Hirdetés
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Real Racing 3 - Freemium csoda
- Ingyen kellene, de tegnapra
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Egy fél GPU passthrough KVM-en
- New Game Blitz - 2024
- Astra kalandok @Első rész
- MultiCooker avagy az elektromos kukta. Ötletek, tippek, tanácsok, receptek.
- Asszociációs játék. :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
silmatauki
őstag
válasz Grga_Pitic #71687 üzenetére
"A másik kettővel összehasonlítva drágább a GM1, és egy kit telével kevesebbet is kapsz a pénzedért, így talán inkább a PL6."
Most 125 eredeti bőrtokkal, és valszeg Mo-n is elkezdik majd kiszórni tok nélkül, azaz valszeg 95 körül, ahogy Skandináviában. Ez a 125-ös akció ennek az előhírnöke lehet – pár napja még 140 volt a legolcsóbb tokos ajánlat. Ha levonod ui. belőle a tok árát, megkapod a jelenlegi 299eurós skandináv akciós árat.
-
silmatauki
őstag
válasz kispusi017 #71696 üzenetére
igen. valszeg lesz annyi is, ha tok nelkul is elkezdik forgalmazni, ahogy mas orszagokban is.
-
silmatauki
őstag
válasz shouryuken #71719 üzenetére
"Felhívtam a digitcamet, valami nagy kavarás megy ott. Nincs akció, nem is volt. "
Sz@r ügy. De valszeg Mo-ra is begyűrűzik majd ez a kiszórós ár (299eur Skandinávibában és az annak megfelelő angliai ár stb.) Ausztriai árusokat néztetek? Hátha ott is annyi...
-
silmatauki
őstag
Mennyire sürgős a vétel? Ha pár hetet tudsz várni, szerintem várj, mert kizárt dolog(nak tartom), hogy Mo-n ne essen le olyan durván a GM1 kit ára, mint egyes nyugati EU-s országokban immár 2-3 hónapja. 299 euróért (vagy annak megfelelő pénzért) meg a Gm1 kit főnyeremény.
-
silmatauki
őstag
A 10-30-as Nikon jó cucc (kb. ugyanaz a képminősége, mint a 12-32-é, lásd), viszont filtereket nem fogad, ami problémás lehet komolyabb fényképezésnél (pl. ha polfiltert akarsz felrakni a múzeumban). EDIT: Ja, és a másik nagy probléma: ekv. 27-en indul, ami azért sokkal rosszabb, mint a 24-es 12-32. Szal szerintem jobb, általánosabban használható a Pana obi.
"Valószínű GF7, de nem hagy nyugodni a GM1 mérete, csak zavar, hogy 2 éves cucc, és fix screen, meg pár reviewban láttam, hogy a kis mérete miatt sokszor hozzáért a hüvelykujja a screen jobb felső részéhez és akaratlanul odazoomolt"
1, a Pana sajnos nem Sony – a GM1-beli szenzor teljesen ugyanaz, mint az újabb 16-os gépekbeli, ill. az akkori csúcs rangefinderé, a GX7-é. (Egyedül a vadiúj GX8-ban és az 1500dolláros GH4-ben van újabb, de nem feltétenül egyértelműen jobb.)
2, nekem a GM1-gyel nem volt még ilyen hüvelykujjas gondom. Próbáld ki a boltban, mennyire fér el az ujjad.[ Szerkesztve ]
-
silmatauki
őstag
"..hmm.. csak az a f3.5-5.6... nézegetek képeket, de elég sok gyengét látok.."
Bárcsak a viszonylagos fényszegénység lenne a 28-70-es kit egyetlen baja… nem véletlenül adják gyak. (kb. 50 euró) ingyen az összes A7-es verzió mellé. Nem ér sokkal többet – sokkal jobban jársz, ha veszel egy Canon adaptert és egy Canon L-es alapzúmot, ami így is kenterbe veri nemcsak ezt a vacak kitet, hanem a sokkal drágább Sony Vario-Tessar T* FE 24-70mm f/4 ZA OSS-t is...
