Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#33) D.Orion válasza papa019 (#22) üzenetére


D.Orion
veterán

a repülők is inkább felderítő feladatokat láttak el

Bocsáss meg, de ebben tévedsz. A háború legelején a repülőgépek elsődleges feladata tényleg a felderítés volt. De az első légi csata már 1914. október 4.-én lezajlott. 1915-ben pedig már szinkron géppuskával lőttek egymást a levegőben. Találtam is egy weboldalt, aki nem szeretné elolvasni az egészet, annak kiemelem a lényeget ezzel kapcsoltban:

"A felderítést végző pilóták az első időkben jobbára csak azért vittek magukkal kézifegyvereket, hogyha az ellenséges vonalak között kényszerülnek leszállásra, meg tudják védeni magukat. Ennek ellenére már 1914. október 4-én megtörtént az első eredményes légiharc: egy francia gép le tudott lőni egy német repülőt. Gyors fejlődésnek indult a fedélzeti fegyverek fejlesztése. Kezdetben a légcsavarkör fölé helyeztek el géppuskákat, majd puha lövedékek és acéllemezzel megerősített légcsavarok alkalmazása révén lehetővé vált, hogy a géppuskát a motor tengelyével párhuzamosan helyezzék el, így a pilóta magával a repülőgéptesttel célozhatott. A vadászgépek feljődésének fontos állomása volt, amikor a franciák ezen ötletét a híres Roland Garros repülőgépének elfogása és tanulmányozása után a németek továbbfejlesztették: a holland származású Anthony Fokker 1915 nyarára megalkotta az ún. szinkron géppuskát. Ezután az egyre fejlettebb műszaki és repülési mutatókkal rendelkező modellek versengése került előtérbe.
A kezdeti időszakra jellemző, hogy a légi hadviselésben kialakulnak a főbb alkalmazási területek, létrejönnek az ezeknek megfelelő, egyre specializáltabb gépek, melyek egyre jobbak is lesznek. Az állóháború pedig egyre inább megköveteli, hogy új harcászati elveket dolgozzanak ki."

Aki pedig kíváncsi a repülőgépek I. Világháborús fejlődésére az kezdetnek olvassa el az egész irományt.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.