Hirdetés

2024. május 2., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#13793) Reaper válasza Doze (#13792) üzenetére


Reaper
őstag

Nem csinálnának semmit a rendőrségen, szépen legépelik amit mondasz, megindul az eljárás, majd lezárják ismeretlen tettessel. Én is csak azért szarakodtam velük, hogy legyen papír amit mutogathatok a biztosítómnak. Egy ilyen után lett másodjára körbe fényezve szegény autóm. Az első meg a jégkár volt. Nekem csak az önrészt kellett kifizetni, a többit a Casco állta, de ahogy tudom, a mostani árak 20-30k/elem.

@kornelka: ha ülteted a kocsit, akkor a gyári gátló nem fogja sokáig bírni, ez borítékolható. Ha cseréled, akkor mind a 4et egyszerre, mert ha csak az első, vagy csak a hátsó tengelyen cserélsz, az elég hülye viselkedést eredményezhet, főleg kanyarnál lehet instabilabb, de akár vészfékezésnél is.

[ Szerkesztve ]

(#18137) LuckyL válasza dioka7 (#18134) üzenetére


LuckyL
őstag

a te felhasználásodra a 4 évszakos gumi való
próbálj ki nyáron az 50 fokos aszfalton egy vészfékezést 150 ről az egész minta ottmarad a téligumidról

cryptot minden termékemért elfogadom

(#18141) meroly válasza LuckyL (#18137) üzenetére


meroly
veterán

A felhasználásnak és felhasználásunknak (főleg városi max 50km normális dinamizmussal vezetve) pont ellentmond a 150-ről vészfékezés.
Német pályára gondoltál szerintem, abban igazad van, ott életveszélyes ez a párosítás.

Tigi: azért majd kérünk képeket!

[ Szerkesztve ]

Impossible is nothing

(#19270) Motion_Blur


Motion_Blur
félisten

Srácok!
Az mitől lehet hogy egy satunál darál egyet az ABS majd utána beesik a fékpedál és szinte semmi fékhatás? Az elmúlt fél évben már 3-4x előfordult, hirtelen vészfékezésnél. Levegős a rendszer?

[ Szerkesztve ]

Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section

(#20022) gerii válasza Studi (#20019) üzenetére


gerii
addikt

Erről jut eszembe, pár hete a Swift II téligumival a 20-25°C-ban ABS nélkül megállt vészfékezéskor :)

(#21389) Motion_Blur válasza Motion_Blur (#21374) üzenetére


Motion_Blur
félisten

Korábban írtam már hogy mostanában elég rossznak éreztem a fékhatást + párszor, főleg vészfékezésnél volt olyan hogy szinte teljesen elment a fékem... erre gondoltam hogy a betétek elkoptak, vagy a tárcsa már a végét járja.

Kiderült hogy a tárcsa és a betétek is rendben vannak, viszont rámértek a fékfolyadékra és bizony az már semmire nem volt jó... csere után amikor elhoztam az autót, az első fékezésnél majdnem lefejetem a kormányt. Szóval én most szembesültem a fékfolyadék jelentőségével, ezentúl 2-3 évente cserélni fogom.. sokkal egyenletesebben épül fel a fékhatás most..

[ Szerkesztve ]

Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section

(#22141) negroo válasza PRDZsolesz (#22140) üzenetére


negroo
aktív tag

Nem így kellene ezt el gondolni. Hiába megy óvatosan, ha szükség van vészfékezésre akkor is baszhatod. Sosem szabad hibás gumival menni! Ez lenne a lényege. Ha nem volt kezelve akkor meg főképen nem szabad és kornélkának van igazza. Ha a szerelő kezelte vele, akkor sem éri meg az árát, mert nem tudni a másik tulajdonos kezelte-e? Ezért vagyok új párti is. Használt max 3 évig jó jobb esetben.

ui: biztonságot nem lehet ólcsó sítani ezt értsétek meg. Attól lehet jó, de a fizikát és a gyártás technológiát nem lehet leszarni. Ez nem az a technikával épült, mit a száz éves égő.:)

[ Szerkesztve ]

(#25909) Tom1939 válasza biker (#25908) üzenetére


Tom1939
őstag

Köszönöm szépen! Ez teljesen pozitiv.

A biztonsági cuccokat alapban nem akarom kikapcsolni, de jó ha van lehetőség. Én olyan estre gondolok ha pl. vészfékez olyan indokolatlan esetben amit veszélyesnek tartok, akkor ezt a funkciót kikapcsolom. Övet mindig bekapcsolom (és bekapcsoltatom mindenkivel aki beül).

Apropo, +1 kérdés volt neked az asszisztensektől valami indokolatlan (pl. az előbb általam leírt indokolatlan vészfékezés)? Hány kilométert mentél eddig vele (+2 :) )?

(#26422) Mike Farrel válasza biker (#26418) üzenetére


Mike Farrel
tag

Ilyen tréningen nekem is volt szerencsém részt venni október elsején a vw találkozó jóvoltából a ringen. Ott kaptunk 3 kocsit. Az egyiken egy vadi új conti téligumi volt, a másikon egy vadi új linglong téli, a harmadik kocsin egy 60%-ban elkopott ugyanolyan conti téli, mint az első autón vadi újban. A feladat az volt, hogy 60-ról vészfékezéssel álljunk meg a kijelölt helytől ezen a vizes gyantás cuccon. Az új contival sikerült 20m alatt megállni. A linglonggal ez a táv 48 méter volt, a kopott gumival pedig 68 méter lett a vége, de a kopott gumi nagyon rossz volt, már átnyomtam a tűzfalat is de alig lassult a kocsi amit adtak. :)
A második teszt pedig a körpálya volt először csak sima vizes aszfalton ahol a conti volt a linglong ellen. A contival a kanyarsebesség fixen 50 km/h volt, míg a linglonggal néha gázelvétellel, néha ellenkormányzással korrigálva lehetett nagyjából tartani a 35-40 km/h sebességet. A köv pedig az volt, hogy rá kellet menni arra a viaszos félkörre és megnézni mennyire is tapadnak a gumik. A contival olyan 40-el rámenve szépen el lehetett fordulni, a linglong szeméttel pedig ahogy rámentünk erre a viaszos cuccra egyből elvesztette a tapadását és elcsúsztunk szépen egyenesen. Arra jó volt ez a 3x10 perc, hogy levonja mindenki a tanulságot aki részt vett rajta, hogy a gumin bizony nem spórolunk soha.

U.I.: Érdemes ezt a rendezvényt márkától függetlenül meglátogatni évente, mert az 500 Ft-os belépődért idén pl mehettél offroadra az épített és az eredei pályára amarokkal, tiguannal, lehetett vezetéstechnikázni golfokkal, és e-upokkal is lehetett csapatni. Azzal vittük ki magunkat a paddockból a vezetéstechnikai pályára meg vissza.

Steam: MiKe // Origin: Mikeka20 // Uplay: Mikeka20 // SC: Mikeka20

(#26686) Kornel válasza LuckyL (#26685) üzenetére


Kornel
veterán

Ez az autonavigatoros teszt.

[link]

Az első már éles mérésünk 20 perccel 23 óra előtt kezdődött, az utolsót hajnali fél hatkor fejeztük be. Volt tehát némi, mintegy 2,5 Celsius foknyi hőmérséklet-eltérés. Míg az első méréskor még „csupán” mínusz 1,5, hajnalban már mínusz 4 Celsius fokot mutatott a hőmérő − tehát nagyjából a teszt megvalósíthatóságának határán mértünk. Ilyen hőmérséklet mellett ugyanis még nem fagyott le a ciszternából szivattyúzott 4-5 Celsius fokos esővízzel locsolt pálya, ugyanakkor az összekötőszakaszok már igen. A hagyományos aszfalt is kapott folyamatos esőztetést, hiszen tesztünknek megszokottan része volt a száraz és nedves aszfalton, továbbá a vizes műgyantán vészfékezés, továbbá utóbbin a kapaszkodási képesség vizsgálata.

[ Szerkesztve ]

(#26695) Motion_Blur


Motion_Blur
félisten

ABS kocka téma:

http://www.abskocka.hu/ - van esetleg tapasztalat? vajon mit jelenthet a "felélesztés"?

a másik oldal: [link] - itt cserét írnak, illetve ki kell szereltetnem előtte a tömböt, magyarán nem tudok odamenni az autóval...

Ma az esőben nyomtam egy vészfékezést, dolgozott is rendesen az ABS utána viszont amíg haza nem értem, nem keményedett vissza a fék, nem jött vissza a hidraulikus nyomás és szinte tűzfalig tudtam nyomi a pedált, kb. 20% fékhatás mellett

Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section

(#28820) fireman123


fireman123
őstag

Sziasztok,

2006-os Swift-em van, 150e km-el, két hete egy vészfékezésnél beesett (felpuhult és csak egész bent fogott) a fékpedál, majd ezt utána már később is csinálta normál fékezésnél is, elvittem egy Suzuki szervizes ismerőshöz aki otthon is dolgozik, szerinte az ABS kocka mehetett tönkre (azt mondja ez sok Suzukinál előfordult már) mivel még sosem cseréltettem benne fékolajat. Elmondása szerint az esetek egy részénél segít ha kicserélik a fékolajat és átfúvatják, és a rendszer szerencsés esetben "kidolgozza" magát és jó lesz, ha nem akkor vagy új ABS kocka (horror áron) vagy pedig egy felújítottat kell tenni bele. Megtörtént a fékolaj csere, már használom 1,5 hét, persze nem javult semmit sem eddig, így valszeg felújított kellene bele.
A netet végig böngészve 3 helyet találtam ahol foglalkoznak felújítással, illetve felújított kocka árusítással, ezek az alábbiak:
- [link] 45e, 2 év gari
-[link] 55e, 3 év gari
- [link] 40e (bár nem egyértelmű, hogy erre megy-e még áfa), 1 év gari

A kérdésem, hogy a fenti helyekről vett-e már valaki felújított ABS kockát, megszűnt-e a probléma a csere után?

(#28854) Motion_Blur válasza pjen (#28851) üzenetére


Motion_Blur
félisten

Swiftes csoportban volt emiatt baleset, vészfékezésnél beesett a pedál... baszott a gyerek kicserélni a kockát mert a nagyokosok megírták neki hogy menjen ki murvára daráltassa meg párszor az ABS-t, oszt jóvanazúgy...

Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section

(#29237) biker válasza pjen (#29234) üzenetére


biker
nagyúr

az esetek 90-95%-ban hamarabb megáll ABS-el mint nélküle, de valóban van minimális eset, mikor nem. De azt hiszem idióta aki erre a minimális rétegre épít.
És igaz, mindenkinek van egy ismerősének a barátjának az unokatestvére, aki az övtől halt meg. de ugyanígy 99% megvéd, 1% nem. Akkor a 99% a nyerő

TPMS: multkor volt csavar a gumiban. Elindultunk BP-Szeged óton. Kecskemétnél beriasztott, hogy 2bar a jobb hátsó. Még mentünk 50km-t, 1,9bar lett. pl itt kb akkor vettem volna észre, hogy lapos, mikor már zajos, és elkezdi húzni az autót, vagy vészfékezéskor amikor megpördülök. Igenis jó a TPMS
Ez az üzemeltetési költségbe megy, mikor cserélni kell.

Otthon is egyre több elektromos cucc van, egyre több a villanyszámla. Ez van.

Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

(#30049) Studi válasza Zoleee83 (#30048) üzenetére


Studi
addikt

Érdekes kérdés ez amúgy. Kellő figyelemmel és rutinnal szerintem évekig el lehet vezetgetni úgy, hogy az ABS egy pillanatig se dolgozik. Másrészt viszont ha kell, akkor jó, ha számíthatsz rá. És még fontosabb, hogy tudd kezelni/tudd kezelni a hiányát. Egész más a vészfékezés egy ABS-es autóban, mint anélkül.

Ráadásul a rutintalan emberek reakciója épp ellentétes azzal, amit tenni kellene: ABS nélkül elkezd csúszni, sikítani a gumi, akkor még inkább rányomnak a fékre, mert így jó, most fog erősen a fék. Holott épp el kellene emelni, hogy visszanyerd a tapadást, és újra nyomhasd a féket a nagyobb lassuláshoz.
ABS-es autóban pedig a pedál kezd el visszarúgni, ekkor a rutintalanok ösztönösen elveszik a lábukat, holott épp tovább lehetne még emelni a fékhatást, mert ilyenkor még csak 1-2 keréken dolgozik a blokkolásgátló, a többinél van tartalék a tapadásban.

És persze a legrosszabb a rossz ABS, amikor nem tudod, hogy mi vár rád a pedál lenyomása után... :(

(#30060) Kornel


Kornel
veterán

Még mindig az a lényeg, hogy ABS nélkül irányíthatatlan az autó vészfékezés közben.
Tovább lehet vitatkozni azon, hogy ki hogy áll meg ABS-el és nélküle, de az irányíthatóság nem kérdés.

Krisztián: +1
Lehet régen megtudtam csinálni, de 35 évesen rég nem olyanok a reflexeim, mint huszonévesen.

[ Szerkesztve ]

(#30064) kisza25 válasza Kornel (#30060) üzenetére


kisza25
félisten
LOGOUT blog

Elmondom, hogy én úgy szoktam vezetni, hogy nem az előttem haladó autót bámulom, hanem az az előttit, vagy, ha látom 2-vel előttit, így simán le tudok reagálni egy vészfékezést, legtöbb esetben még arra is futja, hogy közben visszaváltsak és motorfékkel rásegítsek. Télen meg kb mindig motorfékkel is lassítok. (20 éve vezetek, de még koccanásom sem volt kopkopkop)
Persze kilép eléd valaki akkor satu, de akkor meg kb mindegy is. Egyre több dolog van amúgy ami elkényelmesíti a sofőrt, nem azt mondom, hogy rossz dolog, az ABS, meg a menetstabilizátor és engem is mentett már meg a biztonsági öv.
A legújabb autók ABS-e már biztos kenterbe ver, de elég kevés új autó van az utakon és régi autóknál azért még volt baj.
Olcsóbb autóknál még ma is elég ügyetlen tud lenni, mert olcsóbb, régebbi technológia van beépítve.
Végezetül meg hiába van ABS, ha 10 éves 2 mm-es kínai gumikkal közlekednek emberek :W
Akkor már többre megy az ember egy minőségi gumival ABS nélkül.
Persze egy modern ABS+ jó gumi a tuti, főleg, ha anyám, vagy a csajom vezet:D

[ Szerkesztve ]

Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg

(#30097) Studi válasza kisza25 (#30095) üzenetére


Studi
addikt

Vészfékezésről beszéltünk. Akkor van értelme az ABS-ről beszélni, nem akkor, amikor motorfék mellett lassítasz egy szűk jobboshoz. :)

Én is ABS nélküli kocsival jártam eddig. És nem sokszor blokkolt a kerék, amikor blokkolt, akkor is tudtam, és le is tudtam reagálni, hogy mit kell tenni.

De ettől függetlenül tudom és értem, hogy miért jobb az ABS, és hogy kell fékezni ABS-el szerelt kocsival. Kívánom, hogy egyszer te is megértsd, mielőtt az élet tanítja meg. ;)

(#30099) kisza25 válasza Studi (#30097) üzenetére


kisza25
félisten
LOGOUT blog

Köszönöm a jókívánságodat, viszont kívánom;)
az elmúlt 30 hsz-ben nem volt szó vészfékezésről, ott egyértelmű a dolog;)
Hol írtam, hogy nem jobb az ABS? csak azt írtam, hogy azért nem úgy van, hogy kanyarodsz és fékezel akkor blokkol is a kerék, mert nincsen ABS ;)
Jelenlegi autómban van ABS fékerő elosztó, menetstabilizátor, kipörgésgátló, visszagurulásgátló... jó dolgok ezek, de ha leesik a hó akkor ezeket kikapcsolva sokkal vidámabb az élet ;]

Na váltsunk témát, Suzuki vitara: aki autópályázik vele, mennyire zavaró a magas építés és kis súly?

[ Szerkesztve ]

Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg

(#30100) Kornel válasza kisza25 (#30099) üzenetére


Kornel
veterán

Számold meg hányszor szerepel a vészfékezés szó a mostani témát érintve: [link]

(#30608) M_AND_Ms válasza Kornel (#30607) üzenetére


M_AND_Ms
addikt

Pontosan!
Amikor kijön eléd a védett útra a lelkes amatőr, majd megállapítják, hogy 58-cal mentél és, hogy 50-nel elkerülhetted volna az ütközést, akkor szépen megbüntetnek.
És még annyi, ahol 50-ről vészfékezéssel megállsz a gyalogos előtt, ott 60-ról fékezve 40-nel csapod el.
A legutolsó szempont a sebesség megválasztásakor, hogy mikor sül el a trafi.

Aki tejszínhabot szeretne, az inkább verje ki a fejéből!

(#31087) AMD Power válasza Kornel (#31086) üzenetére


AMD Power
titán

Ahogy olvasom ez az ABS kocka nem csak Suzuki betegség. :W :W

Ügyfeleink eddig a következő hibajelenségekről számoltak be:
Suzuki Swift 2005: Beesik a fékpedál, fékolaj folyik az ABS kockából.
Suzuki Alto 2006: Vészfékezéskor beesik a fékpedál, egyébként működik a fék.
Suzuki Ignis 2006: Légtelenítés és főfékhenger csere után is lent fog a fék, beesik a pedál.
Suzuki Ignis 2006: Váratlanul elmegy a fékhatás, lent fog a fék, beesik a fékpedál.
Suzuki Swift 2005: Az autó beindítása után lassan beesik a fékpedál.
Suzuki Swift 2005: Rendszertelenül beesik a fékpedál, indokolatlanul elindul az ABS motor.
Suzuki Swift 2005: Rossz, csúszós vagy egyenletlen úton beesik a fékpedál.
Suzuki Swift 2006: ABS kocka olajfolyás, beesik a fékpedál.
Suzuki SX4: Erős fékezéskor keresztbe áll az autó az úton, bal hátsó fék nem kap fékolajat.
Chevrolet Spark: Beesik a fékpedál, felpuhul a fék
Chevrolet Lacetti: Felpuhul, lent fog a fék, az ABS tömb ereszti a fékolajat
Ford Fiesta 2006: Folyik a fékolaj, beesik a fékpedál

Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html

(#40679) Zoleee83 válasza Pickit3 (#40678) üzenetére


Zoleee83
addikt

Ok legyen fékfolyadék. :D
De neked megért +50k-t a 3-5.000 Ft-os fékfolyadék 2 évenkénti cseréjének elhanyagolása?
Sosem értettem ezt, ráadásul nem véletlenül ajánlják, mit csinálsz ha egyszer véletlenül autópályán 130-as tempónál vagy vészfékezésnél/azonnali ABS-nél megy el a fék? Én inkább nem játszom ezzel.

@pjen - parasztvakítás? tehát a fékfolyadéknak az autó élettartamáig bírnia kellene, nem savasodik el nem veszít a hatékonyságából?

[ Szerkesztve ]

* You can't stop me to love the world with all its lies - Guano Apes *

(#41692) zsolt19900


zsolt19900
őstag

sziasztok

előjött (sajnos) az a jelenség az Ignisünknél, hogy vészfékezésnél beesik a pedál

mindenképp ABS kocka felújítás, vagy első körben cseréltessünk fékfolyadékot?

A rendszer tömített, többszöri vészfékezésnél sem fogy el a tartályból a fékfolyadék

köszi előre is a segítséget

Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--

(#42280) Cathfaern válasza Dvix (#42278) üzenetére


Cathfaern
nagyúr

Frontális ütközésfigyelmeztető nem fékez. Ugye azt a kamerarendszer érzékeli, az nem avatkozik bele a jármű irányításába. A vészfékezést a radar csinálja, az meg elég biztosan működik, szóval nem félek ettől az esettől amit leírsz. De egyébként nem tudod ezeket külön kérni, vagy benne lesz minden, vagy semmi.

(#45183) 2ozzmexy válasza dethroner (#45182) üzenetére


2ozzmexy
aktív tag

Azért ez így alma a körtével...
A 4évszakos gumi (magánvéleményem szerint) egy jó kompromisszum, még akkor is ha drágább mint a szezonális 2 szett együttes ára, de sajnos kompromisszukat hordoz magával. Nem lehet úgy vezetni vele, mint a 2 szettel, bár aki keveset megy és nem boyracer...
Azért az agyondícsért 4évszakosokat én is megnézném mondjuk 3-4 évesen (ez a gyártó szerinti életkor fele), úgyhogy nyáron a 35+ fokban 150-el nyomták neki a pályán, télen verették latyakos-sós/jégbordás/kátyús úton esetleg hólánccal (nyelvtannáciktól elnézést kérek, mert ezt a szót leírni helyesen...), hogy akkor mit tud mondjuk egy heves esőben vészfékezés, "rénszarvas manőver" közben nyáron egy 3-4 évet futott nyárihoz képest amit normálisan tároltak télen. Nagyon érdekelne, bár most aszem megtaláltam az enyém tökéletes helyét... [link] ;] Ha bevállik hirdetni fogom mint a szentigét. :DDD

[ Szerkesztve ]

"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

(#45280) 2ozzmexy válasza BigBlackDog (#45279) üzenetére


2ozzmexy
aktív tag

Igen, amíg mozgásban van némelyik hagyja blokkolni, vagy csak látszólag blokkol és "sikít a gumi", mert olyan gyorsan csinálja hogy lassított felvételen is alig látszik...
Epas rendszerekben amint a kormány pozicíójeladója "bead", csökkenti a fékerőt hogy tudj manőverezni és amint abbahagytad a manőverezést, újra blokkolja a kerekeket.
A kipörgésgátló hasonlóan működik, ha az ESP azt küldi vissza a buszon hogy az autó mozog, nem veszi el teljesen a gázt, különben csúszós úton egyhelyben forogna a kerék, így lehetséges hogy a kipörgésgátló ellenére az octavia-ban 2-esben még "nyikkan" a gumi ha agresszívan vezeted, ha jó a lábad még 3-asban is, de ahhoz nagyon érezni kell.
Az ESP pl hagyja kitörni a kocsi farát oldalra vészfékezésnél, majd visszateszi egyenesbe amint úgy érzi alkalmas, mire te ellenkormányzol már vissza is tette mögéd.
De mindegyik elvárja a jó állapotú és minőségű gumit/fékeket, ezek nélkül megteszi amit tud és annyi.
A Vitara/S-Cross esetén a kapcsoló az ESP-t és az EBD-t kapcsolja ki és csak addig amíg el nem éred a 30km/h-t/le nem veszed a gyújtást, mert utána automatikusan visszakapcsol. :K
Ez azért kell hogy el tudj indulni közel sem ideális körülmények között, mint a B Omega hópehely gombja a váltón. Ha az gomb nem lenne egy tükörjégre futva ott maradnál tavaszig, mert nem tudnál elindulni az autóval.

"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

(#47863) 2ozzmexy válasza simonjoe (#47857) üzenetére


2ozzmexy
aktív tag

Nem gatya annyira az M13A, a Swift-et jól viszi 4-5 fővel is, igaz olyankor nem 6 lityi alatt iszik, de működőképes... Egy 2005-ös GLX példány volt az egyik barátom első autója (használtan vette pár évesen), majd' 10 évig használta és azóta is köszöni, hogy rádumáltam, mert nagyon szerette, szerintem akkor bolondult bele a Suzuki témába, pedig eleinte ő is idegenkedett tőle... Azóta egy 2017-es M16A GLX Vitarát hajt, 4WD+terepszett és azt is imádja, sok pénzébe fájt, de fizetni nem tudnál neki annyit, hogy átülljön másba...

@a_tesz: Nem a töréstesztje miatt izgi, csak ez nekem ilyen szubjektív érzés és nem csak a Splash-el vagyok így, hanem a többi (Matiz, Alto, 106, Aygo, Corsa-ból főleg a réigek a B mondjuk) "kisautóval", még a Vitarában üllve is, ha a Ducato-t vezetem rakva akkor meg főleg... esküszöm néha a nyergesnek rövidebb a fékútja mint nekem... és olyankor mindig azon agyalok, hogy akik beültetik oda a gyermeküket, azok mindezt végig gondolják!? Hogy mi van ha pont egy ilyen hirtelen vészfékezésnél kell ránéznem a GPS-re hogy hanyadik utcán kell jobbra menni? Akkor elveszek 2 életet? Mert persze bevágnak elém, mert oda kell érni az oviba/suliba... és ott a 100ezres gyerekülés sem segít, ha megtolok 4tonnával egy ilyen autót...
Persze h pörög, könnyű kasztni, kismotor még jó hogy, városra van optimalizálva, hogy gyorsan elérd az utazót (50-60km/h), fölötte sajna már nem ilyen bátor, de pontosan azt tudja amire tervezték, városba kicsi, fürge, takarékos és fordulékony autó kell. Ezekben én is pont ezt szeretem, csak nem értem miért kell bevágni teherautók elé majd két lábbal a fékbe ugrani, főleg családdal a hátsó ülésen... A kolléganőm utazott velünk a Vitarában, (kitettem útközben a családot, a csaj meg jött tovább velem) ő állapította meg hogy, mennyivel másképpen vezetek ha bent van a gyerek hátul és ha nincsen... ha nincsen akkor sokkal sportosabban vezetem az autót... ;]

@AMD Power: Női betegség: "Apa, ez nekem nagy..." ;] Rossz az aki rosszra gondol... :U

"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

(#48628) KubanitoS válasza kovsol (#48627) üzenetére


KubanitoS
veterán

Szerintem fékezett is, de nem vészfékezéssel. Pirosba borult a kijelzőm és ott volt az ütközés elkerülő jelzés. Kétszer fordult elő egy napon belül, utána átállítottam és azóta nem volt semmi gond.

szerk: Először egy körforgalom előtt lassítottam elsőbbséget adva a körforgalomban lévő autónak, utána egyik lámpánál lassítottam és akkor csipogott mikor közel értem az előttem lévőhöz.

[ Szerkesztve ]

Nothing will stand in our way. I will finish what you started.

(#53933) zsolt19900 válasza csubuka (#53927) üzenetére


zsolt19900
őstag

Zolás és _ak_: egyik sincsen az Scrossban sajnos :)

csubuka: ami csippanással szokott jelezni az a beállított tempomat 40km/h alá eső sebességnél a kikapcsolást jelzi, vagy pedig be van állítva Speed limiter és a beállított értéket meghaladod.... túlgurulsz stb. stb. ezek szoktak lenni "lagymatag" csippanások, a vészfékezési asszisztnál az óracsoport középső kijelzője pirosra vált és dajdajozik mintha világvége lenne :)

Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--

(#55728) SyMbioTe válasza 2ozzmexy (#55724) üzenetére

Jávorszarvas nem (ha nem haragszol meg, nem szaladok el Dániába amiatt. :DDD ), de vészfékezés, meg rántópad műgyantán volt, jól teljesített, szóval én csak a saját tapasztalataimból indulok ki. :K (napersze lehet, hogy az autó is hozzátett)

„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”

(#55804) zsolt19900 válasza hemaka (#55802) üzenetére


zsolt19900
őstag

így van, akkor lennék én felelősségre vonható, ha az utasom nem köti be magát és baleset következik be.... mondjuk ez is érdekes, főleg úgy hogy személyszállító voltam és szentül hitték az utasok, hogy ők csuklóból megtartják a vészfékezéses súlyukat és, hogy nem repülnek előre redbull nélkül :D hát persze jót mosolyogtam, de kb. el sem szabadott volna induljak, ill. senkinek sem szabadna, míg az utasuk nincs bekötve

Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--

(#57460) Moleman válasza Gyöször (#57459) üzenetére


Moleman
addikt

Jók ezek a tréningek, csak rövidek. Voltam autóval is, robogóval is, nagymotorral is. Egyedül a nagymotoros 2 napos ért valamit, a többin nem sok újat mutattak, főleg, hogy előtte is tudtam vészfékezni. :DDD

Viszont ha van valami jó kis kanyargós útszakasz télen behavazva, ott sokat lehet tanulni. Csak ne legyen mellette árok, mert drága lesz, tapasztalat. :D Nem mondom, hogy megérte, de ott sokkal többet tanultam, mint bármilyen tréningen.

Akinek viszont új dolog a vészfékezés, a csúszkálás, annak mindenképpen nagyon hasznos, az asszonyt pl mindenképpen elvinném valami ilyesmire, ha lenne a közelben.

A forgalomban én akkor fejlődtem ugrásszerűen, mikor Pesten robogóztam 4 évig, a halálfélelem jó tréner. :D Azóta sokkal nyitottabb szemmel vezetek autót is, és sokkal jobban meg tudom jósolni mások viselkedését, főleg, ha az éppen hülyeség lesz. :DDD

[ Szerkesztve ]

(#57566) Moleman válasza 2ozzmexy (#57563) üzenetére


Moleman
addikt

Kitárgyaltuk, aki akarja beköti a 30 éves autóban is, akit meg zavar a pittyogás, a kábel lehúzása a legjobb megoldás, mint hogy idióta övcsatkiegészítőket/pótlókat vennének Kínából, vagy bekötnék az ülés mögött, mint a taxisok. Lényegtelen, hogy milyen okból zavarja, ha probléma, van rá kulturált megoldás, ez az.
Én is mindig bekötöm magam, mégis minden autómban le van húzva, véletlenül se pittyegjen, ha úgy adódna, mert falnak megyek tőle.
Ami azt illeti, mindenkinek herótja van tőlem, mert addig el sem indulok, amíg hátul is be nem kötötte magát mindenki, bányásszák elő az övet, turkáljanak egymás ánuszába, ha másképp nem megy, oldják meg. :D

Amúgy is gyűlölök minden "biztonsági funkciót", ami kimerül a pittyegésben, semmi értelme.
Legyen ABS, legyen ESP, legyen vészfékrásegítő annak, aki nem tud rendesen belerúgni a fékpedálba, ez mind csodálatos találmány. Ha nagyon akarja, vészfékezhet is, hogy aki fészbukozik, ne rohanjon bele az álló kocsisorba. De a pittyegés még senki életét nem mentette meg, a vészfékezésre figyelmeztető pittyegés is régen késő annak, aki akkor néz fel a telefonjából.
És emiatt óriási átverés, hogy mostanában erre adják a "törésteszt" csillagokat ahelyett, hogy mondjuk azt díjaznák, ha nem érintőképernyős a klímapanel...

#57564 Cunaja
Az index kattogás tényleg hasznos dolog, eddig 4 motorom volt, sajnos csak egy kattogott, imádtam, pedig a némákon se felejtettem kint az indexet. Próbáltam a többibe is kattogó relét szerelni, de nem jártam sikerrel.

[ Szerkesztve ]

(#63615) Gyöször válasza 2ozzmexy (#63604) üzenetére


Gyöször
senior tag

Nekem nagyon gyorsan rámdurrog az ABS, nem hiszem, hogy abban a kocsiban működne, ha már a barna maci majdnem bement, úgyis csak rátette a lábát a fékre Peti. Kipróbáltam havon, ha én fékezek 50ről hamarabb megálltam mintha beleálltam volna a fékbe. Métereket nem tudok mondani, elfelejtettem, 2017ben volt utoljára hó. De az "utas" érzés volt a legrosszabb. Az abs kattogott a talpamban a kocsi meg csak csúszott. Szerencsére nem éles helyzetben, csak próba volt, de a kis falumban nagyon közeledett a sarok. Tegnap se jött senki. Ha nem léptem annyira a fékre, hanem csúszáshatáron próbáltam tartani, akkor volt nagyobb lassulás érzés is.

De amit már írtam, hogy nyári gumival száraz úton melegben vészfékezést próbálgatva 4ből 1szer sikerült akkorát fékezni, hogy a lassulás érzékelő megkattogtassa gyorsan az elakadásjelzőt az durva. Főleg az, hogyha pedálba állva abs-ezik a kocsi akkor 10ből 1x se! Csak akkor kattogott gyorsan a vészindex ha nagyon odafigyelve csikorgáshatáron tartottam az elsőket. Sávban haladva ez nem is sikerült, mert poros út szélen a jobb első hamarabb feladja. Üres út közepén 90ről fékezve, kb 40-50 nél, mert akkor már bemelegedett a gumi. (Gondolom)

ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.

(#65278) Qtya123 válasza pjen (#65275) üzenetére


Qtya123
őstag

Azt is hasonlítsd össze, hogy azok a kis és egyszerű tárcsafékek hány Nm-t tudtak és mit tudnak a mostani autókon a tárcsafékek, amelyek az 1.5 tonnát fogják a 17-19-es kerekeken gördülő 225-275-ös gumikkal. Eleve a legtöbb mostani autóra 16 coll alatti kerék fel sem megy, mert nem fér el a tárcsa miatt. A régi Swiften meg még a 13"-os kis kerék esetén is törpének tűnik mögötte a tárcsa.

De eleve mondjuk a régi Swiftemen nem is a fékhatás a gyenge pont, hanem a gyári virsli gumi. Minden körülmény között hamarabb megálltam/megállok mondjuk egy vizes úton a Crossal, vagy az IS-el, mint a Swiftel. Azon sem alsópolcos gumi van, de egyszerűen ekkora felület ennyit tud. Jóval nagyobb fékerőt tudok letenni a vizes aszfaltra egy szélesebb gumival. A 155-ös virslik nagyon könnyen tapadást veszítenek, pedig ugye 800 kg sincs az autó. Nem véletlen, hogy a jobb technika és a jobb gumik miatt ma már egy kamion jobb fékutat hoz (üresen), mint egy Trabant.

18 éves koromtól 35 éves koromig folyamatosan rendelkeztem hátsókerekes autóval (Lada, IS200) és mindkettőt azért tartottam, hogy ennek szórakoztató faktorát ki is használjam. Plusz minden autómon megnéztem a határokat abban, hogy mondjuk egy adott gumival vizes, száraz, havas úton kb milyet tudok fékezni. Ez már csak azért is jó, mert nagyjából képbe kerül az ember és nem egy esetleges baleset elkerülésének próbálkozása közben ismeri ki, hogy miként viselkedik az autó, ha beleállsz a fékbe úgy, hogy még a kormányt is húzod magadra. Eleve sokan életükben nem csináltak még úgy egy istenes vészfékezést. Volt is szó róla többször, hogy jogsi megszerzésekor ezt is tanítani kellene. Mert legtöbben ilyenkor nem nyomják eléggé a féket.

Nem azt mondom, hogy én vagyok a szakértő és egyben Juha Kankkunen leszármazottja, de sokféle gumi képességeit tapasztaltam vizes és havas úton. A Ladámmal is akkor volt messzemenően a legjobb a (normális) közlekedés hóban, mikor jó téligumi volt rajta. Pécsen és a Mecsekben éltem a fél életemben, plusz Komlóra mászkáltam sokszor. Több volt a domb és a kanyar a mindennapjaimban, mint a sík és az egyenes. Ahol nyárival nem ment el, vagy csak akkor, ha a nagy ekevasat betettem hátra, ott a télivel elment.
Ez volt az otthonos közege: [kép]

De pl száraz aszfalt és IS200 tapasztalatai Budapestről:
Volt egy kedvenc kanyarom az egyik egyirányú kétsávos utcában, amit mindig keresztbe vettem be. Goodyear Eagle F1 Assymetric2 volt rajta. Nem éppen alsópolcos gumi. Amíg fiatal volt a gumi, addig alá kellett rúgnom, hogy elmenjen keresztbe. Aztán kb 5 éves korától úgy, hogy a profilmélysége még 4.8 mm körül volt simán keresztbe ment gázra. Főleg mikor már jött az ősz vége és csak pár fok volt. Akkor már félgázra is tudtam fordítani a seggét. Vízen meg...
Amint átcseréltem a mínuszok érkezésekor a téliekre (ugyanannyi idős Continental TS850) olyanokat kellett alárúgni, hogy szárazon a téliekkel be is fejeztem ezt a mókát, mert sajnáltam a kuplungot. De még vizesen is meg kellett taposni, hogy elinduljon.

Szóval a litániám mondanivalója röviden annyi, hogy nem érzem megalapozottnak ezt a múltba révedést, hogy hülyeség a téli és ezt azzal indokolva, hogy régensevót... És nem kell hó hozzá, hogy egy hideg és vizes napon egy téli, vagy esetleg egy jobb négyévszakos kisebb féktávot adjon, mint egy nyári.
Én mindig azt mondom, hogy gumin nem spórolunk. Ha nincs is utcahossznyi különbség a féktávban, lehet, hogy pont az a fél-1 méter különbség fog segíteni abban, hogy marad-e eleje az autódnak, vagy sem.

(#65780) Qtya123 válasza simonjoe (#65779) üzenetére


Qtya123
őstag

Pontosan! De ezt nyilván ne várjuk el mindenkitől. Mondom, már az haladás lenne, ha egy vészfékezés menne normálisan.

(#65782) simonjoe válasza Qtya123 (#65780) üzenetére


simonjoe
senior tag

..saját tapasztalatból írtam. :K Itt lakom a Drivingcamp "falujában". Nagyon nagy mellénnyel mentem, és az első tíz perc után kisebb lett az arcom. Mindhárom (alap, haladó és intenzív) tréninget végigcsináltuk a nejemmel, azt tudom javasolni, h (már az alap is odab@...szós) akinek van lehetősége, érdemes megcsinálni. Úgy váltunk el minden alkalommal az instruktortól, h ez sem minden.

"az haladás lenne, ha egy vészfékezés menne normálisan."
Ezzel kezdődik az oktatás. :D Fékezést tanítják vészhelyzetekben.

Joe

(#65805) Qtya123 válasza tacsk0 (#65791) üzenetére


Qtya123
őstag

"Valahogy mindig sikerült az útviszonyoknak megfelelően közlekednem és sosem kellett ezen gondolkoznom, hogy mit bír a gumi és hol vannak a határok.... Totálisan nem érdekel mert sosem fogok a határon autózni."

Valahogy ezt a gondolatmenetet képzelem el a Tesco parkolóban egymásba csúszó embereknél is. Hogy ő aztán sosem fog a határon autózni. Aztán nyom egy satut 20 km/h-ról a hóban és nem érti, hogy mi történik, hiszen ő sosem autózott határon, a körforgókat is mindig 3 km/h-val veszi, hiszen fő a biztonság. :DDD :N

"A műgyantás felvizezett agyonhájpolt tréningek meg kész vicc. Az életszerű megcsúszás 4 kerékkel tükörjégen vagy a mindig ugyan ott ugyan akkor dob meg a pálya... arról nem is beszélve, hogy a pálya szélessége alkalmas egy 777es leszállásra"

Látom ez sem jött át. Nem az a lényeg, hogy mindig ugyanott dob meg, hanem az, hogy legalább valamennyire lásd/érezd, hogy miként viselkedik az autó, amikor megcsúszik. Vagy ahogy a fórumtárs is írta, nulladik lépésként a vészfékezést gyakorolják. Hogy mikor darál az ABS, akkor ne azt higgye a vakegér, hogy épp elromlott az autó...

És nem, nem lesznek bátrabbak a semmire. Sokan pont ott fogják fel, hogy azt hitték tudnak vezetni, közben meg nem. De látom markáns véleményed azért van egy csomó olyan dologról, amiről fingod sincs, csak kitalációkból, képzelt dolgokból építkezel.

[ Szerkesztve ]

(#65808) dunc


dunc
nagyúr

Most én is 4 évszakos veszek, de csak a felső kategóriából. Az előző autóm 4 évszakos volt azzal vettem 3 éves Continentál volt kis méretben 175/65/15. Volt pár keményebb téli tesztem is, leszakadt az ég 2022 be , hó jég minden kollégámmal hegyre mentünk, és másnap hegyről lefele, majd haza út tiszta jég, rajta latyak, hó, szóval nagyon nem optimális körülmények, a kollégámnak közép kategóriás téli gumija volt, nekem prémium négy évszakos, és mindketten 50-60km/h val tudtunk haladni biztonságosan, mint mindenki rajtunk kívül. Vizes úton nekem bejött nem volt vele gondom semmi, nyáron viszont hangosabb, és rosszabb mint egy finom puha prémium nyárigumi. Tehát nyáron láttam hátrányát. Jelenleg közép kategóriás 2 éves téligumit használok, ezt fogja váltani négy évszakos gumi. (continental, michelin, vredestein) Évente kb max 10ezer km et megyek, de inkább 8000 et. Röviden ennyi, és néhány esetben volt vészfékezésem, mint négy évszakoson, mint télin.....kopp/kopp jól kijöttem a helyzetből.

[ Szerkesztve ]

(#68861) Qtya123 válasza roti86 (#68857) üzenetére


Qtya123
őstag

ATE tényleg jó cucc, TRW-ből betétem volt. Azt leszámítva, hogy tiszta por volt tőle mindig a felni, jó volt.

Viszont anno a Textarban csalódtam. IS-re azt raktam és egyszer egy vészfékezéskor úgy elvetemedett, hogy ütött, mint Tyson. Fel kellett szabályoztatni.

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.