-
silmatauki
őstag
ha lesz is normal zoom (valszeg nem lesz), valszeg nem lesz olyan jo, mint a Canon EF 24 - 70mm / 2,8L USM II:
http://www.traumflieger.de/reports/Objektiv-Tests/Sony-Objektive-am-Vollformat/Sony-Zeiss-Vario-Tessar-T-FE-24-70mm-f4-ZA-OSS-im-Test::870.html
http://www.traumflieger.de/reports/Objektiv-Tests/Sony-Objektive-am-Vollformat/Canon-EF-24-70mm-2-8L-USM-II-im-Test-an-Sony-A7-Modellen::876.html
szerencsere a Canon fenti obija kitunoen muxik az ujabb A7x-eken, ha esetleg vkinek ilyen zoom kell...
(ipadrol irok, ezert nincs se link, se ekezet)
-
silmatauki
őstag
válasz Mercutio_ #72333 üzenetére
az ujabb / dragabb adapterekkel valszeg nem rossz az AF sem. egy olcso adapterrel irtak a cikket tavaly nyaron, ezert se OIS nem volt, es az AF is atlag 2 mp-es:
"Im Fotobetrieb unterstützt der Adapter den Einzel-AF, er ist aber mit rund 2 Sekunden Fokussierzeit relativ langsam"
[ Szerkesztve ]
-
silmatauki
őstag
"Àà, most nem a szomszédban, hanem a rajala online boltban volt akcijó. 5990 sek -ért. Az olyan 200k."
Náluk itt Finnben már 1-2 hónapja semmi érdekes (értsd: olcsó) nincs Rajaláéknál. (általában minden 10-25%-kkal drágább, mint amazon.de-ről rendelve. Ezért rendeltem januárban a Dp2M-et is onnan.)
Apropó, GM5 váz újonnan 299euró Hollandiában, és külföldre is szállítanak. Ha kell vkinek, előkeresem a linket (a DPR m43 fórumában volt róla szó.)
-
silmatauki
őstag
válasz t72killer #74134 üzenetére
"nagyon kíváncsi leszek, mit virítanak az új gépek a többi MILC-el szemben"
Ne várj túl sokat a Quattro-tól. A Merrill ocsmány rózsaszín-zöld mócsingjait úgy próbálták javítani, hogy az alsó két (piros-zöld) réteg felbontását negyedelték. Ezzel valóban kb. 2 Fé-t javítottak a mócsingokon, ugyanakkor a színfelbontásnak ezzel igencsak betettek, plusz a szenzor dinamikája sem jobb, mint a Merrillé. Különösen a világosságjel zajosabb az árnyékokban.
Elég sokat fotóztam Merrillel (DP2). Ha nincs nagy dinamikakülönbség (nincsenek (mély)árnyékos részek), akkor szenzációs az output. Ha viszont bármi árnyék van, és azokat fel kell húznod, akkor már nagy a baj – megjelennek ott a mócsingok. Komoly árnyékhúzásnál még a legerősebb színzajszűréssel sem lehet a mócsingoktól megszabadulni. Mindez persze tűző napfényben és ETTR-rel. (Az ETTR egyenesen kötelező Foveonnál, olyan kicsi a zajhatárolt dinamika.)
Ha nagyfelbontás kell, és statikus a téma / nincs pénz A7RII-re, sokkal jobban jársz az Oly vagy a Pentax Hi-Res / SR-képes cuccaival.
[ Szerkesztve ]
-
silmatauki
őstag
válasz t72killer #74137 üzenetére
"Az APS-h-tól ildomos lenne egy D7200 szintjét hozni iso3200-on manapság"
Ilyenre ne is számíts. Pixelméretben uaz az APS-H Sigma, mint az APS-C (és persze a jelenleg a piacon levő 4 db dp0...dp3 kompakt), így magasabb dinamikáról / jobb zajszűrésről szó sincs. Magas ISO-n nagyon rossz a Quattro is (hát még a Merrill), és valszeg ez így is marad – egyszerűen nem lehet egy háromrétegű szenzoron (Foveon) hozni ugyanazt a zajtűrést, mint egy egyrétegűn (7200).
"Mindenesetre évek teltek el az előző szenzoruk óta, kíváncsi leszek, alkottak-e vmi ésszerűt."
Az új SD-kben uaz a szenzor, mint a tavalyelőtt bejelentett / tavaly kiadott négy kompaktban. Azaz semmi előrelépés nincs / nem lesz, ezekkel tényleg csak alap ISO-n lehet fotózni, viszonylag kis dinamikájú témákat (azaz ahol nem nagyon kell árnyékokat húzni). De legalább éjszaka is lehet velük fotózni (kis dinamikájú témáknál) – ha nem kell árnyékhúzás, akkor a Merrill egész normális (nem túl mócsingos) éjjeli képeket csinál ISO100-on.
[ Szerkesztve ]
-
silmatauki
őstag
"azt nyilatkozták, hogy az új szenzor a dp-knél >1 FÉ-kkel jobb ISO-ban; és mintha újabb feldolgozó processzort is kapna."
Igen, high ISO-ban sokkal jobb, de persze így sem jön az azonos pixelméretű Bayer, pláne nem, színzaj tekintetében, az X-Trans szenzorok közelébe. Meg persze maga a CPU is gyorsabb + van vezetékes távkapcsoló (szemben a Merrillel) + lényegesen nagyobb az akku, így tovább is bírja.
Alap ISO-n (ami ugyebár “adja magát” - nem hiszem, hogy sokan akarnának ISO400 felett fotózni Quattro-val (sem)) ellenben egyetlen (nagy!) előnye a Quattro-nak a Merrillhez képest az, hogy mócsingos színzaj helyett a világosságjel zaja dominál az árnyékokban, ami sokkal-sokkal elfogadhatóbb, mint a mócsingozás. A mócsingok kb. 2 fé-vel halványabbak.
Amúgy kifelejtettem egy igen nagy Quattro-hátrányt: az SPP 6.x hihetetlenül lassú, és csak az képes Quattro-RAW-okat feldolgozni. A Merrill-RAW-okat az SPP 5.x ezzel szemben elfogadható gyorsasággal kezeli. (Nem egy C1 vagy LR / ACR, de legalább nem kell fél percet(!) várni egy csúszka elhúzása után…) Az egyetlen nem-Sigma-eredetű RAW app, ami még olvassa a fájlokat, az Iridient, általában az SPP-nél lényegesen rosszabb (sokkal erősebb mócsing-színzaj + soxor nem természetes színek, különösen az égbolton) outputot produkál Merrillel, és egyáltalán nem támogatja a Quattro-t. A Quattro kamerák OOC JPEG-ei szerencsére sokkal jobbak, mint a Merrill-éi, de ha valaki bőszen pl. ETTR-ezik (ami a Quattro esetében sem árt), akkor ez nem sokat segít majd rajta.
Szal én hanyagolnám jelenleg a Sigma-szenzoros gépeket. Ha kell a jó felbontás viszonylag elfogadható áron, és nem gond a tripod- meg statikusság-igény, akkor E-M5MkII vagy a K3-II (meg persze a K1, ha tényleg olyan jó lesz, mint aminek ígérik) a jó választás.
[ Szerkesztve ]
-
silmatauki
őstag
Itt van amúgy egy direkt összehasonlítás a Pana GM1 + 12-32 (23mm-re tekerve és az optimális élesség érdekében picit – 5.6-ra – lerekeszelve apertúra módban) és a Sigma DP2 Merrill között. Mindkettő extended minimum ISO-n (125, ill. 100) a zajcsökkentés kedvéért.
DP2 (semmi plusz exp. korr.-t nem nyomtam rá, f4.5)
Mind2t nulla (GM1) / minimális (az SPP-ben -2) zajszűréssel hívtam elő. (Az SPP a minimális CNR -2-n is szűr színzajt – a ténylegesen zajszűrés nélküli Iridient ezért produkál durván “csomósabb: képeket, ha ott nem kérünk szűrést.)
A DP2 sokkal élesebb képet csinál, viszont a “csomós” színzaja (ami még ezen a képen is látszik a bal fent hátul levő sötét üvegablakokon) sokkal nehezebben szűrhető, mint a sokkal randomabb GM1-féle színzaj.
****
és itt egy mai belső téri DP2 kép. kézből kellett fotóznom (nem volt állvány), gyakorlatilag minden 1/40s-nél hosszabb záridejű kép bemozdult és emiatt kukázni kellett őket. (Iszonyú nehéz Sigma Foveonokkal bemozdulásmentes képeket lőni nagyobb – akár a recpirokszabály körüli is! - záridőkkel, olyan nagy az élessége.) Emiatt “csak” egy 2.8-as, 1/40-es képet hívtam elő. Szerencsére a DP2M obija 2.8-on is nagyon jó. Itt – szemben a fenti kültéri képpel - mind az expozíciót (SPP-ben +0.4), mind a HDR-t (SPP: +0.7 fill) megnöveltem, plusz CA korrekciót bekapcsoltam. 0 CNR-t használtam (LNR és BNR maradt a minimumon). Látszik, hogy így is van a homogén felületen csomósodás.
