdetés

2024. május 2., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#51) Stard72 válasza Huntszy (#49) üzenetére


Stard72
tag

és mennyi részvényt adtak el, amiből könnyedén lehet gyárat építeni?

(#52) Luck Dragon

Nem semmi árai vannak de minden úttörő technikát meg kell fizetni. És most az elektromos autó az új...

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

(#53) PavelVagyok válasza adamssss (#1) üzenetére


PavelVagyok
junior tag

elromlott a hagyományos autómban (2021 BMW M5) a motorvezérlő elektronika. melyik gombot cseréljem ki, tudsz tippet adni?

[ Szerkesztve ]

(#54) adamssss válasza PavelVagyok (#53) üzenetére


adamssss
veterán

Ezért az 1 hsz-ért kár volt regisztrálni... Egyébként is hihető a sztori... ;]

Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...

(#55) opr válasza Stard72 (#42) üzenetére


opr
veterán

Évek óta így van. Csak az a helyzet, hogy a Tesla-ról értelmesen tájékozódni nagyon nehéz sajnos, pláne ha magyar nyelvű, írott sajtóból szeretnénk. De még angolul is nehéz, annyi a szenzációhajhász fos cikk, ahol üvölt, hogy a szerzőnek fogja nincs, miről beszél, nem is érdekli, nem is akarja, de máshol is megjelent valami szalagcím, tehát megírja akkor már Ő is...

"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

(#56) PavelVagyok válasza adamssss (#54) üzenetére


PavelVagyok
junior tag

"de ha mondjuk bedobja a törülközőt bármi ami elektronika akkor itt egy komplett rendszert kell cserélni és nem egy gombot mint egy hagyományos autóban."

ezt Te írtad, nem én. én egy példát hoztam fel. most akkor hogy értelmezhetőbb legyen: a 2010-es Suzuki Swfitemben meghalt a motorvezérlő elektronika. melyik gombot kell kicserélnem? februárban regisztráltam ha nem haragszol meg, nem miattad tettem ezt. felkeltette a figyelmem a hozzászólásod, amiben azt állítod hogy egy hagyományos autóban (gondolom itt a belső égésű motoros autókra gondolsz) bármilyen elektronika romlik el, azt egy gomb cseréjével orvosolni lehet. rákérdeztem, Te pedig azt mondod nekem hogy kár volt regisztrálni, és nem válaszolsz.

ezek alapján, nem lehet hogy a Te hozzászólásodnak volt teljesen felesleges megszületnie?

[ Szerkesztve ]

(#57) worxland válasza adamssss (#47) üzenetére


worxland
addikt

Rosszul tudod. Az LS level 3-ról meg majd linkeljetek videót, mert addig kamu. Vagy nagyon alternatívan értelmezték a level 3-t.
Ápdét: youtube-on egy (EGY, 1!!!!) másfél perces videót találtam Honda Level 3-ról, az egy kalap sza...móca.

[ Szerkesztve ]

''It's difficult to work in a group when you're omnipotent.'' - Q

(#58) adamssss válasza PavelVagyok (#56) üzenetére


adamssss
veterán

Akkor hogy világosabb legyen. Mondjuk elromlik a klíma belső keringtetés gomb. Ez egy gomb csere.

A teslaban egy egész fedélzet számítógépet kell ehhez cserélni ha bármi meghibásodik benne.

Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...

(#59) PavelVagyok válasza adamssss (#58) üzenetére


PavelVagyok
junior tag

gondolom soha nem volt még új modern autód. na mind1. igazad van!

(#60) dabadab válasza adamssss (#58) üzenetére


dabadab
titán

Mondjuk elromlik a klíma belső keringtetés gomb. Ez egy gomb csere.

Nem, nem az, minimum egy komplett panel.

DRM is theft

(#61) opr válasza adamssss (#58) üzenetére


opr
veterán

A klíma belső keringetés gomb a tesla-ban nem tud elromlani. A hiperhajtómű, a fluxuskondenzátor, és a manuális kézifék sem. Sőt, tovább megyek: semmilyen olyan dolog nem tud elromlani a tesla-ban (vagy bármilyen más autóban), ami nincs benne.
Ha meg az érintő romlik el, az más autóban is ugyanúgy szívás, még jó, hogy nem igazán szokása. Az én 16 éves kocsimban is van akkoriban nagynak számító érintős kijelző, a világon semmi baja nincs neki, ilyen szempontból sokkal tartósabb, mint a sima kapcsolók, ha ésszel használod. Ha meg nem ésszel használod, bármit szét lehet b@szni pillanatok alatt, az nem érv.

"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

(#62) Huntszy válasza opr (#61) üzenetére


Huntszy
tag

Nincs értelme magyárzni. Troll. Persze, hogy túlkomplikált és drága ami egy Teslában van ha egy E39-hez vagy egy B5 Passathoz képest. Ebben igaza van. A kérdés, hogy miért hasonlítanád azokhoz? Hasonlítsd vele egy korú autókhoz. Rögtön kiderül, hogy a mai autókban is bármi bizbasz elromlik kiderül, hogy ugyan úgy egy komplett PC van mögötte, nem valami filléres áramkör amit Jani a következő utcában egy tízes kulcsal meg egy phillips csavazhúzóval cserél. Ugyan úgy egészben kell cserélni az egészet egy új atuóban hiába a kezelőfelült végkiállása egy műnyag gomb egy UI elem helyett. Ahogy előző hozzászólok ezt számtalan példával igazolták is. De hiába. Aki nem lát annak hiába mutatod.

(#63) opr válasza Huntszy (#62) üzenetére


opr
veterán

Na igen. Ujabban amugy meg durvabb a helyzet, kollega 2 eves 3-as BMW-jeben a kozepkonzolon megdoglott egy gomb. Hogy is mondjam; Jo, hogy gariban csereltek neki, kulonben kifizeti az auto ertekenek a felet...
Az egy masik kerdes, hogy lassan tenyleg a haz es a szerviz kozotti ingazasra hasznalja azt a fost (2 ev alatt bo 10 szervizlatogatas, mindig van valami idegesito baja), alig varja, hogy leteljen a lizing/tartosberles/vagy mi a rak a magyar neve, adja is visszafele.

"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

(#64) Huntszy válasza opr (#63) üzenetére


Huntszy
tag

Szép :S

Csak hát nehezen csorog le az ilyesmi a magyar valóságba mert még mindig 15 év fölött az autót átlagéletkora (mennyi lehet a medián?) így kijön a hír h ez meg az egy új EV-ről és megy a habzó szájú őrjöngés, hogy brrrr csak kimarad a képből, hogy emberük legfrissebb tapasztalata belső égésű autókkal is cirka 15 év körül így nincs meg neki, hogy ha beszambázik egy szalonba és kihoz onnan egy verdás az is nagyon más lesz ám hiába ugyan azt tankolja bele mint az előzőbe.

Csak, hogy még egy példát említsek kolléga 1 éve vett egy 2012-es Passatot. Azért az is 9 éves már de már ott is megvan ez. Start-Stop van benne ami mint kiderült nem szereti a bedugult határon órákon át tartó araszolást. Emberünk viszont elég sokat csinál ilyet mivel MO-on él és dolgozik de közeli hózzátartozói még Szerbiában laknak. Hát fél év után elkezdett kotlani tőle a turbó dízel. Kikapcsolni nem lehet tartósan mert minden motorleállítás után reseteli magát a beállítás és elvileg (most csak rá tudok hivatkozni de elvileg eléggé utánajárt) kiütni sem lehet csak ha az egész motorvezérlő elektronikát kicseréli hackeltre. Pedig ismétlem egy 2012-es autóról beszélünk, azóta lassan eltelt egy újabb évtized és csak tovább haladtak ezen az úton a gyártók meghajtástól függetlenül.

EV-re visszatérve sokat pattognak az aksipakk miatt, hogy majd megdöglik és az autó ára kétszer az új. A mai technikák bizonyítottan elmennek alsó hangon fél millió kilómétert (sokat futott Tesla Taxik az állatorvosi lovak) csere és durva hatótávromlás nélkül. Persze van régi motor technika ami elmegy millió kilómétert, de vajon a ma újonnan kapható agyonhegyezett kis köbcentis 1-2 turbós mindeszűrős összesadalékanyagos motorok is tényleg elmennek 1 millió kilómétert vagy 500-nél az is csere/nagygenerál? Mert ha csere/generál akkor az is gyakorlatilag gazdasági totálkár. És ezeknél a motoroknál a fél millió kilóméterrel nagyon mondtam, nem kell sokáig keresni, hogy hogyan néznek ki a kisköbcentis turbós benzinesek akár 100k km után is, aztán egyszer kell egy koxdarab leszakadjon. Lehet jönni azzal, hogy akkor nem olyat kell venni, kár h már az összes ilyen amit újonnan lehet kapni.

[ Szerkesztve ]

(#65) opr válasza Huntszy (#64) üzenetére


opr
veterán

Teljesen egyetertek. Tobbek kozott amugy ezert is az a terv nalam, hogy meg amig birja megtartom a mostani kocsimat (jo kis toyota v6 szivobenzin, vilagbol is kimegy, csak sajnos varosban zabal szegeny... De amire mi hasznaljuk, tokeletesen eleg), aztan 10-15 ev mulva (ha igy oregszik tovabb a vas, meg 30 ev mulva is auto lesz) lecserelem majd egy jo allapotu hasznalt elektromosra. Egyszeruen a ketto kozott oszinten szolva nem latom ertelmet semminek, csak max egy hybridnek, de az meg nem ad annyival tobbet, mint amennyibe kerulne most lecserelni.

Az mar egy masik kerdes, hogy Londonban szerintem konkretan hulye az, aki uj autot vesz, de hala egnek sok ilyen "hulye" van, ugyhogy lesz valasztek 10-15 ev mulva jo allapotu 10 eves villanyosbol boven. :D

"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

(#66) darvinya


darvinya
titán

Én szeretnék Tesla-s autót, de nem ilyen áron.
Árát is túlzásnak érzem, de miután elindul a tömeg gyártás, tényleg nagy üzemben, akkor lesz akku probléma, nem is kicsi.

Újabb fosszilis motorok, mert legkisebb a legnagyobb elvén, hamar zúzdába jut.

Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke

(#67) opr válasza darvinya (#66) üzenetére


opr
veterán

"de miután elindul a tömeg gyártás, tényleg nagy üzemben, akkor lesz akku probléma, nem is kicsi."
Regen elindult a tomeggyartas, kulonben eleg nehezen lenne a model3 nalunk szerencsesebb orszagokban folyamatosan az eladasi toplistak elen. Ezt viszonylag nehez elerni ugy, hogy nincs tomeggyartas. Nincs akku problema, nem is lesz, ezert epiti a Tesla a sajat akkugyarakat hajmereszto utemben.

"Újabb fosszilis motorok, mert legkisebb a legnagyobb elvén, hamar zúzdába jut."
98%-os ujrahasznosithatosag (akku) mellett ez egy erdekes kijelentes. Plusz ami autoba nem jo, azokat napelemek melle szoktak otthoni bazisakkunak felhasznalni, mert arra meg tokeletes, igy nem kidobva van. Ha meg mar annak se jo, johet az ujrahasznositas, ami egy mar most feleledoben levo uzletag, ~15-20 ev mulva, amikor mar tenyleg relevans is lesz meg mar sima ugy lesz az egesz.

[ Szerkesztve ]

"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

(#68) Zirowe válasza opr (#61) üzenetére


Zirowe
nagyúr

Itt a szervizes azért elég más véleményen van a szipiszupisemmisetudelromlaniegytökéletesteslábanhoz képest.
Meg persze a "mi nem gondoltuk, hogy egy autót 5 évnél tovább használ bárki is, miért is bírna ki többet egy kijelző/flash memória benne" szintű problémák, úgy, hogy majdnem minden csak onnan állítható vagy amikor egyszer csak jelez az autó, hogy azonnal állítsd le, mert fatal error és már csak a trailer segít.
De ok, semmi nem tud elromlani ebben a műremekben.

We've jumped way beyond the Red Line. Limited supplies. Limited fuel, and now no hope! But I promise you one thing. On the memory of those lying here before you, we shall find it. And Earth will become our new home. So say we all!

(#70) Huntszy válasza Zirowe (#68) üzenetére


Huntszy
tag

Sikerült hozni három példát amikor elromlanak. Vajon sikerülne ugyan ez a mutatvány egy ICE-el is? :K

Sem én sem opr nem azt állítottuk h nem tud elromlani hisz attól, hogy a hajtáslánca sokkal egyszerűbb mint egy ICE-nek attól még sok minden más ugyan úgy bennevan. Központi számítógéptől kezdve futóműn át stb.

Azt mondjuk, hogy nem romlik el többet mint bármelyik másik kortárs autó hajtáslánctól és üzemanyagtól függetlenül. Ne forgasd ki. Csak te állítottad, hogy "semmi se tud elromlani" (még ha szarkasztikusan is).

[ Szerkesztve ]

(#71) Noukoum válasza Zirowe (#68) üzenetére


Noukoum
veterán

A gyártó első tömegszériában gyártott modellje, tényleg voltak vele hibák. Pl. a kijelző típushiba, vagy a hardver gyenge lett a mai korhoz képest. Előbbi garis probléma, utóbbi szintén (azaz ingyen javítják/cserélik). Sőt a hardvert egy bagó összegért erősebbre cserélik mint amivel járt az autó.

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#72) adamssss válasza worxland (#57) üzenetére


adamssss
veterán

Beismerem tevedtem. A Tesla jelenleg level 2-t tud. [link] ;]

Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...

(#73) darvinya válasza opr (#67) üzenetére


darvinya
titán

Ha meg mar annak se jo, johet az ujrahasznositas, ami egy mar most feleledoben levo uzletag, ~15-20 ev mulva, amikor mar tenyleg relevans is lesz meg mar sima ugy lesz az egesz.

Maradjunk 10-15 évben, s már gyártás során kiesett napelemnek való, max. 5 évig jó, aztán…megy a földbe, vagy exportálják Indiába, mert Kínának nem kell.
Azért nehéz fémekkel sok gond van, főleg, mikor tömény.

Sorozat gyártás, akkor lenne valós, mikor a többi normál autó árában adnák.
Addig csak kis gyártósorról van szó.

Után lesz még, hogy feltöltés miként lész, mikor már mindenkinek ilyen autója lesz.

Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke

(#75) opr válasza darvinya (#73) üzenetére


opr
veterán

En meg emlekszem ra, amikor a legkondira meg az elektromos tuzhelyre meg a vizforralora meg a mosogatogepre meg a mikrora mondtak ugyanezt. Pedig meg "csak" 34 eves vagyok.
Na, pont ugyan az lesz, mint amikor teljesen osszeomlott a halozat attol, hogy lett sok embernek legkondija meg elektromos tuzhelye, es azota volt egy apokalipszis, megszunt az aramellatas, es visszakoltoztunk barlangba.
Vaaaaaagy... Kihuztak meg par kabelt, meg fejlesztettek a halozatot es kesz, nem tortent semmi. A szolgaltato kiadta a penzt, amit a megemelkedett aramszamlan sokszorosan beszedett. Pontosan ugyan ez lesz, ha elterjed a villanyauto. Plane Magyarorszagon, ahol ez egy bo 30 eves folyamat lesz. Ha ekhos szekerrel viszik korbe az orszagban a halozatfejleszteshez szukseges eszkozoket, akkor is boven kenyelmes tempoban is lehet kovetni a villanyautok miatt a megnovekett halozati igenyeket fejlesztesekkel.

Akku: Tovabbra is 98%-ban ujrahasznosithato, es nem csak laborkorulmenyek kozott, es mar csinaljak is, vannak erre szakosodott cegek, startupok, nagyon durvan fejlodo iparag.

[ Szerkesztve ]

"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

(#76) darvinya válasza opr (#75) üzenetére


darvinya
titán

Akkuból max. az Alu-t hasznosítják újra, a többi megy a földbe.
Stutupokból már dunát lehet rekeszteni, de nem érezzük valódi hatását.
A többi példádban nincs olyan nehéz fém amiket, pl: a növények felszivnak, de nem hasznosítják, hanem raktároznak.
Ez bekerülve az élelmiszer láncba, s végén embereken csapódik le.
Régi Ni/Cd elemek is földbe kerül, sőt műtrágyát készítenek, ez nagyjából a növények hasznosítják.

Villamos energiából csak annyit, hogy ha nincs energia csökkentési törvény, akkor már rég áram kimaradások lennének.
Azért ne legyünk ennyire ZÖD-ek, mert természet erősebben vág vissza.
Barlangot nem említettem, csak te.

Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke

(#77) pilóta válasza darvinya (#76) üzenetére


pilóta
nagyúr

Akkuból max. az Alu-t hasznosítják újra, a többi megy a földbe.

Már meg ne sértődj, de alá tudod ezt támasztani bármivel? Hol, mikor, milyen elektromos autó akksi került a földbe? :F

Aki él és nem boldog, az téved!

(#78) opr válasza darvinya (#76) üzenetére


opr
veterán

"Akku: Tovabbra is 98%-ban ujrahasznosithato"
"Akkuból max. az Alu-t hasznosítják újra" Altalaban, Jelenleg. Ez ket nagyon fontos szo, amit elfelejtettel leirni, hogy igazad legyen.

"Stutupokból már dunát lehet rekeszteni, de nem érezzük valódi hatását."
Par startup pelda, amibol dunat lehet rekeszteni, es "nem erezzuk a valodi hatasat" a vilagban: SpaceX, Tesla, Google, Uber, Airbnb, Waze, Facebook, Oculus.

"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

(#79) opr válasza pilóta (#77) üzenetére


opr
veterán

Te nem tudtad, hogy minden elektromos auto tulaja, amikor kb 50%-ot degradalodik az akku es donthet, hogy kap erte 1-4.000.000ft kozotti osszeget (tehat az uj akku aranak bo 33-50%-at) vagy nem, azt mondja, hogy "Persze, menjel a picsaba!" es inkabb elassa otthon a kertben?! :Y

[ Szerkesztve ]

"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

(#80) pilóta válasza opr (#79) üzenetére


pilóta
nagyúr

Ezt tényleg nem tudtam ;]

Aki él és nem boldog, az téved!

(#81) opr válasza pilóta (#80) üzenetére


opr
veterán

Nem szegyelled magad?! Hat hogy lehet igy elni? :( :O

;]

[ Szerkesztve ]

"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

(#82) pilóta válasza opr (#81) üzenetére


pilóta
nagyúr

Igazad van, megyek is a sarokba.
Bár a múltkor, amikor épp szántottam, kicsit nehezen húzta a Tesla S az ekét, lehet, hogy az elásott akkukban akadt... :B

Aki él és nem boldog, az téved!

(#83) opr válasza pilóta (#82) üzenetére


opr
veterán

Amator hiba. Az igazi Teslas magat az akkut alakitja ekeve es azt huzza a model S-el, hogy biztos lehessen benne, hogy minden nehezfem jo melyen behatol a foldbe. :DDD

[ Szerkesztve ]

"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

(#84) Noukoum válasza pilóta (#77) üzenetére


Noukoum
veterán

Gondolom a blikk szintű írományban amit elolvasott nem volt forrás megjelölve, így nem tudja. De legalább már ő is szakértő, a többi 10 millió mellett. :)

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#85) darvinya válasza opr (#78) üzenetére


darvinya
titán

Ezek hol sturtuppok hol hasznosítják újra, az aksit?
Attól, hogy újracsomaglok egy régi dolgot, attól nem lesz újabb.

pilóta

Mégis hova rakod fel nem használt akku részeket.
Tudom, küldjük Indiába, Kínába, 3. világba.

#79

Ha már ennyire bizonyítékokra vagytok.kihegyezve, hol a bizonyíték, ahol rossz akkuért ennyit kapsz.
Aki átveszi, az valós 90%-ban új akkut készít belőle.
A maradék 10%-ot ártalmatlanítja.

Noukoum

Ki az a 10 millió, aki újrahasznosította az autó akkuját, hogy újra ugyanolyan akku leg belőle.
Az nem újrahasznosítás, hogy szétszedve újracsomagolva, gyengébbként jó lesz az olcsó akkus szerszámokba.
Mert azokból a gépekből hova kerül a kimerült akku.

#82

Nem ekézni kell, hanem 0, zérus, kommunális hulladékot kell gyártani, akkor nem lesz szemét lerakó.
Gondolom nálad sincs már 1db kuka sem, mert elérted a 0 hulladék életeret.

