Hirdetés

2024. április 19., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) adamssss


adamssss
veterán

Ezek az árak... :(
És persze lehet hogy jön vissza az üzemanyagon meg talán kevesebb benne a kopó alkatrész, de ha mondjuk bedobja a törülközőt bármi ami elektronika akkor itt egy komplett rendszert kell cserélni és nem egy gombot mint egy hagyományos autóban.
Nekem ez még ennyiért inkább luxus játékszer mintsem valódi alternatíva egy Lexus, BMW, Audi kínálat mellett.

Illetve a cikk író nem tudom látta-e a "szalont" de számomra az mást jelent mint egy közösségi térbe kirakott autó és mellette egy IKEA-s asztal székkel...

[ Szerkesztve ]

Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...

(#2) Schuler888 válasza adamssss (#1) üzenetére


Schuler888
senior tag

Menni kell ide eladonak, garantalt az egesznapos szabadido :DDD

"Jelenleg 11(!!!) pro maxom van, minden téren megfelelő, az s21 ultrat földbe dongoli, aki mást mond az hazudik." - Tiger. :'DDDD

(#3) dabadab válasza adamssss (#1) üzenetére


dabadab
titán

Ezek az árak... :(

Teljesen korrektek. Egyrészt jóval olcsóbbak, mint amennyiért eddig lehetett venni Teslát Mo-n, másrészt meg a kategóriájukban is teljesen rendben van: a Tesla 3 a BMW 3 ellenfele kb és az is ennyibe kerül.

DRM is theft

(#4) Huntszy válasza adamssss (#1) üzenetére


Huntszy
tag

Azért ez erősen almát körtével összehasonlítás és nem azért mert az egyik elektromos a másik meg nem. Egy Teslát de semmilyen más EV-t se hasonlítsunk már egy E39-hez.

Hasonlítsd össze a M3-at egy árban és tudásban hozzá hasonlító korú és tudású Audih-hoz, BMW-hez vagy VW-hez. Egyiket se fogod már te szerelni egy marék kulcsal meg egy kis találékonysággal, még a kornyékbeli szaki se fog (ha jót akar magának) csak úgy beletúrni egy teszem azt 2018 utáni kocsiba. Abban is ugyan annyi az informatika mint ezekben (ha nem több) és ugyan úgy zsebbenyúlós egy bitrubó cseréje egy agyonreszelt motoron amire még ráakasztottak egy sereg szűrőt, adagolót, vezérlést stb. Egy hasonlóan fiatal kocsiban ugyan úgy borzalmasan összetett rendszerek vannak amiket nem tudsz alkatrészenként cserélni és javítani se mert nem úgy van legyártva. Begurulsz vele a márkaszervízbe és ott is csak kiveszik az egészet, bepattintanak egy másik nagy egységet és vonják is le a 7 számjegyű összeget a kártyádról.

Szóval akkor mit is cserélnél le mire ha egy új villanyautó helyett egy új belső égésűt vennél? Mert szervizelési költséget biztosan nem nyernél vele se rövid se hosszú távon.

(#5) adamssss válasza dabadab (#3) üzenetére


adamssss
veterán

Nézőpont kérdése. Persze korrektnek minden korrekt elvégre annyiért adják amennyiért akarják.

Az új Camry kimaxolva megáll 15 alatt és felszereltségben nem összehasonlítható egy alap modell 3-al. De egy Lexus ES sem sokkal drágább érzetben viszont ég és föld.

Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...

(#6) worxland válasza adamssss (#1) üzenetére


worxland
addikt

"Ezek az árak... " - ja, az 50-70 milliós Plaid+ az 1100 lóerejével és 2 másodperces gyorsulásával, 320 feletti végsebességével igen baráti áron lesz a 3-10x ennyibe kerülő konkurencia mellett. Most már csak lottót kell vennem.

''It's difficult to work in a group when you're omnipotent.'' - Q

(#7) Plug Life válasza worxland (#6) üzenetére


Plug Life
aktív tag

Nem inkább Dogecoint kéne? 🐶😂

(#8) worxland válasza adamssss (#5) üzenetére


worxland
addikt

És ezekből melyikhez veszel 3 millióért önvezető funkciót?

''It's difficult to work in a group when you're omnipotent.'' - Q

(#9) worxland válasza Plug Life (#7) üzenetére


worxland
addikt

Nincs Muskomániám.

''It's difficult to work in a group when you're omnipotent.'' - Q

(#10) xEon1337 válasza worxland (#8) üzenetére


xEon1337
őstag

Level 2-es mindkét említett modell, akárcsak a Teslák.

"Less but better" - Dieter Rams

(#11) #16820480


#16820480
törölt tag

Igazából az SR+ teljesen oké ezen az áron, tényleg olcsóbb mint eddig lehetett itthon. Esélyes akkor, hogy így a valamikor érkező hot hatch majd befér 10 körülre vagy alá akár.

(#12) Noukoum válasza xEon1337 (#10) üzenetére


Noukoum
veterán

Papíron legalábbis. Gyakorlatban ég és föld a kettő. És ugye a Teslára még 5 év múlva is jöhet valami update amivel fejlődik, ezekre a belsőégésűekre pedig még a szoftvert is szervizben kell frissíteni (feltételezem).

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#13) worxland válasza xEon1337 (#10) üzenetére


worxland
addikt

Engedtessék meg röhögnöm... Nézz meg pár Tesla FSD béta 8.2 videót.
A level 2 autonomy iszonyatosan tág tartomány. Mint ahogy hivatásos labdarúgó a megye III-ban játszó Kovács 13 Béla és Lionel Messi is.

[ Szerkesztve ]

''It's difficult to work in a group when you're omnipotent.'' - Q

(#14) worxland válasza worxland (#13) üzenetére


worxland
addikt

Lámpa felismerés és szükség esetén megállás
Automatikus elindulás lámpánál
Elsőbbségadás és biztonságos elindulás (csak ha nem jön senki) - egyenrangú kereszteződésnél is
Elsőbbség felismerése
Körforgalomban autózás
Navigációkövető önvezetés
Automatikus akadálykikerülés (záróvonal-átlépéssel, ha kell - lehet az akadály útépítőbólya, ember, biciklis, kuka, parkoló autó, stb.)
Sebességkorlátozó tábla felismerés és az alapján tempomat-állítás
Automatikus sávváltás (elhaladáshoz, irányváltáshoz)
Kanyarodás (védett és nem védett lámpánál, jobbra és balra, többsávos kereszteződésben is)
Önvezetés felfestés nélküli úttesten
Lassítás fekvőrendőrnél
Teherautó/kamion mellett elhaladásnál nagyobb térhely hagyása félrehúzódással
Adatgyűjtés és küldés a cégnek a szoftver fejlesztéséhez (máshol ezt nem szoktuk szeretni, de itt teljesen érthető)

hirtelen ennyi jutott eszembe

Ezeket tudja a Lexus vagy a Camry?
Vagy tudnak valami level 2 trükköt, amivel jobbak a Teslánál?
Persze a Tesla a fentieket még folyamatosan tanulja, így néha/sokszor hibázik benne, de fejlődik napról napra, bétáról bétára

[ Szerkesztve ]

''It's difficult to work in a group when you're omnipotent.'' - Q

(#15) opr


opr
veterán

Hmmmm, ezek az arak meglepoen szimpatikusak, plane a SR+. Esszel hasznalva meg az is eleg barmire _is_, autopalyan is boven 300km feletti a hatotav (130-al, klimaval zenevel midnennel), ilyen arak mellett nem lepne meg, ha Magyarorszagon is hamar ellepnek az utakat az alapfelszereltsegu SR+ model3-ak.

"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

(#16) pilóta


pilóta
nagyúr

A két Tesla csúcsmodell ugyanis akár a Witcher III és a Cyberpunk 2077 meghajtására alkalmas gamer hardvert rejt

Kész, ennyi volt, a bányászok felvásárolják mind :D

Aki él és nem boldog, az téved!

(#17) worxland válasza pilóta (#16) üzenetére


worxland
addikt

:D

''It's difficult to work in a group when you're omnipotent.'' - Q

(#18) oliblood88 válasza worxland (#14) üzenetére


oliblood88
csendes tag

Ezeket mind tudja magatol, vagy csak emberi felugyelettel? Amikor barmi baleset van egybol jon a duma, hogy ez nem onvezetes, folyamatos felugyelet kell, le is kellett okezni hiaba full self driving a neve.
Ez kb olyan, mintha egy tanulovezeto mellett ulnel es vaganykodnal, hogy a tanitvanyod mennyit tud. Amig a kocsin kint van a T betu addig nem pihenhetsz mellette, folyamatosan felugyelned kell.