-
silmatauki
őstag
válasz jjeahh #74166 üzenetére
És még két tegnapi kép GM1+12-32 vs. Sigma DP2M-témában:
GM1 (f6.3, C1P-vel kidolgozva, nulla NR, defringe 100%-on – de sajna a templomtorony körüli CA-t így se tudta teljesen leszedni. 48Mm equiv-en volt – azaz picit jobban bezoomolva, mint a Sigma. De persze ez utóbbi részletességét még így sem éri el – a Sigmához képest tényleg inkább egy kiskompakt-kategória.)
DP2M (mivel nem túl kontrasztos a téma, nagyon durván lehetett ETTR-ezni: +1.3 expozíciókorrekció. Minimum zajcsökkentés, nincs CA korrekció, -0.9exp, +0.4 shadow lifting. A durva ETTR-ezés és a kevés igazán mélyárnyékos rész miatt nem igazán van zavaró csomósodása.)
-
silmatauki
őstag
A Mikael Agricola-templom Helsinkiben: https://en.wikipedia.org/wiki/Mikael_Agricola_Church
Szerénytelen személyem csinált pár belső panorámát is a templomról:
Csoportokba rendezve klikk ide, ezen belül nyissátok ki a Finnország > Helsinki > Eira kilincseket, és klikk a “Mikael Agricola Templom”-ra. Ezután a “Photosynth link: itt található.” linkekre kell klikkelni (a főlinkek csak a magyar panorámáknál élnek, a finnek túlnyomó többségénél nem). A képeket (pár, a 18-55-ös kittel készített magyar kivételével) mind Fuji X-E1 + 27mm kombóval csináltam, csúcsfényekre mérve, és emiatt általában igen durván árnyékokat húzva. (Máskülönben láthatóak lennének az egyes alkotó frame-ek közötti expozíciókülönbségek.) Mindne egyes 27mm-es panorámát 72 db eredeti képből generáltam, Capture One Pro-t használva az előhívásra, az adott helyszínen a lehető legjobb beállításokkal (pl. minimum, épp megfelelő zajcsökkentés).
Helsinki (Magyarország stb.) számos más templomát is hasonlóan bepanorámáztam, pl.
Helsinki > Kallio > Szentháromság Nagytemplom,
Helsinki > Kaartinkaupunki > Német templom,
Helsinki > Katajanokka > Uspenski-székesegyház (itt az egyik képen nagyon durva, 5Fé-s húzást csináltam),
Helsinki > Kruununhaka > Helsinki Katedrális (itt van egy “Kripta” alcsoport is).Pár magyar panó:
Magyarország > Miskolc > Deszka-templom,
Magyarország > Tokaj > Zsinagógastb.
-
silmatauki
őstag
válasz totálkezdő #74209 üzenetére
Lassan pásztázott videóból kreálni statikus fénykép-panókat? Bár pl. a MS Photosynth támogatja, sajna több okból sokkal rosszabb, mint a fotó-inputú megoldás:
- ha automata kamerát használsz, a hosszú záridő miatt bármilyen lassan is mozgatod a kamerát (sweepelsz), életlen lesz a végeredmény. Ergó: kell legalább 1/250-es záridő, ha nem több. Emiatt eleve nem lehet fotózni rossz fényvisoznyok között, miközben fotózva simán lehet panókat csinálni akár 8-10 sec-es záridőjű input képekből is majdnem-vaksötétben.
- plusz persze az input nem RAW - a dinamika max. 8 bites, nem lehet “húzni”, emiatt szó sem lehet zavaró átmenetek nélküli expozíció-különbségről stb. Plusz a videó még egy átlag fnyképezőgép JPEG-jénél is sokkal rosszabb input: erős kenés, zajszűrés, MPEG tömörítési hibák stb. Sajna csak a csúsgépek tudnak RAW videót – de akkor már inkább individuális input képeket használj.
- a felbontás max. 4K, ami vertikális módban sweepelve sem túl nagy. (összehasonlításképp: az én panóim átlag 600 Mpixelesek.)Szal felejtős az egész, én nem foglalkoznék vele.
