Hirdetés

2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) ace05


ace05
senior tag

Beszarás. Eddig tartott . Kiváncsi voltam, hogy mikor esik le nekik. Egész Májusban és Júniusban úgy utaztam Volánbuszon, hogy csak egy jegyet vettem a Simple-lel és azt kétszer használtam fel, mert senki nem ellenőrizte. Kb egyszer találkoztam ellenőrrel, de akkor már a visszautamon voltam.

[ Szerkesztve ]

(#2) Psychopeti


Psychopeti
senior tag

Gondolom mobil net előfizetés nélkül ez az alkalmazás sem ér semmit :U
Mert emiatt nem fogok fizetni a drága mobilnetért az tuti....
Maradok annál akkor hogy megveszem a sofőrnél a jegyet és kész. :K

Kend azt hiszi ez csak úgy van, hogy befogjuk a kancát a szekér elé, és gyi te szürke???

(#3) arnyekxxx válasza Psychopeti (#2) üzenetére


arnyekxxx
veterán

mert venni egy dominó maratont egy ezresért olyan hatalmas érvágás... egyébként miből gondolod, hogy a már megvásárolt jegyet nem lehet bemutatni net nélkül?

[ Szerkesztve ]

(#4) sopruk


sopruk
aktív tag

Vicces, hogy 6 fajta QR kód van. Mind a három szolgáltatónál külön androidra és külön ios-ra... :)

(#5) vmarci21 válasza arnyekxxx (#3) üzenetére


vmarci21
tag

"Ezenkívül elengedhetetlen, hogy a telefon aktív mobil-adatkapcsolattal, azaz mobil internetes elérhetőséggel rendelkezzen az utazás során."

Egyébként olyan nehéz dolog lett volna átkopogni a Máv-starthoz, és megkérdezni őket, hogy hogyan csinálták, hogy az ő rendszerük vásárlás után offline is működik, ráadásul hü.e QR kódok telefonkamerával való olvasása nélkül?

>> into.hu - https://into.hu <<:::>> Webfejlesztés: https://intomedia.hu <<

(#6) sztanozs válasza arnyekxxx (#3) üzenetére


sztanozs
veterán

A megvettet nem lehet érvényesíteni net nélkül.

JOGI NYILATKOZAT: A bejegyzéseim és hozzászólásaim a személyes véleményemet tükrözik; ezek nem tekinthetők a munkáltatóm hivatalos állásfoglalásának...

(#7) arnyekxxx


arnyekxxx
veterán

Meakluma, a máv appból indultam ki, ez így elég idiótaság. De azt fenntartom, hogy a XXI. században akinek van okostelefonja annak férjen már bele ha más nem egy maraton csomag.

(#8) janeszgol válasza arnyekxxx (#7) üzenetére


janeszgol
félisten

Pontosan. Nem akarok mas tarcajaban turkalni, de havi egy ezres az 1 giga net.
Raadasul sok buszon van wifi. Az nem opcio?

2024: nem lesz kegyelem a HMD-féle hulladékgyáraknak.

(#9) Reggie0 válasza janeszgol (#8) üzenetére


Reggie0
félisten

Pedig abbol egy doboz cigit lehetne venni :D

(#10) Psychopeti válasza janeszgol (#8) üzenetére


Psychopeti
senior tag

A Borsod volán buszokon még nem láttam Wifit... Bár nem megyek avval mindennap.

Kend azt hiszi ez csak úgy van, hogy befogjuk a kancát a szekér elé, és gyi te szürke???

(#11) Dani811


Dani811
aktív tag

Nálunk tegnap óta él ez a rendszer, persze csak az újabb buszok vannak "felszerelve" QR kódokkal

(#12) hegedis


hegedis
tag

A nettel akkor is gond van, ha ket város között éppen nincs valahol mobilnet.

(#13) Donki Hóte válasza Psychopeti (#10) üzenetére


Donki Hóte
veterán

Nem a sofőrnek kell a net, hanem neked :C

Zseniális ez az applikáció, abból a szempontból, hogy nem a szolgáltatót terheli a járművek netre kapcsolásának és az adatforgalmazásnak a költsége, hanem ezt szépen áthárították az utasokra :D

A klasszikus megoldás az, hogy ha veszel egy bérletet, akkor a volán kitolja ezt az adatot a buszon lévő rendszerre, ami felszálláskor ellenőrzi, hogy a te bérleted érvényes-e. Csakhogy ehhez kell a buszon egy intelligens rendszer, meg kell online adatátvitel, hogy áttolja a busz intelligens rendszerére az adatokat.

A mobiljegy applikáció mind az intelligens hardver (jelen esetben az okostelefon), mind az adatátvitel költségét szépen áttolja az utazni kívánó delikvensre :(

Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.

