Hirdetés

2024. június 26., szerda

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#51) Pikari válasza hapakj (#50) üzenetére


Pikari
addikt

Androidon a játékok és programok általában a 4.0, 4.x, 5.x, a legújabbak pedig 7.x-es android verziót használnak. Csak a legutolsóban jelent meg a vk legkorábbi verziójához való kompatibilitásnak egyáltalán az elvi lehetősége (a gyakorlati nem, mert az ehhez való hardverek/driverek később jöttek). A korábbiakban meg eleve nincs is vulkan.

Ettől függetlenül biztosan van (tehát létezik valahol) olyan is, ami ennél újabbat használ, és vulkant is használ (mint colombo felesége: létezik, csak még senki se látta), majd talán egy 10 év távlatából, újabb apik + a most vulkanban elkezdett kódbázisok ha kinőnek annyira (HA!) elkezdenek szálingózni ezek a gamek, addig nincs értelme róla beszélni.

Rendering engineer, na akkor a messziról elkerült openglről ilyen discovery channel jelleggel elmondom, hogy jelenleg is az a fő cross platform api, ha átjárást akarsz a mobil és desktop platformok között (android, pc, mac linux, ios), azzal egyszerűen le tudod fedni ezeket a piacokat is, és akkor kevésbé kell olyan karatemesternek és dzsúdómesternek és taichimesternek és kungfumesternek IS lenned egyszerre, így aztán sok esetben egy apival és az extensionok megfelelő használatával ki tudod váltani azt, hogy mindenre renderert kelljen írnod külön.

A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.

(#52) hapakj válasza Pikari (#51) üzenetére


hapakj
aktív tag

Hát nekem mindegy mibe hitegeted magad, de a gyakorlatban ez nem így van. Egy komolyabb fejlesztő studió elsődleges platformja a XBox/PC/PS. a konzolok miatt alapból kell támogatni DX-et és a PS API-ját. Mivel DX-et alapból támogatni kell ezért PC-n is alapvetően arra fog alapozni.

Ha kiterjeszti a platform supportot, akkor viszont Vulkanhoz nyúl, ezzel lefedi a maradék platformokat (a megfelelő teljesítményű mobilokkal együtt. Nintendo Switchen is csak Vulkan van).

Platform függetlenség ide vagy oda OpenGL nem támogatott mindenütt és elavult. Egy nagy cégnek meg game designerek, artistok mellett nem költség megfizetni azt a pár API specifikus szakértőt.

[ Szerkesztve ]

(#53) Pikari válasza hapakj (#52) üzenetére


Pikari
addikt

Mert miért kéne a directxet alapból támogatni? Az általad ,,komolyabb fejlesztői stúdió''-k által az általad említett xboxra pont annyi játék jött ki, mint dx12-re: egy wikipedia oldalon kényelmesen elfér.

Viccesnek érzem azt a töménytelen lenézést, ami a hozzászólásodból a konkurencia irányába süt (490 ezer vacak, nemtámogatott, stb) miközben a 0% piaci részesedésű xbox platformot a világ közepének tekinted - évi egymilliárd androidos telefont adnak el.

A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.

(#54) Sirus86


Sirus86
tag
LOGOUT blog

Mi pl nagyon sok oreg hw-t huzunk at vekonykliensre es onnan megy a Citrix. HW marad, csak a compute megy at valami hostingra (tok mindegy, lenyeg az, hol logikus-olcso a VM futtatasa). A linux vekonykliens meg olcso, supportal ezernyi oreg hardwaret es csak megy es megy. A citrix meg hasonloan. Azota lement az incidensek szama radikalisa es nem kell vacakolni a kulonbozo hardwarekkel. Igaz mi nagy ceg vagyunk es eleg speckok az igenyek.

És mondá az Úr: És legyen immáron a kocka, tetraéder!

(#55) copass válasza Pikari (#49) üzenetére


copass
veterán

nagyon-nagyon ritka a jó játék mobilra, évente talán 1 db:. mighty doom. de az is csak azért népszerű mert doom...
ha igaz lenne abból bármi is amit a mobilos számítási teljesítményéről hadoválsz, akkor mindenki azon dolgozna 3D-ben, de csak parasztvakítások vannak meg idióta játékok.
egy C64--et se tud pontosan emulálni az android, mert összefossa magát! :D

"amikor valaki baromságokat beszél, megszületik egy unikornis"

(#56) Pikari válasza Sirus86 (#54) üzenetére


Pikari
addikt

Ennek mennyire van létjogosultsága? Én is gondolkoztam már azon, hogy 1-2 helyre esetleg lehetne ilyet telepíteni, de a vnc teljesítménye annyira gyenge, hogy elhessegettem a gondolatot. Van valami jobb opensource alternatíva ahelyett?

A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.

(#57) Pikari válasza copass (#55) üzenetére


Pikari
addikt

Mi? Androidon nem lehet c64-et emulálni szerinted? Mesélj még, mester, iszom a szavaidat! :D (Vagy pedig én nem értettem a viccet, és a windowsosokat parodizálod ki. )

[ Szerkesztve ]

A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.

(#58) hapakj válasza Pikari (#53) üzenetére


hapakj
aktív tag

Szomorú ha évente több milliárd androidot eladnak. Rengeteg hulladék. S ez azt mutatja, hogy 2-3 évnél többet nem bírnak ki, ha cserélni kell. Ellenben egy iPhone akár még több tulajdonost is kiszolgál 5-6 évig.

S ezen mind a több milliárd telefonon játszanak? Szerintem csak töredékén. Még kevesebb az hasonló grafikai színvonalú és összetettségű, mint ami XBoxra készül. Elég ferdítés egy célhardver összehasonlítani egy másik eszköz másodlagos funkciójával.

S az androidra készült játékok jelentős hányada kimerül 20 darab sprite mozgatásában, itt már értelme sincs grafikus apiról beszélni, mert mindegyikben rutin művelet. Igazi workloadoknál viszont már megmutatkoznak a különbségek.

Egy komoly stúdió általában több platformra is elkészíti a terméket. Egy kifejezett gamingre készült célhardware-re is XBox-ra. Ezért kell támogatni a DirectX-et.

(#59) copass válasza Pikari (#57) üzenetére


copass
veterán

értelmezd amit írtam...van emulátor, csak éppen mind szar, mert nem pontos...
ezek után a játékok se acélosak...feltéve ha látsz bármit is a reklámoktól ugye! :D

[ Szerkesztve ]

"amikor valaki baromságokat beszél, megszületik egy unikornis"

(#60) CJ4567 válasza Pikari (#46) üzenetére


CJ4567
veterán

Szóval a Doom 2016, a Doom Eternal, a Rainbow Six Siege, a Red Dead Redemption 2, Baldur's Gate 3, a Wolfenstein 2 hogy pár nagyobb Vulkan-os címet mondjak az mind WASD mozifilm? Kíváncsi vagyok most már, hogy mivel szoktál játszani, ami nem WASD mozifilmnek számít, meg nem "pár megszámlálható játék".

A legjobb Androidos játékok általában csodák csodájára PC/konzol portok, mint a GTA sorozat, a KOTOR sorozat... Vannak kivételek, mint a Hoyoverse játékok (Honkai Star Rail, Genshin Impact), csak azokat meg jobb PC-n játszani. ;]

[ Szerkesztve ]

No Sana No Life

(#61) hapakj válasza CJ4567 (#60) üzenetére


hapakj
aktív tag

+++1

(#62) Pikari válasza hapakj (#58) üzenetére


Pikari
addikt

Az aktív mobilos gamerek száma 2.2 milliárd (az adat 2023-ból származik), az átlag mobil játékos napi fél órát tölt játékokkal. Hogy hány androidos játék 2D-s, és mennyi 3D-s, arról nincs adatom, és nem is találtam (automatizált statisztikát gyűjteni erről elég nehéz lenne). Hogy az egyszerű 2D játékok neked nem tetszenek, azt megértem, én sem foglalkozok 2D játékokkal már (ha agyonvernének, se játszanék ilyennel 2023-ban), de ettől még persze nem lesznek irrelevánsak semmilyen szempontból sem. Mindenesetre ha valami kategóriára rákeresel a google playben (vagy más mobilos webstoreban) vegyesen jönnek fel a 2D és 3D játékok.

A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.