-
silmatauki
őstag
válasz madgie #74212 üzenetére
"szerk: ja és silmatauki: türelmes, szép munkák, grat! 72 kép, jesszus, hányszor csámpázhatnak be oda az emberek, ahová nem kéne "
Hát ja, soxor 2-3-4 percet is kell várnom 1 kép megcsinálásával, hogy végre eltakarodjanak onnan az emberek / járművek. Vagy visszatekerem oda a panófejet később, bár akkor meg fel kell írnom, hogy melyik fotónál volt “visszalépés”. (Ebben a K1-ben levő iránytű nagy segítség lesz, mert könnyebben lehet majd azonosítani a képeket…)
Pl. ezért lett olyan gyanúsan “tiszta” a “Helsinki > Eira > A Johan Ludvig Runeberg (+ Suomi-neito)-szobor előtt, Esplanadi”. A valóságban persze dugig volt a szobor előtere / maga a szobor turistákkal, fényképezkedőkkel, de mindig kivártam, amíg az épp pásztázott területről elmentek, és akkor fotóztam.
-
silmatauki
őstag
válasz scarabaeus #74203 üzenetére
Nézem a panorámákat, elképesztően részletesek. "mind Fuji X-E1 + 27mm kombóval"
A Fuji 27mm-ese valami hihetetlenül éles cucc. A 18-55 kitobi hozzá képest rekeszelve is ocsmányul ken.
-
silmatauki
őstag
válasz madgie #74215 üzenetére
"Gondolom így is marad azért bőven retusálnivaló "
Ezeknek a panóknak mindegyike retusálatlan – az MS Photosynth-re nem lehet retusált (vagy bármilyen módon editált) kiszámolt panóképeket feltölteni, hacsak az ember nem az eredeti képeket retusálja és aztán azokat stitcheli.
Ez utóbbi viszont piszok nehéz, mert lehet, több input képen is kell retusálni az illesztéshez kötelező átlógás miatt.
-
silmatauki
őstag
válasz scarabaeus #74222 üzenetére
Általában 20%-ot hagyok függőlegesen és vízszintesen is. A Photosynth tökéletesen beéri ennyivel. Persze ilyenkor bármilyen képkihagyás végzetes, mert nincs akkora átlapolás a szomszédos képek között, hogy pótolni tudjanak egy teljesen hiányzó képet.
-
silmatauki
őstag
Mégvalami, ami MINDEN Foveon szenzort érint, bármilyen obi is legyen előtte. Mivel nincs színszűrő, a szenzor gyakorlatilag teljesen tükörként viselkedik, azaz egy csomó fényt visszaver. A következmény: gyak. képtelenség durva becsillanás nélküli olyan képet csinálni, amiben bent van a Nap is.
Bár a kamerák starburst effektje nem rosszabb az átlagosnál (de persze nem is egy Canon 16-35/2.8 L (II)
szintű), ez a probléma nagyon behatárol minden kifejezetten a starburstre koncentráló napos képet.Két példa az imént linkelt panorámájú Kallio templomával:
Sajna az összes többi hasonló kép sokkal inkább becsillant, mint ez a második példa.
(Amúgy itt van egy halom másik, szintén most vasárnap a Sigmával fotózott Kallio-kép. Ami érdekes lehet, hogy egy részüket nagyon durván ETTR-eztem; emiatt az égbolt egy része – a csúfények visszahúzása után - ciánná, rosszabb esetben egyenesen sárgává alakult.)
Ez komoly gondot okoz különösen a nagylátós Sigma gépeken, pl. a DP0Q a 19mm equiv. obijával. Azzal kész kínszenvedés foltmentes képet csinálni, ha belóg a Nap a képbe. Tehát ezért is jobb bármilyen szenzor, aminek van színszűrője, az ui. nem viselkedik (ennyire) tükörként.
Szerencsére ez nem érinti a nem-nap fényforrásokat, pl. éjjeli utcavilágítást. Itt egy éjjeli, a már elfogadható starburst-ös, de még a diffrakció által nem érintett, f9-cel készített kép; ebben mindez látható.
-
silmatauki
őstag
válasz silmatauki #74230 üzenetére
bocs, a dp0q 21mm equiv.
-
silmatauki
őstag
Itt egy mai csemege azoknak, akiket érdekel a köv. négy (ill., az iPhone-on a Cortex Camerát plusz entitásként számítva, öt) kamera által biztosított képminőség,
- a RAW-ok (ha azok támogatottak) lehető legkisebb változást biztosító (azaz minimális vagy, ha lehet, nulla zajcsökkentést applikáló) előhívására és amúgy
- a lehető legjobb minőségre törekedve fotózott (pl. a Sigma DP2M-nél nagyon durván ETTR-ezve)képekkel:
- Pana GM1 + 12-32 (48mm ekv.-en, és kicsit lerekeszelve, f6.3-on fotózva)
- Sigma DP2M (lerekeszelve, f5.6-on fotózva)
- iPhone 6s+
- Samsung S7 EdgeTűző napon, kézből történő fotózásnál (azaz nem videó, nem kevésfény stb.)
Azoknak is érdekes lehet ez az összehasonlítás, akik szeretnék tudni, mire képes a két jelenlegi telefon-nagyágyú, az iPhone 6s+ a Samsung S7 Edge ellenében,
- ez előbbinél mind a stock, mind az effektív felbontást ténylegesen növelő Cortex Camera appal,
- ez utóbbinál kihasználva a RAW-lehetőségeket (amik sajnos NAGYON hiányoznak az iPhone-ból!)Talán nem árulok el azzal nagy titkot, hogy a S7 sokkal természetesebb képet ad akkor (és csak akkor!), ha az ember elvacakol a RAW-okkal. (Ugyanakkor a Snap Camera HDR is normális JPEG-eket csinál az Exynos-alapú S7 Edge-en, akárcsak a Snapdragon 805-alapú Note 4-eken! Tehát ha vkinek azonnal kell a JPEG mindennemű RAW-ozgatás nélkül, érdemes most is megfontolnia a Snap Camera HDR használatát.)
Természetesen részletességben egyik teló sem jön még a közelébe sem a Pana GM1 + kit kombónak, és pláne nem a Sigma DP2M-nek.
A Sigma DP2M fotóival kapcsolatban még érdemes megfigyelni, hogy a baloldali épület ablakaiban igen erős aliasing miatti interferenciasávjai vannak.
Pana GM1
Kezdjük az ontopic GM1-gyel (alap (125) ISO):
OOC JPEG: https://www.flickr.com/photos/123250104@N04/25642420172/in/album-72157665693325432/
Ugyanezen kép RAW-jából +0.34 expzíció (és term. nulla zajszűrés): https://www.flickr.com/photos/123250104@N04/25642409602/in/album-72157665693325432/
érdemes megfigyelni, hogy az árnyékosabb részeken (pl. a fehér korlát nem napsütötte oldala) egyértelmű a színzaj.
Sigma DP2M
Következzék a DP2, term. RAW-ból: https://www.flickr.com/photos/123250104@N04/25132841414/in/album-72157665693325432/ - szuperjó – leszámítva az interferenciát. Ezt eredetileg +1.3fé-vel ETTR-eztem, hogy minimalizáljam a zöld/rózsaszín mócsingokat. (Emiatt aztán a visszahúzás: -1.5exp, pluszban +0.4fill és CA-szűrés bekapcsolva). Az eredmény, mivel alig vannak a képen még ilyen durván ETTR-ezve is mócsing-veszélyes mélyárnyékok, kiváló.
Samsung S7 Edge:
OOC: https://www.flickr.com/photos/123250104@N04/25132857634/in/album-72157665693325432/ - ahogy a Samunál mindig, az OOC JPEG agyonzajszűrt és -élesített, még az iPhone-nál is rosszabb. Hányadék, na.
A fenti kép DNG-jéből készített (minden default, kivéve a (nulla) zajcsökkentést és a (Capture One-beli) 36 csúcsfény-visszahúzást) JPEG: https://www.flickr.com/photos/123250104@N04/25462625930/in/album-72157665693325432/ - sokkal-sokkal jobb, de persze sokkal színzajosabbak az árnyékok, mint a GM1-nél.
Csináltam kicsit túlexponált S7 képeket is, hogy lássuk, mekkora csúcsfény-tartalékai vannak a szenzornak DNG-ben. Egyáltalán nem rossz a dolog – lásd https://www.flickr.com/photos/123250104@N04/25668221051/in/album-72157665693325432/ , amit +1fé-vel túlexponáltam, és így előhívásnál 1EV-t visszahúztam (+ a csúcsfényekre is nyomtam 30-at a Capture One-ban). Sajna a fotó készítésénél nem vettem észre, hogy a felém közeledő, a híd felém eső végénél levő pasira fókuszált, és nem hátul az épületre, így élesség szempontjából nem használható a kép, viszont egyértelmű belőle, hogy a DNG-ben vannak rendesen tartalékok a csúcsfényeknél, valamint hogy ilyenkor az árnyékokban a színzaj láthatóan kisebb – ami természetes.
iPhone 6s+
Az OOC JPEG eléggé túlélesített és túl-zajszűrt, de nem annyira trágya, mint az S7-é: https://www.flickr.com/photos/123250104@N04/25136727063/in/album-72157665693325432/
Nézzük a – ha szerencsés az ember – tényleges részletesség-növekedést hozó Cortex Camera-s eredményeket.
