Hirdetés
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Disney + újra három hónapos promócióban.
- "A homoszexualitás természetellenes" 😠
- Ingyen kellene, de tegnapra
- Szólánc.
- Itt az új LOGOUT!
- Fűzzük össze a szavakat :)
- 54000 tonna
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Asszociációs játék. :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
"Ne tereld a dugattyu mozgasara a temat, ezt irtad:"
Ha emlékeznél még arra mit írtál, nem írnál hülyeséget.
(#94) Reggie0: "Ha 50-nel mesz 2-esben vagy 3-asban akkor eltero fogyasztast fogsz kapni, pedig a mozgasi energia az ugyanaz. A tobblet energiabol nem gyorsulas lesz, hanem ho."
A (#95) hozzászólásomban idéztem tőled. Dőlt betűkkel, idézőjelek között.
Én kérek elnézést, hogy benézted!
Tényleg fogalmad sincs mechanikáról. A belsőégésű motorok működéséről még kevesebb ismerettel rendelkezel.
A Wikiből idézve a mechanikai munka lapjáról."Mechanikai munka végzésekor egy test erőhatások általi gyorsítása vagy lassítása (folyamat) történik, mely során a test energiája (állapot) megváltozik. A klasszikus fizikában a kinetikus energiát egy adott mozgásállapot-változáshoz szükséges mechanikai munkából származtatják"
A dugattyú, a dugattyúkar és dugattyúgyűrűk mozgási sebességének (és irányának) változtatása energiát emészt el. Egy bizonyos fordulatszám felett, a fordulatszám további emelésével kevesebb nyomaték termelődik, mert már a dugattyú rángatásába befektetett munka magasabb mint a fordulatszám növelésével megtermelt nyomaték. Kicsit egyszerűsítve, mert további veszteségek is keletkeznek. Természetesen a hőveszteségen kívül.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
tha_answer
őstag
"These figures show how as vehicle exhaust emissions have declined, the non-exhaust
emissions have been slowly increasing with increasing traffic levels and are becoming a much larger share of overall PM10 and PM2.5 traffic emissions. The proportion of total NEE from brake wear, tyre wear, road surface wear has increased from 39% of total UK road transport emissions of PM10 in 2000 to 73% in 2016; for PM2.5 the proportion of NEE has increased from 26% in 2000 to 60% in 20162.
Without any NEE abatement this trend is predicted to continue so that by 2030, the non-
exhaust sources will contribute to 94% of total UK road transport emissions of PM10 and 90% of PM2.5."https://uk-air.defra.gov.uk/assets/documents/reports/cat09/1907101151_20190709_Non_Exhaust_Emissions_typeset_Final.pdf
-
tha_answer
őstag
válasz tha_answer #102 üzenetére
az ev nem oldja meg a problemat, csak greenwashingel.
a hybridnel is kb kivehetjuk a fekkopast, tehat lenyegeben mindegy hogy ev vagy ice, mint az abrabol latjuk.amig a diesel energiasurusegehez kepest kanyarba sincs a akksike, addig meg.
fizika, amivel a sotetzoldek sajnos hadilabon allnakha meg a co2vel meg a noxal van baj: ne vegyel levegot, es ne edjel rantotthust.
[ Szerkesztve ]
-
válasz tha_answer #103 üzenetére
"a hybridnel is kb kivehetjuk a fekkopast,"
KB nem felejtheted el a fékkopást.
Attól függ mekkora visszatöltést tervez az adott gyártó. Például a Ford olcsó hibridjeiben csak egy gyorsításra elegendő energiát tárol az akkumulátor. A a fékezés az önindító motor helyett beépített elektromotoron múlna, már az összes ilyen össze lenne törve.
A visszatáplálást a beépített generátor és akkumulátor kombó képessége és töltöttségi állapota határozza meg.Frissenfeltöltött akkumulátor esetében nem lesz visszatáplálás.A hibridek esetében kevéssé gond a műszakivizsga. Az EV műszaki bukások nagy részét A használat hiányában, a fékek szétrohadása okozza.
Ajánlott legalább naponta egyszer erősen fékezni elektromos autókkal.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
tha_answer
őstag
válasz Hieronymus #104 üzenetére
kivehetjuk, mint jelentos kulonbseget a vilnyauto javara. bocs ha nem fogalmaztam vilagosan.
-
Reggie0
félisten
válasz Hieronymus #101 üzenetére
Semmit nem neztem be, haladasrol volt szo es egy darab gyorsulasrol sem. Az, hogy bent mit csinal a dugattyu senkit sem erdekel(az is ket dolgot tud, azaz ugyanoda megy az energiaja: vagy megmozgatja a fotengelyt, vagy surlodik a kornyezetevel es hove alakul). Az az erdekes, mennyi uzemanyag megy be a motorba es mennyi energia jon ki a fotengelyen. Ezt pedig merik, es ez mutatja meg a hatasfokot. A kulonbozet pedig hove alakul, mert mast nem tud(es most ne gyere olyan baromsagokkal, hogy hangot ad ki, meg rezeg es az hude sok energia).
Ezt a hatasfokot pedig fekpadon merik allando terheles mellett(ezt jelenti a valtozatlan sebesseggel torteno haladas is, amit ideztel). Lasd: [link]
Ha szepen vegigmesz a kek gorbek menten, pl a 10 loerohoz huzottnal balrol jobb, akkor latod, hogy egyre nagyobb lesz az uzemanyagfogyasztas, hiabba ugyanakkora a leadott teljesitmeny.Te pont olyannak nezel ki, aki mar annyit tud a mechanikarol, hogy megprobal magnesmotort epiteni...
[ Szerkesztve ]
-
Teljesen lényegtelen, hogy mi érdekel téged. A fizika és annak részeként a mechanika nem változik meg attól, hogy másként képzeld.
"... ne gyere olyan baromsagokkal, hogy hangot ad ki, meg rezeg es az hude sok energia ..."
A te érvelési hibád a szalmabáb állítás és azt ütöd. Rajtad kívül nem állította senki, a hang kiadása sok energiát igényel. A rezgést sem mondtam.Invertáló mozgásról volt szó.
Tudod, a dugattyú, a hengerben invertáló mozgás végez. Ha vizuális típus vagy könnyen megértheted a problémát.
Itt a link
nemcsak neked.
A linkeden lévő diagram Diesel motor. Ami a kiindulási alap, Otto motortól eltér a paramétereiben. Ráadásul túl bonyolult sokkal több információ van rajta a szükségesnél.
Kölcsönöztem egy egyszerűbb és érthetőbb ábrát.Ez elég régi ábra, de mutatja a lényeget. A legmagasabb nyomatékú fordulatszám tartományában, legalacsonyabb a fajlagos üzemanyag fogyasztás. Tehát itt a legolcsóbb üzemanyag fogyasztásból tölteni az akkumulátort.
A lázálmaidat és mágnesmotor építést tartsd meg magadnak.
Ráadásul ebben is tévedsz. A mágnesmotor építésének nem mechanikai akadályai vannak. Van működő mágneses motor. Elektromotornak hívják. Korábban azt írtad, hogy villamos gépek hajtásából diplomáztál.Továbbra is érdekel engem a diploma munkád. Abban talán szakszavakat használsz, helyesen fogalmazva.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Reggie0
félisten
válasz Hieronymus #107 üzenetére
Nem allitotam, hogy allitottad, hanem megeloztem, hogy allitsd. Az nem szalmabab erveles.
"Ami a kiindulási alap, Otto motortól eltér a paramétereiben."
Annak is kb. ugyanez lesz mas ertekkekkel, tesek egy otto motorra ugyanez a meres.
Egyedul azert vagtam be azt a kepet, mert az szepen fel van iratoz, nem akartam, hogy a felirat nelkuli gorbektol megzavarodj.
"Invertáló mozgásról volt szó."
Amibe csak azert kell allandosult allapotban(tehat allando fordulatszamon energiat fektetni, mert surlodik. Egy surlodasmentes es kozegmunkatol mentes esetben a dugattyu es a fotengely kozott lengedezik a forgasi energia es a mozgasi energia, ahhoz, hogy iranyt valtson a dugattyu nem kell semmilyen kulso energia a fotengely felol.[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz Hieronymus #107 üzenetére
Magnesmotor pedig nincs, csak hogy tudd. Kevered az allando magneses motorral, ami nem egy alfajtaja a magnesmotornak. A magnesmotor a szabadenergias szerencsetlenek vesszoparipaja, akik kb. annyit ertenek a fizikahoz, mint te.
-
"Magnesmotor pedig nincs, csak hogy tudd."
Ezt magaddal beszéld meg, ne velem. Te jöttél a mágnesmotorral, nem én!
Minek írsz marhaságokat?Amúgy lineáris mágnesmotornak hívják például a hajvágógépekbe épített, rezgőkés mozgató mechanikát.
