Hirdetés

2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Tudomány, oktatás  »  Kémia topic

Hozzászólások

(#201) emiki6 válasza Szevam (#200) üzenetére


emiki6
veterán

Milyen oldat? Tettél e magot a cérnára? :D

Nekem egy 355g-os CuSO4 egykristály az életművem, nem cérnás, bár a cérna lehet jobb megoldás, mert akkor mindenhol egyformán nő.


Azért matt kicsit, mert lelakkoztam. Lehet hiba volt.

Kristálynövesztéssel kapcsolatban itt vannak képeim:[link]
Már nem űzöm az ipart, de ha kérdésetek van segítek.

Nem kell valakinek ingyen nikkel-klorid és mangán-klorid?

[ Szerkesztve ]

Kívánom neked, hogy mindent megkapj az élettől, hogy rájöjj, nem elég.

(#202) Szevam válasza emiki6 (#201) üzenetére


Szevam
aktív tag
LOGOUT blog

NaCl oldat egy kis ételszínezékkel :D

Eléggé amatőr vagyok ilyen téren. Kicsit jobban belemerülnék ebbe a tudományba.
Lennének kérdéseim:
1. Milyen magot, és hogyan kellett volna tennem bele?
2. Mit rontottam el szerinted/szerintetek (itthon nincsenek főzőpoharaim, mérőlombikjaim, helyette lábas és befőttes üveg van) ? Felforraltam a vizet + ételszínezéket, és addig szórtam bele a sót amíg az feloldódott. A tisztáját beleöntöttem egy befőttesüvegbe, amibe egy szál cérnát lógattam. Vártam a csodát, de nem történt semmi, majd elfelejtettem, és kb 1 hónap múlva néztem rá újra, és szépen kikarfiolosodott a befőttes üveg és a ceruza. :W :DDD
3. Lehet igényt tartanék majd a NiCl2 és a MnCl2 -re előbb még a sóval szeretnék eredményre jutni :D
4. Érdemes itthonra beszerezni főzőpoharakat és különböző edényeket a kristályosításhoz vagy, elegendők a fent említett eszközök?

+1: Normális Griffin ballont relatív olcsó áron hol tudnék beszerezni? :)

Képeim: https://www.flickr.com/photos/106029883@N02/ A természettől nem félni kell, hanem megismerni azt. A megismerés pedig nem csak arról szól, hogy ránézek valamire és hiszek valamit az által, hanem arról, hogy foglalkozom vele hagyom, hogy megmutassa önmagát.