Sajna mindhárom Cortex Camera-s tesztképemen megfigyelhetők stitching errorok, legfőképp ezen: https://www.flickr.com/photos/123250104@N04/25132897364/in/album-72157665693325432/
De a másik kettőn is vannak ilyenek sajnos: https://www.flickr.com/photos/123250104@N04/25642374392/in/album-72157665693325432/ , https://www.flickr.com/photos/123250104@N04/25737285486/in/album-72157665693325432/
-
silmatauki
őstag
válasz Mercutio_ #74631 üzenetére
Beleolvastam, rögtön ki is szúrtam ezt:
“Természetesen a váz mellé dedikált full frame objektívek is érkeznek az eddigiek mellé, így a vázzal együtt érkezik 12 optika is.”
Nemtom, ezt honnan szedte az író, de itt vmi nagyon nem stimmel. “Rögtön” csak az új zoomok érkeznek, amúgy meg semmi. A 12 obi a valszeg a “régi” FA-s (kompatibilis) obi.
Amúgy nagyon várom, hogy mit tudnak ezek a régi prime-ok a K1-en. Valszeg nem lesznek túl jók...
-
silmatauki
őstag
válasz atis78 #74980 üzenetére
" a vazstabi tenyleg mukodik video alatt is."
A http://www.dpreview.com/videos/1782536804/look-sharp-panasonic-lumix-dmc-gx85-gx80-video-preview videón a 12-32-et használták. Valszeg kicsit be volt zoomolva (különben nem lett volna annyira “remegős”, ha 24mm equiv.-et használnak) a videózásnál. Tekintve, hogy a 12-32 stabija nagyon gyenge (saját tapasztalat – pl. az iPhone 6s+-é nagyságrendekkel jobb minden tekintetben), és a videón mutatott teljesítmény NAGYON meggyőző, tuti, hogy
- 4K videó alatt is van stabi
- a 12-32 egyűttműxik az IBIS-szel, nem csupán a drága pro-kategóriás obik. -
silmatauki
őstag
"És mi a különbség a 80 és a 85 között?"
Valszeg a Panánál megszokott: a 85-ös USA NTSC framerate-eket tud (30/60/120) és 30 perces korlátozás nélküli, a 80-as EU meg PAL (25/50/100) és korlátozott. Szal megint marad az USA import annak, aki nagyobb framerate-et akar… elmehetne már a Pana a francba.
-
silmatauki
őstag
válasz madgie #74990 üzenetére
Asszem csak a GH4 (meg esetleg a G7) + GX8 tudja, az alapabb / nem videocentrikus vázak nem. Miközben a többi gyártó (pl. Sony) eleve átkapcsolható. Bár a Pana legalább abból jobb, hogy ha az ember bevállalja a rizikót (nincs EU gari) és a vám+szállítás miatti magasabb árat, az USA modellek nem időkorlátozottak.
-
silmatauki
őstag
válasz jjeahh #75510 üzenetére
28mm equiv-nál nem idő/CPU-pazarlás ilyen nagyon nagy vízszintes átfedés? Mindegyik komoly pano stitcher simán megeszi a mind vízszintesen, mind függőlegesen max. 20-25%-os átfedésű képeket is. Sőt, sok esetben megbízhatóbban / hibamentesebben dolgoznak ezek a stitcherek kisebb átfedésnél (különösen a MS ICE-nál tapasztaltam ezt.) Persze ha a 15 kép 3*5-öt (exp. stacking) takar, akkor nem szóltam
[ Szerkesztve ]
-
silmatauki
őstag
válasz jjeahh #75527 üzenetére
Az ég minden FF alatti szenzoron láthatóan zajos lesz – ennek a frekvenciatartománynak a legkisebb az energiája és ezt szűri a leginkább a saját Bayer / X-Trans színszűrője (persze ez utóbbiban is vannak fokozatok, pl. a Canon 6D-nek nagyon “világos”, azaz sokat áteresztő szűrői vannak, ezért is olyan jó high ISO-ban).
