Hirdetés

2024. április 28., vasárnap

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Egyéb  »  Mi a bánat kerül tizenöt millióba? (téma lezárva)

Hozzászólások

(#1) bitfarkas


bitfarkas
őstag

A siófoki sajnálatos baleset kapcsán nyilatkoznak illetékesek, hogy a fénysorompókat biza nagyon drága lenne félsorompóval kiegészíteni.
Mert: egy félsorompós készülék ára = 4, azaz négymillió forint. A komplett kiegészítés meg 10-15. Azaz 8 millió a két készülék, a kábelezés, meg az egyéb átalakítások meg tehát további hétmillió. :( :( :(
Ugyanis kell valami időzítő áramkör, ami a fényjelzés után pár másodperccel később ereszti le és megszűnése előtt előbb húzza fel a sorompót, kell még izmosítani az akkukat, meg a töltőt, esetleg visszajelző áramkört a meghibásodás esetére..
De hogy ez hét millába kerülne...
Kíváncsi lennék, mi lenne az ár, ha nem állami vállalat lenne a megrendelő? :O

(#2) Nimrod válasza bitfarkas (#1) üzenetére


Nimrod
addikt

Nekem csak a gyüjtögetős felhívásoknál jut eszembe, hogy erre is lehetne gyűjteni. Meg 4-es metróra. Meg aszfaltozásra. Meg ... :(

(#3) erdoke válasza bitfarkas (#1) üzenetére


erdoke
titán

8-9 milla? :DDD

A legjobb aláírás a héten

(#4) erdoke válasza erdoke (#3) üzenetére


erdoke
titán

A baj az, hoigy 40%-os SZJA-val feszt gyűjtögetünk, mégse gyűlik.:(((

A legjobb aláírás a héten

(#5) bazs


bazs
aktív tag

Ha egy teljes vasúti átjáró lenne 10 milla azt is sokallanám. Nem igényel sem különleges anyagokat, sem extra technológiát egy ilyen villogó.

Pont most fogyott el...

(#7) biker


biker
nagyúr

a hülyeség ellen nincs orvosság!
a félsorompót meg ki lehet kerülni (láttam már ilyet...)

inkább azt nem értem, vonatokon miért nem alkalmazzák (vagy igen?) a kvarchomokos rásegítést, mint a cseh villamosokon.

azok egyszerűen döbbenetesek, vészfékezéskor minden kerék alá (mert azon a típuson minden kereket fékeznek) kvarchomokot ömleszt egy elektronika.
kicsit döbbenet, egyrészt ahogy eltűnik a villemos a porban, másrészt ahogy ugy lassul, amit semmi nem múl felül.
kb 1/3-a a féktávja mint a hagyományosnak...

esetleg akkor nem 400m kellene, hanem elég lenne 200m, ami azt jelentette volna itt, hogy nem 150m-t tolja a buszt, hanem lehet, el sem éri.
azért az is valami, ha mondjuk csak 50m-t tolja, és akkor lehet, nem is üt akkorát, hogfy szétszakadjon a busz...

Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

(#9) Bobojsza


Bobojsza
aktív tag

1reszt
a bekerulesi ar is magas
masreszt vannak itt munkaberek + profit
es ugye 1 vesztesegesen mukodo bazi allami cegnel minden filler jol jon, igy en meg kicsit keveslem is az osszeget :)

Amúgy szinte minden fizetős programnak van freeware alternatívája

(#10) Rox


Rox
tag

Nem a sorompóval van a baj. Sok barom még akkor is áthajt, ha látja, hogy piros a szemafor...

(#12) erdoke válasza Rox (#10) üzenetére


erdoke
titán

Szerintem az is gond lehet nyugatiakkal, hogy ott a főútvonal-vasúti kereszteződések nagy többsége már alul- felüljáróval lett megoldva, ezért nem is számolnak annyira ezzel a móddal.
Figyeljenek, mert durva az eredmény.

A legjobb aláírás a héten

(#13) Fisha válasza Rox (#10) üzenetére


Fisha
őstag

De a sorompo legalabb megakadalyozza a figyelmetlensegbol adodo baleseteket. Hulyeseg ellen meg nincs orvossag, ha valaki szandekosan megy ki a vonat ele, akkor az mar termeszetes szelekcio kategoria, de szerintem a mostani balesetnel nem ez tortent. Inkabb az a valoszinubb, hogy a sofor csak azt nezte, hogy az elotte levo busz is megy at a sineken, arra mar nem figyelt, hogy milyen a lampa. Na ez ellen vedene a sorompo.

(#14) Nimrod


Nimrod
addikt

Siófokon a tipikus buszvezetés okozta a bajt. Követte rutinból az előtte haladót és nem nézte, hogy más is keresztezi a pályáját.

(#16) biker válasza Fisha (#13) üzenetére


biker
nagyúr

sztem nem lehet annyira figyelmetlenül vezetni, hogy ne vegyél észre 2db vörös villogót!
ezek kb 3-500m-ről nappal is látszanak, éjjel kb 1000m-ről.

vagy te nem nézel előre 300m-en keresztül???

Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

(#17) biker válasza Kalandor (#8) üzenetére


biker
nagyúr

cseh villamos : értsd hazánkban futó TATRA cseh villamos...
tudom hogy használják...

Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

(#18) xuldar válasza erdoke (#4) üzenetére


xuldar
őstag

És még a TB-t nem is mondtad, ami az egész fizetésednek a fele, a maradékból vonják a többi járulékot. Feneketlen pénznyelő a magya parlament (így, kisbetűvel). :((:(

Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.

(#19) TitiRii


TitiRii
senior tag

én ugy hallotam a vonat fékezés nélkül!!!! ment bele..
amugy tényleg nem tom mi kerül enyibe.... legföképp a zsebek tömése...
mellesleg én ismerem azt az átjárot, és a busz nem véletlen hajtott rá..
ugy van hogy elötte megy a másik ut és biza b*szik mindenki megálni hogy az átjáron át valki jöhessen, és az átjáró után nem fér el egy busz..
azaz azért hajtot be mert kül az életbe nem tudot volna kimenni(mi is igy mentünk át, csakmivel a kocsi kisseb mint egy busz mi még épp hogy elfértünk a sinek és a főut között bár ha jött volna vonat sztem a segünket elvitte volna..)
az viszont rejtély hogy a soför miért nem nyomta padloig a gázt inkább menyen belle 2-3 kocsiba amikben jó esetben van légzséák,igy talán senki sem halt volna meg.(lehet nem is látta a vonatot..)
mellesleg olyat is láttam itt nálunk 16 kerben a rákosi uton lévő vasutátjáróba hogy a fehér fény ellenére egy mozdony elszáguldott és csak utána 2 mp vel váltott pirosra..
mák hogy nem volt nagy forgalom,mert itt még busz is közlekedik reggel és du..

Akinek kell valami, vagy akar valamit munka időben keressen az itt megadott telefonszámon! Köszönöm.

(#20) Fisha válasza TitiRii (#19) üzenetére


Fisha
őstag

A feher feny nem jelent szabad jelzest, csak a piros jelent tilosat.

(#22) MLaca


MLaca
őstag

Azt nem értem, hogy ha valaki már mindenáron át akar hajtani egy ilyen átkelőhelyen és semmibe veszi a jelzéseket, akkor MI A PÖCSÉRT NEM NÉZI LEGALÁBB MEG, hogy jön-e az a nyomorult vonat? Állítólag (én nem láttam a helyszínt) szabad rálátás volt a sínekre mindkét irányba legalább 100 méterig... Ennyire körte nem lehet még egy buszsofőr sem :F

http://mlzphoto.hu/

(#23) biker válasza TitiRii (#19) üzenetére


biker
nagyúr

esetleg hallotál már arról a kreszben, hogy:
''Tilos behajtani a kereszteződésbe/átjáróba szabad jelzés ellenérte is amennyiben nem vagy megbizonyosodva arról, hogy azt a szabad jelzés tartama alatt el is tudod hagyni'' ?????

abban viszont igazad van, hogy padlógáz, és kész, csak ugy látszik, annyi esze nem volt a sofőrnek, hogy egyszer hátranézzen.

van ilyen átjáró máshol is, ahol a sín után 15-20m-re utkereszteződés, meg kell tudni oldani a közlekedsési helyzetet, ennyi...

részvétem mindenkinek, aki ottmaradt, de mondhatni ilyenek a sofőrök.

Én egyszer mentem busszal spain-be, meg vissza, többet az életben nem fogok.

egyszer eltévedtünk, plussz 1 óra, egyszer épp hogy le tudott jönni a pályáról, mert elnézte, és kb. 80-al vette be uccsó pillanatban a sofőrke a lejárót a sztrádán (nem volt kellemes...)
egyszer meg visszatolatott 300m-t a sztrádán, mert azt is elnézte.
nekem ennyi elég volt...

Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

(#24) xuldar válasza Nimrod (#14) üzenetére


xuldar
őstag

A híradóban szerintem bazi nagy hülyeséget mondtak, hogy 500 méterre van az érzékelő az átjárótól. Persze, egy 60-100-zal közeledő vasút vajh mennyi idő alatt teszi meg az 500 métert? A félkaros sorompó le sem ereszkedne, már ott van a vont. Tőlünk 100 méterre van egy sín átjáróval (Debrecen, Létai út, aki itt lakik, tudja, miről beszélek), több, mint egy km-re a város felé van egy kanyar, a lámpa már rég piros, a vonat még akkor sem tűnik föl...
Az első busz sofőrje 200%, hogy már piroson ment át, de még szerencséje volt. A második meg követte a vezérkost...

Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.

(#25) biker válasza Kalandor (#21) üzenetére


biker
nagyúr

a féhértói csárda előtt (kicsit visszább az 5-ösön) is van ilyen...

Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

(#26) Fisha válasza xuldar (#24) üzenetére


Fisha
őstag

En csak azt nem ertem, hogyha a mar az elso busz is tiloson ment at, akkor hogy a csudaba ment meg mindig 100-zal a vonat az atjaroban. Mar akkor el kellett volna kezdenie veszfekezni, mikor az elso buszt latta a keresztezodesben, nem?

(#28) Jazzy


Jazzy
tag

Én csak azt nem értem az ilyen baleseteknél, ha a sofőr nem aludt el vagy nem lett rosszul miért nem vette észre a vonatot, mert ha ilyen közel volt már akkor azt már látni lehetett vagy legalább hallani, nem ??

J@zzy

(#30) FaBatka válasza Fisha (#26) üzenetére


FaBatka
aktív tag

Én csak azt nem értem, hogy hogyan lehet NEM észrevenni egy VONATOT?? Nem egy kispolski, aki elbújik a lábak között.

Mindegy mit csinálsz a Windowsban, a Nagy Kék Halál úgyis ítélkezik feletted...

(#31) biker válasza Kalandor (#29) üzenetére


biker
nagyúr

egypiros lámpa nem az a helyzet, ahol joga van döntést hozni.
ot kötelessége van megállni...

ennyi.

Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

(#32) biker válasza Kalandor (#27) üzenetére


biker
nagyúr

van rosszabb is, bonyhád és bátaszék között, kanyarból mész rá a sínre, ami kanyarban van...

te kb 15m-t látsz előre, és 5m-t oldalra, a vonat ha jön, kb 10m-t lát előre, talán 20-at.

Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

(#33) biker válasza biker (#31) üzenetére


biker
nagyúr

ja, külföldön is a pirosnál meg kell állni, asszem... :(

Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

(#35) Nimrod válasza biker (#32) üzenetére


Nimrod
addikt

Jééééé, te is ismered azt a helyet :DDD

Nem csak itt a probláma. Sok helyen még zebra sincs a gyalogosoknak, úgyhogy sokszor egy művészet átjutni az út túloldalára :(

(#36) toeri válasza Fisha (#20) üzenetére


toeri
aktív tag

OFF Nemigaz, tessék utánanézni! (Volt azóta KRESZ-módosítás, és most már ''szabadjelzés'' a fehér. Korábban valóban a ''működőképesség jelzése'' volt.) ON

Üdv, toeri

(#37) yerico válasza xuldar (#24) üzenetére


yerico
senior tag

1. A MÁV minden kereszteződésnél nyilvántart ún. rálátási háromszögeket, azaz az úttestről a sínre nézve hány méter látszik a sínből. Ennek a távolságnak legalább 200 méternek kell lennie lakott területen. Ha valami miatt nem látható be a sín - nem tudsz meggyőződni a gépjárművedben, hogy elromlott-e a lámpa, és esetleg mégiscsak jön-e vonat a szabad jelzés ellenére - akkor ott balesetkor az lesz a felelős, aki miatt bekövetkezett a ''beláthatatlanság''. Lehet ez beépítés következménye, vagy a terület tulajdonosa nem irtja a növényzetet, ami akadályozza a rálátást, mindegy, ő lesz a felelős.
2. 200 méteregy százzal száguldó vonatnak kb 7 másodperc (ergo az 500 méter meg 18 másodperc). Ennyi idő alatt bármilyen járműnek át kell tudnia érni.
3 Egy ilyen vonat féktávja legalább 500 méter.
4. A piros jelzést egy sínbe(alá/fölé) épített nyomásérzékelő váltja ki, ha átmegy felette a vonat, akkor pirosra vált, majd a kereszteződés túloldalán ugyanilyen elven visszavált.
5. Sokszor veszem észre én is magamon, hogy úgy átmegyek a kereszteződésen szabad jelzésnél , hgy nem emlékszem, rápillantottam - e a villogóra. A piros jelzést azért még mindig észrevettem, az túl feltűnő még 35 fokos verőfőnyes időben is.

(#38) ödönke válasza Kalandor (#34) üzenetére


ödönke
aktív tag

off: ment válasz :)
on:

(#39) zsoltee10


zsoltee10
addikt

Tény és való, hogy a vasúti átjárók nagy része nincs rendesen biztosítva. Azonban, ha mindenki normális sebességgel, kellő óvatossággal közlekedne, nem lenne ennyi baleset. Álljon itt egy példa: Hetente egyszer leugrunk Szegedre áruért a nagybanira. A puszta közepén, van egy vasúti átjáró, közelében sehol, semmi. A vonatnak ugyebár le kellene lassítania ugyanúgy mint az autósnak. A vonat akkora sebességgel húzott át az átjárón, hogy a 2+ tonnás teherautónkat szabályosan meglökte a szele, pedig álltunk vagy 7-8 méterre. Ugyanitt ha lefékezek 40-re, a mögöttünk jövő kemény csávó dudál, hogy mi a f@szé megyünk ilyen lassan. Az embereknek jobban oda kellene figyelnie a közlekedésben, ha már egyszer nincs mindenhol tökéletes biztonsági rendszer. Megdöbbentett tegnap a buszos baleset híre, igenis meg kellett volna állnia a buszsofőrnek, hogy megnézze áthaladhat-e. Ha ténlyeg nem látta a lámpát. Szeged felé mindig áthaladunk Pörbölyön, és mindig eszembe jut a '93-as tragédia. A temetőben ott sorakoznak a gyermekek sírjai. Szomorú. Emberek, az a véleményem, hogy inkább érjünk 10-20 perccel, vagy akár fél órával később oda, ahova elindultunk, de legalább biztonságosan odaérjünk. Megoldás: Korábban kell elindulni!

(#40) xuldar válasza yerico (#37) üzenetére


xuldar
őstag

Ezt mondom én is, nem 500 méterre van az a nyomásérzékelő, hanem jóval messzebb. Tehát a lámpa már rég piros, amikor odaér a vonat. Ha az első busz 30 méterrel ment a második előtt, akkor már az is piroson ment át.
Azt meg ne mondják már, hogy egy turistabuszban a külföldiek azt nézik, hogy milyen színű éppen a lámpa. Én is utaztam már ilyen buszon, max az első 3 ülésről látszik, de akik ott ülnek azok is a tájat figyelik, meg olvasnak, meg a saját dolgukkal foglalkoznak. Szerintem hülyeség, hogy kategorikusan kijelentetik, hogy márpedig az a lámpa fehér volt. Biztos, hogy a sofőr volt a hibás. Sőt, a sofőrök. Az első, hogy nem nézte meg a lámpát, a második meg azért, mert ő sem nézte meg, csak az előtte haladó buszt figyelte.

Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.

(#41) xuldar válasza Kalandor (#34) üzenetére


xuldar
őstag

Az lehet, de akkor meg nem ülök a volán mögé, ha fáradt vagyok. Különösen, ha emberéletek függnek tőlem. Ennyi.

Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.

(#42) biker válasza Nimrod (#35) üzenetére


biker
nagyúr

éves szinten kb 120.000km-t vezetek csak belföldön.
külföldre kb évi 5ezer km, ez nem sok.

ismerek jópár szép helyet itthon, ahol minden alkalommal igen oda kell figyelni.

DE ahol nem ismered a helyet, ott még jobban kell figyelni, nem?

Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

(#43) Szalma válasza zsoltee10 (#39) üzenetére


Szalma
őstag

Vonatnak lassítani? Ez új... Nem állomás az, he! Hangjelzés?

Szeretettel:
Szalma

(#44) kgb


kgb
tag

Most egy darabig mindenki oda fog figyelni meg akkor is ha 10 eve benotte a fu az atjarot, aztan kezdodik elorol :O

(#45) zsoltee10 válasza Szalma (#43) üzenetére


zsoltee10
addikt

A vonatnak is lassítania kellene. Mondta a szakértő a tévében.

(#46) zsoltee10 válasza zsoltee10 (#45) üzenetére


zsoltee10
addikt

Nem roboghat át az Intercity 120-szal a vasúti átjárón. Nem is szokott, általában.

(#47) Geller


Geller
tag

...en itt lakom nem messze, ahol ez tortent..ismerem az atjarot, tv-bol nem olyan, mint eloben....
ugy kell rakanyarodni, ahonnan a buszok is jottek, nyaron full tele van siofok, egymas segget erik a kocsik...meg valami, ,....a vasuti atjaro utan kb 50 meterre a fout van, elsobbsegadasi kotelezettseggel, ha a vasuti sinen tobb auto atmegy, ,elofordulhat, hogy egeszen a sinekig allnak a kocsik a vasut utan a keresztezodesig...a busz meg feher jelzesnel ment ra a sinekre, de idokozben az elotte levo buszok nem tudtak a keresztezodes miatt kihajtani....a busz bent ragadt a sineken, alotte, utana autok, buszok...vonat jon, jelzes atvalt pirosra, es sehova nem tudott menni.Ennyi. Mas megvilagitasbol ez annyit jelent, hogy lehetett volna annyi esze a sofornek, ,hogy megvarja, mig az elotte levo busz ater, es marad annyi hely, ,amennyin o is elfer a sinek utan...de nem volt helyismerete, csak azt latta, hogy feher a jelzes, ment az elotte levo busz utan, de az megallt, szerintem ekkor panikolt be. az elotte levo busztol nem lathatta, hogy a keresztezodes miatt nem tudnak menni az elotte levo buszok, ,de ez mar keso banat. Ismeros a helyzet, en is ragatam bent nem ennel, hanem a teljes soromposnal, nem en vezettem, de a szito ugyan ez volt. annyi volt a szerencsenk, hogy amikor kezdett leereszkedni, akkor odaalltunk a sorompo melle, kiugraltunk es ennyi...mak volt, hogy a masodik sinpalyan jott, igy a zsigulit nem kente szet. Harom auto maradt ben, mikor elkezdett lefele menni a sorompo, ketto meg ki tudott menni, igaz az egyiknek a szelvedojet, es a tetejet megrogyasztotta egy kicsit a sorompo, de nyomta neki a csavo. Volt ra pelda, hogy egy kis ikarusz maradt bent, ott ultunk a presszoban, lattuk. Jott a vonat, ,a sofor berakta hatramenetbe, padlogaz, es rotty, tolt minent, a busz osszetort, ,de seninek nem lett semmi baja. ERz a nemet sofor is megtehette volna...ennyi...
Geller

Geller: My ICQ number is:#114947743

(#48) Szalma válasza zsoltee10 (#45) üzenetére


Szalma
őstag

(Igen. Lakott területen belül max. 100km/h. Átjáróra nem ismerek korlátozást. (De ez nem jelent semmit, régen játszottam ilyesmivel. :) ))

Szeretettel:
Szalma

(#49) kgb válasza zsoltee10 (#45) üzenetére


kgb
tag

Ha latta is a vonatvezeto hogy az elso busz atmenen, nem hitte hogy a kovetkezo is at mer menni.

Útvonal

Fórumok  »  Egyéb  »  Mi a bánat kerül tizenöt millióba? (téma lezárva)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.