Hirdetés

2020. november 30., hétfő

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Sport, életmód, utazás, egészség  »  Formula-1 (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2020-03-01 16:53:08

LOGOUT.hu

Formula-1

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#76001) Bozso68


Bozso68
senior tag

Méterben milyen hosszan lehetett a dupla sárga?

[ Szerkesztve ]

(#76002) Popes válasza DS39 (#76000) üzenetére


Popes
őstag

Azért azt is érdekes lett volna látni hogy ki mennyit vesz vissza(élen Hamiltonnal) akkor ha úgy mint Rosberg már nem látják ott állni Alonsót. :))

Deus ex machina

(#76003) snecy20 válasza Bozso68 (#76001) üzenetére


snecy20
veterán

Két bírói poszt között kb. 2-300 méter.

A nyájimmunitás fele már megvalósult. Birkák vagyunk. - „Nincs arra jogod, hogy túlélj egy járványt.” - Aweriot (koronavírus topik)

(#76004) guftabi96


guftabi96
addikt

A rádiós üzenetekről nincs semmi?
Az nem lehet, hogy a csapat szólt Rózsinak, hogy csak Alonso forgott meg, nincs ember és munkagép a pályán, nyomja neki, mert mire arra a helyre ér, már nem lesz ott Alonso?

(#75981) Malibutomi
Én se komolyan gondoltam. :D

[ Szerkesztve ]

#KeepFightingMichael | #JB17 | "People = Shit"

(#76005) Bozso68 válasza snecy20 (#76003) üzenetére


Bozso68
senior tag

Köszi!

guftabi96: a rádióüzenetre én is gondoltam, de attól még szabály a szabály. Gondolom, telemetriával, kiskapuztak, hogy ez korrekt volt. Egyébként Börni szava benne lehet a dologban, kell a felhajtás a cirkusz körül.

[ Szerkesztve ]

(#76006) gF


gF
senior tag

Grid Girls :)

(#76007) kisza25 válasza DS39 (#76000) üzenetére


kisza25
félisten

mondjuk fordított helyzetben pont ő az aki ugyanezt csinálta volna és akkor itt menne az üdvösítés:P

# Seat Ibiza Sport #

(#76008) Top cat válasza gF (#76006) üzenetére


Top cat
senior tag

Van köztük egy - két finom falat ;]

(#76009) gF


gF
senior tag

Hát igen... :) Jóval többen vannak egyébként. Ez az utolsó turnus volt.

[ Szerkesztve ]

(#76010) shteer


shteer
félisten

GP2
Sirotkin mit megy :Y

[ Szerkesztve ]

(#76011) shteer válasza DS39 (#76000) üzenetére


shteer
félisten

Hamilton eddig magasról tett a biztonságra. Hirtelen milyen fontos lett :)

(#76012) cyberkind válasza shteer (#76010) üzenetére


cyberkind
nagyúr

Ritka Pokémont üldözhet vajon? ;]

"Fly the Friendly Skies" "Take Me Home, Country Roads" "I shouted out Who killed the Kennedys?"

(#76013) Chereiose válasza gF (#76009) üzenetére


Chereiose
addikt

Ők nem azok szerintem, akikkel a városban lehetett szelfizni :U Nem rosszak :P

(#76014) Top cat válasza shteer (#76011) üzenetére


Top cat
senior tag

Hát igen. Lajos meg a szabálybetartás :D

(#76015) #70869248 válasza kisza25 (#76007) üzenetére


#70869248
törölt tag

legközelebb meg fogja csinálni pont ez az.
Annak idején Monaco-ban elvette, azt feltételezni hogy most ugyanezt csinálta volna nem sok alapja van, viszont ez az eset után már ugyanezt fogja csinálni,...ezért gondolom rossznak a döntést,..most mi múlt volna egy pole-n?...semmi Vettel két sort is jött már előre rajtnál. Nincs arányban a pole azzal amit okozhat az ha valaki versenytempóban dönget komoly veszélyre figyelmeztető zászlójelzés alatt.
De mindegy, ennek most nincs tétje majd akkor kell visszatérni rá amikor ebből gond lesz.

