Nürburgring Nordschleife: Astra és Omega

Nordschleife, a kezdetek Az ősélményMint sokan mások, én is a PS2-re megjelent Gran Turismo 4-ben találkoztam először a...

Az első autóm

Sosem gondoltam volna, hogy valaha Opelem lesz. Egy barátomat kérdeztem még anno, mikor a KRESZ-t csináltam, hogy milyen autót vegyek? Amire jött a válasz:
- Ha jót akarsz, akkor Opelt veszel!
Gondoltam magamban persze, majd pont Opelt fogok venni annyi márka közül. Sok kapcsolódásom amúgy sincs a márkához, apámnak volt egy E Kadett-je, és kb. ennyi.

Az eszem rövidsége miatt, hamarabb lett meg a forgalmi vizsgám mint az elsősegély (elfelejtettem az elsősegély vizsgát intézni időben), szóval a nehezebb részét előbb letudtam, de már kezdtem autókat nézegetni. Mivel első autó, így tudtam, hogy nem örökké lesz meg, így konkrét elképzelés nem volt, csak pár dolgot szerettem volna amiben stimmeljen az elképzelésemmel. Benzines legyen, klíma működjön benne, ne legyen túl erős a biztosítás és egyéb költségek miatt, olyan 1600 köbcentire gondoltam. 2021 őszére meglett az elsősegély vizsgám is, így megkaptam a jogosítványt amivel már tudtam vezetni a környezetemben lévő 1-2 autót.
Túrtam a használtautót és a FB marketplace-t is, addigra valami olyasmi alakult ki bennem, hogy az első generációs Ford Focus lesz a befutó. Az tetszett alakra is, meg árban sem volt olyan vészes. Bár írták rá, hogy ennyi idősen már szokása rohadni, na de melyik autónak nem.

Aztán random ráírtam egy volt osztálytársamra, hogy nem tud-e eladó autót. Tudott, elmentem megnézni a többiekkel mintha értenénk hozzá, megszakértettük, kicsit alkudtam belőle és a megnézés után két nappal megvettem az első autómat.

A vásárlást követő hétvégén fotóztam le


Opel Astra G
Nem szeretnék nagyon mélyre menni az autó paramétereiben, minden létező információ elérhető róla a neten, és valószínűleg már Te is ültél ilyenben. Röviden: 1400 köbcentiméteres 4 hengeres benzinmotor, 90 lóerő, működő klíma, elől elektromos ablakok, Njoy felszereltség, 156.000 km, 2004-ből.

Vásárlás után egyből el is kezdtem használni, emlékszem az első pár hónapban nem nyomtam zenét, mert hallani akartam minden hangját, zaját az autónak, hogy jobban megismerjem. Nagyrészt eseménytelenül teltek a napok, kb. a második hétig amikor sikerült egyszerre 2 gumit és felnit lenulláznom. Sötét volt és kezdő sofőr lévén az út szélén mentem a szembejövők miatt, és be is nyeltem egy nagy kátyút.

Szerencsére egy barátom el tudta hozni a téli kerekeim, amit az út mellett fel is helyeztem

Ezután nem sokkal egy baráti társaságot fuvaroztam fel a fővárosba, gondolván kipróbálom, hogy milyen ott a közlekedés. Bár amíg tanultam vezetni sokszor állítottam, hogy "áh, én biztos nem fogok ott vezetni". Szerencsére volt mellettem aki segítsen egy kicsit kiigazodni, de a GPS felvitt a pályára amiről akkor azt hittük, hogy fizetős, ezért nemsokkal utána vettem is pályamatricát, de hazafele még nem vállaltam be. Hanem kb. az ezt követő héten, mivel vinnem kellett az egyik retro PC-met diagnosztikára, és mivel még tartott a matrica, így hazafele már pályán jöttem, de nem volt gond.
Ezek után használgattam az autót, néztem mindig az olajszintet, ha kellett rátöltöttem, ha pedig elértem a 10000 km-t akkor cseréltem, ahogy kell.

Valahogy 2022 januárja körül akadtam bele ebbe a videóba ahol egy V6-os Opel Omegát hajtanak meg. Nagyon bejött a hangja, gyorsan lecsekkoltam az ilyen autók árát, és igazából nem volt sokkal drágább mint amennyiért vettem az Astrát, plusz jött a felismerés, hogy ez hátsókerekes és igazán elgondolkodtatott. Mondtam magamban, nekem egyszer lesz egy ilyen kocsim... Ekkor tájt már beszéltük egy barátommal, hogy ki kéne menni a Nordschelife-re megtenni néhány kört, de friss jogsival, számunkra friss autóval kicsit para, de nem hagytuk teljesen kihűlni a témát.
Már egy ideje használtam a kocsit, de kb. az első naptól kezdve tudtam, hogy kell a kocsira egy embléma nélküli hűtőrács. Ezt az ötletem feltehetőleg a sok óra Need for Speed Underground első és második része ihlette, ahol gyerekként órákat töltöttünk a kocsik külső módosításával. Ezen kívül volt még egy hasonlóan olcsón elvégezhető optikai "tuning", amit a rally világából lestem el, ez pedig a fehér felni, de én maradtam a lemezfelni fehérre fújásánál.

A tipikus telepi tuning

Körülbelül tavasz elején a kocsi elkezdett véletlenszerűen nem indulni. Ami tovább bonyolította a helyzetet, hogy átlagos gyalogló és közösségi közlekedést élvező személyként, nem voltam kontaktusban szerelőkkel, de szerencsére egy barátom által kapcsolatba tudtam lépni egy nagyon lelkiismeretes autószerelővel. Először főtengely jeladó lett cserélve, ez nem segített a helyzeten, majd egy önindító csere oldotta meg a dolgot. Pár hónappal később, munkából hazafele menet, fordítanám el a kulcsot a kocsiban, de az nem moccan. Ekkor gyújtáskapcsolót kellett cserélnie a szerelőmnek.
Kezdett melegedni az idő, és így gondolkodnom kellett a szétment nyári felnik és gumik utánpótlásáról. Feltúrtam az egész internetet, de meg is tanultam a gumival és felnivel kapcsolatos összes létező fogalmat, mint pl.: ET, gumi váltószám, gumi sebességindex, "peresség" stb. Ezután megint lehetett bújni a netet felnik után, de valamelyest lekorlátolt a 4x100-as felfogatás, osztókör módosítóval meg nem akartam bohóckodni.
Mindig is odavoltam az ötágú felnikért, azon kívül pedig két típusú OZ felnikért, név szerint Superturismo WRC és Rally Racing, szigorúan fehér színben. De az OZ-ra nyilván nem volt keret ezért maradt a jófogás. Sokat vacilláltam a kerék méret miatt de nyert a hiúság, és a 16-os felni, új Hankook 205/50 gumikkal. Mai fejjel biztosan nem mennék bele, mert emlékszem hogy az első kátyúnál az egész autó remegett, de magához képest, úgy gondolom nem nézett ki rosszul az összkép.

OZ Superturismo ihlette H Astra felni általam festve

Plusz egy kacsafarok jellegű spoilert is kapott

A szállást lefoglaltuk Nürburgring felé, az utat megterveztük, de a kocsin lassan lejárt a műszaki és még pár dolgot kellett rajta csináltatnom. A fékeket állapottól függően lecseréltettem, mert így voltam nyugodt, új első féktárcsák, fékbetétek, hátulra csak fékpofa a dobfékbe. Ezen kívül egy hátsó rugó kellett, hozzá rugótányér, és egy fékcső mert az egyik már elég rozsdás volt. A motortérbe még szükség volt egy szelepfedél tömítésre is. A művelet az idő rövidsége miatt necces volt, a szerelőm szombati napra tudott időpontot szerezni vizsgára, pénteken járt le a műszaki, hétfőn pedig már indultunk.
Ahogy lenni szokott, a dolgok működtek, elkészült a kocsi, el is indultunk a Zöld Pokol felé.

Menetre készen

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!