Hirdetés
- Szólánc.
- Milyen mosógépet vegyek?
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- eBay-es kütyük kis pénzért
- A gyerekem "tartalmat gyárt". Mit tegyek?
- GPU-k mindörökké - a kezdetek?
- Android másképp: Lineage OS és társai
- A legolcsóbb gamer laptop RTX 4060-al.
- Fűzzük össze a szavakat :)
- "A homoszexualitás természetellenes" 😠
-
LOGOUT.hu
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
mohabá 007
aktív tag
válasz ArthurShelby #77552 üzenetére
A P1405 tesója P0400-nak. (te a P1415-öt kérdezted... )
Nem jó ha be van ragadva,mert az ECU érzékeli,hogy nem működik,és addig jelezni is fog,amíg nem jó az egr.Ha lefalazod nem fog koszolódni,de neked csak kifordítva lesz működőképes.
A P0303 égéskimaradás a 3.hengerben,ami nem feltétlen csak gyujtáskimaradás."...A szerelő a telefonban azt mondta, hogy a p0303-mat a gyertya cserével szokták kezdeni (legolcsóbb),.."
Aki nem ért hozzá aszongya,hogy cseréld meg a 3. heger gyertyáját egy másik hengerben lévővel,ha a hiba továbbra is fennáll,nem a gyertyákkal van gond,alsóhangon megspóroltál 6000 pénzet.
"... Néha rángat (remélem csak a gyertya gond van)..."
Erről ilyeneket írnak:.."....Ennek a típusnak elég sok a gyárilag ismert javított hibája és ezek közül a tipikus ide vonatkozó rángatásos esetre a motorhőfok érzékelőt hozza ki kontakt hibásnak és aranyozott érintkezős hosszabb kábelűre cserélteti ki, ami után helyreáll a kocsi motorja...."
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
-
mohabá 007
aktív tag
válasz ArthurShelby #77671 üzenetére
"..Előtte benzines 1.6-os A zafiránk volt…"/ami még jelenleg is megvan.. / Napi használatban van mind a kettő?
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Luck Dragon #77687 üzenetére
Negatívum még a szelepfedélben lévő membrán átszakadása.
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Luck Dragon #77689 üzenetére
De,ugyanis ebben is az van a Cromax szerint.(is )
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Luck Dragon #77691 üzenetére
Nem hogy megszüntették volna,de pl: az újabb A12NET - NEL, A14NET - NEL szelepfedelekbe is ezt a megoldást alkalmazzák (van minek elromlani,az meg jó a szervizeknek... .)
A belevaló membránt,mivel csak filléres cucc,nálunk senki nem forgalmazza...Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz diablo1984 #77715 üzenetére
Amit néztél, az Z12XEP (twinport) motorkódú.Ezekre jellemző az,hogy az örvénylapátok,és a mozgató rudazat kikopik,esetleg törése, (műanyagból van) csörgő,zörgő hangot hallat.
Nézzél Z12XE motorkódút,az nem csörgős fajta.A termosztát nyitva beragadt,vezérlés biciklilánc,az olaj a zárófedélnél tud kijönni,ha a gumigyűrűt nem jól tették be,esetleg engedheti az olajat a ház tömítése is,mivel az a blokkra csavarokkal van rögzítve.Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
-
mohabá 007
aktív tag
válasz diablo1984 #77719 üzenetére
A szelephézag itt is automatice állítódik.Mivel nem néztél alá rendesen,hogy honnan szivárog az olaj,még az is lehet,hogy a főtengely szimmering engedi el.Kerüld el ezt a roncsot,alsó hangon is ráköltesz 200 ezret,mire gép lesz belőle.
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz odorgg #77733 üzenetére
lehetőleg maradj a gyári méret közelében.Nem tudom,mi az ami még belefér,neked kell eldönteni.A döntésben ennyit tudok segíteni:minél kissebb az ET szám annál szélesebb a nyomtáv,és fordítva.A méret mm-enkét válozik.
Példa:
Tegyük fel,neked ET35 a számod. = 0
ET40 = - 5mm felniként,azaz a nyomtáv 10mm-el keskenyebb,mint ET35-el.
ET30 = + 5mm felniként,azaz a nyomtáv 10mm-el szélesebb,mint ET35-elMurphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz #81556480 #77793 üzenetére
Én is megzsírzok minden csavart.A kerékcsavarnál se a menettel van gond,hanem a kúpos rész miatt tud cefetül megszorulni a csavar a felni kúpos felületéhez,de csak azért,mert a gumisok,szervizek a légkulccsal orrba,szájba szakadásig húzzák,amit a normál kerékkulccsal otthon,útközben szinte lehetetlen kicsavarni.Ha sk csinálod,soha nincs szorulásos gond.
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Tikakukac #77819 üzenetére
"....Méretben egy idő után nincs értelme fentebb menni, mert töltéssel nem győzi majd a generátor..."
"....- Az új akku tárolóképessége nem lehet kissebb, mint a gépkocsiba gyárilag beépített akkumulátoré! Nagyobb viszont lehet, ha az edény méretei nem okoznak gondot beszereléskor. Akik nem ismerik a tárolóképesség fogalmát, azoktól gyakran hallani, hogy nem szabad nagyobb tárolóképességű akkumulátort betenni, mert az tönkreteszi a gépkocsi villamosberendezéseit, vagy a gépkocsi forgó áramforrása nem tudja utántölteni.Az ilyen tévhiteket könnyű eloszlatni. A gépkocsi villamos berendezéseit a névleges feszültségnél nagyobb átfolyó áram teszi tönkre. Ilyen nagyobb áramerőséget csak nagyobb feszültség és nem nagyobb tárolóképesség tud létrehozni. Szintén nem probléma az utántöltés...."
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz balint933 #77931 üzenetére
"...a map-szenzor és főtengely jeladó pontos helyéről tudna valamit mondani, vagy képet mutatni,.."
A motortipus pontos ismerete nélkül ( 8 - 16 szelepes)nehéz pontosan megmutatni,hogy mi,hol van.Itt keresd:
[kép]
Ha a hibajelző lámpa jelzett,felvillant, hibakód is van. villogtasd ki.Ha a lambdaszonda, MAP rossz, a hibajelző világít.Ha a csatikat lehúzod róla, attól még a motor beindul,de az alapjárat nem egyenletes,(MAP)
[link]Alapjárati problémák :
--Ha az oxigénszonda (lambdaszonda) úgy romlik el,hogy több oxigént mutat, mint amennyi a valóság, akkor az elektronika csökkenti a motorba jutó friss levegőt, így hirtelen gázadáskor a motor megtorpan,az alapjárat is ingadozik
--- MAP szenzor (légáramlás mérő) Ha hibás, a motor gyorsításkor, ill. motorfék üzemmódban rángathat, túlfogyaszt, alapjárati problémák merülhetnek fel.
--A beszorult, nyitott állású EGR-szelep rossz alapjáratot okoz,
--Tankszellőztető rendszer aktívszén-tartály leürítő mágnesszelepe nem működik.
--Rossz alapjárat meleg motor esetén( OHC motor szívólevegő előmelegítő ellenőrzése)
--Az alapjárati motor hibája okozhat egyenetlen alapjáratotMurphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
-
mohabá 007
aktív tag
válasz #51970304 #78141 üzenetére
A topiktársak csak segíteni akartak..
".. Nem a hibakód leírására vagyok kíváncsi….. Ebből semmi nem derül ki...Csak annyi, hogy nem jó a nyomaték és nyilván ettől dob twinport is hibát…."
Melyik hibakód mondja,hogy twinport hiba van?
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz #51970304 #78144 üzenetére
Én másképp látom
P1112 = IAT, Circ Interm szenzorok, alacsony feszültség
lAT (Intake Air Temperature) – A beszívott levegő hőmérséklete
" Az érzékelő meghibásodása P0112 vagy P0113 diagnosztikai hibakódot eredményez.
(P0112 = Beszívott levegő hőmérséklet érzékelő 1 áramkör alacsony jelszintű bemenet)"Ha a szívócsatornába áramló levegő hideg, az IAT-érzékelő a gyújtásidőzítésben is szerepet játszik.(rossz gyujtásidőzítés = nem megfelelő nyomaték)
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz #51970304 #78150 üzenetére
Nem mondom,hogy az a jó,amit én állítok,csak megpróbálom,mert lehet...
A hibakód táblázat összeállítását szabvány rögzíti,amit minden gyártó köteles betartani:[kép]
Ha a hibakód táblázatot nézem,a gyártó által megadott hibakód:
P1112= IAT, Circ Interm szenzorok, alacsony feszültségGyártó független hibakód: P0112=Szívólevegőhőmérséklet-jeladó jel kicsi
A kettő egyet beszél.
A motorok többségében a beszívott levegő hőmérséklet érzékelő külön van a MAF-MAP tól.[kép]
A te motorodnál meg sehol nem találni:[kép]
Ekkor kezdtem nem érteni,hogy lehet az,hogy hibakód van,IAT meg nincs?Beletúrtam az okosomba,
és láttam meg,hogy va olyan MAF amibe bele van építve a beszívott levegő hőméséklet érzékelő.A tiéd is ilyen. (eddig én se tudtam,hogy van ilyen is)Még az is elképzelhető, hogy az egész mizéria a másik hibakód miatt van:
P1606 = Replace Electronic Control Unit (ECU) C-02
P0606=ECU mikroprocesszor meghibásodás (gyártó független hibakód)[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz BigBlackDog #78209 üzenetére
Meg kell nézni pontosan,hogy TRW,vagy Delphi gyártású kormányművel van e szerelve.Mindkettő gyári beszállító.
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz MunezXBK #78161 üzenetére
Nézd meg az EGR szelepet.A vákum működtetésű is koszolódik,és ha nem zár rendesen, sok levegőt kap, a ford szám ingadozik,leáll.(olyan motor üzemállapotoknál is kipufogógáz kerül a motorba, amikor nem szabadna pld: az üresjárat során.) ezenkívül van egy hiányosságuk: az ECU-nak "nincs tudomása" a szelep nyitva tartásának valós mértékéről,ezért nincs hibakód se.
Rossz alapjáratot,leállást okozhat,ha az evap tartály mágnesszelep elektromos része nem működik,vagy el van tömődve.
Az alapjárati motor tiszta,nem koszos?(lehet hogy a kosztól nem tud zárni rendesen, alapjáraton sok levegőt kap ezért leáll)
A fojtószelepház talptömítése rendben,a rögzitő csavarok rendesen meg vannak húzva?(fals levegő beszívás miatt kérdezem).Vákuumcsövek épek,nem repedezettek?
A légtömegmérőt ellenőrizheted,hogy jó e.Ha az elektromos csatit kihúzod,és úgy indítasz,az alapjárat hullámzik,nem egyenletes.Ha járó motornál húzod ki,a motor leáll.Ha neked is így viselkedik,a légtömegmérő jó.[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz MunezXBK #78224 üzenetére
Az szép. Irigylem a barátodtól,aki az új tulaja lesz. X25XE motor van benne?
Lehet hogy hullámzik,vagy csak egyszerűen leáll.(sok levegőt kap,csak azt kell kideríteni,hogy honnan)
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz #51970304 #78247 üzenetére
"....Z14XEP reggeli hideg indításnál 2-3 mp ig szólnak a hidrotőkék. Küzdött már ezzel a problémával valaki?..."
- "...Ajánlott a motor beindítása után annak terhelése nélkül azt az időt kivárni, amíg a kenőolaj minden szükséges helyre eljut. Egyes kutatási eredmények szerint ez a motor konstrukciójától és az olaj minőségétől függően 5 és 20 másodperc között van, feltéve ha jelentős idő telt el az utolsó leállítást követően..."
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Criton #78965 üzenetére
Gondoltam,hogy mielőtt bármit is javasolok,előtte leellenőrzöm,hogy nem baromság e.Nekem a kormányon van ilyen felületi sérülés (egy tégla nyoma )
Nitrohígítós ronggyal jól megdörzsöltem,ilyen lett:
rosszabb nem lett szerintem.
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Criton #78970 üzenetére
Egyszerű puhább rongydarab,ami a kezed ügyébe akad.Hígítóval egy részét kicsit átitattam,és jól átdörzsöltem.Mindezt többször addig,amíg ilyen nem lett.Az a lényege az egésznek,hogy a nitrohígító nem oldotta a műanyagot.de a karc eltünt. De ez látszik a képen is.
Az egyéb cuccokkal ne a műszerfalat támadd meg egyből,eldugott helyen próbáld ki hogyan viselkednek.
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz joeetm #79056 üzenetére
Az A Vectra megnevezés alkatrész kereséshez kevés.A motor pontos megnevezése nélkül keresgélni se lehet
alkatrészeket.Aki keres,talál:[hűtőt és a motort összekötő tömlők][ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Markizmark #79109 üzenetére
"...az A vekit ki lehet villogtatni, úgy mint egy F astrát..."
Úgy nem fog menni,mert az A Vectra,és a Kalibra nem 10 pines OBD csatis, hanem 10 pines ALDL csatis,ami a motortérben van.Ha sikerül érthetően leírnom a kivillogtatást,"közkinccsé " teszem.
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Tikakukac #79161 üzenetére
"...Totalcart se sokat olvasol ezek szerint..."
De te se sűrűn...
1. a rendszerben 2010. óta szerepelnek a műszaki vizsgán, és az átíráskor rögzített kilométeróra adatok
( A rendőrség pedig úgy ahogy de teszi a dolgát.A cégednek gondolom van jól fizetett ügyvédje,aki nem kellő hatékonyággal teszi a dolgát,ezért tart az ügy ott ahol)
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Romeo619 #79168 üzenetére
Bocs,hogy belevauú..-zok,de ha az olajcserét sk csináljátok,érdemes leellenőrizni,hogy az olajnyomást szabályozó szelep jól működik e,nincs e beragadva.
Nem kell hozzá külön semmit bontani,csak a rögzítőcsavart simán kicsavarni.
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Tikakukac #79174 üzenetére
"... Képtelen vagy értelmezni, ha meg idézel, szövegkörnyezettel tedd Kontextusból kiragadva nyilván stimmelni fog minden, amit gondolsz..."
OK
"...Értő olvasás
1. Ki állította az ellenkezőjét vagyis azt, hogy nem szerepel a km óra állása? Én ugyan nem..."
Ki írt itt olyant,hogy te ilyet állítottál? Én ugyan nem,és ahogy visszaolvastam,senki sem...
"... Ezektől függetlenül továbbra is simán lehet negatív eltérés a 2 műszaki között, a kutyát nem érdekli
..."Ki állította az ellenkezőjét,vagyis azt hogy nem lehet negatív eltérés? Én ugyan nem.
/Részemről záróra /
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz momo2828 #79184 üzenetére
Van olyan hibakód táblázat,ahol:
47 Levegõpumpa / relé – feszültség túl magas,és van ahol:
47 Lineáris kipufogógáz visszavezető szelep pozíció(t) ír.Mivel a hibajelző lámpa nem jelez,minden ok.A tárolt hibakód EGR-re panaszkodik.A motor tipusát nem ismerem,csak feltételezem,hogy vákuumvezérelt EGR van benne,amit itt találsz:
Ha ez van benne,majd mondom tovább...
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz momo2828 #79244 üzenetére
Ez meg már elektromos működtetésű EGR,amit a hibakód levegőpumpának nevezett.
Ha alaposan kitisztítottad,jó darabig,(amíg be nem kokszolódik) nem lesz gond vele.Hasonlóan működik, és kokszolódik az alapjárati motor is.Azt is érdemes megnézni,ill leellenőrizni,hogy a szívólevegő előmelegítő rendszer jól működik e.Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz odorgg #79291 üzenetére
Nem értek hozzá, ezért a hozzáértőktől megkérdezném: mi van olyankor, ha a gyújtáskapcsoló biztijéről lekötöm a rádiót? (mivel ő cicózik )Mi változik meg, mivel a rádió még másik 2 biztire is rá van kötve.
19 – rádió, carphone, infotainment.
21 – gyújtáskapcsoló, rádió, riasztó.
34 – CD cserélő, rádió, információs kijelző, carphone, infotainment.Boldog karácsonyt minden kedves fórumtársnak,családjuknak.
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz firstman3333 #79287 üzenetére
Mindent leellenőriztél,minden oké,mégse megy csak 2 henger.Amit nem ellenőriztél,az,hogy a nem működő 2 henger jó időben kapja e a szikrát.Szerintem a gyújtótrafó szaraxik.Az általad leírtakból nagyon valószínű
(Azért érdekes,hogy 2 henger nem megy,hibakód meg nincs, /égéskimaradás x, y,hengerben/,a lambdaszonda csendben van,nem érzékeli az elégetlen üzemanyagot.)
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz MunezXBK #79453 üzenetére
A múltkor feltettem a hibakódokról egy hibakód magyarázatot.
Ez alapján is kiderül,hogy a: P1321 = P0321
P0321 = Gyújtás/elosztó motor fordulatszám bemeneti jel – áramkör, vagy egység hibás működése.
P0321 = Gyújtás/elosztó motor fordulatszám bemeneti áramkör tartomány/teljesítőképesség hiba.
P0321 = Gyújtás/elosztó fordulatszám-jel „kell” értéktartományon kívüli értékMurphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz MunezXBK #79459 üzenetére
Meg kell várni,amíg állandósul a hiba,akkor kimérhető,hogy a kapcsolódó dugaszban, vagy a gyújtásrendszerrel van e gond.Még az is lehet,hogy a motor beszerelése után túl laza a kontakt,ezért hol jó,hol nem,vagy a régi vezeték jól meg lett gyötörve.Majd sír ha baja van.
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Rezsicsökkentés, spórolás (fűtés, szigetelés, stb.)
- Matematika topic
- Formula-1
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Fujifilm X
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- OLED TV topic
- Black Friday november 29. / Cyber Monday december 2.
- TCL LCD és LED TV-k
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest