Hirdetés

2024. május 2., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#551) gbors válasza Abu85 (#550) üzenetére


gbors
nagyúr

én azért kíváncsi lennék arra az elméleti alapra, mert a "játékosok kérték" az ilyen hangzatos buborék, különösen amiatt, amit lejjebb írtam - a runt frame-ek nem csökkentik, hanem növelik az input lagot.

Egyébként a smoothingot úgy számold, hogy minden képkockát késleltetve kezd számolni, pont azért, hogy igazodjanak egymáshoz.

Ezt nem értem. Mi értelme van annak, hogy késleltetve kezdi számolni? Józan ész alapján, ha az időt kontrollálod, akkor a késleltetést a front-back fliphez praktikus tenni. És itt sem tűnik értelmesnek minden kockát késleltetni, elég az egyik kártyánál. Ne c'est pas?

Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

(#552) Sondi1986


Sondi1986
addikt

itt is van egy jó SLI, CF, teszt: pcgameshardware.de

[ Szerkesztve ]

(#553) Loha válasza Abu85 (#548) üzenetére


Loha
veterán

Az input lag tartalmazza a frame time-ot, az egyik összetevője.
Az input lag többi összetevője nem a VGA-n múlik, nem valószínű, hogy a VGA típusa befolyásolja mondjuk az egér driver vagy az USB port késleltetését.
Arra vagyok kíváncsi, hogy hány frame jelenik meg, amíg az egéren leadott parancs megjelenik?
Erre én is kíváncsi lennék, de jó esély van rá, hogy még senki nem csinált ilyen tesztet, főleg nem VGA-k összehasonlításához.

Techreporton futottak bele, mert AMD-n vmiért kicsit eltért a csíkok színe, vmint egy kis zaj is volt bennük.
the extractor was having trouble because the overlay colors being displayed by the Radeon weren't entirely correct.
Szerencsére lehet állítani a toleranciát az elemző progiban, és miután lazábbra vették a probléma megoldódott.
The extractor routine had to be adjusted for looser tolerances in order to account for the variance.

(#554) Abu85 válasza gbors (#551) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Input lagra gyúrt AFR mellett kb. olyan lagot kapsz, mint egy GPU-val. Picit többet. Amint kész az első GPU az első frame-mel rögtön fog nekifog a harmadiknak. Ami nagyjából olyan jelenetből jön, mintha az a második lenne egy GPU-s rendszernél.

A smoothing esetében az első frame lesz normál lagos. Aztán a második egy kis eltolással lesz számolva. Ezután van két referenciaidőd, és ezekből lesz mindig számolva, hogy mekkora késleltetéssel lesznek számolva a következő páros és páratlan frame-ek, amelyeknek szintén lesz idejük, és így tovább. A cél az egyenletesség. Cserébe átlagosan 10-15 ms-os plusz lagot kapsz 60 fps mellett. Ha csak az egyik kártyát késlelteted, akkor sokszor az első kártya frame-jéből lesz kevés információ. A smoothingot általánosan kell csinálni, mindkét GPU-ra. Úgy lesz teljesen egyenletes.

(#555) Loha: De könyörgöm jelöld már ki a képen, hogy hol méri az input lagot? Én csak frame time-ot látok. A frame time != input lag!

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#555) Loha válasza Abu85 (#554) üzenetére


Loha
veterán

Ennél jobban nem lehet SZVSZ szemléltetni a dolgot:


7970 CrossFire


680 SLI

Innen van.

[ Szerkesztve ]

(#556) gbors válasza Abu85 (#554) üzenetére


gbors
nagyúr

ja értem, hová akarsz kilyukadni. csak azt nem tetted hozzá, hogy az 1 GPU-t közelítő input lag az 1 GPU-t közelítő valódi fps-sel fog együtt járni. akkor viszont inkább kib****m a 2. kártyát a gépből :D
de viccen kívül, bárhová forgatod ezt a koncepciót, hülyeség jön ki belőle. magyarázhat az AMD, amit akar, ezt nagyon elközösülték. mindegy, csinálják meg normálisan, és akkor a múlt már a kutyát nem fogja érdekelni.

a smoothing dolog így sántít, mert kell magát hangolnia aszerint, hogy az átlagos megjelenítés gyorsabb vagy lassabb. de mindegy, ezen felesleges vitatkozni, legyen amit mondasz, +10-15ms / frame. ennyi a normális AFR ára, pont.

Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

(#557) Abu85 válasza gbors (#556) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Pont az a lényeg, hogy ki szerint mi a normális. Ez marad az alapértelmezett CF mód, míg a másik csak egy kiegészítő lesz, amire át lehet kapcsolni. Az AMD továbbra is úgy gondolja, hogy ez a jó mód.

A smoothing esetén azért kell hangolni, mert ha fix értékkel tolod minden második frame számítását, akkor esély van rá, hogy rátolod a következő frame-re, és akkor lényegében nem tettél semmit. Ezért késleltet mindent a kiegyenlítés, így minden frame egyenletesen jelenik meg csak a normál AFR megoldás lagjához képest nagyobbal.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#558) gbors válasza Abu85 (#557) üzenetére


gbors
nagyúr

Yep, valóban szubjektív a dolog. Az AMD szerint normális, az meg már a felhasználó baja, ha
a) zavarja a microstutter
b) ugyanazt az eredményt kapná 1 kártyával

De ha valakinek ez kell, hát szíve joga :)

Smoothing: nem látom, mi szükség lenne arra, amit írsz. ha az 1-es kártya a saját tempójában megy, akkor a 2-esnél összesen ennyire kell:
if ( time - last_flip < average_frametime ) then wait ( average_frametime - ( time - last_flip ) ) else endif
flip

Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

(#559) huskydog17


huskydog17
addikt
LOGOUT blog

Rendkívül érdekes dolgok láttak napvilágot.

Először a hír, amely már tény:
Az AMD a VGA-k után az APU-k mellé is csomagol teljes értékű játékot. Bizonyos A8, illetve A10 APU-k mellé a legújabb SimCity játékot adják ajándékba, egyelőre azonban még kérdéses, hogy hol lehet majd ilyen központi egységekhez jutni és hogy pontosan mely modellekhez fog járni az ajándék-szoftver.

Most jöjjön a nem kevésbé érdekes legfrissebb pletyka:
A Fudzilla szerint az AMD idén újabb Never Settle csomagot akar összeállítani, amihez állítólag már 2 cím be is van zsákolva. Ennek fényében a sokak által oly nagyon várt Battlefield 4 és a Ubisoft új, ütős nagyágyúja, a Watch Dogs benne lesz a csomagban, azaz Gaming Evolved címek lesznek. Ami tovább fokozza az izgalmakat, hogy állítólag egy harmadik, eddig még be nem jelentett, PC-exkluzív cím is szerepelni fog a csomagban. Erről még semmit nem tudni. Ezek az információk tehát pletykák, tessék őket fenntartással kezelni!

Véleményem szerint a BF4 várható és logikus, hogy GE cím lesz, de a WD-nál már nem vagyok meggyőződve róla, bár az a játék már most brutálisan jól néz ki. A harmadik címhez pedig indulhat a találgatás. A Fudzilla nem aprózta el a dolgot és rögtön a Half-Life 3-ra tippelnek, de szerintem nem az lesz, mert ugye tudjuk, hogy a Valve nem tud 3-ig számolni. :DDD

Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ

(#560) FireKeeper válasza huskydog17 (#559) üzenetére


FireKeeper
nagyúr

az új Total War már alapból GE, ugye? csak mert az tuti PC exkluzív.

jah most nézem hogy be nem jelentett cím.

[ Szerkesztve ]

steam, GOG, uPlay: @petermadach || HotS: PeterMadach#2675 || Xperia 10 V || Ultrawide & SFF masterrace || Unofficial and unpaid VXE R1 shill

(#561) Abu85 válasza gbors (#558) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Az átlag frametime az elég rossz ötlet, mert az a játékokban eléggé ingadozó lehet. Ha ez alapján smootholsz, akkor a smooth nem biztos, hogy smooth lesz. A legjobb megoldás az előző frame idejét mérni, de még azelőtt el kell kezdeni a munkát, mielőtt ez kiderülne. Ezek jelentik a nehézséget.
Illetve a smoothing sémának vannak kellemetlenségei, mert növeli a driverben a hibalehetőséget. Ha több process fut, akkor a driver balanszírozhatja a teljesítményt. Ez multi-monitor környezetben kellemetlen, mert a hardver nem adja le a teljes sebességet minden kijelzőn. [link] - látható, hogy az alkalmazások nem futnak ugyanazzal a teljesítménnyel. És ez egy GTX 460 GPU. Ez az NV smoothing megoldása miatt van így. Ennek 400-500 fps között kellene mindegyik ablakot futtatni.

Nem olyan egyszerű ez, mert megold egy jelenséget, aminek lesz némi ára, de ugyanakkor a multimonitor környezeteket eléggé furcsán balanszírozza. Ezért is ragaszkodik az AMD ahhoz, hogy alapértelmezett módban ne állítson fel ütemezést.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#562) Abu85 válasza huskydog17 (#559) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Lehet, hogy Ruby nem csak techdemó, hanem játék szintjén tér vissza. Igazából abba érdemes belegondolni, hogy az Illfonic egy játékfejlesztő cég, és ők csinálják a techdemót. Lehet, hogy több az amit rájuk bíztak, csak még nem beszélnek többről, mint techdemó. Eleve a csapat összesen 12 fő, tehát a Ruby demó teljesen leköti őket, viszont ennyi erőforrást belefektetve, meg abból kiindulva, hogy az egészet játékként kezdték el dizájnolni, simán lehet belőle game. Az AMD ingyen osztogatja, az Illfonic pedig felrakja steamre és abból van pénzük.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#563) huskydog17 válasza Abu85 (#562) üzenetére


huskydog17
addikt
LOGOUT blog

Tééééényleg a Project Phoenix! Ez ki is ment a fejemből.
Hm...ez így tök logikus, akkor ez lenne az első játék, ahol a vörös szépséget irányíthatjuk. Gondolom oda is terveznek TressFX-et, hiszen Ruby haja megnőtt. :)

Amúgy van valami "insider" infód arról, hogy a Watch Dogs fejlesztői, azaz a Ubisoft Montreal szándékozik-e maradni az AMD-nél vagy sem? Mennyire voltak elégedettek a FC3 esetében? Az AMD-nél még mindig kalapálják a FC3 kódját, hogy gyorsabb legyen, vagy vége a javításoknak végleg?

Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ

(#564) SzlobiG válasza huskydog17 (#559) üzenetére


SzlobiG
félisten

Ez azz megint olcsón jutok AAA gémekhez, :))

(#565) Abu85 válasza huskydog17 (#563) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Inkább az a kérdés, hogy hova menjenek. Nem azért van ennyi Gaming Evolved AAA konzolport, mert az AMD letarolja a piacot, hanem inkább azért, mert az NV-nek nincs rájuk erőforrása. Elviszik az embert a PC exkluzív projektek, a Tegra támogatása, ami marha sok embert kíván, és a saját motor fejlesztése, amit az NV a felhőbe szán. Ezek mellett nincs már elég erőforrás az AAA konzolportok kiemelt támogatásához. Az AMD-nek van. A Far Cry 3 is maradt volna TWIMTBP programos, de ez nem csak a fejlesztőkön múlik. Ha az NV-nek ez teher, akkor mennek máshova. Igazából az AMD is túlvállalja magát szerintem, 2013-ban mindenképp.

Javítások lesznek még szerintem. Elsősorban az NV-nek kellene megoldani, hogy végre jól működjön a HDAO. És ezt nem ártana a fejlesztőknek elintézni, mert ők rontották el.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#566) gbors válasza Abu85 (#561) üzenetére


gbors
nagyúr

yah, pongyola voltam, az átlag frametime az az elmúlt pár frame átlaga akart lenni. és ahogy mondtam, sztem a flipnél kell késleltetni, úgyhogy a munka elkezdése nem gond.
a multi-monitoros cucchoz nem tudok hozzászólni. ha cinikus akarnék lenni (márpedig miért ne akarnék ;] ), akkor azt írnám, hogy marhára nem érdekel, oldják meg...

Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

(#567) Locutus


Locutus
veterán

Jön a TITAN LE

4 új 3dmark világrekord TITAN-nal

Nem lesz DX12, de a BF4 része lesz az AMD Neversettle Bundle-nek

Komplett hangrendszerem eladó - https://hardverapro.hu/apro/mackie_studio_monitorok_mr5mk3_mr10s_mk3_sub_asus/hsz_1-50.html

(#568) Whit3Rav3n válasza Abu85 (#554) üzenetére


Whit3Rav3n
senior tag

Egyébként erröl a módszerröl amit nv használ ez hivatalos infó mert egy másik fórumon mindenki csak találgatja hogy akkor pontosan milyen módszerrel is egyenlíti a frame idöket az nv. Szóval a te leírásod alapján 1 frame-el több az input lag a frame idö meghatározása miatt?

(#569) Loha válasza Loha (#555) üzenetére


Loha
veterán

A látottak alapján számomra elég egyértelmű, hogy mi a különbség CF és SLI közöt, meg hogy mit csinál a gyakorlatban a 2 rendszer.

~13ms alatt végez az egyik képkockával a CF (ami annyi idő amit egy szóló kártya tud), aztán szinte azonnal (0ms) ott a következő, aztán 13ms múlva jön megint egy, aztán szinte instant (0ms) megint egy. Hogy lehetséges ez amikor tudjuk egy szóló kártyánnak kb. 13ms kell egy képkockához az adott játékban?

Ebből én arra következtetek, hogy a 2 VGA párhuzamosan dolgozik, amit úgy értek, hogy egyszerre kezdik el számolnia köv. képkockát. Az 1-es számú VGA számolja a soron következő képet, a 2-es számú pedig az utána következőt, és mivel egyszerre kezdték, kb. egyszerre fognak végezni is, ezért megy ki egyszerre a 2 képkocka, ilyenkor látjuk a grafikonon, hogy a második kép szinte 0ms alatt ott van az első mögött. Utána mindkét VGA nekiáll a következő képkocka számításának, ami pont ugyan annyi időbe telik mint egy szóló GPU esetén, ilyenkor látjuk a 13ms körüli késleltetést az ábrán.

Mit csinál ezzel szemben az SLI? Mivel a késleltetések kiegyensúlyozottak, és kb. fele annyi ideig tartanak mint egy szóló VGA esetén, én ebből csak arra tudok következtetni, hogy a 2. VGA fél képkocka eltolással dolgozik. Tehát az 1-es VGA számolja a soron következő képet, aztán amikor a munka feléhez ér, a 2-es számú VGA nekiáll az utána következő kép számolásának, így nem egyszerre fognak végezni, hanem a 2. VGA fél képkockányi idővel később, így a képkockák kb. fele annyi idő alatt követik egymást mint egy szóló VGA esetében.

Az AMD jelenlegi megoldásának az a hátránya, hogy ha azonnal követi egymást 2 képkocka akkor vmelyik egyáltalán nem vagy csak alig fog látszani a monitoron a játékos számára.

[ Szerkesztve ]

(#570) Whit3Rav3n válasza Loha (#569) üzenetére


Whit3Rav3n
senior tag

Ezzel az elmélettel csak az a baj hogy honnan tudod hogy mikor vagy a munka felénél, a képkocka rajzolása csak egy kis része az egésznek, a vidkarinak elöször 3d-ben ki kell számolni a teljes részt. Szóval emiatt kell egy + késleltetés hogy kell egy pár kiszámolt képkocka hogy ismert legyen az átlag idö ami kell az eltoláshoz. A CF sem párhuzamosan számol 2 képkockát hiszen az lehetetlen, maga az engine egymás után adja a képkockákat és annak is van egy feldolgozási ideje. Ezért is van az hogy ha a cpu-ra kell várni akkor gyakorlatilag nincs mikroszaggatás mert a kártyáknak a cpu-ra kell várni. Szóval a minimális frametime az az idö ami kell a rendszernek a következö képkocka számolásának kiadásához a vga-hoz.

(#571) Abu85 válasza Whit3Rav3n (#568) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Még a Ferminél beszéltek arról, hogy kidolgoztak egy olyan módszert, hogy késleltetve számolják a frame-eket egy kártyával, mert így tudnak reagálni a frame spike-okra. Gondolom ezt a megoldást terjesztették ki az SLI-re, csak AFR-rel kell csinálni a késleltetett számítást.

Az NV-nek erről nincs mérése, de a Nixxes szokta azt csinálni, hogy a PC-s portokhoz az NV-nek más pre-render frame adatokat állít be, mert egy kártyával is késleltetve számolnak. Innen van az, hogy SLI-nél két kártyával az extra késleltetés az input lagra optimalizált AFR-hez képest +10-15 ms. Azt nem tudom, hogy más is így csinálja-e, igazából nem kötelező, csak érdemes a többletkésleltetésre a programból reagálni.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#572) belinho


belinho
senior tag

Tud valaki valami új infót arról, hogy állítólag csal az NV az új drivereiben 32 helyett 16bit-en számol, és ezért van ez a gyorsulás.

(#573) Abu85 válasza belinho (#572) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Kynz-t állítja ezt. Ennél többet senki sem tud.

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#574) Loha válasza Whit3Rav3n (#570) üzenetére


Loha
veterán

A CF sem párhuzamosan számol 2 képkockát hiszen az lehetetlen, maga az engine egymás után adja a képkockákat és annak is van egy feldolgozási ideje. Alapesetben a Windows/DirectX 3-as pre-rendered frames értékkel dolgozik, tehát a CPU 3 képkockát mindig előkészít a GPU-nak, ha rendelkezésre állnak hozzá az erőforrások.

Abu85: NV control panel azt írja, hogy a max pre-rendered frames beállítást nem vonatkozik SLI-re.

(#575) siriq válasza Abu85 (#460) üzenetére


siriq
őstag

Ehez kepest az anand is az nv fele tool hasznalja. Emlekszel amikor kerezted, hogy mi mast hasznalnak frapson kivul?

Mar lassan minden kulfoldi oldal rendesen fogja tesztelni(vagy teszteli es infozik a fo oldalon errol) a temat.

[ Szerkesztve ]

Meg mindig nincs 1000 oras BF3 nev, kozben mar masok is erdeklodnek utana... Mar bevallottan nincs 1000 ora neki... Varjunk Dec 31-ig a Mantle-a.

(#576) Whit3Rav3n válasza Loha (#574) üzenetére


Whit3Rav3n
senior tag

Ez akkor is méréssel bizonyított hogy a cpu idö mindig benne van képkocka kiadásában. Szóval olyan nincs hogy kapásból 2 kártyának egyidöben kiad 2 képkockát. Ha cpu limited van azért nincs mikroszaggatás mert nem tudja gyorsan egymás után átadni a gpu-knak a számolást a cpu hogy aztán várni kelljen míg kész legyen. Én magam is résztvettem ezekben a mérésekben és tényleg úgy volt hogy a cpu olyan gyorsan adogatja a frame-eket a gpu-knak ahogy tudja aztán vár amíg kész lesz az egyik az újabb frame átadásával, ez okozza ezt az egy kicsi egy nagy frame idöt 2 gpu-nál ami egyébkent 3 gpu-nál 2 rövid egy hosszú és négynél 3 rövid 1 hosszú.

Az egyébként lehet hogy elökészít frame-eket de ezek szerint ekkora hibát nem tettek a rendszerbe hogy multigpu-nál egyszerüen átadja mindkét gpu-nak egyszerre a frame.et hanem a kiszámolási idö delay mindig megmarad. Egyébként én sohasem tapasztaltam azt hogy cf-el normális skálázás mellett nem lett volna szubjektívan jobb a gameplay 1 gpu-hoz képest.

(#577) Abu85 válasza Loha (#574) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Pont erről írtam korábban, hogy az új driverekben ezt a lehetőséget elvették a felhasználóktól. Ezért háborogtak az SLI tulajok, hogy az új driverekkel nem tudják beszabályozni a lagot, mert a driver egyéni profilt használ minden játékra, vagy a játék alapbeállításait használja.

(#575) siriq: a GPUView az ilyen. [link] - Ez marha jó tool, csak sokszáz frame-et kielemezni belőle eléggé időigényes, mert statisztikát, vagy egyszerű grafikont nem csinál.
Az NV toolja az elég jó, csak kell hozzá egy marha gyors SSD-rendszer. Emellett néztem az időigényét. Kilenc játék helyett három férne bele. Tekintve, hogy alig tesztelünk AFR-t, így a több játékot választjuk, mert egy kártyával a külföldi tesztek sem látnak problémát.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#578) siriq válasza Abu85 (#577) üzenetére


siriq
őstag

Egy kartyanal is latnak problemat.
A masik meg az info. Az meg ugyan ugy nincs megoldva. Ha mar nem akartok tesztelni, akkor reszletes leirast meg lehetne csinalni. Meg ilyen keson is. Mert ha most dobnad ki mar laza par honapos kesesben leszel.
Lehetne reszletezni miert nem csinaltok ilyen tesztet is pl.

[ Szerkesztve ]

Meg mindig nincs 1000 oras BF3 nev, kozben mar masok is erdeklodnek utana... Mar bevallottan nincs 1000 ora neki... Varjunk Dec 31-ig a Mantle-a.

(#579) Abu85 válasza siriq (#578) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Egy kártyánál nulla probléma van. Esetleg specifikus, amiről a driver nem tehet. Például a Far Cry 3-ban a MSAA mellett a Radenokra jellemzi, de ezt az fps korlátozásával meg lehet szüntetni. A konzolba kell beírni egy 999 alatti számot. A Sleeping Dogs is specfikus program. A GeForce-on nagyon pattog, de csak akkor, ha az Extreme AA rajta van a játékon. Ugyanez a gond a Sniper Elite V2-vel, de csak 4xSSAA-val jön elő GeForce-on.
Az új patch-csel és GeForce driverrel a Battlefield 3 is mikroakadásokat csinál, de az NV már szólt, hogy ezt javítani fogják, ez rendkívül speckó hiba, amit a patch hozott elő.
Szóval egy kártyával ez a jelenség jellemezően program oldalon keletkezik bizonyos beállítások mellett.

Lehet, hogy csinálunk ilyen tesztet. Nem rajtunk múlik, hanem azon, hogy lesz-e hozzá hardver. Viszont erős ellenérzés az, hogy nagyon le kell csökkenteni a tesztelt játékok számát. Sok felhasználó már most is nehezteli, hogy alig van TWIMTBP AAA játék a tesztben. Szám szerint kettő maradt. Ezzel nagyon nehéz mit kezdeni, mert az NV lemondott az AAA konzolportokról. Nincs rá erőforrásuk, és a next-gen konzolokkal kapcsolatos bizonytalanság miatt a fejlesztők sem látják a helyzetet kellemesnek. A GDC alatt rengeteg vélemény alakult ki és nem vicc, hogy az AAA játékok portolását a fejlesztők jó része ahhoz köti, hogy az AMD Kaveri APU mennyire terjed majd el. Az alapvető gond, hogy a játékot PC-re rendkívül limitált funkciók mellett kell elkészíteni, mert az új konzolok képességei nem csak túlmutatnak a mai PC-s konfigurációkon, hanem a 8 darab Jaguar maggal arra vannak kényszerítve a fejlesztők, hogy az AI-t, a fizikát és a jól párhuzamosítható dolgokat nem a processzormagokon oldják meg. Ha átraksz az IGP-re olyan dolgokat, ami a játékmenetet befolyásolja, akkor csak az év végén érkező Kaveri APU lesz rá alkalmas, hogy játssz PC-n. Roppant kellemetlen probléma, és ezért fektet az AMD erőforrást a fejlesztők támogatásába, hogy akkor is adják ki a játékot PC-re, ha esetleg bizonyos funkciók Kaveri APU-t igényelnek. A többi gyártónak ez viszont nem jó, mert olyan irányba viszik a konzolok a fejlesztést, amire nem készültek fel. Az NV ezért ráállt a PC exkluzív játékokra, mert azoknál a konzolok felépítése nem számít. Mivel jellemzően AAA játékokkal tesztelünk, így gyakorlatilag három-négy játék mellett csak Gaming Evolved címeket fogsz látni. Nem csak a mostani felhozatal alapján, hanem a következő pár hónap megjelenései miatt is, mert az AMD partnerprogramjának a része a GRID 2, a Total War: ROME 2, a Company of Heroes 2, és jórészt az összes AAA cím. Később a Battlefiled 4, a Watch Dogs, a Raven's Cry, a Thief 4 ...
Egyszerűen az AAA játékok esetében kell 9 játék, hogy legalább egy TWIMTBP címet berakjunk. Hárommal csak AMD-s játékok kerülnének be.
Még a kilenc is nagyon kevés, mert jórészt a Metro 2033 tartja magát egyedüliként, hiszen az UE3-as Batmant fel fogja váltani az UE3-as Bioshock Infinite. Vannak persze TWIMTBP játékok is, de a Sniper: Ghost Warrior 2 még a készülő DX11-es patch-csel sem alternatíva, míg az MMO-k (például Neverwinter) elképesztően körülményesek (ahány mérés annyi eredmény még azonos konfigon is).

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#581) Locutus válasza Abu85 (#579) üzenetére


Locutus
veterán

Egyrészt, szerintem nem kell ennyire ráflesselni az nv vagy az amd támogatására a játékoknál. Népszerűség, és újdonság alapján kellene válogatni, és kész.

Másrészt miért van az megszabva, hogy egy tesztre mennyi idő fordítható? Ki korlátozza ezt?
Vagy legyenek két fejezetes tesztek. Az elsőben a hagyományos dolgok, a másodikban lehet egy kicsit mélyebbre ásni. Valami értelme kell legyen annak, hogy játékokkal teszteltek, és ha az FPS szám önmagában nem ad teljes képet, akkor ki KELL térni a frame ratingre is. Az úgy teljes munka, és az olvasók tudnak dönteni, hogy az általuk preferált játékokhoz mi a jobb választás.

Komplett hangrendszerem eladó - https://hardverapro.hu/apro/mackie_studio_monitorok_mr5mk3_mr10s_mk3_sub_asus/hsz_1-50.html

(#582) Abu85 válasza Locutus (#581) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Az a baj, hogy a népszerűek és újak is AMD-sek. Az NV-nek az új konzolgeneráció betesz. Nem éri meg ebbe pénzt invesztálni, amikor a mobil piacon a Qualcomm is nagyon keményít. Ellenük van esélye az NV-nek. Az AMD hardveres felépítését követő konzolok ellen nincs. Ezt legalább két év, mire az NV is le tudja követni egy megfelelő hardverrel, és annak is ARM processzorosnak kell lennie, vagyis a legacy programok kiesnek.

Elsősorban az idő a tesztelt hardverek szempontjából van megszabva. Nem mehet el egy VGA-tesztnél csak a mérésekre egy hét. Főleg akkor nem, amikor egy kártyával már nem lehet mérni lényeges különbségeket. Más sem mér.
Akik csak VGA-kkal foglalkoznak azoknak ez értékelhető, de nekünk csak akkor válik azzá, ha a játékok számát annyira lecsökkentjük, hogy belefér az eddigi időkeretekbe. Ez számításaim szerint maximum négy játékot jelent. Jelen pillanatban ha négy játékkal számolunk, akkor eléggé meg lenne kötve a kezünk, de a Crysis 3, a Battlefield 3, a Tomb Raider és a Bioshock Infinite lenne benne. Ezekben totál sima minden, nem számítva, hogy az új BF3 patch elrontotta az új GeForce driveren az egyenletességet, amit javítanak.
Pédlául az olyan innovatív motorok, mint ami a DiRT Showdown alatt van teljesen kimaradna. Ezzel alapvetően a jövőről gyengébb képet kapnánk. A Sleeping Dogs is érdekes abból a szempontból, hogy az AA használata rendkívül egyedi. Nem egy, hanem három megoldást vetnek be.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#583) siriq válasza Abu85 (#579) üzenetére


siriq
őstag

A fo oldalon az infos dologra meg mindig nem irtal semmit, pedig mar masodjara kerdeztem.
Magyaran lehozzatok a fooldalon, vagy nem?

[ Szerkesztve ]

Meg mindig nincs 1000 oras BF3 nev, kozben mar masok is erdeklodnek utana... Mar bevallottan nincs 1000 ora neki... Varjunk Dec 31-ig a Mantle-a.

(#584) Abu85 válasza siriq (#583) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Mit? Azt, hogy az AMD a CF-nél az input lagot veszi figyelembe, míg az NV ezt növelve máshogy dolgozik. Szívük joga eldönteni. Más gond meg már nincs, ha megnézed a teszteket.

Ez egy olyan dolog, mint amikor az NV beharangozta, hogy az AMD képminősége rosszabb az NV-nél. Mindenki lehozta, majd később az AMD elmagyarázta, hogy az NVIDIA a shimmering jelenség eltüntetésére törekszik, míg a Radeonok a Microsoft referencia raszterizáló minőségét követik. De mivel az NV szeretné, így beépítettek egy olyan módot a driverbe, ami úgy dolgozik, ahogy az NV megoldása. Az NV akkor vett vissza, amikor látta, hogy a Radeonokon ez a mód 10%-kal több sebességet ad. Azóta az van kommunikálva, hogy jó az alapbeállítás. :) Ezek mind csinált problémák, amik valójában nem is azok, csak másképp működnek. Ugyanaz lesz a vége, mint a képminőségnek. Az AMD a következő driverben belerakja, ahogy az NV dolgozik, és aztán az NV lekommunikálja, hogy jó lesz az alapbeállítás a CF-hez, mert gyorsulnak a frame smoothinggal.
Alapvető stratégiák ezek arra, hogy az emberek ne arról beszélgessenek, hogy az NV nem támogatja a top AAA címeket. Ez a valós probléma és az új generációs konzolok.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#585) gbors válasza Abu85 (#579) üzenetére


gbors
nagyúr

azt a részét értem, hogy a Kaveri után érdeklődnek a fejlesztők, de ez miért fáj az nVidiának? nyilván nem az APU-n fog minden futni, diszkrét GPU kelleni fog mellé, akkor meg nem mindegy, melyik?

Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

(#586) siriq válasza Abu85 (#584) üzenetére


siriq
őstag

Most ujra leirom hatha nem voltam ertheto. Megfogjatok irni a fooldalon vagy nem? Egyszeru igen vagy nem valasz tokeletes lesz.

Nem ertheto. Megint irtal egy regenyt az egyseru igen vagy nem helyett. Nem regenyre van szukseg.

[ Szerkesztve ]

Meg mindig nincs 1000 oras BF3 nev, kozben mar masok is erdeklodnek utana... Mar bevallottan nincs 1000 ora neki... Varjunk Dec 31-ig a Mantle-a.