(#76016) kisza25 válasza #70869248 (#76015) üzenetére


kisza25
félisten

Nem tudom innen a fotelből felmérni, mennyire lehetett belátni a pályának azt a részét ami a dupla sárga után következett.
De megint ott tartunk, hogy a szabály az szabály, amit a jelek szerint az 1 tizedes lassítás kielégített.
Pontosítani kellene a szabályon, ahogy Hami is mondta

# Seat Ibiza Sport #

(#76017) lenox


lenox
addikt

Amugy az egy tizeden lovagoltok, de az idotartam, a szabaly meg sebesseg csokkentest ir elo, nem idoveszteseget. Szoval azt kene latni, hogy a telemetria mit mutat, anelkul talalgatas, a biroknak meg volt adatuk, az meg akkor nem talalgatas. Persze en is csodalkozom, hogy ez atment, de nem az egy tizedre kene fogni, ami raadasul ugyancsak talalgatas.

(#76018) [CS]Blade2 válasza kisza25 (#76016) üzenetére


[CS]Blade2
addikt

Ha következetesek az eddig szisztémához, akkor a verseny után módosítanak, hogy a következő hétvégétől 1 másodpercet kell lassulni kanyaronként a dupla sárgánál.

(#76019) gF


gF
senior tag

Random összefutottam Ted Kravitzzel és megtanítottam neki hogyan kell helyesen kimondani azt hogy Hungaroring. Aki látta tegnapi notebookját az érteni fogja.. :D

(#76020) -Mike- válasza gF (#76019) üzenetére


-Mike-
addikt

Well done mate.

(#76021) Chereiose válasza gF (#76019) üzenetére


Chereiose
addikt

:D

(#76022) #70869248 válasza kisza25 (#76016) üzenetére


#70869248
törölt tag

egy kicsit másabb ez az eset, az egy autó helyhagyásnál lehet centiken vitázni, a kék zászlós beintésen lehet mérlegelni, viszont szerintem bizonyos eseteknél nincs helye megkérdőjelezni a zászlójelzést vagy a szabályt.
ilyenek a tiltó zászlók, de ilyenek a csúszós pályára figyelmeztető zászlók és a veszélyre figyelmeztető zászlók. volt kedvenc versenyzőm akit kiintettek fekete zászlóval jogtalanul és kiment, de uez kedvenc versenyzőm egy fekete zászlónál nem ment ki és futamot nyert...de nem is nagyon keménykedett vele a vetélytárs mert tudta ő is a fekete zászlót....szal sehonnan nézve nincs értelme megkérdőjelezni akár igaza van akár nem. A csúszós pálya dettó lehet hogy elbírja a tempót az az olajfolt, vagy simán csak hűtővíz, de lehet hogy sebességvesztés nélkül beleszáll a gumifalba, a sárga, pláne a dupla szintén, nincs arányban a lehetséges balesettel az hogy valakinek elveszik a körét vagy sem.
Az F1 ráadásul kirakat versenysorozat, nagy befolyással bír minden más FIA felügyelt sorozatra az itt hozott FIA döntés, pláne biztonságot érintő területen.
Nem kellene itt telemetriával vacakolni semmilyen esetben sem, sem ennél sem másnál.
...
Milyen sok idő telt el talán Nürburgring amikor a leszakadó esőben az első kanyarban röpködtek ki a versenyzők miközben a traktor bent mentett a sóderágyban? Talán más volt a helyszín...lehet van aki pontosabban emlékszik, vagy 6 autó érkezett arra a területre. Semmi.
Aztán egyszer csak Bianchi. Nincs értelme károgni amíg nincs komoly baj, csak sztem aránytalan a kör megtartása a lehetséges következményekkel

(#76023) lenox válasza #70869248 (#76022) üzenetére


lenox
addikt

Nem tudom, ezt pontosan hogy gondolod, a szabaly szerint lassitani kell, egyik allitas szerint lassitott, masik szerint nem, mi alapjan kene eldonteni, ami objetivebb, mint a telemetria?