(#63) Pikari válasza CJ4567 (#60) üzenetére


Pikari
addikt

Utoljára a hyperdimension neptunia R3-mal (pc, opengl), a neptunia vii-vel (pc, dx11) játszottam, jelenleg a kandagawa jet girls (pc, dx11), a beginning of the witch (pc, ??), a final fantasy iii 3d remake (pc+android, opengl), a final fantasy 4 -3d (pc+android, opengl) és 4/2 3d remake (pc+android, opengl) és a my heroes justice van terítéken (PC, dx11), ezen kívül egy random 3d machjonggal (android, opengl) játszottam még. Hetente 30-40 percet játszom 2022 óta. Netes játékok nem érdekelnek, ezért a hoyoverse nálam kiesik (nem azt mondom, hogy rossz, sőt, biztosan jó, csak személy szerint nem érdekel).

[ Szerkesztve ]

A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.

(#64) cpt_sanya válasza Pikari (#57) üzenetére


cpt_sanya
tag

Hát végig olvastam ezeket az egymenéseketet. Amit ide biggyesztettél. Hozol mindent amit a legtöbb elvakult fan. Ráadásul kedvedre ferdíted a tényeket. Elsőnek 1-2 évvel jösz utána 2 évtizeddel ezelőtti hardwerrekre mutogatsz. Előjön a gaming majd előjösz a mobil gamingre , ami teljesen más szegmens. És teljesen más kategória. Azért nem lehet össze hasonliítani a mobil gaminget még egy nintendó játékkal sem, nem , hogy egy rendes pc címmel. De oké futtas kérlek mondjuk egy cities skylinet pl a mobilodon 300. 000 lakos felet. :)

[ Szerkesztve ]

(#65) Pikari válasza cpt_sanya (#64) üzenetére


Pikari
addikt

És hogy mi milyen kategória, azt te döntöd el.

A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.

(#66) hapakj válasza Pikari (#62) üzenetére


hapakj
aktív tag

Dehogynem. Teljes mértékben irrelevánsak szoftvertechnológia szempontból. Nincs komplex workload nincs szükség multithreadingre. Az új API-k/OS-k/célhardverek pont ezeket a problémákat célozzák / oldják meg nagyon jól. S lekicsinyelni jelentőségüket mert van több milliárd valami amiknek nincs szüksége a képességekre az kettősmérce.

A fentebb említett Doom Eternal sem lenne megvalósítható ezek nélkül.

(#67) Pikari válasza hapakj (#66) üzenetére


Pikari
addikt

Nem én kicsinyítem le a jelentőségét, hanem az a tény, hogy a piacnak nincs rá különösebben igénye. A játékélmény nem növekedik meg érdemben attól, hogy 30 millió polygon helyett 60 milliót tudsz kirajzolni adott sebesség mellett egy megadott videókártyán. Mint ahogy az sem, ha 20 ezer mesh helyett 40 ezret rajzolsz ki.

[ Szerkesztve ]

A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.

(#68) hapakj válasza Pikari (#67) üzenetére


hapakj
aktív tag

Ez érdekes, hiszen pont a piac kiszolgálói viszik ebbe az irányba a fejlődést. Igen köztük még a mobil platform gyártók is.

(#69) Pikari válasza hapakj (#68) üzenetére


Pikari
addikt

Ez inkább olyan, mint a hangkártyák esetében. A 11,025khz-tól 22.05khz-re ugrás még nagyon érezhető volt, a 22,05-ról 44,1-re még oké volt, aztán a 88.2khz hirtelen nem érdekelt már senkit, és az összes gyártó becsődölt. Az emberi érzékelés logaritmikus, ez nem csak a hangra, hanem a szemre is vonatkozik. Mindig lesz különleges igény, de az már nem tömegigény.

A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.

(#70) hapakj válasza Pikari (#67) üzenetére


hapakj
aktív tag

Az pedig szubjektív kinek mi az élmény. Nekem az 27" 1440p-ben 144Hz-en játszani. S itt már egy szálas feldolgozás esetén sok esetben problémákba ütköznénk. Ezek technológia limitációk. 20 éves megközelítéssel nem lehet megoldani.

(#71) hapakj válasza Pikari (#69) üzenetére


hapakj
aktív tag

Hát valósidejű 3D grafikában még messze vagyunk ettől.

(#72) Pikari válasza hapakj (#71) üzenetére


Pikari
addikt

Már nagyon rég ott vagyunk. Ha ezt túl akarod szárnyalni, oda start trek holofedélzet, vagy valami agyi idegekre csatlakoztatható megoldás kell majd, és nem pedig szebben csillogó víz.

A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.

(#73) hapakj válasza Pikari (#72) üzenetére


hapakj
aktív tag

Ugyanmár. Még rengeteg trükközés van a mostani eredményekben. Elnagyon részletek, trükközés a fényekkel, limitációk merre mehetsz / nézhetsz. S rengeteg munka a geometriával, hogy meg tudjon mozdulni.

Az Unreal Engine 5.0 hatalmas előrelépés a Nanite-tal és Lumennel ami már realtime tényleg sok mindent megold és kell is hozzá legalább egy RTX 2xxx szériás kártya.

S igen, hozzáadhat az élményhez. Tök jó példa erre nekem a Mafia Definition Edition:
https://www.youtube.com/watch?v=RARjkBzniNM

Nekem kellett a grafikai színvonal, hogy egy ilyen mélységű sztorit elmeséljenek. Egyszerűen baltával vágott arcokkal és üveges tekintettel nem jött át.

(#74) copass válasza Pikari (#72) üzenetére


copass
veterán

szebbeny csillogó víz: tükröződésnek hívják és hatalmas a különbség, hogy valódi tükröződés vagy fake(bake)...ezért is nagy szám az rtx, hogy tudja ezt hardveresen.
fejlesztésben nagyon nem mindegy, hogy mindent leszámoltatsz előre, fényelsz kamu fényekkeval. vagy csak berakod a fényforrást és fizikailag helyes anyagokat raksz a felületekre és hagyod hogy dolgozzon a vas...
pl: metro exodus
ezekhez képest egy mobilos játékot rommá kell optimalizálni hogy meglegyen a 30 fps, de még switchnél is 30 fps a nagy átlag, hogy minden low-on van. de fut és a fejlesztőknek ez a lényeg, hogy fusson és termelje a pénzt.
minden mobil játék erre épül, hogy perkálj folyamatosan.

"amikor valaki baromságokat beszél, megszületik egy unikornis"

(#75) hapakj válasza copass (#74) üzenetére


hapakj
aktív tag

Igen, így van. Én azon is röhögök, amikor sok hozzáértő azthiszi, hogy az RTX-től csak csillogó pocsolyák lesznek, miközben az csak egyik usecase az eljárásnak. Soft Shadow (finom árnyékok) illetve a global illumationben is rendkívül hasznos, mivel pontosabb eredményt számol hatékonyabban.

Persze vannak erre raszterizáció alapú megoldások is, de egyre jobban ott tartunk, hogy kevésbé hatékonyak

(#76) Cyberpunk


Cyberpunk
félisten

Vicces. Azert sem telepulok at, mondjuk a procim nem is tamogatott, mar ez vicces volt. :DDD

"You said you'd always be there for me.... but you're not..."

(#77) hapakj válasza Cyberpunk (#76) üzenetére


hapakj
aktív tag

Igen és se vagyok túl boldog, hogy a 7700K-m nem támogatott. :D De még vagy 5 évig jó lesz a Win 10

(#78) copass válasza hapakj (#75) üzenetére


copass
veterán

én látványterveket készítek, az hogy gpu számol az már régóta van. de még mindig az volt a módszer, hogy összepakolod sematikus vagy drótvázban és majd render után derül ki hogy milyen lesz.
most már valósidőben van minden, egyből látod hogy mit raksz le, milyen fények, mennyire tükröződik,stb. töredékére esett vissza a ráfordítási idő. órák helyett percek!
ue5,lumen és nanite a bármekkoramodellelteleszórhatomésnemfagyle?! :D

[ Szerkesztve ]

"amikor valaki baromságokat beszél, megszületik egy unikornis"

(#79) hapakj válasza copass (#78) üzenetére


hapakj
aktív tag

Elvileg az :D nagyon még nem mélyedtem bele csak felraktam saját gépre. Elég elképesztő mit meg tud mozgatni ez a 6 éves gép, csak egy GTX kártyával is. Ezt a "Valley of the Ancient" demot nyomogtam. Ment szépen ~70 FPS-sel de mindent is tekert a gépbe, még az SSD-t is :D

Jah igen, realtime területeken kívül az offline content kreáló cuccok interaktivitását is nagyon megdobta az RTX.

[link] nagyon nem jön át videón amúgy, hogy ez mennyire részletes realtime

[ Szerkesztve ]

(#80) drkbli válasza Pikari (#12) üzenetére


drkbli
tag

"Igen, tud."

Dehogy tud. Aktuális Linux Mintet nem lehetett felrakni olyan alaplapra, amin előtte napi 8+ órában W10 futott. Valami noname nVidia nevű cég volt az alaplapi videokártya gyártója, a Mint saját drivere 15 percen belül lefagyott, az nVidia driver meg nem ment fel, mert régi volt, és közben a kernelben változott valami ... PCI Express 1.0-ás külső videokártya sem ment vele (még ATI vmi volt) ...

(#81) Pikari válasza drkbli (#80) üzenetére


Pikari
addikt

nouveau.noaccel=1

A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.

(#82) hapakj válasza Pikari (#81) üzenetére


hapakj
aktív tag

Az bíztató ha az a megoldás, hogy ki kell ütni a acceleration-t :D

Hja amúgy tisztába vagyok vele, hogy nVidia az a cég amelyik megnehezíti a driver irást a termékeihez, bár utóbbi időben sok mindent megnyitott. Követem is hogy alakul az opensource NVK driver fejlesztése [link] Bár ez még épp az én 6 éves Pascal kártyámat nem támogatja. A fő irányuk a Turing++ támogatása.

(#83) Pikari válasza hapakj (#82) üzenetére


Pikari
addikt

windowson is ez a megoldás, régi kártyákkal nincs gyorsítás ott sem. linux alatt van, de ott sem működik működik, főleg az nvidiákkal szokott orra esni. nekem fermi van, az a pár hete kijött nouveau driverrel tökéletes.

[ Szerkesztve ]

A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.

(#84) hapakj válasza Pikari (#83) üzenetére


hapakj
aktív tag

Két Core 2 Duo-s gépben egyikben GeForce 7300 GT (Vistas Driver) másikban GeForce 9600m teljesen jól működik Windows 10 hw gyorsítással. A képességeiknek megfelelő 3D-s és videó gyorsítás működik.

(#85) Pikari válasza hapakj (#84) üzenetére


Pikari
addikt

Linuxban a riva tnt és a savage4 is működik még 2D gyorsítással, igaz az SM2 előtti kártyákon már blokkolva van a 3d gyorsítás.

A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.

(#86) Dr. Akula válasza Pikari (#44) üzenetére


Dr. Akula
félisten

490.000 mobilos hulladék != párszáz Cyberpunk szintű mesterművel!

10+ éves webcamhoz minek akarnál Win10-et? Ha múzeumi darabokban utazol, akkor az oprendszer is legyen hozzá múzeumi! Legközelebb az lesz a probléma, hogy MFM vinyót , floppy lemezt, meg ISA buszt nem támogat...

(#87) Pikari válasza Dr. Akula (#86) üzenetére


Pikari
addikt

Nem érted a problémát. Azért kell a friss rendszer, hogy biztonságosan tudjál böngészni, vagy más online szolgáltatásokat használni/futtatni.

[ Szerkesztve ]

A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.

(#88) qnadam válasza Dr. Akula (#86) üzenetére


qnadam
veterán

érdekes, a 10+ éves workstationömön is minden megy w10-zel, az n wifi stickek is (az szabvány is már elmúlt 10), de a hp laserjet 4 is, pedig az már 30(!) éves modell. thinkpad t510 is simán, az se mai.
a tizenötéves, már akkor is gagyi szar webkamera meg nem is érdekel, arra a képminőségre nem nagyon van igényem.
de a linux bezzeg mennyivel jobb :D (nincs bajom a linuxszal, használom én is)

istálló? gazemberség? hupákolás?

(#89) hapakj válasza qnadam (#88) üzenetére


hapakj
aktív tag

Mi ez az aláírás jézusom :D :D :D

(#90) Cyberpunk


Cyberpunk
félisten

Egyébként van itt valaki, akinek a WiFi 6 vagy ax kevés ma mar? :DDD

"You said you'd always be there for me.... but you're not..."

(#91) hapakj válasza Cyberpunk (#90) üzenetére


hapakj
aktív tag

Jelen :D Épp most újítottam be Wifi 7 adapter a Pentium 1-esembe, s már 4 napja fordítom rajta hozzá a kernel modult. :D

(#92) Yeffy válasza hapakj (#89) üzenetére


Yeffy
veterán

lol, fel se tunt elsore :DDD

Big girls ride harder. ヅ || Kondi powaa'!

(#93) Dr. Akula válasza Cyberpunk (#90) üzenetére


Dr. Akula
félisten

A sebesség olyan mint a fizetés: mindig lehetne több. :)

(#94) Pityu. válasza Pikari (#33) üzenetére


Pityu.
nagyúr

Nekem egy 2008-as asztali PC-n megy a windows 10 és tavaly volrt egy régi lézernyomtatóm egy kis buherálással életre tudtam kelteni.

Az aki kérdez, öt percre tudatlan, de az ki nem kérdez,örökre tudatlan marad.

(#95) Cyberpunk válasza Dr. Akula (#93) üzenetére


Cyberpunk
félisten

Mondjuk ha sok-sok GB-ot akar valaki mozgatni drotok nelkul (minek tenne?) :D Ma mar az Apple is kezd vissza szokni a portokhoz.

[ Szerkesztve ]

"You said you'd always be there for me.... but you're not..."

(#96) Dr. Akula válasza Cyberpunk (#95) üzenetére


Dr. Akula
félisten

Az asztali gépem nekem is kábeles, de notihoz azért nem hátrány ha nem kell mindig keresgélni a földön a madzag végét. Meg telefon, fényképező... Fényképekből azért lehet szép nagy méreteket csinálni.

(#97) Cyberpunk válasza Dr. Akula (#96) üzenetére


Cyberpunk
félisten

Ja kenyelmesebb azt leirom, nekem minden WiFi-n megy, csak notim van, meg a mobil. Mondjuk az Apple, az a lightning-al, ami USB 2.0-ra epul nem vacakolnek. ;]

"You said you'd always be there for me.... but you're not..."

(#98) Sinesol válasza Cyberpunk (#97) üzenetére


Sinesol
veterán

Őszintén szólva idje lenne már elfelejetni a 10-et, jó ideje megjelent már a 11, ami midnen tekitnetben jobb, fejlettebb rendszer. Talán ha régi rendszerekre nem jönne ki meghajtó, az emberek gyorsabban váltanának modern oprendszerre és nem lenne olyan abszurd helyzet, hogy valaki még 2023-ban is buta, kőbaltaszintű Win7-et használ, mert még ilyen is van. :DDD


Kb. csak az erőforrások, idő, energia pazarlása, ha régi rendszerekre is le kell fejleszteni valamit: Az már csak hab a tortán, amikor ilyen esetben az egész csomagot tekintve kompromisszumos megoldás születik, csak hogy valami régi sz.ron is menjen valami, ezzel pedig erősen korlátozódik az uj hardver, szoftver potenciálja.

[ Szerkesztve ]

(#99) Cyberpunk válasza Sinesol (#98) üzenetére


Cyberpunk
félisten

Szerintem sokan jarnak abban a cipoben, mint amiben en is. Regi nem tamogatott hardver. Azert a 11-el az MS rendesen kicseszett a neppel, mikor megkovetel dolgokat, mint a TPM 2.0. Korrabban ilyenre nem nagyon volt pelda. Igy a 2017-tol regebbi gepek kiesnek a kompatibilitasbol, en is az i7 7820HK-val. Persze lehet trukkozni en is tudom, de nem sokaig fog ez igy mukodni. Nyilvan ha uj gepet veszek ez mar nem lesz gond, de minek dobjak ki egy olyan gepet, ami tokeletesen jo teljesitmenyben?

"You said you'd always be there for me.... but you're not..."

(#100) Pityu. válasza Sinesol (#98) üzenetére


Pityu.
nagyúr

Úgy látom jól be idomítottak téged a fogyasztói társadalma szarral mert igenis vannak jól műkódő régebbi cuccok és ne dobjuk már el azt ami működik meg nem mindenkinek vannak hatalmas igényei nem mindenki játszani akar meg van aki tökéletesen elvan egy régebbi vel is akár.

Az aki kérdez, öt percre tudatlan, de az ki nem kérdez,örökre tudatlan marad.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.