09.10-16. Hétfő - Vasárnap
A 24. hét sem hozott semmi változást, sajnos. A meleg változatlan, harminc fok nappal, huszonöt éjjel, plusz a pára. De, úgy érzem, valami mégiscsak elindult. Nem tudom miben, de kicsit változott az időjárás az előző hetekhez képest. Más a szélirány, több a felhő, szóval valami készül. Éjjelente néma villámok cikáznak az égen, dörgés nincs, tehát messze van a vihar, de akkor is, ez jó jel. Elvileg itt szeptember a legaktívabb tájfun időszak, lehet, hogy ennek a kezdetét érzem, nem tudom. Minden esetre, legalább valami biztató dolog van a levegőben, ebből a hőségből már nagyon elegem van. Nem lehet aludni, sem túrázni, de még a lakásból, vagy az irodából kimozdulni se nagyon. Irigykedve nézem az otthoni honlapokat, ott már csak huszonpár fok van, és esik. El bírnám viselni itt is, hogy őszinte legyek.
Egyébként, ezen a héten sem történt semmi rendkívüli, hacsak az nem, hogy Tom kemény három napig szabin volt. Erről nekem nem szólt korábban, egyszerűen csak nem jelent meg hétfőn, ebédidőben. Ezt nem bántam, legalább valami változatosság az életemben. Mint később kiderült, a barátnőjével voltak valami forró vizes fürdőben (onsen), illetve, a szüleit látogatta meg, ismét.
Egyébként, remekül sikerült szerveznie, mivel a Biostation karbantartására is ebben a három napban érkeztek a Nikontól. Lehet, hogy nem lett volna hátrány, ha a gépért felelős, és azt elvileg legjobban ismerő ember épp itt van. Először persze engem talált meg a szervizes csoport, mivel én unatkozom általában az irodában, de velem elsőre nem sokra mentek. Lelkesen ráztam a fejem, mondván, nem tudom, hol van Tom, és nem is érdekel, ha nem tudnak emberi nyelven kommunikálni, akár békén is hagyhatnának. Aztán Tom asszisztense, Midori chan felkarolta őket, és onnantól már csak célzott kérdésekkel jöttek hozzám a géppel kapcsolatos tapasztalataimat firtatva. Meglepő módon, itt már mindegyik szerelő tudott angolul, ami fura, első találkozáskor lefogadtam volna, hogy egy kukkot sem értenek abból, amit mondok nekik. Úgy tűnik, miután kiderült, hogy én is aktívan használom a gépet, már elég érdekesnek találtak arra, hogy leálljanak velem beszélgetni. Sok újdonságot persze nem tudtam velük megosztani, csak a tapasztalataimat a géppel és a szoftverrel kapcsolatban, amire leginkább vállvonogatás volt a válasz, mondván, tudják, mi a gondom, mások is ezekre panaszkodnak, de ez van, ez a sorozat ilyen, nem tudnak rajta javítani. Mint egy igazi support team.