Például a Gordon Black Diamond professzionális hajvágógépben van.Kár volt megírnod a hozzászólásod.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Reggie0
félisten
válasz Hieronymus #111 üzenetére
En jottem a magnesmotor nemletezesevel, te meg ravagtad, hogy a PMSM is magnesmotor... Szoval meg mindig te irsz marhasagokat.
Egy hajvago adatlapjara meg azt irnak amit akarnak, ugyanolyan baki, mint pl. a valtoaram, ami max a vasuton fordul elo. (Vagy az invertalo mozgas, amit igazabol alternalo.) A muszaki analfabetak nem ismerik a szavakat, ez van, de szerencsejuk, hogy muszaki analfabetaknak irjak az adatlapot is, igy nem zavar kb. senkit se.
Legyszi ne egesd magad tovabb.
[ Szerkesztve ]
-
-
Reggie0
félisten
válasz Hieronymus #113 üzenetére
Ja, meg mindig varom az energiamerleget, hogy hova tunik szerinted a dugattyuknal az energia es mi az ami az "invertalasnal" felemeszti az energiat es be kell taplalni (es nem surlodas, vagy kozegmunka, mert ezeket implicit tagadtad), csak elegansan elkerulted a temat
[ Szerkesztve ]
-
Nem tanultál géptant. A dugattyú mozgatásába fordított energia, veszteség. Minél magasabb a fordulatszám, annál nagyobb a mozgatásba betolt munka. A teljesítmény veszteség.
Aki ezt nem képes megérteni, az szellemileg mozgáskorlátozott.
Linkeltem az Otto motor teljesítmény és nyomaték görbéjét. Az egyre növekvő fordulatszán kialakul egy nyomaték és teljesítmény maximum, A fordulatszámot tovább növelve esik a nyomaték és teljesítmény. Tovább növelve a fordulatszámot drasztikusan esik a motor hatásfoka.Miért?
Mert a megtermelt munka egyre nagyobb részét emészti a dugattyú mozgatása.
A "mérnök úrnak" még mindig nem sikerült a diploma munkáját megosztani velem.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Reggie0
félisten
válasz Hieronymus #115 üzenetére
Nem az volt a kerdes, hogy a dugattyu mozgatasabol fakadoan lesz-e veszteseg, hanem az, hogy ez az energia hova tunik, mi lesz belole? Mert te azt tagadtad, hogy hove alakul. A mokus viszi el?
Einsteinnek milyen egyenlete van a dugattyu mozgasara?
[ Szerkesztve ]
-
Nem lehet megérteni, hogy a hőveszteségeken kívül más veszteségek is léteznek!?
Ráadásul A hőképződés nem közvetlen veszteség. Emeli munkaütem nyomását.
A hőképződés emeli a munkaütem nyomását. Hajtja a motort.Tudod egy transzformátor, elektromotor esetében veszteség a hőképződés. A belsőégésű motorok esetében nem veszteség.
Egyre inkább kétségeim vannak abban, hogy ezt megérted.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Reggie0
félisten
válasz Hieronymus #117 üzenetére
Nem lehet leirni konkretan? Mert nagyon puffogsz rajta, de valahogy sosem sikerul konkretizalnod, hogy mirol is van szo. Nyufodtan irjal kepletet, ha leirni nem tudod. Az, hogy mozog a dugattyu, az nem veszteseg, hiszen a mozgasi energia hasznosithato, forgassa atalakithato es arra van szuksegunk egy motornal.
Nyugodtna ird ide, hogy egy fordulat alatt hogyan kell ezt a veszteseget szamolni.
"A hőképződés nem közvetlen veszteség."
De, ha feleslegesen sok van belole, marpedig a motorokra az jellemzo, hogy inkabb huteni kell oket, mint futeni. Maga az uzemanyag egese is aranyaiban tul sok hotermelodessel jar, amit kezelni kell.[ Szerkesztve ]
-
Gondolom kimaradtál a kilencedik évfolyamból. Akkor tanítják. munkavégzés, Gyorsítási munka, mozgási energia.
A főtengely egyetlen fordulatára, A 0 foktól 90 fokig gyorsul a dugattyú, majd 90 és 180 fok között nullára lassul. Ez a folyamat megismétlődik 180 és 360 fok között.
Egyszerűsítve 4 x gyorsul 0 és 90 fok között a dugattyú. A lassulás negatív gyorsulás. A lassulásba befektetett munka azonos a gyorsuláséval.
Másolok a tananyagból.
