2024. március 28., csütörtök

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Számtech rovat

AMD HD7660D (A10-5800k) mélyinterjú

Kezeim közé került egy A10-5800k - jó alaposan ki is faggattam, hogy mit tud a 3D-s játékokban.

[ ÚJ TESZT ]

Bevezető, a teszt

Bevezető

Az igencsak alapos (és hosszú) IGP-s cikk befejezésekor azt hittem, hogy ezzel az alacsony árkategóriás PC-s játékkal kapcsolatos fejtegetéseim végére értem. Jelentem, tévedtem - köszönhetően néhány lelkes kollégának. Beismerem, előre tudtam, hogy az AMD-s APU-k becsült teljesítményének megjelenítésével fogok némi elégedetlenkedést kavarni, arra viszont nem számítottam (maximum halványan reménykedtem benne), hogy ez egyeseket arra sarkall, hogy tesztelésre felajánljanak Llano, ill. Trinity alapú processzorokat. Ezért rögtön a cikk elején hálás köszönetemet küldöm Oliverdának, Mercutio_-nak és 04ahgy-nak - az ő segítőkészségük nélkül ez a cikk nem jött volna létre.

Természetesen, ha már a kezemben volt a processzor (konkrétan egy A10-5800k), akkor nem értem be annyival, hogy megvizsgálom, jók voltak-e a méréseim, hanem egy kicsit jobban körbejártam, milyen keretek között mire képes a processzorba integrált HD 7660D videovezérlő - és ha egyszer már megmértem, akkor kanyarítok belőle egy cikket is. Íme!

Tesztmódszer, konfiguráció és fogyasztás

A teszt során a következő három dolgot fogom kivesézni:
- A HD 7660D sebességét (a múltkori teszthez hasonló módon) megvizsgáljuk egy kommersz elemekből álló konfigurációban
- Megnézzük, mi a hatása az APU számára elméletileg fontos memória-sávszélesség emelésének
- Az IGP határait is feszegetjük egy kicsit - magasabb beállításokkal és magasabb felbontással is megkínáljuk a HD 7660D-t

A tesztkonfiguráció a következő:

Sok magyaráznivaló itt nincs, a kétféle memória-órajel az egyetlen konfigurációs különbség. A platform egy elég tekintélyes részét (alaplap, CPU, memória, SSD) 04ahgy kollégától kaptam, és ezért köszönet illeti mind őt, mind az ADATA-t, aki az utóbbi két elemet biztosította, és lehetővé tette a sávszélesség-emeléses tesztek elvégzését és kielemzését.

A rendszer fogyasztása, összehasonlítva a saját, diszkrét VGA-t is tartalmazó rendszeremmel:

Hmmm, ez messze van a szenzációstól - az látható, hogy játék közben az APU él a 100W-os TDP adta lehetőségekkel, és ezért terhelés többet fogyaszt, mint a G2020 és a HD 7770 kombináltan. Azonos beállítások mellett a G2020 erősen korlátozza a sebességet, de még így is 35%-kal magasabb fps-t kapunk a diszkrét VGA-s konfigurációtól. Alternatív kísérletként megmértem a G2020 + HD 7770 felállást fullHD-ben, high beállítások mellett - a fogyasztás így 129W lett, míg az fps lényegében nem változott.

Az idle fogyasztás alapján arra tippelek, hogy az AMD-s platform fogyasztása a magasabb kategóriájú alaplap és a gyorsabb memóriák miatt valamivel több, de ez csak kisebb elmozdulást okoz, a fő tényen nem változtat - azonos beállítások mellett a 100W-os TDP-jű APU több áramot emészt fel, mint amennyit egy egyszerű CPU és egy takarékos dVGA kombinációja, amelyekben sebességben lényegesen nagyobb a potenciál. A konklúzióban erre a kérdésre még visszatérünk.

Játékok

A játéklista igen hasonló az előző cikkben használthoz - modern AAA, korábbi AAA és aktuálisabb casual játékokból válogattam. A lista:

Modern AAA játékok
GRID 2
Hitman Absolution
Sleeping Dogs
Sniper Elite V2
Tomb Raider
Unigine Heaven 4

Régebbi AAA játékok
Deus Ex
Mirror's Edge
Elder Scrolls IV: Oblivion
Overlord
Prey

Megjegyzés: ebben a csomagban szerepelt volna a Max Payne is, de az A10-5800k-val egyszerűen nem tudtam elindítani. Kár, bár némileg vigasztal, hogy nagy valószínűséggel mindenhol 60 fps-t mértem volna vele. :)

Casual játékok
Bastion
Braid
DeathSpank
English Country Tune
Giana Sisters Twisted Dreams
Mark of the Ninja
Unmechanical

A 18 játékhoz demonstrációként a YouTube-ról linkeltem videókat - köszönet illeti a videók készítőit!

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.