Erről SouthPark rész jut eszembe, mikor annyira beZÖDültek, hogy saját fingjukat szivták, sznob felhőbe burkolva Priusoltak.

[ Szerkesztve ]

Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke

(#86) pilóta válasza darvinya (#85) üzenetére


pilóta
nagyúr

Nem tudod. Egyelőre sehová nem rakod nem küldöd, mert még a legöregebb villanyautók is mennek az utakon. Ha majd egyszer elkezdenek tömegével leállni, bontóba kerülni, akkor az a terv, hogy tárolóként lesznek tovább használva Powerwallokba, erőművek mellé stb., mert oda jók lesznek 50-60% kapacitással is. Majd ha ezek is kihullanak (kb még 15-20 év), akkor meg újra lesznek hasznosítva. De ez ma még nincs, mert nincs mit újrahasznosítani. Ahogy elásni sincs mit...

Aki él és nem boldog, az téved!

(#87) opr válasza darvinya (#85) üzenetére


opr
veterán

"Aki átveszi, az valós 90%-ban új akkut készít belőle."

Én már csak azt nem értem, hogy előtte miért ássa el. :F

"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

(#88) Noukoum válasza opr (#87) üzenetére


Noukoum
veterán

Lehet jobb is ha nem értjük. :)

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#89) darvinya válasza opr (#87) üzenetére


darvinya
titán

Őőő…most ki hasznosítja újra?? -Válasz nuku
Marad a földbe temetés, ZÖD sznobizmus teljesgőzzel másokat sértegetve.

Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke

(#90) opr válasza darvinya (#89) üzenetére


opr
veterán

Nehéz újrahasznosítani, amíg nincs mit. Ezért vannak ezek a cégek még mindig startup stádiumban. Dolgoznak rajta, hogy minél inkább gépesített és automatizált legyen az újrahasznosítás, mert ezen a téren még bőven van hova fejlődni. Azok az akkuk, amiket most szerelnek de az elektromos autókba még bő 30 évig egyben használva lesznek, ahogy fentebb is írták ha a kocsiból kiesik, powerwallként, megújuló erőművek puffereként, stb.

"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

(#91) darvinya válasza opr (#90) üzenetére


darvinya
titán

:U
Nincs mit újrahasznosítani. :DDD
Lepasszolni emberek közé nem újrahasznosítás, mert akkor az emberektől is vegyék meg az elhasználódott akkukat.
Mert külön kommunális hulladékba végzi 98%-a.

Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke

(#92) opr válasza darvinya (#91) üzenetére


opr
veterán

A kis telefon, szerszám, egyéb akkuk más tészta. Itt most a nagy, elektromos autóakkukról van szó. És ott az van, hogy nincs mit újrahasznosítani jelenleg. Ahhoz mindenképpen kevés, hogy erre egy nagy ipar most fel tudjon épülni. 30 év múlva már nem lesz az.

"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

(#93) pilóta válasza darvinya (#91) üzenetére


pilóta
nagyúr

Bakker! Egy, csak egyetlen egy elásott elektromos autó akksit mutass már!
Nem lehet olyan nehéz, ha ennyire bizonygatod, nyilván tudod, hogy hol mikor ki ássa el...

Aki él és nem boldog, az téved!

(#94) darvinya válasza opr (#92) üzenetére


darvinya
titán

Tehát nincs hibrid autók akkuk.
Bocsánat…közel 10.000 példányszámú tömegközlekedéses busz akku, elpárolodnak, mert évi félmilla km-t mennek.

pilóta

[link]

Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke

(#95) pilóta válasza darvinya (#94) üzenetére


pilóta
nagyúr

Kiemelnéd nekem, hogy írják az elásást? Biztos felületesen olvastam, de nem találom benne...

[ Szerkesztve ]

Aki él és nem boldog, az téved!

(#96) worxland válasza adamssss (#72) üzenetére


worxland
addikt

És így is fényévekkel jár a többi előtt. :DDD

''It's difficult to work in a group when you're omnipotent.'' - Q

(#97) xEon1337 válasza worxland (#96) üzenetére


xEon1337
őstag

A Toyota Corollámmal Sopronból úgy eljövök Budapestig, hogy a kezemet végig a kormány alján pihentetem, ez Level 2. Erőlködhetsz, hogy bezzeg a Tesla így meg úgy, jelenleg sem technológiailag, sem törvényileg nem tud, nem tudhat többet.

"Less but better" - Dieter Rams

(#98) worxland válasza xEon1337 (#97) üzenetére


worxland
addikt

Látom, a tények nem zavarnak - informatikai fórumon azért ez kicsit gáz, de a te dolgod. Nekem nem kell erőlködni, bizonygatni semmit - miért tenném, mi értelme lenne? Ott a tecső, mindenki megnézheti maga, mit tud/nem tud jelenleg az FSD beta 8.2. Nem kell hinni benne, objektív tény. Fel is soroltam pár képességet, mind ott van a videókban, nem konteó/hitvita tárgya.

Hogy a törvény (mondjuk inkább, a jelenlegi jogszabályok) mit enged, ahhoz a tudásnak nem sok köze van. Értelmezésed szerint a törvények miatt a Corollád 130 kilométer/órát tud, Sopronban meg csak 50-et. :F Már félve említem meg, hogy a törvény mást enged a Teslának az USA-ben és mást az EU-ban. Ettől még a Tesla ugyanazt tudja.

''It's difficult to work in a group when you're omnipotent.'' - Q

(#99) opr válasza darvinya (#94) üzenetére


opr
veterán

Most ez olyan szintű volt, mint ha azt mondanám, hogy a kamionom 30 litert eszik, erre sikeresen rátromfolnál, hogy baromság, mert a fűnyíród csak 1 litert!

Először is, nagy méretű elektromos autóakkukról volt szó. Másrészt lithium akkukról volt szó, amiket amúgy a hibridekben se túl régóta használnak, plug-in hibrid se túl régóta van, szóval még azokra se igaz az, hogy halomban áll az elhasznált akku.

"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

(#100) darvinya válasza opr (#99) üzenetére


darvinya
titán

Inkább te magyarázol félre, mert Prius 20 éves.
A tömegközlekedési használat azt jelenti, hogy 1 év alatt min. 5 évnyit fut.

Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke

(#101) pilóta válasza darvinya (#100) üzenetére


pilóta
nagyúr

Oké, de hol vannak elásva ezek? Valahogy mindig kikerülöd, hogy erre válaszolj. Nekem gyanús, hogy azért, mert csak a levegőbe beszélsz, és életedben nem láttál még elásott autóakksit, csak kitaláltad, és most égsz, hogy nem tudsz mutatni ilyet...

Aki él és nem boldog, az téved!

(#102) Huntszy válasza darvinya (#100) üzenetére


Huntszy
tag

Prius 20 éve van. Hány éve is használnak Litium aksikat benne? Ennek utána jártál. Kéne mielőtt hülyeséget beszélsz. Segítek, az első két generációban végig NiMH aksikat használtak a Priusokban amiknek semmi köze az EV-k Li-ion aksijához újrahasznosítási szempontból. Tovább megyek, a mai Toyotákban is NiMH van Li-ion helyett/mellett attól függően, hogy mild hybrid vagy Plug-in.

Szóval jöhetsz azzal, hogy évtizedek óta van Prius és abban is van aksi, tökre más mint amint a Leafek, Teslák, Konák alá pakolnak. Az aksis tömegközlekedésben meg ja, sok a futott kilóméter/év de baromi kevés van még azokból is.

Egyébként a cikk amiben hivatkozol arra, hogy elássák vagy exportálják harmadik világba az aksikat nem tényként közli ezt (ahogy te teszed itt) hanem az író saját véleménye miszerint ha nem oldják meg környezettudatosan az aksik utóéletének még nem létező problémáját (amit fentebb kifejtettek h miért) akkor, talán még az is történhet, hogy a gyártó csak elássák. Kb vered az asztalt, hogy elássáka gonoszok az aksikat fúj és forrásként be is linkelsz egy cikket amiben az író saját tippje az, hogy egyszer ez akár meg is történhet. Tehát ma nem történik ilyen. Tehát egy olyan problémát hozol fel ami még nem is létezik.

(#103) darvinya válasza pilóta (#101) üzenetére


darvinya
titán

Nem én ástam, akkor honnét tudja melyik szemét lerakóba, mint jobbik eset, vagy melyik földrészen van el temetve.
De, ha már ennyire aggodsz a földért, akkor irány kaliforniai tenger vidéken, ahol most találtak rá nagyon mérgező DDT permetező szeres több ezer hordóra a tengerben.
Igaz, 60 évnek kellett eltelnie, hogy kiderüljön.

Huntszy

Feltételes gondolat biztosan valóság lesz, mert mint ti is csak a jövő gondjaként gondoltok rá.
Mikor kész tények lesznek, akkor már mindegy milyen sturtupok lesznek, nem tudják másként kezelni.
Ez is és sok más is olcsóbb temetni.

[ Szerkesztve ]

Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke

(#104) pilóta válasza darvinya (#103) üzenetére


pilóta
nagyúr

Szóval akkor jól sejtettem, csak kitaláltad. Rendben, nincs baj, elsőre is ezt gondoltam, de jó, hogy tisztáztuk.

Aki él és nem boldog, az téved!

(#105) darvinya válasza pilóta (#104) üzenetére


darvinya
titán

Mit találtam ki???
Jó, hogy nem azt mondod, hogy DDT hordókat is én találtam ki, s 60 évig halogattam. :DDD

Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke

(#106) Schuler888 válasza darvinya (#105) üzenetére


Schuler888
senior tag

"DDT hordókat" egy kis szalmabab erveles?

"Jelenleg 11(!!!) pro maxom van, minden téren megfelelő, az s21 ultrat földbe dongoli, aki mást mond az hazudik." - Tiger. :'DDDD

(#107) pilóta válasza darvinya (#105) üzenetére


pilóta
nagyúr

Na tisztázzunk valamit. Azt állítottad konkrétan, többször is, konzekvensen, hogy az elektromos autók akkumulátorait amikor már nem használják tovább az autókban, akkor majd elássák. Ez nem van így. Tényszerűen, nem ássák el. Kértem többször, hogy mutass rá példát, de nem tudtál. Akkor most mit mondjak rá azon túl, hogy kitaláltad?

Aki él és nem boldog, az téved!

(#108) Plug Life válasza pilóta (#107) üzenetére


Plug Life
senior tag

Na de a DDT hordókat is elásták 60 éve, hát nem érted?!? Hogy lehet valaki ennyire értetlen...

(#109) Noukoum válasza pilóta (#107) üzenetére


Noukoum
veterán

Ne etesd már..

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#110) darvinya válasza pilóta (#107) üzenetére


darvinya
titán

Én is kérem, hogy mutasd meg konkrétan, hogyan lesz újrahasznosítva, és ártalmanitva eleme most.
Az nem újrahasznosítás és ártalmanítás, hogy átpasszolják kisebb felhasználóhoz.
Mert az mit csinál utána vele.

Olyan Pató Pálosok vagytok:
Hej…ráérünk arra még!

Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke

(#111) pilóta válasza darvinya (#110) üzenetére


pilóta
nagyúr

De nem érted, hogy még nincs olyan mennyiség, hogy lehessen rá feldolgozót építeni? Nem fogják engedni, hogy kidobd, nyugi.

De amúgy meg lehet, hogy elássák. Vagy ennyi erővel lehet, hogy terhes bébifókákkal fogják megetetni állatkísérleti telepeken. Vagy etióp éhezőknek szánt élelmiszersegélybe rejtik. Vagy kilövik a holdra. Miért nem ezeket favorizálod? Bármi is lehet, de most épp nem van egyik sem. Szóval nagyjából ugyanannyi az esélye bármelyiknek, tényként egyiket sem állíthatod...

Aki él és nem boldog, az téved!

(#112) darvinya válasza pilóta (#111) üzenetére


darvinya
titán

Pató Pál , End

Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke

(#113) Schuler888 válasza darvinya (#112) üzenetére


Schuler888
senior tag

Bele van sutve a kenyeredbe. Guten appetit ;]

"Jelenleg 11(!!!) pro maxom van, minden téren megfelelő, az s21 ultrat földbe dongoli, aki mást mond az hazudik." - Tiger. :'DDDD

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.