2024. március 29., péntek

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Számtech rovat

AMD HD7660D (A10-5800k) mélyinterjú

Kezeim közé került egy A10-5800k - jó alaposan ki is faggattam, hogy mit tud a 3D-s játékokban.

[ ÚJ TESZT ]

Casual játékok #2

Giana Sisters Twisted Dreams

Igazi meglepetésként érkezett 2012 utolsó negyedévében a nagy múltra visszatekintő széria legújabb epizódja. A játékon már egy ideje dolgozott a kiadói kötöttségektől megszabadult team, majd a projekt befejezéséhez futtattak egy sikeres Kickstartert, és októberben meg is jelent a játék, amelynek minden aspektusából sugárzik, hogy a készítők kreativitásának csak a saját rutinjuk és realitásérzékük szabott korlátokat. Folyékony játékmenet, óriási pályák, remek zene - és ami a jelen cikk szempontjából leginkább releváns, az egyik legszebben kivitelezett vizuális világ, amit valaha számítógépes játékban láttam. Mit kezd mindezzel a HD 7660D?

Talán a legjobb szó a grafikonon látható számokra az, hogy becsületes. HD-ben, 1600 MHz-es RAM órajel mellett a játék már játszható, és érezhetően javul a +5 fps-től (11-13%), amit a 33%-kal gyorsabb memória hoz. FullHD-ben a teljesítmény már kevés - bár a beállításokból lehet visszavenni, ha a felbontás fontosabb. Én inkább a HD felbontást javaslom, maximális (kivéve AA) vagy közel maximális beállítások mellett.

Mark of the Ninja

A képregényszerű játékok kedvelőinek nyilván nem kell bemutatni sem a Shank két részét, sem a Klei soron következő játékát, a lopakodós műfajban dolgozó kis műremeket. Az adrenalinban bővelkedő játéknak nem a legkiemelkedőbb pontja a grafika, de a lopakodás egyik alapeleme a fényekkel és árnyékokkal való játék, ezért ezek nagy hangsúlyt kapnak a megjelenítésben.

A játék teljesítménye igen egyszerűen jellemezhető - HD-ben tökéletes, mindkét memória-beállítással, míg fullHD-ben feleződik az fps, azt viszont fixen tartja. Ismét a játékosra van bízva a döntés - teljes folyamatosság vagy magasabb felbontás?

Unmechanical

A végére egy jópofa fizikai-logikai játék maradt, ami nem is annyira a játékmenet miatt érdemel figyelmet, hanem azért, mert az Unreal Engine 3-at használja. Természetesen nem kell Borderlands szintű grafikára gondolni, de vizuálisan határozottan profitál a játék a nagyhírű engine és fejlesztőkörnyezet használatából.

Talán a legviccesebb grafikon az Unmechanicalé, mert igen markánsan mutatja, milyen sokat jelenthet a rendszermemória sebessége az APU-nak. HD-ben kicsit kínlódósan, kicsit akadozósan ment a játék az 1600 MHz-es memória-órajel mellett, elsősorban a tökéletlen vsync implementáció miatt, míg 2133 MHz-re lépve hirtelen kisimult minden. FullHD-ben ugyanazt látjuk, mint a Mark of the Ninja esetében - fix 30 fps.

Casual játékok - összefoglalás

Lássuk, milyen összképet mutat a 7 casual játék. Akárcsak a régebbi AAA játékok esetében, itt is lehagytam egy játékot (csak a képről, az átlagok kiszámításakor figyelembe vettem) - ez esetben a Bastion tett volna tönkre a grafikonok olvashatóságát.

Látható, hogy HD-ben 4 játék teljesítménye teljesen tökéletes (Bastion, Braid, Deathspank, Mark of the Ninja), és a memória-órajel megemelése egy ötödiket (Unmechanical) is átbillent a teljes simaság állapotába. Az English Country Tune esetében kevésbé indokolt, míg a Giana Sisters Twisted Dreams esetében érthető, miért nem szuperfolyékony minden - mindenesetre ezek a játékok is megfelelően futnak, igazából mindkét memória-órajel beállítás mellett, de 2133 MHz-cel érezhetően jobban.

FullHD-ben sokkal markánsabb a megoszlás - a 6 játékból, ami ismeri ezt a felbontást, mindössze egy nyújt meggyőző teljesítményt (ez a Bastion), további egy kicsit akadozik (DeathSpank), három játék beáll 30 fps-re (English Country Tune, Unmechanical, Mark of the Ninja), és végül a Giana Sisters Twisted Dreams még a fix 30 fps-hez is valamilyen kompromisszumot igényel.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.