Kivéve az APS-C Foveon, mert ott egyrész nincs intenzitáscsökkentő színszűrő, másrészt a kék színinfót pont a legfelső, azaz leg-zajtalanabb rétegről veszi. Ezért aránylag zajmentesek a Sigma kamerák egei.
Persze lehet, hogy Panán ez még inkább látszik – mindenesetre teljesen zajmentes alap-ISO-s ég nincs FF (vagy Foveon) alatt.
-
silmatauki
őstag
Vettem egy Samyang 7.5mm halszemet. Sokkal nehezebb és érezhetően nagyobb, mint a 12-32. A képminősége kitűnő – bár a Samyang halszemeiben eddig se volt akkora szórás, mint pl. a nem-halszem 12-esében.
-
silmatauki
őstag
Itt egy érdekes GX85 review: http://www.dpreview.com/forums/thread/4003236 4K videós szempontból ez különösen érdekes:
The new dual image stabilization in 4k video recording mode is incredible. I attached a Panasonic 12-35 f2.8 lens that I acquired used... The camera did a great job of smoothing out all the little jitters and shakes that normally make walking while recording a bad idea.
I also put in a fresh battery, set the camera to record in 4k, and left it alone to see how long it would last - the battery finally gave out after about 1 hour and 37 minutes. … No overheating either - during the battery stress test, the hand grip area got warm but nothing too bad.
Nagyon tetszetős darab...
“Természetesen” csak a nem-EU-s modellekben nincs korlátozva a videorögzítés 30 percre. (Mielőtt vki felhorkan, hogy mit nem lehet 30 percben levideózni: hosszú előadásokat pl. Sokat szenvedek a GM1-gyel a 30 perces határ miatt.) Na elkezdhetek keresgélni, hogy honnan szerezzek lehetőleg USA példányt. (Távolkeleti 30-percmentes, ámde PAL példányokkal inkább nem szemezek, mert ugyebár ott 25/50 fps van a 30/60 helyett, és az csak a GH-sorozatban kapcsolható át nagyobb fps-re, az “olcsó” GX-ben nem) Eddig eBay-en nem láttam ilyet.
-
silmatauki
őstag
A mai bombahír: szabad régióválasztás bármilyen Pana kamerán!! Ez azt jelenti, hogy az európai modelleken is lehet 30/60 fps-t használni! Itt a tutorial:
https://www.youtube.com/watch?v=Dt-GX5BdcgU&feature=player_embedded
Még nem tudom, hogy a 30-perces EU-idiótaságot is deaktiválja-e mindez.
-
silmatauki
őstag
válasz Lassú Víz #75929 üzenetére
Sajna nincs igazad, mert minden egyes fényképezőgépgyártó lebutítja a fényképezőgépeit 30 percesre pont emiatt az EU-s idiótaság miatt. Az az egyetlen különbség, hogy a Sony, Fuji, Pentax, Nikon, Oly stb. nem ad ki korlátozás nélküli(!) verziót ugyanabból a modellből más régiókban, egyedül a Pana. Ezért vadásztam én is anno pl. USA Pana ZS3-at az EU-s TZ7 helyett (30fps + korlátozatlanság), ill. most (USA) GX85-öt az EU-s GX80 helyett.
-
silmatauki
őstag
Itt van pár tegnapi Helsinki-panó a GM1 + Samyang 7.5-kombóval. Paraméterek:
- ISO125, f8, Nodal Ninja 4, Sirui T-024X, Wi-fi-s távkioldás, tipikus kockafényképezés (oldalról 4 + alulról/felülről 1-1 kép)
- Capture One Pro-ban dolgoztam fel a RAW-okat: 0 világosságjel- és 15 színjel-zajszűrés
- AutoPano Pro-ban stitcheltem: High 200 (=maximális minőségű) felismeréssel és a múzeumnál ill. a Szenátus tér első három képénék simple stitcheléssel; a többinél deghostolva.https://www.flickr.com/photos/123250104@N04/albums/72157668394963131
Sorrendben a helyszínek:
Senaatintori
Pénz-múzeum
Kasarmitori -
silmatauki
őstag
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Hobby elektronika
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- Formula-1
- PlayStation 5
- Milyen okostelefont vegyek?
- Építő/felújító topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest