Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz CaNNa3IS #76198 üzenetére

    Létezik még egyszerűbb megoldás is a Bosch-hoz: [link]
    Ezt csak a sebesség jeladóra kell ráhúzni, és onnantól becsapja a rendszert. Csak ezzel az a baj, hogy nem a valós sebességet írja ki, hanem harmadolja. Amikor 25-öt ír akkor valójában 75-el megyünk.
    Viszont az a kábel, amit fentebb linkeltem már ezt is megoldja, ott a valós sebességet mutatja, csak van egy kicsi késése. Annyi veszélye van a kábeles megoldásnak, hogy ha nem pontosan oda dugod a csatlakozókat ahova való, tönkreteszi a motort. Szóval igényel némi hozzáértést a beszerelése, de nem bonyolult, meg videók is vannak róla. Egyébként vannak olyan rendszerek ahol egy gomb kombinációval is fel lehet oldani a korlátozást. Ezek többnyire olcsóbb átalakítószetteknél jellemzőek. A Bosch-nál erre jobban figyelnek, mert betartják a szabályozásokat. Elvileg ami 25km/h-nál gyorsabban tud menni motoros segítséggel az már nem kerékpár, hanem segédmotornak számítana, és jogsi, meg biztosítás kell hozzá. Külföldön rendszámozzák is a 45-ös pedelec bringákat. A Bionx rendszerűt fel lehet oldani szoftveresen, de ahhoz is kell egy speciális eszköz ami ezt el tudja végezni.

    Azért ha egy komoly emelkedőn 25-el mész, az is olyan sebesség, hogy állva maradnak a többiek. :) Még sok esetben annyival sem szoktam menni. Inkább lefelé száguldozok.
    Egyébként lefelé egyáltalán nem kell kímélni őket, ugyan olyan masszív mint egy normál AM vagy Enduro monti. A középmotoros súlyelosztása is nagyon jó, baromi stabil a nagyobb tömegközéppont miatt. Esésnél olyan persze előfordulhat, hogy betörik a kijelző, vagy az aksi burkolata megsérül.
    Láncleesés az nem jellemző, pláne nem az olyan megoldások mellett, mint ami az enyémen is van, hogy még egy felső plusz görgő is van a láncvezetésre. A láncnak a hangját sem hallod terepen, szó szerint 0 a lánccsapkodás.

    Azért a használt piaconon már fellelhetőek, sokszor elég kedvező áron, alaposan át kell nézetni, illetve kell egy számítógépes diagnosztikát csinálni róla, az mindent kiír. Azt, hogy hányszor töltötték fel az aksit és mennyi az össz megtett km. De ezt a kijelző is kiírja, amit nem tudsz kitörölni, mert a motor jegyzi meg. Illetve ha bármilyen elektromos baja van, kiírja a hibakódokat. Ebikeshop megcsinálja 3000ft-ért szoftverfrissítéssel együtt.

    Strezi: Én is indultam még anno pár Cross country futamon a 90-es években, rajtszámok még mindig megvannak, érmek viszont nincsenek. Nem ment rosszul a versenyzés, de nekem nem tetszett. Jobban szerettem szórakozásból tekeregni a hegyen. :)

    De azért úgy már elég jó lesz a géped. Én is tervezek még egy Hope fékszettet, az 200K lesz tárcsákkal együtt. Mást nem hiszem, hogy lecserélek rajta a közeljövőben.

    zoli03: Úgy emlékszem, hogy 2012-2013 körül voltak olyan szériás Fox villák amiknél gond volt a csillapítással, azóta nincs velük gond.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés