Hirdetés

2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#104) llax válasza Cifu (#103) üzenetére


llax
senior tag

"Roppant mód csodálkoznék, ha sikerülne a Raptorral megismételni a Merlin fejlödési ütemét"

Szerintem nem is lesz szükséges. Vehetjük úgy is, hogy ez részben már meg is történt (több dizájnváltás). Elegendő, ha a jelenleg tervezett "fullos" változatig eljutnak. Elsőre ijesztő a 300bar, de nem annyira rendkívüli. Az RD-170 és leszármazottai 250bar körül működnek, az SSME is 200bar körül.

Az NSF fórumán számolgatták a tolóerő/térfogat arányát, persze még csak a rendelkezésre álló, nem túl pontos és megbízható adatokból. Ha ennek fele igaz, akkor is félelmetes... Még nem láttunk képet a CH4 pumpa felőli oldalról. A LOX pumpa gyak. az égéstérbe van integrálva. Közel SSME bonyolultság és tolóerő, jóval kisebb méretben.

"Nézd meg mondjuk a tavaly áprilisi vagy júliusi tesztrepülést..."

Nem annyira csúnyák, mint az NS-10 leszállása, de a hajtómű gyújtása utáni durva instabilitás ott is megvan és az utolsó méterek nagyon óvatos megtétele is.

"Ha az ArianeSpace elemzései helyesek, akkor a SpaceX sem az..."

Szerezzenek ők is néhány zsíros kormányzati megrendelést :) Egyébként most nagyon akciós az Ariane 5 ára.

Nézted az SpaceX idei évre tervezett indításait? Közel fele valamelyik USA kormányzati szerv megrendelése (NASA és USAF). Ilyen körülmények mellett a piaci áraikat vihetik akár még lentebb is, ha szükséges.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.