2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Számtech rovat

AMD HD7660D (A10-5800k) mélyinterjú

Kezeim közé került egy A10-5800k - jó alaposan ki is faggattam, hogy mit tud a 3D-s játékokban.

[ ÚJ TESZT ]

Modern AAA játékok #1

HD 7660D mélyelemzés - modern AAA játékok

Miután a modern AAA játékokban az A10-5800k mindenhol játszható sebességet tud felmutatni 1280x720-as felbontás és minimális beállítások mellett, érdemes egyenként is megvizsgálni őket. A fullHD felbontás használatával való kísérletezésnek sok értelmét nem láttam, ezért inkább azt néztem meg, hogy közepes beállítások mellett mit tud az APU. Mivel a közepes beállítások minden játékban mást jelentenek, egyenként ki fogok térni rá, hogy hol mit állítottam be.

GRID 2

A GRID 2 az egyik legnépszerűbb arcade autós játék folytatása, amelyre 5 évet kellett várni. Sajnos, a játék nem ér fel az elődjéhez - technológiai szempontból viszont igen érdekes az alatta futó ego-motor verzió. Az újdonságok kiaknázására a HD 7660D sebessége nem elegendő, viszont a motor hagyományosan jól optimalizált, ezért jó sebességet várunk tőle.
A medium beállítások a gyári medium presetnek felelnek meg, amit egy hirtelen ötlettől vezérelve 4xMSAA-val egészítettem ki.

A GRID 2 low beállítások mellett tökéletes folyamatossággal fut az APU-n, így a memória órajelének emelése "csak" az fps-ek számát befolyásolja, a játékélményt nem. Hasonlóképpen, a medium szinten is teljesen jó sebességet mutat a játék - ami azért a bekapcsolt AA-t tekintetbe véve nem semmi. Mivel a játék érzékeny a CPU-sebességére is, és jól használ több magot, az A10-5800k itt abszolút kitűnőre vizsgázott.

Hitman Absolution

Az 1 éves Hitman az egyik olyan AMD partnerprogramos játék, ahol érezhetően hangsúlyos szerepet kapott a Tahiti GPU-val szerepelt kártyákon nyújtott teljesítmény, és ezért magas AA beállítások mellett a motor kétpofára zabálja mind a VRAM-ot, mind a memória-sávszélességet. Nem fest rosszul a game, de az igényeit nem tartom indokoltnak. Lássuk, mihez kezd vele az APU.
A medium beállítások megegyeznek a gyári medium presettel.

Low beállítások mellett éppenhogy játszható a játék, és itt a 10%-os sebességnövekedés, amit a gyorsabb RAM-ok hoznak, határozottan segítség. A közepes beállítások használata nem kerül borzasztó sok fps-be, de pont annyiba, hogy a megjelenítés már erősen darabossá váljon, ezért nem tudom javasolni ezt a szintet.
Az igazi meglepetés azonban az, hogy a HD 7770-nél látott belassulások az APU-n nem jelentkeznek. A Hitman titokban már egy nextgen játék lenne? :)

Sleeping Dogs

Akárcsak a Hitman, a Sleeping Dogs is az AA implementációra helyezte a hangsúlyt, amikor az volt a kérdés, hogyan lehet a Tahiti chipek értékeit csillogtatni. Alacsony AA beállítások mellett egy kellemes kinézetű és hardver-igényét nézve is barátságos játékkal állunk szemben.
A medium beállítás kicsit kaotikus a játékban: a nagyfelbontású textúrákat (high-res textures) aktiváltam, a shadow resolution, shadow filtering és a world density a high fokozatot kapta, végül az AA, az SSAO és a motion blur maradt normal.

Érdekesen alakul a sebesség. Alapvetően a low beállítások mellett nagyon szépen szalad minden, a memória órajelének emelése pedig alaposan megdobja az fps-eket - de csak az átlagokat, a minimumokat valószínűleg a grafikus teljesítmény limitálja. A medium beállítások használata alaposan visszaveti a sebességet, de azért még a játszható szinten maradunk.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.