Hirdetés

Nürburgring Nordschleife: Astra és Omega

Nordschleife, a kezdetek

Az ősélmény

Mint sokan mások, én is a PS2-re megjelent Gran Turismo 4-ben találkoztam először a pályával. Már akkor is feltűnő volt, hogy ez nem egy megszokott felépítésű versenypálya lehet, mivel a teljesítendő körnek 10 perc körül kellett lennie. Akkoriban különösebb jelentőséget nem tulajdonítottam neki, csak a megjegyezhetetlen vonalvezetés, a beláthatatlan kanyarok, a nem létező bukóterek, és a szintkülönbség miatti megcsúszási lehetőségek frusztráltak hosszú órákon át.

A "youtube" kanyarok közül az egyik a játékban

Eztán nem nagyon foglalkoztam a témával évekig, majd amikor a Gran Turismo Sport nagy százalékban le volt árazva akkor vettem meg, elsőnek csak kipróbálni egy barátom PS4 Pro-ján, majd annyira bejött, hogy vettem is egy PS4 konzolt. Elkezdtem játszani vele és találkoztam is a pályával. Itt már sokkal bővebbre vették az időkeretet az autóhoz képest, így nem jelentett olyan nagy kihívást, mint a régi konzolon, de azért sok próbálkozás kellett.
Valahol itt jött az ötlet: majd egyszer élőben is végig kell mennem rajta...

Így fest az előző kanyar a valóságban, a Merci is majdnem ugyan az mint a Gran Turismoban

A pályáról

1925-1927-ig tartott a pálya építése Németországban, Nürburg település vára körül. Célja főleg munkahelyek teremtése, és a helyi turizmus fellendítése volt, meg persze az akkoriban egyre népszerűbb autóversenyzés promotálása, és a német mérnöki tudás demonstrálása. Több vonalvezetés is van a pályán, de ebben az írásban csak a Nordschelife-re koncentrálok. Jelen állapotában kicsivel több, mint 20 kilométer hosszú (viszonyításképpen a Hungaroing 4,3km), 154 (más elvek szerint 86) kanyart tartalmaz, és körülbelül 300 méter a szintkülönbség a legmagasabb, és legalacsonyabb pontja között. A szűk, kanyargós, a hossza miatti esetleges pályán belüli időjárásváltozás végett, és az előzőkben felsoroltak miatt nevezte el Sir Jackie Stewart 1970-ben Zöld Pokolnak (Green Hell) a pályát. A rengeteg baleset és egyéb biztonsági hiányosságok miatt 1977-ben a Forma-1 nem rendezett többet itt versenyt.
Manapság az egyik leghíresebb esemény a Nordschelife-én, a 24 órás endurance verseny, ahol érdekességként tavaly egy Dacia Logan is részt vett. Több autógyártónak is van fejlesztési központja a pálya mellett pl.: Hyundai, Audi, BMW, stb.
Ha épp nincs verseny, vagy nincs kibérelve a pálya, akkor bárki felmehet rá díj ellenében, de erről kicsit később.
A Nordschelife-ről még rengeteget lehetne írni, úgy érzem talán összefoglaltam mindent amit fontosnak éreztem.

A pálya, német szakasz megnevezésekkel

Egyik legfélelmetesebb rész: semmi bukótér, lejtő, nagy tempó.

A vár, ami köré a világ egyik leghíresebb pályája épült.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!