Nem tudod véletlenül, hogy a Pixar mivel dolgozik? Érdekelne.
[Szerkesztve]
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [bitpork:] Balatoni autós tali 2024
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] Gurulunk, WAZE?!
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Mr Dini:] Mindent a StreamSharkról!
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Hozzászólások
petyax
aktív tag
Szerintem egy 2500+ @ 3200+ -os Barton, 1Gb Ram-al, ASUS A7N8X-X -el és akár egy fx5600-al tökéletesen megfelel.
Miért pont A7N8X-X? Annál jobb a sima vagy a Deluxe.
...-X lapod van és FX5600? Mit bír, nem tesztelted?
Van két eladó Xeonom...
Bővebben: link
Aki él és nem boldog, az téved!
A pixar azt hiszem Maya De Renderman renderelés biztos. És akkor valószínű hogy maya
Egyetértek Egyébként a játék attól megy olyan jól, hogy fantasztikus motor hajtja, nem azért, mert Maya vagy XSI modellek vannak benne...
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
Kösz. Én is Maya -t tippeltem, de a Rendermant nem tudtam.
Ja, a motor, persze. Csak példát akartam mondani XSI-re. (Amúgy csak szeretném jól kezelni az XSI-t. Baromi bonyolult. A Maya sokkal átláthatóbb, könnyebben tanulható).
----> Sajna Mo.-on alig látni 3D-s könyvet, ilyesmit. A ''nem-mondom-ki-a-nevét-mert- reklám-lenne'' elismert boltban kérdeztem a Maya-s könyvet (A 3D világa), mire fél órás keresés után előbányászták a raktárból. <---- ez nem a topik része
Nem meglepő...
Egyébként én sem boldogulok az XSI-vel (ne csak becézgessük: nekem SoftImage XSI 3 van...), de nem hiszem, hogy sokkal bonyolultabb tudna lenni, mint a maya. Az valóban átlátható, de pl. a Hypershade-ben el lehet veszni. Bár először már az Attribute Editoprban is megtettem... A 3 közül valóban a MAX a legegyszerűbben elsajátítható. Bár még nem tudtam olyan jó króm shadert összeütni, mint anno a MAX-szal... De most a Maya mellé van ImageStudio-m is, azzal már nagyon szép bevilágítást lehet csinálni gyorsan...
Én speciel tutorialokból tanultam (eleinte szöveges, majd most itt a koliban videótutorokra szálltam rá... van is már vagy 25 giga )
[Szerkesztve]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
Ennyi tutorialból lehet is tanulni. Én is azok alapján indultam. Nekem Softimage XSI 4 van. Nem vagyok túl magas szinten, úgyhogy nekem először elrettentő volt a Maya is a 3d S után.
A Maya-ban az tetszik, hogy nem pluginozták agyon. Azért Photoshop még kell hozzá minimum.
Azt mondod a videotutorial sokkal jobb? Van pár, de ha könnyebb ezekkel, akkor még gyűjtögetek a neten.
Huh, nekem is az volt. Előtte csináltam a szakdogámat MAX-szal, és utána mégis vagy 3 hét kellett, amire valamennyire sikerült átállnom... De az XSI nem győzött meg az újabb átállásról. Meg amúgyis ott vannak Mayahoz a Gnomon videók, abból már elég sok van (vagy 20-25 CD), ezen kívül még a Lost pencil Elefántos videója, vagy a nemtudomhirtelenki Apache helikopter építése sok óra alatt videója tetszett nagyon... Ajánlom figyelmedbe a 3d-palace.com oldalt, sok ingyenes videótutor van ott, főleg max-hoz, de azért van Maya-hoz és XSI-hez is egy pár giga...
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
e-biza
őstag
Hogy rövidre zárjuk a ''melyik a jobb témát''
Bővebben: link
''
''This Program was used on that Film''
This is a very commonly-said thing on the internet and around CG school campuses, but it really is one of the worst things that anyone can use as a basis of deciding which software they should begin learning on.
The people who insist of using this bit of ''logic'' often tend to forget:
that it takes a massive team of highly skilled and experienced artists to take the software and create anything seen in a blockbuster film like Lord of the Rings or The Matrix ;
that the software used in films has (more often than not) been altered with many proprietary codes;
and lastly, that many different software companies boast that their software was used on the same films (and often is - many large VFX houses use a number of packages to get their work done).
So basically this line of thinking is not really worth wasting time on if you were thinking of taking it into account when deciding what package to settle on. Just because someone on the web tells you that you should learn Maya because it was used on blah blah blah film, doesn't mean that you'll be able to take the program and make exactly the same kind of stuff''
Liƒє is too short. - http://www.lowcostdomain.eu
Nem volt ez vita... Közel sem... Tök baráti megbeszélés...
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
Nyilvánvalóan nem vita volt. Amúgy meg tudjuk, hogy egy filmhez, játékhoz sok progi kell és nincs legjobb vagy rosszabb. Kinek-kinek, nem?
Puszta véleménycserevolt az egész. Menthirist többet tud nálam jóval, így kaptam némi kiigazítást. Ennyi.
köszi, de nagyon amatőr vagyok... egy normális képem sincs a bmw-m óta, most kezdtem dolgozni újból egy kocsin, egy Murcielago-n...A BMW NURBS modell volt, ez most poly lesz
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
Én csak a barátnőmmel rajzoltam komolyabban épületeket, de csak poly, ill alap objectek összerakásával 3D s-ben a suliba. Maya 6 -ban csupán egy-egy könnyű modell, meg material, ilyesmi. Az XSI -t meg tényleg csak nézegetem eddig
Megmutatod a rajzodat, ha lehet? Majd én is felteszek valamit.
Maya-ban nincsennek könnyű modellek
Meg a shaderek sem azok. Kivéve ha csak egy textúra van rajta. Bár azzal is el lehet tökölni (főleg az elhelyezésükön... UV rulz)
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
Ez igaz. Főleg időrabló az egész, de még akkor sem néz ki úgy ahogy szeretném, ha napokig csak egy aprósággal tökölök.
Hogyan tudnak egyesek olyan jókat rajzolni?
Most üvegen átszűrődő fény létrehzásával vacakolok éppen, de távol állok a valósághűségtől. Nincs erre egy tutorod maya 6-hoz? Enteriőrhöz szeretném az ablakra, de nem megy.
Sajna az üveg mindig is gyengém volt. Nincs... Kellene nekem is.. Mellesleg én most egy valósághű (a modellemen valósághű) krómon szenvedek, már vagy 2 napja... De nem akar menni...
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
Krómmal eddig csak 3ds-ben próbálkoztam. Persze nem volt perfect, de felismerhető krómozott láncot csináltam. (én felismertem)
maya-ban még nem próbáltam.
az üveghez sjna csak olyan tutorialokat találtam eddig, ami addig megy, hogy üveget készít. tovább miért nem? fogalmam sincs, hogy csináljam.
Ha sikerül a króm, megírod a ''receptjét''? Én is az átszűrődő fényét,ok?
MAx-ban nekem is volt jó krómom... Egyébként ha rájövök, akkor persze
[Szerkesztve]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
hát ez jó behalt...
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
Szerinted a Gnomon tutorialvideók (vagy videótutorialok) mennyire jók? Sok helyen csak ezt ajánlják, te is? Vagy más esetleg?
Szerinted miért van belőlük meg vagy 20 giga???
Szerintem a legjobbak a piacon. Jó dolgokat tanítanak, igaz angolul. És ami a legfontosabb: lassan, érthetően, és nem unalmasan magyaráznak (no persze nem a legizgalmasabb akciófilm, de hát a téma adott... )
Szóval mindenkinek csak ajánlani tudom őket, a Lost Pencil és a Alias Wavefront videókkal egyetemben...
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
És miért is ajánlom őket? Mert most itt tartok az egyik Lost Pencil-es videótól:
(hozzá kell tenni, nem teljesen követem az instrikciókat, néhol a saját ötleteimet és megvalósításaimat követem...)
http://menthiristic.uw.hu/Elephant/wip_elephant4.jpg
Bocs a méretért
[Szerkesztve]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
nincs itt senki?
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
Nyúltáp
senior tag
Hali
Az elefánt modelled véletlenül nem került fel d21-re? Mert mintha láttam volna egy hasonlót.
Csak, hogy hozzászóljak vmit topic eredeti felvetéséhez is, szerintem ha van az embernek egy min 2-3Ghz körüli proc. efölött már sokat nem fog nyerni egy erősebb darabbal (duál meg hasonló megoldásokat most hagyjuk ) Inkább ramra kell rágyúrni, min 1GB. Nekem még 512 van és, hogy szemléltesem, mire elég, asszem nem kell mást mondanom, mint hogy 3dsmax indítása után marad kemény 190Mb belőle (és akkor még nincs semmi se betöltve + még csak render szagot se érzett a gép)
Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
Azért lehet ismerős, mert van egy Lost Pencil tutorial videó... kicsomizva vagy 14 giga És az mutatja be, hogy hogy kell ilyen csinálni. Szóval sztem innen ismerős...
Mire elég az a ram? Amikor a szakdogámat csináltam, akkor volt egy jelenetem, aminél a következő fordult elő:
512 ram mellett:
Módosítottam a jeleneten... Elmentettem: a memó számlálóm lement 0-ra. Ekkor egy kis progim felszabadított ramot (pakolt swappre), lett 28a, majd ez is elfogyott... Majd megint felszabadítás, majd lett megint vagy 150, és ebből lement 100, hogy lemetse a jelenetet... Persze hozzá kell tenni hogy nagyon pocsék módon lett megcsinálva a jelenet, sok volt a felesleges polygon... Mindenesetre tanultam a dologból, tisztább polyhálót csinálok, valamint vettem ramot Most már nincsennek akkora gondok
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
Nyúltáp
senior tag
Milyen suliba jársz, hogy szakdogához 3d kell? (építész?)
Én egy csomó ideig kerestem anno normális magyar fősulit, ahol számgépes grafikával vagy legalább vmi hasonlóval foglalkoznának. Végül pécsen a pollackon kötöttem ki (van grafikus szakirány......mondjuk inkább hagyjuk, mert a grafikus szó kimerül flash-ben meg az autocad-ben...esetleg némi catia)
Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
Nem ''kellett'' 3d-ről szólnia. Miskolcon az Andrássy Gyula Műszaki Szakközépbe jártam, és ott 5-öd éven, Multimédia fejlesztő szakon kellett szakdogát írni. 20-25 oldalt, bármiről, ami a témába vág... És mi hárman csináltunk egy shot-em-up-ot... Azaz nem lett kész, de majdnem... Mindenesetre annak csináltam az Intróját meg az Outróját, az Űrhajómodelleket, a concepteket, a háttereket... Szal majd minden grafikait (egyedül a logókat meg a betűket nem én terveztem/csináltam). Na és ekkor írtam a grafikáról a szakdogámat (le is lettem ''tolva'', mert amíg a többiek gondban voltak a 20 oldallal is, én 37-et írtam... )
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
e-biza
őstag
a studio21-nek vannak 3ds képzései amivel talán utána mész is valamire. bár egy cgacademy jobb lenne
Liƒє is too short. - http://www.lowcostdomain.eu
buci
tag
Hi!
Pro Engineer Wildfire 2.0-át nem használ valaki?
Igaz, az inkább gépészeti progi.
Na, jó kis képzései vannak... Potom 300 ezerért...
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
Nyúltáp
senior tag
Nem hinném, hogy annyi újat tudnának mutatni, hogy megérje azt a 300e-ret.
Amúgy Leonardo.sns-nek is vannak képzései, azok vmivel olcsóbbak.
Ezek a képzések inkább arra lehetnek jók szerintem, hogy irányba állítsanak, de az utat már neked kell megtenned (nyugi...egy filmből vettem )
Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
Nyúltáp
senior tag
Amúgy szerintem az elkövetkezendő 5-10 évben nem is lesz ''normális'' CG képzés Magyarországon, ahhoz nagyon nagy lendületet kéne vennie a magyar CG iparnak. Bár azért bíztató jelek már vannak.
Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
Most van kialakulóban egy olyan masszív magyar CG-s tábor, akikre majd támaszkodhatnak a magyar filmesek/szoftverkészítők... Utána ezek taníthatnak
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
Nyúltáp
senior tag
jaja, mostanában eléggé elszaporodtak plö a stúdiók (elég csak az álláshirdetéseket nézni, 1 éve jó ha 2-3 havonta kerestek egy grafikust, most meg szinte heti rendszereséggel bukkan fel egy-egy). Persze nem szabad elfelejteni a Digicpictures-t sem. Azt hiszem nem sok környező ország stúdiója büszkélkedhet hasonló referenciákkal.
Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
jaja
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
Most ezt csinálom:
Bővebben: link
[Szerkesztve]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
Jelenlegi állásom
Bővebben: link
[Szerkesztve]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
A kész béta kép
Bővebben: link
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
gerlaip
addikt
bocs félrement
[Szerkesztve]
lámavakond
Nyúltáp
senior tag
Hali
tom, hogy csak béta, de azért írok pár dolgot:
- szélvédő és az üvegek túlzottan egybemosódnak az A/B/C oszloppal, szerintem modellezd le az illesztést is (kis vágat az üvegek körül)
- első sárvédő íve picit szögletes, és mivel nem adtál neki vastagságot, olyan, mintha vmi hajszálvékony lemezből lenne hajtogatva.
