- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- btz: Internet fejlesztés országosan!
- sh4d0w: Csak a profit - emberélet nem számít
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- RIOS Gépház: Alap vagy Profi? Két új üzleti előfizetés debütál a Hardveraprón!
- Klaus Duran: 2025 dude
- sziku69: Szólánc.
Új hozzászólás Aktív témák
-
doc
nagyúr
válasz
Jhonny06 #1285 üzenetére
na azert ugy latom vannak itt eleg alapveto hianyossagok
szoval
az adatszerkezet (akar tomb, akar vector, akar valami mas) puszta adatszerkezet, ha ugy tetszik, egy darab a memoriaban, ami pont akkora meretu, amiben elfer az altalad megjelolt szamu es tipusu adat (osztaly, valtozo, stb)
ha te deklaralsz egy tombot pl. int tomb[10] akkor a memoriaban egy akkora darabot, amiben 10 int tipusu ertek elfer, lefoglal a program. de arrol, hogy ott azon a memoriateruleten mi van, semmit nem tudsz (illetve annyit, hogy 'hasznalhatatlan szemet'). neked kell azzal az adattal feltoltened, amit utana ki akarsz majd olvasni belole
ebbol adodoan a vector<Adatbazis> lista valtozod annyit mond, hogy ez egy olyan vector, amiben Adatbazis tipusu objektumok vannak, semmi tobbet. nyilvan neked kell belepakolnod az abban tarolni kivant objektumokat, maga az adatszerkezet nem fogja helyetted kitalalni hogy mit akarsz belerakni...
raadasul teljes objektumpeldanyt (nalad Adatbazis) nem tarolunk sem tombben, sem mas adatszerkezetben, helyette az arra mutato pointert szokas (tehat vector<Adatbazis*> lista)
a feltoltesnel meg nyilvan neked kell minden elemet hozzaadnod, a pointer eseteben a new-val letrehozva
a vector eseteben a resize() csak annyit mond, hogy szerinted mi a maximalis darabszam, amit bele fogsz rakni, ennek megfeleloen optimalizal, ettol fuggetlenul akar kevesebb, akar tobb elem is lehet benne
tehat ha te akarsz egy vectort amiben 10 darab Adatbazis objektum van, akkor csinalsz egy ilyet:
for (int i=0; i<10; ++i)
lista [i]= new Adatbazis();es amikor mar nem kellenek, pl. a destruktorban meg is szunteted az ojjektumokat (ez nem C#, nincs garbage collector!)
for (int i=0; i<10; ++i)
delete lista[i];ez utobbi persze szebb egy olyan megoldassal, amiben nem tarolod elore az elemek darabszamat, hanem vegigmegy a teljes listan annak meretetol fuggetlenul es kitorli mindegyik elemet
kerdezni meg mindenki szokott az elejen, sot a kozepen is
ezen ne aggodj, ha normalis hangnemben kerdezel (mint ahogy eddig is tetted) szivesen segitunk
MOD: ha a listat visszaado metodust csinalsz, figyelj arra hogy ne magat a listat, hanem arra mutato referenciat adj vissza, hogy ne kelljen feleslegesen egy csomo adatot a verembe pakolni/kivenni
tehat nem vector<Adatbazis*> addide() {return lista;} hanem const vector<Adatbazis*>& addide() const {return lista;}
a const ne zavarjon meg, nem feltetlenul muszaj, de erdemes raszokni a hasznalatara
Új hozzászólás Aktív témák
● ha kódot szúrsz be, használd a PROGRAMKÓD formázási funkciót!
- Hobby gamer asztali gép RGB i5-114600/RTX 2060 12GB/32 GB RAM/500 GB NVMe
- Dell Latitude E6540 Erőmű akár Játékra is.15"6 FHD,I7 4800MQ,HD8790,16GBram,500GB sshd,gyári töltö
- HP ELITEBOOK 855 G8 Ryzen 3 5400U 16gb ram 256ssd FHD IPS Gari
- HP ELITEBOOK 850 G8 i5 1145G7/16GB ram 256ssd/FHD
- Újszerű Lenovo Legion 5 - 15,6"FHD IPS - Ryzen 5 5600H - 16GB - 512GB SSD - RTX 3050 - Win11 -MAGYAR
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 13400F 16/32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte A520 AORUS R5 5500 16GB DDR4 512GB SSD RX 6600 XT 8GB Rampage SHIVA TT 500W
- Lenovo ThinkPad X1 Carbon G8, i7-10510U, 16GB, 1TB SSD, 4K kijelző + WWAN (ELKELT)
- AKCIÓ! MSI Z790 i5 14600KF 64GB DDR5 512GB SSD RTX 3070 8GB Rampage SHIVA Enermax 750W
- BESZÁMÍTÁS! Samsung Odyssey G9 OLED 240Hz Dual QHD 0,03ms monitor garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest