Hirdetés

2024. május 4., szombat

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Egyéb  »  Autó átépítés

Hozzászólások

(#1) kriszgab


kriszgab
csendes tag

Arra gondoltam hogy valami régi autót (Pl. trabi) át kéne alakítani valami olyasmire mint a Mad Mex c. filmbe volt. Kaszni le, és csőböl megcsinálni az egészet, úgy hogy esetleges borulásnál ne maradjak ott. Szerintetek ez házilag megoldható? Esetleg neten hol lehet ilyet találni? :F

(#2) Petie válasza kriszgab (#1) üzenetére


Petie
veterán

sztem megoldhato hiszen csak hegeszteni kell :)
azt nemtom hol lehet találni de google csodákra képes.
meg régen discoveryn volt ilyen épitős versenyes műsor állat volt:)

ॐ "Goa is not a place, its a state of mind." - Goa Gil ॐ ° Honda - The Power of Dreams ° Eat, Sleep, JDM °

(#3) SAMYka válasza kriszgab (#1) üzenetére


SAMYka
aktív tag

Hali

Segítek kicsit mert mi is terveztük hogy építünk egy ''homokfutót''. Nálunk az alap elképzelés az a wartburg volt. ''Az azér jó mer jó.'' Le lehet csavarozni az egész kasznit és utánna már nincs sok tennivaló. Kormánymű rögzítés, ülés rögzítés, alváz keret rövidebre vágása, bukócsövek építése és kész is. Egy jó motorral akár 160-al is lehet száguldani, iszonyat jól gyorsul, ezt azért tudom mert egyszer volt szerencsém kipróbálni egyet és akkor határoztunk ugy hogy mi is csinálunk csak az volt a baj hogy a lóvé sehogy nem akart összejönni a lóvé. 3 ember 8órás munkával 2-3 nap alatt összerakja.

Remélem tudtam segíteni.

PH! Tábor - ...mert megérdemlem...

(#4) kriszgab válasza Petie (#2) üzenetére


kriszgab
csendes tag

Én is ezt gondoltam, de többen azt mondták hogy nehéz úgy összehegeszteni hogy kibírja azt ha fejreállsz. Ha lenne benne egy kagylóülés 6 pontos övvel az bennetart, de ha a cső eltörik akkor ottmarad az ember feje. Kerestem google-el, de nem találtam semmi használhatót.

(#5) kriszgab válasza SAMYka (#3) üzenetére


kriszgab
csendes tag

Mennyi pénz kellett volna rá nektek? Nekem elég lenne ha max 60-at menne, de földúton dombokkal. Ehez a futóművön sokat kéne változtatni?

(#6) illusiON


illusiON
őstag

gyan inkább onroados vok,d e offroadhopz is konyitok egy keveset... naszóval: ha csővázat akarsz építeni, nem mind1, hogyan hegeszted egybe... különböző szögekben különböző az egybetartásk a különböző anyagoknak... menj el esetleg 1-2 versenyre (bizto van néhány helyen ilyenfajta offroad verseny) és nézz körbe, kérdezgess, tapasztalj, nekem ezek a tippeim ;)

( : no woman no cry : )

(#7) SAMYka válasza kriszgab (#5) üzenetére


SAMYka
aktív tag

A futóművet nem kell átalakítani legfeljebb annyi hogy összébb húzni (amit én láttam egy láncal volt megcsinálva). A bukócsöveket pedig zártszelvényből vagy vastag csőből kell csinálni és megfelelően kialakítani, merevíteni (erre van egy jó tanács: az oldalsó oszlopokat ne fügőlegesre csináld hanem befele döntve mint egy trapéz és pluszként még meg lehet merevíteni a sarkokat). Ülésre sem kell sokat áldozni mert egy keményebb pl trabi ülés (a varjú ülés azért nem jó mert tul puha és földuton nem tudod magadat megfelelően rögzíteni), a biztonsági öv megoldható szintén 2 db-ból azaz két komplett övből (lehetőleg ne autómata feszítős mert az nem igazán ''biztonságos'' hanem fix csattal álítható öv mert az biztos nem akad ki). Az öveket ugy kell elrendezni hogy jobbról és balról is csatolsz egyet ugy, hogy a melkasodon keresztbe van az öv a hasadon pedig két szíj van.

PH! Tábor - ...mert megérdemlem...

(#8) Bally


Bally
senior tag

Volt egy ilyenünk, de eladtuk: Bővebben: link

http://www.illatosut.hu/ - 14 nap az élet? | http://www.pwned.nl/ - cheater?

(#9) kriszgab válasza illusiON (#6) üzenetére


kriszgab
csendes tag

Hogy kéne jól hegeszteni?

(#10) illusiON


illusiON
őstag

ez mi volt, 126os polski? :D
mod: ehhez annyira én sem értek, mondom kérdezősködj és megtudsz mindent... csak tudok pár dolgot, mert van egyhaverom, akinek az apja ilyeneket csinált rgebben... azóta meghalt egy balesetben, hegyoldalról belerepült a szakadáékba...

[Szerkesztve]

( : no woman no cry : )

(#11) Bally válasza illusiON (#10) üzenetére


Bally
senior tag

Nem, gondoltam, hogy lesz, aki nem ismeri fel, találjátok ki ;]

http://www.illatosut.hu/ - 14 nap az élet? | http://www.pwned.nl/ - cheater?

(#12) kriszgab válasza Bally (#8) üzenetére


kriszgab
csendes tag

Na én is valami ilyesmit szeretnék! Mennyiből jött ki? Mennyiért adtátok el? Ti csináltátok?

(#13) illusiON


illusiON
őstag

akkor folytassuk... golf1? vagy vmeik golf? egy fiat punto? seicento? :D több ilyen kis szartolót nem ismerek :DDD

( : no woman no cry : )

(#14) SAMYka válasza kriszgab (#9) üzenetére


SAMYka
aktív tag

nézd meg a képet főleg a merevítéseket, ezt vedd alapul. Szerintem ha ez a jármű fejre áll akkor biztos semmi baja nem lesz, elég merevnek látszik elég vastag csőből.


Szép kivitelezés. Grat az alkotónak.:C:C

PH! Tábor - ...mert megérdemlem...

(#15) SAMYka válasza Bally (#11) üzenetére


SAMYka
aktív tag

VW Bogár, helyett egy trabi.

[Szerkesztve]

PH! Tábor - ...mert megérdemlem...

(#16) Bally válasza kriszgab (#12) üzenetére


Bally
senior tag

Az alapanyag (trabi) 10e ft volt, a cső megvolt hozzá, csak heggeszteni kellett, nameg kismillió munkaóra, elől merevíteni, kartervédőt csinálni, rugókat kicsit emelni+keményíteni, egyszer volt 2-3 év alatt váltócsere, meg asszem 2-szer motorcsere, végül megvették asszem 20e-ért :U

szerk: Nem nyert: Trabantból van, csak nézzed meg a maradék szélvédő helyét elől.....

[Szerkesztve]

http://www.illatosut.hu/ - 14 nap az élet? | http://www.pwned.nl/ - cheater?

(#17) kriszgab


kriszgab
csendes tag

Kb. mennyiböl jönnek ki egy ilyen gép?

(#18) SAMYka válasza Bally (#16) üzenetére


SAMYka
aktív tag

Hehe nyertem!! Nézd meg az időpontokat. Meg utánna módosítottam mert az első tipp volt a bogár de az farmotoros a képen meg nem. De ezen ne vesszünk össze.

PH! Tábor - ...mert megérdemlem...

(#19) kriszgab válasza Bally (#16) üzenetére


kriszgab
csendes tag

Hogy ment? Borultatok is vele?

(#20) Bally válasza kriszgab (#17) üzenetére


Bally
senior tag

Őszintén szólva nem tudom, meg kellene érdeklődni mennyibe kerül a cső például, nameg nem ártana egy erősebb gép, mert a trabimotor elégy gyengus terepre, felburulni azért nem tudtunk soha, mert nem ment gyorsan, de nagyon jó bulijárgány volt ;)

Ebben asszem benne van több mint 6m abból a vastag csőből, nem tudom pontosan, régen volt...
Plusz a kis csövek elől merevítésnek, plusz a 4-es trepni-lemez karter-védőnek.

Menj el mondjuk a somogybabodi off-road találkozóra, ott sok ilyesmi van, lehet ötleteket meríteni.

Jahh még annyit, hogy a trabi-laprugókat ki kellett venni, és elvittük egy kovácshoz, aki megmutatta, hogyan kell visszafele kalapálni, vagyis hogy kicsit magasabb legyen, és ezzel erősebb is, utána hazavittük, és 3-an majdnem egész nap ezt kalapáltuk, persze estére mindenkinek víz/vérhólyag :D

[Szerkesztve]

http://www.illatosut.hu/ - 14 nap az élet? | http://www.pwned.nl/ - cheater?

(#21) Bally válasza SAMYka (#18) üzenetére


Bally
senior tag

Jólvan nyertél ;)

http://www.illatosut.hu/ - 14 nap az élet? | http://www.pwned.nl/ - cheater?

(#22) dabadab válasza Bally (#8) üzenetére


dabadab
titán

Gondolom forgalmi az teljesen eselytelen egy ilyen geppel :)

DRM is theft

(#23) Den válasza kriszgab (#9) üzenetére


Den
veterán

hát azt így neten meg nem tanulod. keress egy képzett hegesztőt, neki felszerelése is lesz hozzá

www.simson4t.hu

(#24) Bally válasza kriszgab (#19) üzenetére


Bally
senior tag

Burulni soha, pedig voltunk vele keményebb terepen (mihez képest..), sokszor kellett húzni vonni, mikor bentmaradt a sárban.....


szerk: dabadab: szerinted? ;] bár itt a bakonyban csak be az erdőbe, aztán tudtunk menni egész nap, úgy hogy nem láttunk műutat :U

[Szerkesztve]

http://www.illatosut.hu/ - 14 nap az élet? | http://www.pwned.nl/ - cheater?

(#25) Bally


Bally
senior tag

Most lépek, ha érdekel keresek elő képeket a részletekről, ha találok.

http://www.illatosut.hu/ - 14 nap az élet? | http://www.pwned.nl/ - cheater?

(#26) SAMYka válasza Den (#23) üzenetére


SAMYka
aktív tag

Ez igaz, mert ha véletlenül borul vele és eltörik egy heggesztés... brrrrr bele se gondoljon senki.

PH! Tábor - ...mert megérdemlem...

(#27) Den


Den
veterán

valami varat nélküli húzott cső kel hozzá

www.simson4t.hu

(#28) kriszgab válasza Bally (#20) üzenetére


kriszgab
csendes tag

Van róla több képed?
Látom lassú voltam, a képek érdekelnek.

[Szerkesztve]

(#29) SAMYka válasza Den (#27) üzenetére


SAMYka
aktív tag

Mi nem csőböl akrtuk csinálni mert erősebbnek tartotuk a zártszelvényt. Mondjuk 30x40-es vagy valami vastagabb. A lényeg hogy ne négyzet profil legyen hanem téglalap.

PH! Tábor - ...mert megérdemlem...

(#30) Den válasza SAMYka (#29) üzenetére


Den
veterán

szerintem a zártszelvény gyengébb. egyrészt szvsz hegesztett, és egy bizonyos erő fölött a hosszanti varrat szétnyílik, másrészt nem egyformán terhelhető, és jobban csavarodik. Meg hegeszteni is macerásabb

www.simson4t.hu

(#31) kriszgab


kriszgab
csendes tag

Neten hol lehet találni ilyen autókról képeket?

(#32) benyo


benyo
tag

1.1-es trabi moddok érdekelnének, túl a warnyú vezérműtengelyen...
lámaszrű leírással

HAÉRTMIGO

(#33) Den válasza kriszgab (#31) üzenetére


Den
veterán

http://images.google.co.hu/images?q=buggy&hl=hu&lr=

www.simson4t.hu

(#34) Bally válasza kriszgab (#28) üzenetére


Bally
senior tag

Bővebben: link -itt vannak a publikus képek :D
Tudom, hogy ez nem egy profi járgány, de nekünk sok kellemes napot (meg persze bosszús órákat, verítékes délutánokat ;)) szerzett. Most már tényleg lépek......

http://www.illatosut.hu/ - 14 nap az élet? | http://www.pwned.nl/ - cheater?

(#35) kriszgab válasza Bally (#34) üzenetére


kriszgab
csendes tag

Köszi

(#36) Mazka05 válasza Bally (#34) üzenetére


Mazka05
őstag

Isten királyság verda ! Tiszta flesSssSs

Ebben a világban megtanulod, hogy a szar is le van szarva..

(#37) SAMYka válasza benyo (#32) üzenetére


SAMYka
aktív tag

Ugy látom megjött egy nagyon okos ember ugy hogy én inkább nem avatkozom tovább bele a témába.

PH! Tábor - ...mert megérdemlem...

(#38) benyo válasza SAMYka (#37) üzenetére


benyo
tag

khirály 20perc,amíg vki beszól:D
na nem offolok itten nektek
scnin garah:)

HAÉRTMIGO

(#39) benyo válasza SAMYka (#37) üzenetére


benyo
tag

khirály 20perc,amíg vki beszól:D
na nem offolok itten nektek
scnin garah:)

HAÉRTMIGO

(#40) SAMYka válasza benyo (#38) üzenetére


SAMYka
aktív tag

Te mondtad hogy ''láma szerü'' és én szólok be?

PH! Tábor - ...mert megérdemlem...

(#41) benyo válasza SAMYka (#40) üzenetére


benyo
tag

mondom engedd el nem érdekel a dolog, ha meg akarok utánna járok.ennyi.....
látod már a kezem is remeg az egéren...:DD

HAÉRTMIGO

(#42) C+4 válasza SAMYka (#29) üzenetére


C+4
csendes tag

Hi!

IMHO a zártszelvényt nagyon gyorsan felejtsd el!
Nem véletlen, hogy az ''eredeti'' verseny-járgányokban is Cső(!) a bukókeret.
Ugyanis még a hideghúzott csöveknek is van bizonyos tartása a hajlítással szemben, ami az élszögek miatt hiányzik a szögvasból. (pl. egy csőnek nehezebben rogyik be az oldalfala, mint egy idomvasnak.)

Ha nagyon át akarsz barmolni valamit, akkor a trabi helyett ajánlom a Wartburg-ot.
Ti.: A trabantról ha lerámolod a ''felesleget'' mármint a karosszéria elemeket, akkor nagyon könnyen kettétörik...!
A régi wardzsók nem önhordó kasztnival, hanem különálló alvázzal rendelkeztek. (meg pl. a Zsuk is...) Vidéken éppen ezért gyártottak belőlük előszeretettel ''csotrogányt'' vagyis Pannónia v. trabant motoros platóval ellátott ''háztáji'' járgányt. A fateromnak volt kettő is amit Wartburg vázra pakolt össze.

Tehát ha mégis a trabi mellett döntenél, akkor ne felejtkezz el arról a legalább két darab másfél colos csőről amit végig kell a kasztnid alatt varrnod a kettétörés veszélyét elkerülendő!

Ha Off-road cuccnak szánod, akkor vedd figyelembe, hogy extrém tengely-sülyedést és emelkedést is ki kell bírjon a futómű. Ezért pl. a zsiguli hidak, a trabant-wartburg lehajtások nem a leg ideálisabbak. (Minden bakhátra felfekszik, vagy erősen limitált a tengely kitérése. Lásd Wartburg hardy-tárcsás elmehagyott megoldása.)

Megoldás: Tőben csonkolni a cuccot és központosítva felgányni rá egy kardáncsuklót. pl. a Lada difiművek elég strapabírók mind a mai napig. A hidat a difiműtől pár centire csonkolod. Egy sima zárólap elég a szimeringnek, hogy ne szökjön a féltengely mellett az olaj. A féltengelyeket leszúratod esztergályossal, és egy kardáncsuklót varrsz rá. Utánna már csak egy bármilyen munkagép csúszóhüvelyes kardán összekötője kell, és a kerekeid egymástól függetlenül elmászhatnak a halálba. Csak legyen elég erős rugód és trapézkarod, hogy ne essen ki a járgány alól!

Persze ezek csak egy régi csotrogány-gyáros tippjei...
:D

Adios!

C+4

(#43) kriszgab válasza C+4 (#42) üzenetére


kriszgab
csendes tag

Köszi a segítséget. A futóműről leírnád egy kicsit részletesebben az átalakítás módját?

(#44) sakál válasza kriszgab (#1) üzenetére


sakál
tag

Bővebben: link

A szépség az eszed rovására megy

(#45) kriszgab válasza sakál (#44) üzenetére


kriszgab
csendes tag

Jól néz ki,csak én nem ilyet szeretnék. Neten ennyire nem találni ezekről semmit???

(#46) sakál válasza kriszgab (#45) üzenetére


sakál
tag

Csak ehhez hasonlóakat találtam én is:

Bővebben: link

A szépség az eszed rovására megy

(#47) benyo


benyo
tag

(#48) benyo


benyo
tag

Bővebben: link
lehet itt találsz kedvedre

HAÉRTMIGO

(#49) Mazka05


Mazka05
őstag

Mik kellenek egy auto moddulásához? Lehet csak külön mondjuk karoszériát venni? Én azt tervezem hogy venni egy zsigulit motornélkül raknibele valami erősebbet káriová átalakitani és teljesen felijtani az egészet! csak nem tudom hogy ez így mennyi lenne és hogy sokat kéne-e járni szervizbe?

Ebben a világban megtanulod, hogy a szar is le van szarva..

(#50) benyo válasza Mazka05 (#49) üzenetére


benyo
tag

autóbontókban, ''méh''-ben érdekes dolgokat lehet találni

HAÉRTMIGO

Útvonal

Fórumok  »  Egyéb  »  Autó átépítés
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.