- bal első kerék és lámpa közt van vmi kis szösz, de azt gondolom te is észrevetted
ja, igen. 1es észrevétel vonatkozik a fényszórókra is.
Ezeket leszámítva nagyon szépen alakul, grat.
Nemsokára én is felnyomom aktuális munkám, csak még pofozom csöppet
Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
Köszi a hozzászólást... Az általad mondott hibákat más is észrevette, már javítva/javítás alatt vannak... Az a kis szösz egyébként az oldalsó, háromszög alakú index, csak lefelejtettem róla a narancsos bevonatot... Majd ha lesz képem az új modellről, akkor belinkelem, de most a shaderekkel szenvedek... A wirehálót nagy vonalakban már elegyengettem
Bővebben: link
A képedet kíváncsian várom. Remélem jobb lesz mint az enyém Na jó, remélem nem lesz az
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
Nyúltáp
senior tag
Közben készítettem egy kis Maxwell teszt rendert...hát mit ne mondjak elég jó a kicsike, mondjuk bugzik rendesen.
Bővebben: link
Majd még csiszolom...plö sampling rate-re ráférne kis emelés, nomeg sötét sarkokat kis bounce emeléssel lehetne még világosítani...
Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
Kész a kocsim. Szerintem végleges render:
Bővebben: link
Szándékosan csináltam sterilre a képet
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
A képről:
Legközelebb ha lehet jpg-t pls, mert modemes vagyok, és nem mókás az 1 megás kép...
De maga a kép remek...
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
Most csináljuk a proginkat haverokkal, és én sűrgölődök.
Az egyik hangár, félkész állapotban. 20 000 poly, a teljes sztem olyan 70k lesz...
Bővebben: link
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
Nyúltáp
senior tag
No!...milyen progi? poly szám alapján fps-nek kéne lennie....már ha játék.
Esetleg még pár kép?
Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
Nem FPS, hanem egy felülnézetes Shot em up lesz... Tyrian klón Csak az átvezető animokhoz kellenek a modellek, meg persze a játék teljesen 3d-s motorra lesz építve, OpenGL grafika, pályák közt a vásárlás a hangárokban lesz lehetséges, jó történet, sok mellékküldetés, meg fejlesztések... Meg sok, változatos pálya... Reméljük összejön, de mondom, felülnézetes lesz, és lesz belső nézet is...
De persze még nagyon az elején járunk, még csak most készült el a Malachite Engine () OBJ beolvasó és megjelenítő része, de még ezt is finomítani kell... De rajta vagyunk, azaz vannak, mert én a grafikus vagyok csak ''csak'' Van 2 programozó, én, a grafikus, meg egy honlapkészítő... Én most Ózdon vagyok, az egyik programozó Pesten, a másik Szegeden van... Szal így jó dolgozni
[Szerkesztve]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
Nyúltáp
senior tag
Tehát saját motor...azt hittem egy kész motorra pakoljátok rá játékot (plö quake2..asszem már ingyenes)
Én is nem sokára elkészülök talán aktuális képpel...majd pakolom fel.
Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
Nemnem, ez saját motor lesz. Nem én írom, hanem két haverom, de majd ha érdemi dolgot is tudok benne csinálni, lehet, hogy segítek nekik benne. Bár eléggé lefoglal a qva sok, sőt még annál is több elkészítendő modell kérdése. Amúgy a motor 3d-s lesz, opengl-t használ. 8 fény, dinamikuis fényeffektek meg füst meg AA meg aniso meg minden
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
jah bocs, ezeket már írtam
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
4d
aktív tag
Kár hogy behalt ez a jó kis topik. 3D-sek FEL!
Melcsi 99
friss újonc
Sziasztok!
Van nekem egy Radeon Vega kártyám, amit sajnos nem támogat a Maya, így egyelőre nem nagyon találok rá opciót, hogy tudnám megoldani, hogy CPU helyett GPU-t használjon a program alap helyzetben. A rendereléshez már letöltöttem a ProRendert, ami hol ad képet, hol nem, ilyenkor csak egy nagy kékség jön elő a renderben.
Valószínűleg valami nagyon nincs jól beállítva a programban, mert amikor még nem küzdöttem ezzel, hogy ProRenderrel rendeljek, hanem simán az Arnoldot használtam CPU-val, akkor olyan probléma jött elő, hogy magák az objektumok és az egész kép, ahol berendeztem a képet, elfekedett. Ebben az esetben mondjuk a renderen normálisan látszódott minden, de hát azért ez mégis csak fél siker.
Valaki tudna segíteni nekem ebben?
Már az is segítség, ha megmondjátok melyik topicban keressek erre választ!
Előre is köszi!