(#587) Abu85 válasza siriq (#586) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Érthető volt. Kifejtettem rá a választ is. Ha nem elég, akkor az már a te bajod. ;)

(#585) gbors: Főleg azért, mert az AMD árukapcsolást használ a termékeire. A CPU-kat és a Radeon GPU-kat csomagban is meg lehet vásárolni. Ez így jóval olcsóbb, mint Radeon helyett GeForce-ot venni. Ez természetesen üzletileg törvénytelen, de az NV pontosan tudja, hogy az ilyen árukapcsolások ellen nem tesznek a hatóságok semmit, aminek régebben például az Ion látta kárát, amikor az Intel féláron kínálta az Atomot, ha chipsetet is kértek hozzá a partnerek. Ez az OEM-eknél egy vesztes helyzet. Az Ion kicsinálta tudásban és sebességben az atomos ellenfelét, de mégis alulmaradt az eladásoknál. Én aláírom, hogy elképesztően tisztességtelen volt, amit az Intel csinált, de az AMD is megcsinálja, mert ez a cégérdek.

Ezek mellett, ami az NV-nek kellemetlen lesz, hogy a DirectX 11.1-be kiterjesztésekre is van lehetőség. Ezeket természetesen lehet támogatni a konkurenseknek is, de ahhoz hardvert kell tervezni. A konzolok miatt a GDS kiterjesztett használatára és a PRT-re lesz az AMD-nek kiterjesztése. Mire erre hardveres választ adnak legalább két év. Az NV-nek most az a cél, hogy a konzolra kiadott játékokat lehessen játszani felhőből, mert más lehetőségük nincs a versenyzésre, leszámítva azt, hogy rábeszélik a fejlesztőket a PC-s port butítására és újradizájnolására, ha szükséges. Emellett nyilván nem árt leépíteni a konzolokat egy átgondolt marketingkampánnyal, ezt Tony Tamasi vállalta magára, mostanában mindenféle orbitális baromságokat nyilatkozik a konzolok kárára.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#588) daneeeeee válasza siriq (#586) üzenetére


daneeeeee
aktív tag

Lefordítom neked: ez egy szofisztikált nem válasz

(#589) siriq válasza Abu85 (#587) üzenetére


siriq
őstag

Egyszeru kerdesre nem adtad meg a valaszt. Az okfejtes megvolt de hianyzott az egesz hozzaszolasbol a direkt valasz. Ezt ugye lehet a post elejere vagy a vegere rakni, amennyiben az okfejtesed koveti a valltozast. Az okfejetesed pedig csak nagyon-nagyon kozvetett dolgokkal lett magyarazva. Ami nem teljesen helytelen de legalabb hibas.
Neharagudj meg, mar 13 eve nem elek otthon de ezt meg en is tudom.

[ Szerkesztve ]

Meg mindig nincs 1000 oras BF3 nev, kozben mar masok is erdeklodnek utana... Mar bevallottan nincs 1000 ora neki... Varjunk Dec 31-ig a Mantle-a.

(#590) Abu85 válasza siriq (#589) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Adtam választ és kifejtettem. Ha nem tetszett, akkor ez van. Köszöntem érdeklődésed és továbblépek. :)

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#591) Loha válasza Whit3Rav3n (#576) üzenetére


Loha
veterán

Ez akkor is méréssel bizonyított hogy a cpu idö mindig benne van képkocka kiadásában.
Ezt természetesen így van.

Szóval olyan nincs hogy kapásból 2 kártyának egyidöben kiad 2 képkockát.
Ha 2-3 képkockával előre dolgozik a CPU, akkor szerintem lehetséges, hogy szinte egyszerre továbbad 2 képkockát.

Én magam is résztvettem ezekben a mérésekben és tényleg úgy volt hogy a cpu olyan gyorsan adogatja a frame-eket a gpu-knak ahogy tudja aztán vár amíg kész lesz az egyik az újabb frame átadásával, ez okozza ezt az egy kicsi egy nagy frame idöt 2 gpu-nál ami egyébkent 3 gpu-nál 2 rövid egy hosszú és négynél 3 rövid 1 hosszú.
Itt a magyarázatodban nem értem, hogy ha a CPU egyesével adogatja a képkockákat a GPU-nak, akkor miért úgy néz ki a grafikon, hogy szinte 0 késleltetés, aztán 2 képkockányi késleltetés és ez ismétlődik.

(#584) Abu85:
Azt, hogy az AMD a CF-nél az input lagot veszi figyelembe, míg az NV ezt növelve máshogy dolgozik. Szívük joga eldönteni. Más gond meg már nincs, ha megnézed a teszteket.
Azt a részét értem, hogy az AMD azt kommunikálja, hogy az input lag miatt működik így a CF, de a teszteket elnézve nekem úgy tűnik ez nem igaz, egyszerűen kihagytak egy funkciót, ami az SLI-ben benne van, persze ha mutatsz olyan tesztet ahol igazolják az AMD állítását az input lag előnyükről az más.

[ Szerkesztve ]

(#592) Whit3Rav3n válasza Loha (#591) üzenetére


Whit3Rav3n
senior tag

Azt nem tudom hogy a pcper miért ezt mérte, ha megnézed a tomshardware mérését ott sokkal jobban szerepelt a cf, ez még egy új dolog úgy néz ki még kicsit problémás a dolog ha ekkora szórások vannak, mindenesetre ez nem egyezik az én tapasztalatommal sem cf téren. Én csak fraps-el tudtam mérni de a mérések igazolták a szubjektív benyomást is, minél közelebb votl a cpu limithez a game annál kevesebb volt a mikroszaggatás és cpu limitnél gyakorlatilag nem is volt.

Na meg ha tényleg egyszerre adná a 2 képkockát akkor semmivel sem lenne jobb a 2 kártya 1-nél amit megint sokan igazolnak hogy ez nem igaz mert van javulás a szubjektív sebességben 2 kártyával cf-nél.

[ Szerkesztve ]

(#593) Abu85 válasza Loha (#591) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Már írtam, hogy kevered az input lagot a frame time-mal. Azt hiszed, hogy ez a két fogalom egyenlő, de valójában nem az. A frame time az csak egy képkockára vonatkozik, míg az input lag igazából nem meghatározható így, mivel a bevitt parancsot nem tudod követni, hogy először melyik képkockán jelenik meg.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#594) Loha válasza Whit3Rav3n (#592) üzenetére


Loha
veterán

Pcper tesztje részletesebb, jobban belementek a részletekbe.
As we expected, both from The Tech Report's background with this and Nvidia's in-house examples, we see that AMD's Radeon HD 7870s in CrossFire tend to suffer more dropped and runt frames than a pair of GeForce GTX 660 Tis in SLI. This addresses much of the trepidation about multi-card configurations expressed in Best Graphics Cards for the Money, confirming that two of Nvidia's boards appear more appealing. AMD even admits it's playing catch-up in this area, and is addressing its shortcomings through successive driver improvements Idézet: Tom's A konklúzió ugyan az mint máshol.

Abu85:
Nem keverem az input lagot a frame time-al. Az input lag egy részét a frame time adja, a többi részét meg elvileg nem kellene a VGA-nak befolyásolnia. Tehát, ha a frame time kisebb, akkor miért ne lenne kisebb az input lag is?

[ Szerkesztve ]

(#595) gbors válasza Abu85 (#587) üzenetére


gbors
nagyúr

hát ezek miatt újradesignolni éppen nem kell - max. lesznek olyan effektek, amik nVidián nem mennek (mint ahogy a Just Cause 2-ben a bokeh filter nem ment AMD-n). azt mondjuk értem, hogy OEM-ben ez hol fog fájni - majd szabadidőmben elhullatok 1-2 könnycseppet Jensenék sanyarú sorsa miatt :D

Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

(#596) Abu85 válasza gbors (#595) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Azért olyan dolog nincs, ami PRT-vel megoldható, de nélküle már nem. A PRT előnye a sebességben lesz inkább. Itt főleg azokra gondolok, hogy a nextgen Radeon és GeForce VGA-k is támogatják majd ugyanazokat a pointereket, amiket a CPU használ, csak a Kaveri x86/AMD64, vagyis az ARMv8-at támogató GeForce-ok ezzel nem fognak úgy működni, mint az x86/AMD64-et támogató Radeonok.

Jensen nem fog könnycseppeket hullatni. Ha őt a PC-s konzolportok érdekelnék, akkor nem építette volna már ma le a fejlesztői támogatást ezekre a játékokra. Az NV-t a felhő, a mobil, és a PC exkluzív F2P/MMO játékok érdeklik. Ezért engednek át szinte minden AAA PC portot az AMD-nek. Ezt az AMD sem titkolja. Roy Taylor pont mondta, hogy az NV már inkább egy smarthphone cég. Ez teljesen hihető, nyilván logikátlan azt gondolni, hogy a régebben mindent vivő TWIMTBP csupán egy év alatt leépült. Nem, ez a partnerprogram szándékosan koncentrál más területekre, és a Gaming Evolved ebből építkezik. Ha egységesen küzdenének ugyanazért a játékokért, akkor nem lenne ennyire egyoldalúan előretörő a Gaming Evolved a PC-s konzolportok területén.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#597) Abu85 válasza Loha (#594) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Akkor másképp magyarázom. Van egy lövés a játékban. Honnan tudod, hogy az a képen ugyanakkor jelenik meg CF-fel, mint SLI-vel? Mert a frame time erre nincs teljes befolyással.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#598) Loha válasza Abu85 (#597) üzenetére


Loha
veterán

Ha megnézed ezt az ábrát, az FCAT overlay ugyan oda épül be ahova a FRAPS, közvetlenül a játék engine mögé, és szépen megjelöli a képkockát, a capture kártya meg felveszi az ábra legvégén a kimenetet.
Ezzel a megoldással pontosan meg lehet határozni, hogy az adott képkocka mikor hagyta el a játék engine-t és mikor érkezett meg a monitorra.
Az természetesen nem derül ki, hogy mennyi idő volt amíg az egértől eljutott az infó a játék engine-ig, de ezt a részét nem értem, hogyan befolyásolná a VGA azonos fps esetén, a másik része meg ott van az FCAT mérésekben.

[ Szerkesztve ]

(#599) Abu85 válasza Loha (#598) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Hogyne befolyásolná, ha a driver késlelteti a hardvernél a frame számítását. De eddig sem értetted, ezután sem fogod. Nekem meg nincs időm ezt magyarázni.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#600) Loha válasza Abu85 (#599) üzenetére


Loha
veterán

A VGA driver rajta van az ábrán, abban a tartományban amit az FCAT mér, tehát ha arra gondoltál, hogy a VGA driver késlelteti a VGA-n a frame kiszámítását, akkor az benne van az FCAT mérésekben, mert pont ezt méri.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.