Hirdetés
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Android másképp: Lineage OS és társai
- Öregszem
- Milyen mosógépet vegyek?
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Lineage OS használat közben
- Asszociációs játék. :)
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- eBay-es kütyük kis pénzért
Új hozzászólás Aktív témák
-
D55
aktív tag
Játék alatt átlag 50-70W környékén el van egy 13600K olyan OC mellett, hogy benchmark alatt akár ha akarom (AVX2 workloadok) 200 fölé is belenyal. Szerintem a nagyobb testvérei is ritkán kajálnak 100 fölött játékokban. Tehát olyan ez, mint hogy pl. a Hondámmal is biztosan meg tudnék etetni 40-50 liter benzint 100 kilométeren folyamatosan bőgő motorral, de attól még autópályán 4 személlyel sűrűn előzgetve sem tudok vele 7-7,5 liternél többet megetetni, sőt városban sem sikerült még -10°C-ban a 3 utcasarokra lévő munkahelyemre egy héten át bejárva sem 13 fölé vinnem, csak hogy extrémebbet is mondjak. Cserébe viszont ha helyzet van, akkor nem nagyon szokása visszakérdezni. A Raptor Lake-eknél is ilyen alapvetően a turbo power limit, elsősorban arra van, hogy ha hirtelen megugrik a terhelés, akkor ne essen hasra a gép, lásd 0,1% framerate-ek vs. az AMD féle 3D V-Cache-es csodák, amik hiába hoznak egy jó átlagot, szorult helyzetekben már nem ér tovább a takarójuk. Tehát hétköznapi / játék felhasználás során egy Raptor Lake bizony el lesz kényelmesen a 125W-os base power TDP kereten belül, meglepne ha nem. Az meg már más kérdés, hogy mi a helyzet benchmarkok vagy valami rendering workload alatt, főleg ha Z-s lapban is van a cucc, amikben manapság simán bios default az ereszdelahajam preset, de ezek már nem hétköznapi körülmények, hanem pontosan olyasmi, mintha azért lenne egy autód, hogy örökké a teljesítményét méregesd egy fékpadon és/vagy egy versenypályán próbálj vele jobbnál jobb időket futni (benchmark), esetleg egy lakókocsit húzz vele naponta fel egy meredek emelkedőn (rendering).
[ Szerkesztve ]
-
D55
aktív tag
Értem, persze, hogy a hatékonyság nem nő olyan ütemben, ami a bruttó teljesítménykeretet lekövetné, de a vásárlókat ez túlságosan nem zavarja, örülnek a teljesítménynek és úgy tűnik hajlandóak ennek az árát megfizetni minden oldalról (villanyszámla, hűtésigény, helyigény, stb...).
[ Szerkesztve ]
-
D55
aktív tag
Az lehet, ha auto beállításokon 1,45V fölötti Vcore-al járatták az érintett példányokat egyes alaplapok. Úgy tudom ennél magasabb feszültség felett már relatív kicsi, de már mérhető eséllyel előfordulhat a magok tranzisztorainak degradációja. Ezen felül pedig rémlik, hogy 1,5V körüli feszültségekkel is találkozni pl. VID táblákat mutogató bejegyzésekben. Ha ez lenne az oka, akkor nyilván a már károsodott példányokat javítani nem lehet (a radikálisabb downclock-ot ne tekintsük most javításnak), az ép példányokat viszont undervolttal és/vagy ehhez passzoló downclock-kal védeni még lehet majd.
De amíg csak vizsgálják a dolgokat, addig azt se zárjuk ki, hogy szimplán pl. csak egy már korábban kiadott microcode update cseszett el valamit, mert volt ezeknél is pár vulnerability mitigáció már, ami ritkán szokott nemkívánatos mellékhatások nélkül elsülni. De hát ugye az óvodások korát éljük ezekben az évtizedekben, felelősséget az ember felnőtt módjára a saját dolgai iránt manapság már nem igen vállalhat, ha biztonsági kockázat van, akkor a gyártók kérdés és sokszor megfelelő tájékoztatás, de a leginkább hozzájárulás nélkül már szórják is ki a legtöbbször borzasztó kapkodás közepette készített javításokat... Szóval én azért ezen sem lepődnék meg.
-
D55
aktív tag
válasz razor93hd #87 üzenetére
Ki-be kapcsolhatónak kéne ezeknek lennie, mert amikor veszel egy terméket, akkor annak a jellemzői alapján fizetsz. Ha azt a gyártó utólagosan lerontja, legyen erre bármilyen alapos oka is, az károkozás, hiszen te egy jobb teljesítményért fizettél. Egy normális világban a felhasználó dönthetné el, hogy a plusz biztonságot kéri (hiszen az is alapvető törvényszerűség, hogy minden digitális megoldás feltörhető, évtizedeken át ezt még elfogadta mindenki és tudatosan gondoltunk a kockázatokra, manapság meg mint valamiféle démoni erőre, aminek már a gondolatát elűzni sem drága semekkora áldozat), vagy az eredeti teljesítményt.
-
D55
aktív tag
válasz joysefke #108 üzenetére
De, jobban melegszik, mert a 3D V-Cache egy függőlegesen rétegzett szilíciumszerkezetet alkot, ami nehezíti az alsóbb rétegek hőleadását. Ráadásul ha jól rémlik, akkor szó szerint rá is van a core-okra pakolva, tehát azok ott izzadnak a cache rétegek alatt. A Tj Max is szándékosan lehet alacsonyabb, mert a rosszabb hőleadás miatt jobb nem feszegetni a határokat, plusz a feszültségtűrése is rosszabb ezeknek a modelleknek, ezért eleve OC-zni sem nagyon szabad őket. Egyébként úgy 10 éve az Intelnek már volt hasonló megoldása a Broadwell architektúrával (kevés modell jött ki, nem egy ismert generáció, Haswell platformokon működtek), de gondolom nem véletlenül nem erőltették. Egyrészt ugye, hogy kényes, macerás a fentiek szerint, plusz játékban sem ott hoz igazán, ahol a CPU teljesítmény igazán számít, mert az átlag frametime-ok hiába jobbak, hiába tud látványosabb számokat produkálni, pont a framedrop-ok szűk keresztmetszeténél nincs előnye, sőt ugye ott a mostani Intelek ott általában vissza is vágnak szépen ezeknek az X3D-s modelleknek.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest