Nos, először is riszpekt a cikkírónak, hogy bevállalt egy ilyen autót, tök ismeretlenül; másrészt gratula, hogy ki is tart mellette. Az előttem szólók sok témát érintettek, amikhez szólnék:
- az autóválasztás mindenkinél saját szempontok és súlyozás eredménye, a korábbi tapasztalatokat ill. mások tapasztalatait is figyelembe véve. Sok sztereotípia uralkodik, ezeket nem sorolnám fel, inkább nézzünk egy kicsit mögé. Ha vesszük a fáradtságot, hogy szétnézzünk a minőségbiztosítás ill gyártástámogató rendszerek fejlődése terén, előbb-utóbb találkozunk a Toyota módszerrel. Amit a japók kitaláltak, még most is csak majmolják európában, az amcsikról nem is beszélve. Nem véletlen, hogy az Aygo-C1-107 gyártásra nemrég megépített gyárhoz a japánok a módszerüket és a motort adták!! Ettől függetlenül, egy hétfőn vagy pénteken gyártott autó, nagyobb valószínűséggel lesz hibás, mint egy szerdai.
- egy meghibásodási statisztika a németek kezéből (TÜV!) és német autó áll az első helyen! Minő meglepetés Érdekes módon az ADAC-tól teljesen más statisztikát láttam. Hogy melyik megbízható? Ezt mindenki döntse el magában
- én személy szerint eddig Wartburgot ill. Renault Thalia-t hajtottam, egy fél éve pedig egy Yaris-t. A Wartburg-hoz elég volt egy csavarhúzó meg egy 13-as kulcs, és a legtöbb problémáját menet közben meg lehetett oldani, hogy hányszor kellett, nem számoltam, de sok baja volt. A következő egy 8V-s Thalicska, amit 6 éves koráig hajtottam, gond nélkül. Az utódja már 16V-s lett, róla már ugyanezt nem mondhatom el (2x gyújtótrafó csere, 1x vezeték elnyíródott és nem lehetett kinyitni a csomagtartót. Ráadásul a szervízről annyit, hogy a gyújtótrafó gondot nem fedezték fel amikor elkezdett villogni a motordiagosztika lámpa, a befecskendezőt akarták kicseréltetni, az autószerelőm meg rádugta a laptopját és 15 mp múlva közölte, mi a gond !!!! A Yaris-hoz annyit, hogy fél éve publikálták, 2 gond miatt viszahívják a szervízbe, még most is várjuk a levelet.
Szal attól, hogy valmelyik autógyártónak jó a gyártórendszere, nem jelenti azt, hogy konstruálni is tud. Én látok németeket konstruálni, meg rajzolni, időnként trehány munkát adnak ki a kezükből. Ráadásul manapság az autók bonyolultsági fokának növekedésével a hibahelyek száma is radikálisan megnőtt, azaz sztem érdemes a teleextrázott, újítások hadát felsorakoztató járgányokat elkerülni.