Hirdetés

Mondeo Blog Vol.10 - Megjöttek az alkatrészek!

Megjöttek az alkatrészek, péntek helyett hétfőn vagy kedden mehetek felrakatni őket a szervizbe. Mivel a gyújtáskábel elosztó szettet és a gyertyákat egyszerű beszerelni, ezért azt már egyből fel is rakattam.. A légszűrőház remélem holnap érkezik meg, a betét már megvan hozzá.

Most, hogy cserélve lett ez a két alkatrész érezhető a különbség. Nem ingadozik az alapjárat, nem hagy ki az egyik henger és azonnal harap a gép.

Őszinte gratuláció....

...annak az elvetemült öngyilkosjelölt csajnak akit majdnem kivasaltam a dunaújvárosi Szórád Márton úton. Ajánlom, hogy a fülhallgatót és a nyakmerevítőt ráncigálja le a fejéről és mondjon el 2 miatyánkot azért mert működik az ABS a kocsiban és ha mindez megvan, tanulja meg, hogy kell átkelni az úton.

Mondeo Blog Vol.9 - A tényleges javítások kezdete.

A mai napon megrendeltem egy pár dolgot, péntekre itt van. Pont jó, mert a szerelőnél is péntekre kaptam időpontot. Amiket rendeltem a Ford Magyarországtól (minden gyári Ford alkatrész).

-Vezérműszíjkészlet (gyári Motocraft) 22.900.-

-Gyertyák (gyári Motocraft) 1000.-/db

-Motorolaj 5 liter 6.200.- (Ford Formula 5W-30)

-Gyújtáskábel elosztó szett (gyári Motocraft) 7990.-

-Olajszűrő 1220.-

-Postaköltség 1500.-

-Szelepfedél tömítés: 5.000.-

-Hátsó fékcső (2db): 5.000.-

Összesen 53.810ft.-

Az olajszűrőt azt helyben megvettem, tehát az megvan.

Újabb bejegyzés akkor lesz, ha megjönnek az alkatrészek.

Mondeo Blog Vol.8 - Az első negatív élmény.

Kicsit padlót fogtam, rájöttem, hogy ez nehezebb lesz mint gondoltam. Megvolt az első sokkhatás miután ma beindítottam a gépet, hogy átviszem anyut földvárra a buszhoz. A melegre való tekintettel bekapcsoltam a klímát, majd kb 20mp múlva pukkanás, felnézek és látom, hogy milyen szépen foszlik szerte szét a klímagázom a friss délutáni levegőben. Azonnal leállítom, majd motorháztető fel. Látom, hogy a csőről ugrott le a másik cső. Igazából most fogalmam sincs mi legyen, legszívesebben.. Nem is tudom.. Pedig már kezdtem örülni, hogy lassan minden a helyén lesz. Most meg felírhatom a listára a klímaszerelőt is.

Amúgy másik: Megcsináltam az akksilefogót. Most már legalább az jól néz ki.

Ilyen volt:

Mondeo Blog Vol.7 - Új akksi.

Tegnap sikeresen lepapíroztam pár dolgot, hétfőre is maradt még de erről majd pár résszel később. Mint említettem az autóban nem volt túl jó az aksi, pici volt és sokat forgatta. Anyu vett bele egy újat, 74Ah-st.

Vettem akkusarut is, nem sokára meg is próbálom felrakni.

Mondeo Blog Vol.6 - Az oldalidom csere befejezése.

Tegnap jártam a bontóban megint, megnéztem pár fórumtársnak 1-2 dolgot, többek között No-kia-nak pár jelet. Találtam is egy párat, ingyen elhozhattam mind a német nyelvű Ford Mondeo kézikönyvvel együtt. Jól fog jönni ha majd egyszer dupla áron és szalon autó állapotban eladom ezt a csodát.. :P

A srác ki tudta szerelni az alsó idomot is a donorautómból* ami azért megint necces egy feladat, nem volt túl könnyű berakni a helyére, főleg úgy, hogy ne kelljen lebontani a már felépített elemeket.

A donorautóm.

Mondeo Blog Vol.5 - Klímaberendezés

Mivel amikor megvettük az autót nem működött a klíma, utána kellett járnom vajon mitől lehet. Elmeséltem egy jó barátomnak a problémámat és azt mondta ő elvileg meg tudja nézni és ha kell akkor javítani is. Meg is beszéltünk egy találkozót aznap délutánra és egyszerre estünk be a kapun. A hiba hamar megvolt, új klímakompresszor van az autóban viszont feltöltve már nem volt ezért be sem kapcsolt csak a lámpa világított amikor be akartam kapcsolni.

Megcsinálta a nyomáspróbát ahol láttuk, hogy sehol nem ereszt és nem esett a nyomás. Ezután levákumozta a rendszert majd beletöltött 700gr autó klíma gázt.

Eljött az a rész, hogy na akkor próbáljuk ki. Az autóba beülök, indítózok, csak kerepelés. Ohhyeeeah, ez az aksi is lemerült, valahogy nincs szerencsém velük és muszáj lesz vennem egy újat. Gyors át tettük egy próba elejéig az ő autójából az akkumlátor, 1-et fordított az önindító és már dübörgött is a lóhad.

Bekapcsoltam a klímát, majd érezz csodát egyre hűlt a levegő a kocsiban. Olyan jól sikerült az akció, hogy 10 perc járatás után majdnem fáztam az autóban.

Mondeo Blog Vol.4/1 - Gyári légszűrőház és gyújtás szett.

Szerintem ma csak ezzel az egy rövid hírrel tudok szolgálni, reggel hívott egy igen kedves srác a Ford Mondeo Klub-ból, hogy látta, hogy keresek az autóhoz légszűrőházat. Pillanatok alatt meg is beszéltük, küldi a futár. Örülök neki nagyon, remélem érdemi lesz a változás és meghálálja a motor.

Másik: Volt egy kis dolgom Dunaföldváron és ha már ott vagyok, gondoltam megnézem a barátom által ajánlott autósboltot. Megérte, 5.900Ft-ért kapok tőlük hétfőn gyári gyújtás elosztó kábelszettet. Ezt is érezni fogom remélem.

Jelenlegi állapot.

Mondeo Blog Vol.4 - Váltógomb, oldalidom és egy kis szépítés.

Ez a nap sem telt el munka nélkül de ennek csak örülök. Délelőtt akadt egy kis dolgom a városban, ezért ha már ott voltam beugrottam a helyi autóbontóba. Rengeteg mondeo van bent, 10 perc után elégedetten gurultam ki a kapun a csomagtartóban "új" de hibátlan csomagtartó teleszkópokkal, oldalidommal és pár felirattal.

Jó érzés volt, hogy 4.000 forintért vettem sok mindent, amitől jobb lett az autó.

Az oldalidom ami B oszlopot takarja belülről valamikor régen eltört és a volt gazdája csak visszaragasztotta elég gány módon. Marha macerás volt kicserélni, kellett vagy 25 perc gondolkodási idő és másfél óra munka, na meg fél vagon szerszám de végül meglett. Még az övet is szét kellett szedni, hogy bele lehessen húzni ebbe a műanyagba.

Mondeo Blog Vol.3 - Az átnézés és hibalista.

Megvolt a nagy átnézés, most jöttem haza a szervizből. Alapjában korrekt, nem találtak rajta nagy hibát. A műszer szerint az egyik henger néha kihagy, de hamar megtalálták, hogy az egyik gyújtás elosztó kábel a ludas. Jövő hétre beszéltük meg a randevút, ezután fullos lesz a verda. Kicsit el is vagyok keseredve, meg nem is.

Voltam bontóba is, minden amit onnan be akarok szerelni az 10.000 forint.

Itt pedig az eddigi lista amiket cserélni kell.

-Vezérműszíj: 6.500Ft

-Hozzá a feszítőgörgők: 17.000ft

-Gyertyák: 4*1600Ft

-Olajszűrő: 520Ft

-Motorolaj: 11.200Ft

-Bordás szíj: 5900Ft

-Bordás szíj görgők: 10.000Ft

-Szelepfedél tömítés: 3.600Ft

-Gyújtáskábel elosztó: 11.354Ft