(#14) hegedis válasza Donki Hóte (#13) üzenetére


hegedis
tag

Meg az ellenőrnek, ha éppen két város között kerül sor az ellenőrzésre. :C

Plusz városon kívül is van buszmegálló, ahol szállnak fel emberek.

[ Szerkesztve ]

(#15) snemeth


snemeth
aktív tag

Ez az az alkalmazás, ahol a jegy megvásárlása előtt maga az alkalmazás azt ajánlja, hogy előbb a menetrendek.hu oldalon nézd meg, hogy hány km-re kell jegyet venned?

(#16) dabadab válasza vmarci21 (#5) üzenetére


dabadab
titán

Egyébként olyan nehéz dolog lett volna átkopogni a Máv-starthoz, és megkérdezni őket, hogy hogyan csinálták, hogy az ő rendszerük vásárlás után offline is működik, ráadásul hü.e QR kódok telefonkamerával való olvasása nélkül?

Ott egyrészt az alaplogika tök más, mert a jegyet konkrét vonatra kell megvenni (ami busznál nem igazán jól működő megoldás), másrészt fájdalmasan lassú és nethez kötött az ellenőrzése, szóval ha nincs térerő, akkor a kalauz se tudja leolvasni (illetve az app jegyeit a GYSEV-es kalauzok egyáltalán nem tudják leolvasni).

Mindezen túl a MÁV-os app, ha nincs térerő, akkor azt játssza, hogy nekiáll homokórázni, majd percek után kiírja, hogy nincs internet és nem hajlandó továbblépni, vagyis effektíven nem lehet megmutatni a jegyet, ami egyébként ott van letöltve.
(Aztán rájöttem, hogy repülős üzemmódot használva viszont simán megmutatja :U )

Szóval szerintem NE a MÁV-tól kérjenek tanácsot.

[ Szerkesztve ]

DRM is theft

(#17) tlac válasza snemeth (#15) üzenetére


tlac
nagyúr

igen :)

(#18) vmarci21 válasza dabadab (#16) üzenetére


vmarci21
tag

Egy a rendszer publikus megjelenése előtti, MÁV-os PowerPoint bemutatót találtam egyszer az interneten a rendszer működéséről, az azt írta, hogy a JÉ által generált vonalkódban benne van minden olyan adat, ami lehetővé teszi a jegy offline ellenőrzését, az online ellenőrzés inkább már a statisztikai rendszer kimutatásai miatt van, illetve ellenőrzéshez annyiban tartozik, hogy kikeresi, hogy esetleg másik vonaton, másik kalauznál nem használtad-e már el a jegyet (hiszen a @-os jegyek kivételével azok nem vonathoz kötöttek, a megadott időintervallumban és útvonalon bármely járaton használható (kivétel jegy helyjegy része, az szintén vonathoz kötött).

Úgy hogy a rendszer alap felépítése / logikája sokkal jobbnak tűnik, mint a Nemzeti Mobilfizetési Zrt-nek a Közlekedési mobiljegyes rendszere, ami még elméletben, specifikáció szerint sem működik offline, és még egy tól-ig útvonaltervezős jegyvásárlást sem terveztek bele. Hogy nem sikerült a MÁV-nak jól leprogramoznia a saját rendszerét, az már egy másik kérdés... :D Szerencsére nem azt írtam, hogy programozói tudást vegyék át a MÁV-tól, hanem a rendszertervezést, így fenntartom amit írtam, hogy a MÁV rendszere specifikáció szintjén sokkal átgondoltabb, és legalább 1 nagyságrenddel több funkciót tartalmaz (útvonaltervezés, utasok és kedvezmények támogatása, vonathoz kötött kedvezmények, helyfoglaló rendszer, statisztikai modul, stb.). Már csak UX-est kell keresniük, aki megtervezi rendesen a felhasználói felületeket is, és egy jó programozó csapatot, akik leprogramozzák idegesítő bugok nélkül a rendszert.. :DD

>> into.hu - https://into.hu <<:::>> Webfejlesztés: https://intomedia.hu <<

(#19) Psychopeti válasza Donki Hóte (#13) üzenetére


Psychopeti
senior tag

Tudom hogy nem neki kéne hanem nekem :DDD

Kend azt hiszi ez csak úgy van, hogy befogjuk a kancát a szekér elé, és gyi te szürke???

(#20) #92063744 válasza snemeth (#15) üzenetére


#92063744
törölt tag

Igen, ez az az ipari hulladék. :) Mostanában azt játssza, hogy az alkalmazás indítása után 3-4 másodpercig tölti a bérletem betonstabil 4G-n is, plusz miután leolvastad a QR-t, ugyanennyi idő, míg az animációt betölti. Parádés egy hulladék. :) (Budapest-bérlet)

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.