(#19) opr válasza oliblood88 (#18) üzenetére


opr
veterán

Senki nem mondta, hogy onvezetes. Arra lett a figyelem felhivva, hogy mekkora kulonbseg lehet ket level 2-es szintu rendszer kozott.
Amugy az esetek bo 90%-ban kiderul, hogy vagy nem az onvezeto rendszer okozta a balesetet, vagy direkt atverte a rendszert a tulaj, mert barom volt. Csak errol mar valahogy nem szokott fasza kis szenzaciohajhasz vastagon szedett betus cimlapcikk szuletni...

[ Szerkesztve ]

"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

(#20) rednifegnar válasza adamssss (#1) üzenetére


rednifegnar
senior tag

kollegamank elromlott a csaladi egyteru honadajaban az indexkapcsolo. nem mai darab kb 8 eves (talan hrv?). balra nem indexelt, amugy minden mukodott, veszvillogo is.
elvitte szereldebe, nem kontakt hiba meg kapcsolo hiba, vezerloelektronika hiba, mint kiderult vagy 8 db kozponti egyseg van benne es az egyikben elromlott ez a funkcio. egy xaros indexkapcsolorol beszelunk. vegul betettek neki egy bontottat, 80e ft-ert... ennyit errol hogy mennyivel egyszerubbek. semmivel.

ja az kulon jo hogy a kattogas hangja is masmilyen lett mert azt is proci gneralja nem rele mint klasszikba.

A camera does not make art, the artist makes art.

(#21) Noukoum válasza opr (#19) üzenetére


Noukoum
veterán

Ha valaki egy Teslával balesetet szenved akkor 100% hogy az autopilot a hibás és pont. Aki mást mond azt hazudik, a magyar pedig ezt elhiszi. :)

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#22) worxland válasza oliblood88 (#18) üzenetére


worxland
addikt

Igen, pont olyan, mint egy tanulóvezető. A Teslának van, a többieknek nincs. Egyébként melyik level 2-es segítőfunkció az, ami mellett a vezetőnek nem kell figyelni? Sávtartó, adaptív tempomat, gyalogosgázolás megelőző vészfékezés... Ezek mellett mind kell a vezető folyamatos felügyelete. 72-es betűmérettel oda is van írva.
A tanulóvezető pedig rohamléptekben fejlődik - hónapról hónapra észrevehető a javulás.
Pár éven belül (vagy hamarabb) meglesz a level 3 és akkor a többiek csak néznek ki a fejükből. A level 4-et és pláne az 5-öt hagyjuk, millió esetet el tudok képzelni, amit ember sem tud megoldani.

''It's difficult to work in a group when you're omnipotent.'' - Q

(#23) worxland válasza oliblood88 (#18) üzenetére


worxland
addikt

"Amikor barmi baleset van" - ja, a cikkben oda is írták, hogy 28 esetet vizsgálnak. 800 000 Teslát adtak el csak az amcsiknál. Az arány nem rossz, és ha a 28 eset felében ki is hozzák az FSD-t hibásnak, akkor is elég jó az arány, ami csak javulni fog.
Amúgy meg elsőre nem szokott minden tökéletes lenni, a hibákból is tanulunk, kérdezd csak meg a repcsi-tervezőket. A repülésbiztonság története a balesetek és az azokat követő javítások/fejlesztések története.

''It's difficult to work in a group when you're omnipotent.'' - Q

(#24) botosi válasza opr (#15) üzenetére


botosi
csendes tag

SR+ autópályán 130-cal bőven 300 km? Az egy nettó - 50 kWh-s akku, kb 110-120 között tartva tud 300 km-t, de akkor már nem lehet messze a töltő.

(#25) worxland válasza opr (#15) üzenetére


worxland
addikt

Ezek az adatok pont annyira igazak, mint a hagyományos autóknál megadottak. Autópálya tempónál 180-200 kilométer a reális, lásd a Wikipedia oldalát.

''It's difficult to work in a group when you're omnipotent.'' - Q

(#26) Noukoum válasza worxland (#25) üzenetére


Noukoum
veterán

Na mert a wikipedia annyira megbízható. :D
SR+-ban nettó 51 kWh aksi van, ez nyáron 130-as tempóval klímával simán 280-300 km. Télen nyilván kevesebb.

[ Szerkesztve ]

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#27) opr válasza Noukoum (#21) üzenetére


opr
veterán

Kb. Olyan apróságokon meg, hogy konkrétan nem is volt a kocsiban fsd, vagy nem volt bekapcsolva, vagy olyan helyen volt használva, ahol be se tudod kapcsolni, szóval ilyen apró hülye baromságokon nem szabad fennakadni. Tesla volt, összetört, tehát az autopilot szar. :K

"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

(#28) opr válasza worxland (#25) üzenetére


opr
veterán

120-nál 283km-t mértek valós felhasználás mellett, 10 fokos, szeles időben. [link]
Ok, nem 130, de a 180-200km közel sincs a valósághoz, inkább 250km az. 20-80% között 9.4(wltp)km/perc a töltési tempó [link] , legyen ez a valóságban mondjuk 7km/perc, tehát ha egyszer megállsz egy fél órás pisi-kávészünetre, máris visszajött 210 autópályás km. 10p apatt 70, 20p alatt 140.
Ez már bőven nem a városon kívül használhatatlan szint szerintem, én már simán elfogadnám, teljesen kompromisszummentesen tudnám használni. :K

"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

(#29) spect80


spect80
senior tag

Naa végre lehet kapni itthon hivatalosan is!! Látom magam előtt ahogy a 16 éves 320-as BMW-k állnak a sorban a beszámításra, hogy ki tudják hozni tömegével a teslákat :)

(#30) blueMerle válasza pilóta (#16) üzenetére


blueMerle
veterán

Amikor a 4 éves 301-es Pözsómban elindul a "fedélzeti kompjúterizált érintéssel vezérelt rendszer" akkor szinte hallom ahogy mind az 512MB RAM betelik egy szemrebbenés alatt, ahogy a valamilyen ősidőkből ittragadt ARM proci szinte sikít az életéért annyira kidolgozza a belét, hogy az a valami összeálljon...és voiala megjelenik a Pözsó logó. :DDD

(#31) opr válasza spect80 (#29) üzenetére


opr
veterán

15 milla nagyon nem sok érte amúgy.
Vagy mondom máshogy, annyiba kerül, mint a nagy akkus (de ennél kisebb hatótávú) nissan leaf.
Vagy nézzük úgy, hogy olcsóbb, mint egy ugyanígy felszerelt alapmotoros 3-as bmw, a4 audi, c merci.

"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

(#32) julius75 válasza blueMerle (#30) üzenetére


julius75
aktív tag

Mennyibe is került az a Pözsó 4 évvel ezelőtt?

(#33) spect80 válasza opr (#31) üzenetére


spect80
senior tag

hát. nem tudom, hogy ez mennyivel jobb (jobb?) a nissan leaf-nél, de 15m-ért ez a kálvária több, mint vicc: https://totalcar.hu/magazin/2021/05/17/600_km_egy_elektromos_autoval_laikuskent/

szerk: nagyon kíváncsi vagyok nagyon milyen piaca lesz ennek itthon

[ Szerkesztve ]

(#34) worxland válasza opr (#28) üzenetére


worxland
addikt

OK, Bjorn-nek elhiszem. :D Ezt a videóját pont nem néztem.

''It's difficult to work in a group when you're omnipotent.'' - Q

(#35) worxland válasza spect80 (#33) üzenetére


worxland
addikt

Ha van megfelelő töltőállomás (Tesla vagy Ionity), akkor ég és föld.

[ Szerkesztve ]

''It's difficult to work in a group when you're omnipotent.'' - Q

(#36) opr válasza spect80 (#33) üzenetére


opr
veterán

Ég és föld, plusz hülye a tesztelő is, nem is kicsit... Kb ugyanaz a szint, mint mikor direkt úgy indulsz el a 400km-es útra otthonról, hogy már világít a tankolj már vazeg lámpa, de úgy döntesz, hogy majd az autópályán tankolsz, aztán úgy szorítod a segged, hogy a zabszem nem fér bele, hogy elérd még a kutat, ne kelljen pályán tolni...

Ezen felül: klíma is, fűtés is, meg ezeken felül alapból is sokkal, de sokkal hatékonyabb a tesla, mint a leaf. Tegyük még ehhez hozzá, hogy a teslával használhatod a superchargert IS, meg a bármi mást is, a leaf-el viszont csak a bármi mást, plusz a tesla még sokkal gyorsabban is tölt, és kijön az, hogy köze nincs egymáshoz a két autónak, de olyan szinten, hogy már az összehasonlítás is fájdalmas. A leaf a teslahoz képest az az autó, ami sokat eszik, kicsi a "tankja", de legalább még "tankolni" is lassabb vele.
Egyszerűen (bár Magyarországon árban ugyanott vannak) nem is lehet a két autót egy lapon említeni. Míg a leafet szerintem is városon kívül erősen kompromisszumos használni, a teslara ez csak akkor igaz, ha feltétlen egy seggel akarod lenyomni azt a 300km-t. Mindenki máshogy vezet és utazik, de én azért két óránként egy 15-20 percre akkor is megállok, ha egyedül megyek. Két óra alatt mentél (legyünk optimisták) 250km-t, ebből pesszimistán számolva a 20p-es szünet alatt 140 már vissza is jött.

Angliában a két autó ára között £5-10.000 különbség van, ami kb reális mindkettő részére (leaf: £30500, model 3 sr+: £40.990), mire a leafet model3 szintre hozod (bőrkárpit, stb) már jóval kisebb a difi, de akkor is.
Ez 2-4 millió forint különbség. Magyarországon a tamogatás 15 milliós felső határa miatt annyira olcsó a model3, hogy konkrétan majdnem 2 millióval olcsóbb újonnan, mint Angliában vagy Németországban. Nem lepődnék meg, ha a reexport miatt vezetné a magyar eladási listákat ilyen áron a model3.

[ Szerkesztve ]

"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

(#37) opr válasza opr (#36) üzenetére


opr
veterán

Nem fért bele a szerkbe, de az előző gondolatmenethez érdemes hozzátenni, hogy ez is mutatja, mekkora a tesla előnye, hogy egy normál esetben 17 milliós autót simán tud 15 millióért adni úgy, hogy még keres is rajta.

"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

(#38) Noukoum válasza opr (#36) üzenetére


Noukoum
veterán

Konkrétan támogatások nélkül olcsóbb Magyarországon a model 3 mint Ausztriában. Tuti hogy a támogatási rendszer miatt lett 15m.

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#39) opr válasza Noukoum (#38) üzenetére


opr
veterán

Igen, 100%. Viszont alapáron is vinni fogják a külföldi nyelvűek, mint a cukrot. Még használtan sincs model3 annyiért pl Angliában, mint amennyi Magyarországon támogatás nélkül újonnan. Pedig Anglia híres arról, hogy mennyire nagyon olcsó a használt autó.

"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

(#40) moldovan


moldovan
csendes tag

Ez a hatótávolság téma olyan mint a szex hossza... mindenki tolja a nagy számokat, ki meddig bírja, hogyan csinálja, mi számít bele.
- előjáték benne van? (Legyen mondjuk ez az álló fűtés)
- levezető simogatás? (Töltő keresés)
- orgazmus volt? (130-nál kocsisor előzés, 40 fokban, légkondiban, hegymenetben)
soroljam?

5 éve elektromos autó tulajdonosként büszkén elmondhatom, hogy az én verdám 15%-kal többet tud, mint a gyári adatok, télen is(!), mindig is. Amit a Tesla tud, az annyi, hogy nagyobb számról indulnak lefelé 😍 és ezzel nincs is semmi baj.

Most még rövidebb a szex, mint egy belsőégésű csajjal? Ez van.
De gyakorlással ez javítható 😎

Szóval a 300 vs 180 km hatótávolság, mint mindig, most is igaz.
180km kb a hasznos távolság, pl ha úticélt választasz. De közben pisi, bolt és egyéb kitérők, töltő keresés és még ez vagy az, amihez kell is a tartalék energia.

A benzinessel sem mész koppig, a különbség ma a “tankolás” ideje, és a “kutak” száma

(#41) moldovan válasza moldovan (#40) üzenetére


moldovan
csendes tag

Ja és Tesla-ra is jár a családi és elektromos kedvezmény!
Ami együtt 4M

(#42) Stard72 válasza opr (#37) üzenetére


Stard72
tag

volt már olyan, hogy a Tesla keresett pénzt autógyártásból??

(#43) pilóta válasza Stard72 (#42) üzenetére


pilóta
nagyúr

Nap mint nap teszi. Ez miért kérdés? :F

Aki él és nem boldog, az téved!

(#44) Stard72 válasza pilóta (#43) üzenetére


Stard72
tag

mert szerintem csak a CO kvóta eladásából szerez nyereséget, az autógyártása veszteséges folyamatosan

(#45) pilóta válasza Stard72 (#44) üzenetére


pilóta
nagyúr

Szeretik ezt mondogatni, akik nem néznek utána de ez nem így van.
Rengeteg nyeresége van, csak nem kiveszi, hanem terjeszkedésre elkölti. Új gyárak épülnek, úgy technológiákat kutat belőle. A CO kvóta csak bónusz.
A fenti krumplis példánál maradva, tegyük fel, hogy van 100 hektár krumplifölded, amin termelsz 50 milliós költségen krumplit, amit eladsz 100 millióért. De nem kiveszed az 50 millió pluszt, hanem veszel rajta még krumpliföldet. Veszteséges lennél? Papíron lehet, de valójában aligha...

[ Szerkesztve ]

Aki él és nem boldog, az téved!

(#46) nemlehet válasza Stard72 (#44) üzenetére


nemlehet
őstag

Én úgy tudom hogy mostmár a gyártás is nyereséges, csak a legnagyobb profit/bevétel a kvótaeladásból van.

Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3

(#47) adamssss válasza worxland (#8) üzenetére


adamssss
veterán

Egyikhez sem. Pont ugy nem mint a tesla-hoz sem. Aki bedol a marketingnek az igy jart…
(Egyebkent az LS-hez mar lehet level 3-at kerni es ha jol tudom a tesla is level 3-nal tart)

[ Szerkesztve ]

Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...

(#48) #16820480 válasza nemlehet (#46) üzenetére


#16820480
törölt tag

1,6 mrd dollárt kaptak a kvótákból, ez nem tűnik nekem a legnagyobb bevételnek.

(#49) Huntszy válasza Stard72 (#44) üzenetére


Huntszy
tag

Ez mindig előjön. Lehet, hogy az év végi mérleg nem mutat dollármilliárdos pluszokat de azt valahogy mindig elfelejtik az emberek hozzátenni, hogy időközben mekkora eszközértékre tesz szert. Csak az elmúlt két évben: felépített Kínában egy gyárat rekord idő alatt. Felépített egy második gyárat Kínában ahol idéntől kezdve évente annyi SC oszlopot tudnak gyártani mint eddig ÖSSZESEN telepítettek. Készítik a második fázisát a kínai gyárnak az Y-nok gyártására.

Berlinben a gyár már majdnem üzemkész amely MY-ket fog gyártani, elkezdték a földmunkálatait a második fázisnak ahol M3 (vagy peltykák szerint egy Gold Golf méretű új típus who knows) fog készülni és helyben gyártott akkucellák 2022-től elvileg (miközben a nagy EU autógyártók aksigyártó konglomerátuma 2024-ben kezd gyártani - az igéretek szerint, addig marad a koreai import). Már szerkezetkész az új Texas, USA gyár, szerelik a gépsorokat.

Mindeközben új cellatechnológiát mutattak be ami idén autókba megy, megoldották, hogy hogyan lehetne elhagyni a modulokat és cell-to-body-al gyártani az autókat nagy példányszámban és az IDRA-al közösek olyan technológiát fejlesztettek ki amivel egy darabban tudják az autó egész orr valamit farr részét préselni ezzel kilóméternyi gépsorokat és rengeteg hegesztő robotot és fázist megspórolva.

Mindeközben negyedévről negyedévre képesek folyamatosan növelni a legyártott autók számát amik mind azonnal el is kelnek így még mindig a gyártási kapacitás az értékesítés limitje.

Ezek mind csak az elmúlt 2 évből csipegetett dolgok.

Én elhiszem, hogy ha csak ránézel a negyed éves jelentésre akkor azt látod, hogy nem giganettóbónusz dollármilliárd nettó profitok vannak de lássuk be, hogy azért mert a befolyó összegekből eszement tempóban terjeszkednek minden fronton aminek fizikai manifesztációja is van. Nem csak egyg random startup ami ígéreteken meg menő videókon kívül semmit nem mutat be csak folyamatos tőkebevonásokat kerget.

[ Szerkesztve ]

(#50) Zirowe válasza Stard72 (#44) üzenetére


Zirowe
nagyúr

A fenét csak abból, btc-t is spekulálnak kínjukban.

We've jumped way beyond the Red Line. Limited supplies. Limited fuel, and now no hope! But I promise you one thing. On the memory of those lying here before you, we shall find it. And Earth will become our new home. So say we all!

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.