(#76024) quailstorm válasza #70869248 (#76022) üzenetére


quailstorm
nagyúr

Az volt a Winkelhock-féle verseny. Hamiltont visszatolták a pályára és elég sokan beestek a sóderágyba.

(#76023) lenox: példastatuálásra gondol. A sárga baromság volt, de azért nem a pályabírót kell felelősségre vonni hanem a pilótát. A kamu sárga esetén is lassítani kellene.

[ Szerkesztve ]

(#76025) JJános


JJános
addikt

Jó kis gumicsont volt ez a Rosberg féle pole.

Uraim! Tétre, helyre, befutóra, tegyétek meg tétjeitek!
1. Rosberg 2. Kimi. 3. Ricciardo

Aki a meleget szereti hóember nem lehet.

(#76026) [CS]Blade2 válasza lenox (#76023) üzenetére


[CS]Blade2
addikt

Szerintem úgy kellene dönteni, mit a fociban a bíró, hogy valaki a saját belátása szerint döntsön. Van 1db bíró, aki mérlegel, és dönt. Mondjuk Rosberg esetén törli a kört, amivel 2., és onnan a nem megfelelő mértékű lassítás miatt még mondjuk 5 hely hátra.
Mindenki tudja, hogy valami ilyesmit kellett volna kapnia, de ezek az írott szabályok sosem adnak ilyen lehetőséget, ráadásul szerintem a szabályok nem ütik meg a mércét. Amatőr, ahogy meg van írva, és nem gondolnak a részletekre, hanem menet közben változtatnak meg toldozgatják-foltozgatják, ráadásul nem sok sikerrel, mert ez a dupla sárga zászló nem 2 hónapja van az F1-ben, és tegnap látszott, hogy mai napig nem jó.

Hogy mennyire nem jó, és mennyire túlbonyolított a szabálykönyv, azt nagyon jól visszaadja, hogy mi a f.ért engedték azokat a pilótákat a Q2-be bejutni, akiknek "-" volt neve előtt a sorrendben, vagyis nem tudtak 12. időt futni. Átsiklottak az egész felett, aztán akkor jöttek rá, hogy ez így nem igazán szabályos, amikor olyan autók voltak a Q3-ban, akiknek a Q2-be sem sikerült bejutni, merthogy még a versenyre sem tudták kvalifikálni magukat. A korona az egészen, hogy az egyik ilyen túl lassú autó a 3. helyet tudta megszerezni, vagyis nem, hogy 7%-al lassabb, de még 1%-al sem.

Itt is az kellett volna, hogy egy állandó bíró dönt, és még a Q1 végén közli, hogy az egész etapra nem veszik figyelembe a 107%-os szabályt.
Most csak azért maradt mindenki a helyén, mert a továbbjutókra egy másik szabályt vettek figyelembe, míg a kiesőknek az FP3-as idejüket vették figyelembe, ami egy marha nagy véletlen miatt pont egyezett a Q1-ben levő sorrenddel.

(#76027) lenox válasza [CS]Blade2 (#76026) üzenetére


lenox
addikt

Valasszuk azert szet a dolgokat. Van a szabaly, az incidens, a dontesi mechanizmus, meg a dontes. Nyilvan mindegyiket lehet biralni, de egy adott szituacioban a dontesen kivul a tobbi adott. Ha latni a telemetriabol, hogy ott mindenki 150-nel ment at utana 20 masodperccel, o meg 70-nel, akkor nyilvan szignifikansan lassitott, ha 140-nel akkor nem lassitott, ha meg 120-szal akkor lehet vitatkozni. Ha meg nem tudod az adatokat, akkor meg talalgatsz, es en azt tippelnem, hogy nem tudod. Hiaba 'tudja' mindenki, hogy mit kellett volna kapnia, adatok hianyaban ez csak mezei talalgatas.

(#76028) lenox válasza quailstorm (#76024) üzenetére


lenox
addikt

Ott hibadzik az okoskodas, hogy arra epul, hogy nem lassitott. Honnan tudod, ranezesre? A birok megneztek a telemetriat, es szerintuk lassitott. En megneztem a videot, meg egyeb adatokat, nekem nem tunt szignifikansnak, de nem tennem fel ra a vb-t, egy pole-on pedig mulhat a vb. Mondjuk szerintem ugyis bedaralja Hamilton, de aztan az is lehet, hogy nem.

(#76029) kisza25 válasza #70869248 (#76022) üzenetére


kisza25
félisten

Ne nekem mond, nem én hoztam ezt a döntést :D
Én is azt mondom, hogy dupla sárga, akkor azt csinálja amit akkor kell :R
Azt itélték meg, hogy szabályos volt, akkor mi a fejünk tetejére is állhatunk akkor sem lesz semmi.
Amúgy pl. fociban, hányszor fúj be rosszul a bíró és azzal sem tudsz mit csinálni;)

# Seat Ibiza Sport #

(#76030) -Mike- válasza lenox (#76027) üzenetére


-Mike-
addikt

GPS adatok Rosberg két köréről a q3ban [link]

His previous PB lap: 183, 188, 192, 201, 205, 209, 212, 213, 209, 202, 197, 192, 188, 181, 178, 174, 169, 167, 164, 160, 157, 158 ... entry turn 9

Yellow flag lap: 181, 190, 194, 199, 196, 195, 192, 189, 185, 177, 174, 170, 167, 164, 160, 159, 157, 152, 153, 158 ... entry turn 9

(#76031) kisza25 válasza -Mike- (#76030) üzenetére


kisza25
félisten

szóval lassabban ment, 30-al azon a részen, mint az előző körben,úgy, hogy közben gyorsult a pálya
tessék:D

# Seat Ibiza Sport #

(#76032) Bozso68 válasza -Mike- (#76030) üzenetére


Bozso68
senior tag

Így már látszik a lassítás.

Szép találat :) .

Mod: Mondjuk Vettel is hibáztatta az előtte levőket, hogy nem lett jobb sárga ellenére is a köre. Akik közvetlenül Alonso mögött mentek, persze, hogy jobban lassítottak.

[ Szerkesztve ]

(#76034) lenox válasza -Mike- (#76030) üzenetére


lenox
addikt

GPS, annak milyen a pontossaga, en azt tippeltem, hogy erre alkalmatlan, de nem ertek hozza. Meg az jut meg eszembe, hogy mennyivel valtoztak kozben a palyaviszonyok, illetve a fia dntesben 'into turn 8' van. Na mindenestre ha ez pontos adat lenne, akkor el kellett volna meszelni, ha viszont jobbak voltak a korulmenyek meg ez nem is teljesen pontos, akkor meg az is lehet, hogy jo volt a dontes.

(#76035) KraX válasza JJános (#76025) üzenetére


KraX
senior tag

Hamilton, Rosberg, Ricciardo

I know kung fu!

(#76036) Csapoati válasza -Mike- (#76030) üzenetére


Csapoati
Topikgazda

Hát, végülis lassított... Egyértelműbb szabály kell a dupla sárgára.

JJános: 1. Wehrlein 2. Haryanto 3. Ericsson - végülis ennek sem kisebb az esélye, mint Kimi 2. helyének. :D

Haladni kell a korall (vagy Core-ral)!

(#76037) quailstorm válasza lenox (#76028) üzenetére


quailstorm
nagyúr

Maradjunk annyiban hogy dupla sárga esetén az lett volna az elvárás hogy meg sem próbálja befejezni a kört. A dupla sárga súlyos veszélyt jelent (ehhez képest sehol semmi nem volt). A GPS adatokat látva örülök, hogy nem született egyértelműen rossz döntés, annak is hogy nem volt sok konteó hogy Alonso direkt segítette Rosberget.

Magam részéről szurkolok neki hogy nyerjen oszt ennyi, több vitát nem ér meg.

(#76038) Citroghost válasza gF (#76006) üzenetére


Citroghost
őstag

És csoda, hogy néhányan elrontják a rajtot. :C

(#76039) Blackmirror válasza Csapoati (#76036) üzenetére


Blackmirror
senior tag

Szerintem Alonso behúzza ;] :P

S9+

(#76040) ricsi8800gt


ricsi8800gt
addikt

0.50ms látszik a sárga zászló [link] Nem igen lassított le Nicó

Opel Astra H Caravan 2007 Z16XER,Yamaha Yz450f 2007

(#76041) lenox válasza quailstorm (#76037) üzenetére


lenox
addikt

Maradjunk annyiban hogy dupla sárga esetén az lett volna az elvárás hogy meg sem próbálja befejezni a kört.

Ennyiben biztos ne maradjunk, nincs ilyen elvaras, ha lenne, akkor a szabalykonyven kene benne legyen.

(#76042) Top cat válasza Csapoati (#76036) üzenetére


Top cat
senior tag

Lenne nagy csodálkozás ha ez lenne a befutó :DD

(#76043) Ciccuka


Ciccuka
addikt

Jobb esőgumikat követelnek a ferrarisok

Nekem ez a mai GP2 dög unalmas volt. Tegnapi még elment. Ha ilyen időjárás lesz F1-en is, akkor sok izgalomra nem kell számítani alighanem.

[ Szerkesztve ]

🏎️ 🏁

(#76044) Citroghost válasza quailstorm (#76024) üzenetére


Citroghost
őstag

Ezt mennyit kerestem, hogy melyik verseny volt. Köszi, ezer hála. :C

(#76045) KraX válasza ricsi8800gt (#76040) üzenetére


KraX
senior tag

0.5 ms??

Nekem nem jon ki a matek...

I know kung fu!

(#76046) quailstorm válasza lenox (#76041) üzenetére


quailstorm
nagyúr

Ez a Rosberg haterek/nézők elvárása akart lenni nem a szabályzaté.

(#76047) vlevi válasza lenox (#76041) üzenetére


vlevi
nagyúr

Nem is volt olyan rég, amikor Monacoban Nico kicsúszása miatti sárgazászló miatt Hamilton nem tudta rendesen megfutni az utolsó gyors körét.

(#76048) Ciccuka válasza Ciccuka (#76043) üzenetére


Ciccuka
addikt

Az elmúlt években a Forma-1-ben bevett gyakorlattá vált, hogy nagyobb eső esetén az időmérőt, futamot halasztják, leállítják, esetleg biztonsági autó mögött köröznek az autók.

A Magyar Nagydíj szombati időmérője is rendes zuhét kapott, a kvalifikációt 20 perces halasztás után indították, majd az erősödő eső miatt megszakították, később pedig még három alkalommal kellett leállni, mert a vizes pályáról sorra csúsztak le az autók.

A ferraris Sebastian Vettel szerint a gond a Pirelli esőgumijaival van, amik egyszerűen nem alkalmasak a feladatuk betöltésére. A hungaroringi kvalifikáció után nem titkolta az elégedetlenségét, az első Red Bull-os futamgyőzelmével példálózott:

“Nos, azt hiszem, a legemlékezetesebb verseny számomra a 2009-es Kínai Nagydíj, ami nekünk igazán jól sikerült, de baromira esett, viszont semmi gond nem volt. Messze nem volta annyi gond az esővel, mint manapság, szóval szerintem kimondhatjuk, hogy a jelenlegi teljes esőgumi nem jó. Nem először merül fel kritika – a gumi nem változott, szóval a kritika is marad” – magyarázta Vettel.

🏎️ 🏁

(#76049) quailstorm válasza vlevi (#76047) üzenetére


quailstorm
nagyúr

Ez tény, viszont az jogos sárga volt egy szűk pályán. Én nem akarok vitázni mert nem értek hozzá. Azért van a telemetria hogy az alapján eldöntsék. Eldöntötték.

(#76050) JJános válasza Csapoati (#76036) üzenetére


JJános
addikt

Haryantonak szurkolsz. Értem ám. :D

Aki a meleget szereti hóember nem lehet.

Útvonal

Fórumok  »  Sport, életmód, utazás, egészség  »  Formula-1 (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2020 PROHARDVER Informatikai Kft.