"Látható, hogy ez a munkavégzés - nevezzük a továbbiakban gyorsítási munkának - két, csak a testre jellemző tényezőtől függ: a gyorsítandó test tömegével egyenesen arányos, míg a kezdősebesség és a végsebesség négyzetesen szerepel a kifejezésben."
Einstein ezt energiára fordított át E = mc2 Végül is ugyan az a kettő. Munkát végezni energia befektetéssel lehet.A korábban linkelt nyomaték és teljesítmény görbéken jól látszik, mekkora fordulatszám esetén lehet a maximumot elérni. Tovább emelve a fordulatszámot, már csak csökkenő mértékű teljesítményt képes leadni.
A turbófeltöltő rendszerek is csak a maximális nyomaték fordulatszámáig tudnak többletet termelni. Fölötte már nem adnak plusz nyomatékot.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Reggie0
félisten
válasz Hieronymus #119 üzenetére
Nem maradtam ki, csak ez nem okoz veszteseget, mert ez az energia nem tunik el sehova. Amennyi energiat atvesz gyorsulaskor a fotengelytol, ugyanannyit visszaad neki lassulaskor. Tehat ide-oda atadodik, nem tunik el. Ha tobb dugattyu van a fotengelyen, akkor a fotengelyen keresztul atadjak ezt az energiat egymasnak. Ha egy, akkor meg rendszerint lendkerek segitsegevel biztositjak, hogy ez az ingazo energia ne okozzon nagy fordulatszam-valtozast a fotengelyben.
Tehat meg mindig az a kerdes, hogy hol a veszteseg? Hova tunik szerinted a dugattyu mozgasi energiajanak a maximuma egy fordulatban, amikor az haszonosithatatlanna valik? Mert felgyulemleni nem tud a dugattyuban, a masodik fordulatra mar nem lesz benne ketszer annyi energia, a harmadikra haromszor, stb...
[ Szerkesztve ]
-
"mert ez az energia nem tunik el sehova. Amennyi energiat atvesz gyorsulaskor a fotengelytol, ugyanannyit visszaad neki lassulaskor."
???
Akkor miért miért csökken a megtermelt nyomaték és teljesítmény egy adott fordulatszám fölött?
És miért próbálnak a lehető legkisebb tömegű dugattyút és dugattyúkart gyártani a versenyautóknál?
Hülyék és nem értenek hozzá vagy mi?Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Reggie0
félisten
válasz Hieronymus #121 üzenetére
"Akkor miért miért csökken a megtermelt nyomaték és teljesítmény egy adott fordulatszám fölött?"
Mert az elogyujtas szoge nem valtoztathato korlatlanul, az egester geometriaja adott, es az eges sebessege is korlatozott. Azaz a benzin nem fog azert gyorsabban elegni, mert te nagyobb fordulatszamot szeretnel.
"És miért próbálnak a lehető legkisebb tömegű dugattyút és dugattyúkart gyártani a versenyautóknál?"
Mert a dugattyu tomege meghatarozza a hajtokarokra hato ero nagysagat es igy az azokban fellepo surlodas nagysagat is, es ez az erohatas nem lepheti tul a szerkezeti anyagok turokepesseget, mint pl. a hajtokar szakitoszilardsagat. Tovabba a tengelyre hato rezgesek es a kiegyensulyozatlansag csokkenteseben is fontos szerepe van. Szoval a dugattyu tomeget azert kell csokkenteni a nagy fordulatszamhoz elsosorban, hogy ne szakadjon szet az anyag, masodsorban azert, hogy dinamikusabban lehessen valtoztatni a fordulatszamot, harmadsorban pedig azert, mert a hajtokarcsapagyazasban igy csokken a surlodas. Tovabba a vibracio miatti ellensulyok meretet is lehet csokkenteni, amivel csokken a fotengely tehetetlensege(->dinamika no).Hülyék és nem értenek hozzá vagy mi?
Mikor mondtak, hogy azert kell csokkenteni a dugattyu tomeget, mert a dugattyu mozgasi energiaja a veszteseg? Ilyet senki se mondott, ezt csak te kepzeled a dolgok moge, mert nem erted, hogy miert es hogyan mukodik. Nem veletlen, hogy nem is tudsz ilyen relevans allitast hivatkozni.[ Szerkesztve ]
-
Az előgyújtást is a fedélzeti számítógép szabályozza.
Sőt. Egy munkaütemen belül többször fecskendeznek az égéstérbe üzemanyagot, nagyobb hatásfok érdekében."Mert a dugattyu tomege meghatarozza a hajtokarokra hato ero nagysagat es igy az azokban fellepo surlodas nagysagat is.."
