A siófoki sajnálatos baleset kapcsán nyilatkoznak illetékesek, hogy a fénysorompókat biza nagyon drága lenne félsorompóval kiegészíteni.
Mert: egy félsorompós készülék ára = 4, azaz négymillió forint. A komplett kiegészítés meg 10-15. Azaz 8 millió a két készülék, a kábelezés, meg az egyéb átalakítások meg tehát további hétmillió. :( :( :(
Ugyanis kell valami időzítő áramkör, ami a fényjelzés után pár másodperccel később ereszti le és megszűnése előtt előbb húzza fel a sorompót, kell még izmosítani az akkukat, meg a töltőt, esetleg visszajelző áramkört a meghibásodás esetére..
De hogy ez hét millába kerülne...
Kíváncsi lennék, mi lenne az ár, ha nem állami vállalat lenne a megrendelő? :O
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [MasterDeeJay:] Volta a bányából azaz CMP 100-210 kisteszt (Tesla V100 mining)
- [Re:] [Sub-ZeRo:] Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Hozzászólások
bitfarkas
őstag
Nimrod
addikt
Nekem csak a gyüjtögetős felhívásoknál jut eszembe, hogy erre is lehetne gyűjteni. Meg 4-es metróra. Meg aszfaltozásra. Meg ... :(
erdoke
titán
8-9 milla? :DDD
A legjobb aláírás a héten
erdoke
titán
A baj az, hoigy 40%-os SZJA-val feszt gyűjtögetünk, mégse gyűlik.:(((
A legjobb aláírás a héten
bazs
aktív tag
Ha egy teljes vasúti átjáró lenne 10 milla azt is sokallanám. Nem igényel sem különleges anyagokat, sem extra technológiát egy ilyen villogó.
Pont most fogyott el...
biker
nagyúr
a hülyeség ellen nincs orvosság!
a félsorompót meg ki lehet kerülni (láttam már ilyet...)
inkább azt nem értem, vonatokon miért nem alkalmazzák (vagy igen?) a kvarchomokos rásegítést, mint a cseh villamosokon.
azok egyszerűen döbbenetesek, vészfékezéskor minden kerék alá (mert azon a típuson minden kereket fékeznek) kvarchomokot ömleszt egy elektronika.
kicsit döbbenet, egyrészt ahogy eltűnik a villemos a porban, másrészt ahogy ugy lassul, amit semmi nem múl felül.
kb 1/3-a a féktávja mint a hagyományosnak...
esetleg akkor nem 400m kellene, hanem elég lenne 200m, ami azt jelentette volna itt, hogy nem 150m-t tolja a buszt, hanem lehet, el sem éri.
azért az is valami, ha mondjuk csak 50m-t tolja, és akkor lehet, nem is üt akkorát, hogfy szétszakadjon a busz...
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
Bobojsza
aktív tag
1reszt
a bekerulesi ar is magas
masreszt vannak itt munkaberek + profit
es ugye 1 vesztesegesen mukodo bazi allami cegnel minden filler jol jon, igy en meg kicsit keveslem is az osszeget :)
Amúgy szinte minden fizetős programnak van freeware alternatívája
Rox
tag
Nem a sorompóval van a baj. Sok barom még akkor is áthajt, ha látja, hogy piros a szemafor...
erdoke
titán
Szerintem az is gond lehet nyugatiakkal, hogy ott a főútvonal-vasúti kereszteződések nagy többsége már alul- felüljáróval lett megoldva, ezért nem is számolnak annyira ezzel a móddal.
Figyeljenek, mert durva az eredmény.
A legjobb aláírás a héten
Fisha
őstag
De a sorompo legalabb megakadalyozza a figyelmetlensegbol adodo baleseteket. Hulyeseg ellen meg nincs orvossag, ha valaki szandekosan megy ki a vonat ele, akkor az mar termeszetes szelekcio kategoria, de szerintem a mostani balesetnel nem ez tortent. Inkabb az a valoszinubb, hogy a sofor csak azt nezte, hogy az elotte levo busz is megy at a sineken, arra mar nem figyelt, hogy milyen a lampa. Na ez ellen vedene a sorompo.
Nimrod
addikt
Siófokon a tipikus buszvezetés okozta a bajt. Követte rutinból az előtte haladót és nem nézte, hogy más is keresztezi a pályáját.
biker
nagyúr
sztem nem lehet annyira figyelmetlenül vezetni, hogy ne vegyél észre 2db vörös villogót!
ezek kb 3-500m-ről nappal is látszanak, éjjel kb 1000m-ről.
vagy te nem nézel előre 300m-en keresztül???
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
biker
nagyúr
cseh villamos : értsd hazánkban futó TATRA cseh villamos...
tudom hogy használják...
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
xuldar
őstag
És még a TB-t nem is mondtad, ami az egész fizetésednek a fele, a maradékból vonják a többi járulékot. Feneketlen pénznyelő a magya parlament (így, kisbetűvel). :((:(
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
TitiRii
senior tag
én ugy hallotam a vonat fékezés nélkül!!!! ment bele..
amugy tényleg nem tom mi kerül enyibe.... legföképp a zsebek tömése...
mellesleg én ismerem azt az átjárot, és a busz nem véletlen hajtott rá..
ugy van hogy elötte megy a másik ut és biza b*szik mindenki megálni hogy az átjáron át valki jöhessen, és az átjáró után nem fér el egy busz..
azaz azért hajtot be mert kül az életbe nem tudot volna kimenni(mi is igy mentünk át, csakmivel a kocsi kisseb mint egy busz mi még épp hogy elfértünk a sinek és a főut között bár ha jött volna vonat sztem a segünket elvitte volna..)
az viszont rejtély hogy a soför miért nem nyomta padloig a gázt inkább menyen belle 2-3 kocsiba amikben jó esetben van légzséák,igy talán senki sem halt volna meg.(lehet nem is látta a vonatot..)
mellesleg olyat is láttam itt nálunk 16 kerben a rákosi uton lévő vasutátjáróba hogy a fehér fény ellenére egy mozdony elszáguldott és csak utána 2 mp vel váltott pirosra..
mák hogy nem volt nagy forgalom,mert itt még busz is közlekedik reggel és du..
Akinek kell valami, vagy akar valamit munka időben keressen az itt megadott telefonszámon! Köszönöm.
Fisha
őstag
A feher feny nem jelent szabad jelzest, csak a piros jelent tilosat.
MLaca
őstag
Azt nem értem, hogy ha valaki már mindenáron át akar hajtani egy ilyen átkelőhelyen és semmibe veszi a jelzéseket, akkor MI A PÖCSÉRT NEM NÉZI LEGALÁBB MEG, hogy jön-e az a nyomorult vonat? Állítólag (én nem láttam a helyszínt) szabad rálátás volt a sínekre mindkét irányba legalább 100 méterig... Ennyire körte nem lehet még egy buszsofőr sem :F
http://mlzphoto.hu/
biker
nagyúr
esetleg hallotál már arról a kreszben, hogy:
''Tilos behajtani a kereszteződésbe/átjáróba szabad jelzés ellenérte is amennyiben nem vagy megbizonyosodva arról, hogy azt a szabad jelzés tartama alatt el is tudod hagyni'' ?????
abban viszont igazad van, hogy padlógáz, és kész, csak ugy látszik, annyi esze nem volt a sofőrnek, hogy egyszer hátranézzen.
van ilyen átjáró máshol is, ahol a sín után 15-20m-re utkereszteződés, meg kell tudni oldani a közlekedsési helyzetet, ennyi...
részvétem mindenkinek, aki ottmaradt, de mondhatni ilyenek a sofőrök.
Én egyszer mentem busszal spain-be, meg vissza, többet az életben nem fogok.
egyszer eltévedtünk, plussz 1 óra, egyszer épp hogy le tudott jönni a pályáról, mert elnézte, és kb. 80-al vette be uccsó pillanatban a sofőrke a lejárót a sztrádán (nem volt kellemes...)
egyszer meg visszatolatott 300m-t a sztrádán, mert azt is elnézte.
nekem ennyi elég volt...
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
xuldar
őstag
A híradóban szerintem bazi nagy hülyeséget mondtak, hogy 500 méterre van az érzékelő az átjárótól. Persze, egy 60-100-zal közeledő vasút vajh mennyi idő alatt teszi meg az 500 métert? A félkaros sorompó le sem ereszkedne, már ott van a vont. Tőlünk 100 méterre van egy sín átjáróval (Debrecen, Létai út, aki itt lakik, tudja, miről beszélek), több, mint egy km-re a város felé van egy kanyar, a lámpa már rég piros, a vonat még akkor sem tűnik föl...
Az első busz sofőrje 200%, hogy már piroson ment át, de még szerencséje volt. A második meg követte a vezérkost...
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
biker
nagyúr
a féhértói csárda előtt (kicsit visszább az 5-ösön) is van ilyen...
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
Fisha
őstag
En csak azt nem ertem, hogyha a mar az elso busz is tiloson ment at, akkor hogy a csudaba ment meg mindig 100-zal a vonat az atjaroban. Mar akkor el kellett volna kezdenie veszfekezni, mikor az elso buszt latta a keresztezodesben, nem?
Jazzy
tag
Én csak azt nem értem az ilyen baleseteknél, ha a sofőr nem aludt el vagy nem lett rosszul miért nem vette észre a vonatot, mert ha ilyen közel volt már akkor azt már látni lehetett vagy legalább hallani, nem ??
J@zzy
FaBatka
aktív tag
Én csak azt nem értem, hogy hogyan lehet NEM észrevenni egy VONATOT?? Nem egy kispolski, aki elbújik a lábak között.
Mindegy mit csinálsz a Windowsban, a Nagy Kék Halál úgyis ítélkezik feletted...
biker
nagyúr
egypiros lámpa nem az a helyzet, ahol joga van döntést hozni.
ot kötelessége van megállni...
ennyi.
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
biker
nagyúr
van rosszabb is, bonyhád és bátaszék között, kanyarból mész rá a sínre, ami kanyarban van...
te kb 15m-t látsz előre, és 5m-t oldalra, a vonat ha jön, kb 10m-t lát előre, talán 20-at.
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
biker
nagyúr
ja, külföldön is a pirosnál meg kell állni, asszem... :(
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
Nimrod
addikt
Jééééé, te is ismered azt a helyet :DDD
Nem csak itt a probláma. Sok helyen még zebra sincs a gyalogosoknak, úgyhogy sokszor egy művészet átjutni az út túloldalára :(
toeri
aktív tag
OFF Nemigaz, tessék utánanézni! (Volt azóta KRESZ-módosítás, és most már ''szabadjelzés'' a fehér. Korábban valóban a ''működőképesség jelzése'' volt.) ON
Üdv, toeri
yerico
senior tag
1. A MÁV minden kereszteződésnél nyilvántart ún. rálátási háromszögeket, azaz az úttestről a sínre nézve hány méter látszik a sínből. Ennek a távolságnak legalább 200 méternek kell lennie lakott területen. Ha valami miatt nem látható be a sín - nem tudsz meggyőződni a gépjárművedben, hogy elromlott-e a lámpa, és esetleg mégiscsak jön-e vonat a szabad jelzés ellenére - akkor ott balesetkor az lesz a felelős, aki miatt bekövetkezett a ''beláthatatlanság''. Lehet ez beépítés következménye, vagy a terület tulajdonosa nem irtja a növényzetet, ami akadályozza a rálátást, mindegy, ő lesz a felelős.
2. 200 méteregy százzal száguldó vonatnak kb 7 másodperc (ergo az 500 méter meg 18 másodperc). Ennyi idő alatt bármilyen járműnek át kell tudnia érni.
3 Egy ilyen vonat féktávja legalább 500 méter.
4. A piros jelzést egy sínbe(alá/fölé) épített nyomásérzékelő váltja ki, ha átmegy felette a vonat, akkor pirosra vált, majd a kereszteződés túloldalán ugyanilyen elven visszavált.
5. Sokszor veszem észre én is magamon, hogy úgy átmegyek a kereszteződésen szabad jelzésnél , hgy nem emlékszem, rápillantottam - e a villogóra. A piros jelzést azért még mindig észrevettem, az túl feltűnő még 35 fokos verőfőnyes időben is.
ödönke
aktív tag
off: ment válasz :)
on:
zsoltee10
addikt
Tény és való, hogy a vasúti átjárók nagy része nincs rendesen biztosítva. Azonban, ha mindenki normális sebességgel, kellő óvatossággal közlekedne, nem lenne ennyi baleset. Álljon itt egy példa: Hetente egyszer leugrunk Szegedre áruért a nagybanira. A puszta közepén, van egy vasúti átjáró, közelében sehol, semmi. A vonatnak ugyebár le kellene lassítania ugyanúgy mint az autósnak. A vonat akkora sebességgel húzott át az átjárón, hogy a 2+ tonnás teherautónkat szabályosan meglökte a szele, pedig álltunk vagy 7-8 méterre. Ugyanitt ha lefékezek 40-re, a mögöttünk jövő kemény csávó dudál, hogy mi a f@szé megyünk ilyen lassan. Az embereknek jobban oda kellene figyelnie a közlekedésben, ha már egyszer nincs mindenhol tökéletes biztonsági rendszer. Megdöbbentett tegnap a buszos baleset híre, igenis meg kellett volna állnia a buszsofőrnek, hogy megnézze áthaladhat-e. Ha ténlyeg nem látta a lámpát. Szeged felé mindig áthaladunk Pörbölyön, és mindig eszembe jut a '93-as tragédia. A temetőben ott sorakoznak a gyermekek sírjai. Szomorú. Emberek, az a véleményem, hogy inkább érjünk 10-20 perccel, vagy akár fél órával később oda, ahova elindultunk, de legalább biztonságosan odaérjünk. Megoldás: Korábban kell elindulni!
xuldar
őstag
Ezt mondom én is, nem 500 méterre van az a nyomásérzékelő, hanem jóval messzebb. Tehát a lámpa már rég piros, amikor odaér a vonat. Ha az első busz 30 méterrel ment a második előtt, akkor már az is piroson ment át.
Azt meg ne mondják már, hogy egy turistabuszban a külföldiek azt nézik, hogy milyen színű éppen a lámpa. Én is utaztam már ilyen buszon, max az első 3 ülésről látszik, de akik ott ülnek azok is a tájat figyelik, meg olvasnak, meg a saját dolgukkal foglalkoznak. Szerintem hülyeség, hogy kategorikusan kijelentetik, hogy márpedig az a lámpa fehér volt. Biztos, hogy a sofőr volt a hibás. Sőt, a sofőrök. Az első, hogy nem nézte meg a lámpát, a második meg azért, mert ő sem nézte meg, csak az előtte haladó buszt figyelte.
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
xuldar
őstag
Az lehet, de akkor meg nem ülök a volán mögé, ha fáradt vagyok. Különösen, ha emberéletek függnek tőlem. Ennyi.
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
biker
nagyúr
éves szinten kb 120.000km-t vezetek csak belföldön.
külföldre kb évi 5ezer km, ez nem sok.
ismerek jópár szép helyet itthon, ahol minden alkalommal igen oda kell figyelni.
DE ahol nem ismered a helyet, ott még jobban kell figyelni, nem?
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
Szalma
őstag
Vonatnak lassítani? Ez új... Nem állomás az, he! Hangjelzés?
Szeretettel:
Szalma
kgb
tag
Most egy darabig mindenki oda fog figyelni meg akkor is ha 10 eve benotte a fu az atjarot, aztan kezdodik elorol :O
zsoltee10
addikt
A vonatnak is lassítania kellene. Mondta a szakértő a tévében.
zsoltee10
addikt
Nem roboghat át az Intercity 120-szal a vasúti átjárón. Nem is szokott, általában.
Geller
tag
...en itt lakom nem messze, ahol ez tortent..ismerem az atjarot, tv-bol nem olyan, mint eloben....
ugy kell rakanyarodni, ahonnan a buszok is jottek, nyaron full tele van siofok, egymas segget erik a kocsik...meg valami, ,....a vasuti atjaro utan kb 50 meterre a fout van, elsobbsegadasi kotelezettseggel, ha a vasuti sinen tobb auto atmegy, ,elofordulhat, hogy egeszen a sinekig allnak a kocsik a vasut utan a keresztezodesig...a busz meg feher jelzesnel ment ra a sinekre, de idokozben az elotte levo buszok nem tudtak a keresztezodes miatt kihajtani....a busz bent ragadt a sineken, alotte, utana autok, buszok...vonat jon, jelzes atvalt pirosra, es sehova nem tudott menni.Ennyi. Mas megvilagitasbol ez annyit jelent, hogy lehetett volna annyi esze a sofornek, ,hogy megvarja, mig az elotte levo busz ater, es marad annyi hely, ,amennyin o is elfer a sinek utan...de nem volt helyismerete, csak azt latta, hogy feher a jelzes, ment az elotte levo busz utan, de az megallt, szerintem ekkor panikolt be. az elotte levo busztol nem lathatta, hogy a keresztezodes miatt nem tudnak menni az elotte levo buszok, ,de ez mar keso banat. Ismeros a helyzet, en is ragatam bent nem ennel, hanem a teljes soromposnal, nem en vezettem, de a szito ugyan ez volt. annyi volt a szerencsenk, hogy amikor kezdett leereszkedni, akkor odaalltunk a sorompo melle, kiugraltunk es ennyi...mak volt, hogy a masodik sinpalyan jott, igy a zsigulit nem kente szet. Harom auto maradt ben, mikor elkezdett lefele menni a sorompo, ketto meg ki tudott menni, igaz az egyiknek a szelvedojet, es a tetejet megrogyasztotta egy kicsit a sorompo, de nyomta neki a csavo. Volt ra pelda, hogy egy kis ikarusz maradt bent, ott ultunk a presszoban, lattuk. Jott a vonat, ,a sofor berakta hatramenetbe, padlogaz, es rotty, tolt minent, a busz osszetort, ,de seninek nem lett semmi baja. ERz a nemet sofor is megtehette volna...ennyi...
Geller
Geller: My ICQ number is:#114947743
Szalma
őstag
(Igen. Lakott területen belül max. 100km/h. Átjáróra nem ismerek korlátozást. (De ez nem jelent semmit, régen játszottam ilyesmivel. :) ))
Szeretettel:
Szalma
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- APPLE MacBook Air 2020 13" Retina - M1 / 8GB / 256 GB SSD / MAGYAR / 96% akku, 81 ciklus / Garancia
- LG NanoCell 55NANO766QA Halvány píxel csík
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!