Mi van?
A munkaütemben ható, üzemanyag égés okozta nyomást nem kell figyelembe venni?
Mármint hol lép fel jelentős súrlódás a hajtókaron?Mind a két csapágyazás siklócsapágy. A kialakult olajfilm viszkozitása okoz némi közegellenállás veszteséget. Súrlódás lép fel rövid ideig a motor indítása és leállításakor.
Ha tartós súrlódás lépne fel, gyakran kellene motort felújítani.Nem értesz hozzá. Nem tanultad. Alapvető mechanikai ismeretek hiányában osztod az észt.
Az állítólagos diploma munkádat még mindig nem küldted el nekem. Ami nem létezik azt nem lehet megosztani.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Reggie0
félisten
válasz Hieronymus #123 üzenetére
"Mi van?"
Tudod, van az az alap keplet, hogy F=m*a. Namost az a, azaz a gyorsulas a fordulatszamtol fugg, az m, a dugattyu tomege, igy adodik a kettobol az F, azaz az erohatas. Ez az erohatas nem lehet akarmekkora, mert az anyagok turokepessegenek is van hatara, lasd szakitoszilardsag, folyashatar, stb.
"A munkaütemben ható, üzemanyag égés okozta nyomást nem kell figyelembe venni?"
Nem mondtam, hogy nem kell, ezek kumulativ dolgok. Azaz, a megengedett tartomanyon belul kell maradnia a ketto osszegenek, igy nyilvan az az erohatas, ami a dugattyu gyorsitasara/lassitasara megy el, az nem lesz hasznosithato a fotengely kihajtasan."Ha tartós súrlódás lépne fel, gyakran kellene motort felújítani."
Minden csapagy surlodik valamilyen mertekben, hiaba van kenese, mindossze a kenessel a surlodas minimalizalodik, de nem lesz nulla. A motorokat igy is gyakran fel kell ujitani, 300 es 600ezer km kozott elofordul a fotengely es hajtokar csapagyazasanak a csereje is. Egy versenymotornal pedig nem ritka, hogy 1-2 verseny utan kuka az egesz motor. Szoval ja, most rajottel arra, amit kb. mindenki tud 10 eves kortol."Az állítólagos diploma munkádat még mindig nem küldted el nekem. "
Megmondtam, hogy nem kuldom el, nem kell neked bizonyitanom semmit se es foleg nem fogok szemelyes adatokat szivarogtatni a neten.Ellenben meg mindig varom, hogy hol allitja rajtad kivul barki is, hogy a dugattyu mozgasi energiaja a veszteseg.
[ Szerkesztve ]
-
-
Reggie0
félisten
válasz Hieronymus #125 üzenetére
Meg mindig nem adtal valaszt arra, hogy hova tunik szerinted a dugattyu mozgasi enerigaja. A linkelt oldal az enegiat szamitasarol szol, amit senki sem vitatott. Viszont van egy ugynevezett energiamegmaradasi tetel. Tehat a dugattyu enerigaja eltunni a semmibe nem tud, csak atalakulni egy masik energiava. Itt megtalalod azt is, csak jobban vissza kell lapoznod:[link]
Tehat a kerdes: Hova tunik szerinted a dugattyu mozgasi energiaja, ami nem tud hasznosulni? Nagyon ugy tunik, hogy fogalmad sincs rola, mert nem tudsz konkret valaszt adni.(Masfelol szerinted az egyetemi tananyagban miert felejtettek ki a dugattyu kinetikus energiajat a motor vesztesegei kozul? [link] . Lehet talan, hogy az megsem veszteseg? )
Harmadreszt javaslom vegezzel egy gondolatkiserletet: Van egy lezaratlan dugattyuhaz, benne egy dugattyuval, hajtokarral, osszekotoruddal es fotengellyel. Nincsen surlodas, nincsen kozeg, azaz vakuumban van). Meglokod a dugattyut, azaz kozolsz vele E0 energiat. Mi fog tortenni a rendszerrel? Meg fog allni? Forogni fog? Hova tunik a kezdeti energia?
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Politika
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- CURVE - "All your cards in one." Minden bankkártyád egyben.
- Jelentős fejlődést mutat a Xiaomi Redmi Note 14 Pro széria
- Projektor topic
- Az Arm megvenné az Intel egy részét
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Nem lesznek kitömve VRAM-mal az új VGA-k a gyártók szerint
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Óra topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen