Hirdetés

2024. május 4., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#201) dabadab válasza Hieronymus (#200) üzenetére


dabadab
titán

Ne beszélj mellé, légy szíves, inkább szólj hozzá a levezetéshez, mert ott nincs maszatolás.

DRM is theft

(#202) bambano válasza Hieronymus (#200) üzenetére


bambano
titán

hagyd már ezt a hülyeséget.
a forgatónyomatékban az m az erőkar, amellyel forgást képes előidézni vagy őt forgatják, és amennyivel arrébb van az erő támadáspontja a forgásponttól.

emellett a további értelmetlen vita céljából nyugodj bele, hogy eredetileg pontatlanul fogalmaztál, amit ha valaki a szövegkörnyezetbe belefoglalva érteni akart, akkor érthetett helyesen is, de ha valakinek éppen grafomán vitatkozhatnékja támadt, mint pl. bukott moderátorok esetén, akkor megalapozottan érthette úgy is, hogy téves.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#203) Hieronymus válasza dabadab (#199) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

A 2. pont.:
2. W = M * α (a forgó mozgás munkája a forgatónyomaték és az elfordulás szorzata)

Most.?
"A forgatónyomaték NEM munka, hanem munka / elfordulás."
Az osztás és szorzás jeleket teljesen önakaratból kevered.

Helyesen.
A forgatómaték az erő és az elfordulás szorzata, ami munka.

Ha egy kézikocsit, aminek az össztömege 100kg elhúzol 10 méterre, akkor munkát végzel.
Ha ez egy pedálos kocsi és az össztömeg változatlanul 100kg, a 10 méterre történő pedálozással szintén ugyan annyi munkát végzel.
Ha cserélgeted az áttételt a pedálos kocsiban, az elvégzett munka mennyisége nem fog változni.
Egyik esetben beleszakadhatsz az erőlködésbe, a másik esetben órákig tekerheted a pedált, nem változik az elvégzett munka mennyisége. Ha ez 100 Nm, akkor annyi is marad.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#204) -=RelakS=- válasza Hieronymus (#203) üzenetére


-=RelakS=-
veterán

Ne legyél ostoba...

W = M * α, azaz Munka = Forgatónyomaték szorozva az elfordulással.
Osztasz az elfordulással

W / α = M, azaz Munka osztva az elfordulással = Forgatónyomaték.

Mit nem lehet ezen érteni?

A forgatónyomaték amúgy is az elfordulás középpontjában keletkezik. Bárhol máshol a keréken már erő keletkezik, ami azonos forgatónyomaték esetén az erőkarral fordítottan arányos.

[ Szerkesztve ]

Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__

(#205) Hieronymus válasza bambano (#202) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

A dolog onnan indult el, hogy egy jármű gyorsulását a Nm jobban jellemzi, mint a lóerő, (ami ma már Watt).

Olvass vissza. [link]

A nyomatékváltóról, talán a neve alapján, azt gondolta, hogy növeli a nyomatékot.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#206) -=RelakS=- válasza Hieronymus (#205) üzenetére


-=RelakS=-
veterán

Növeli.

4 fokozatú váltó nyomaték jelleggörbéje
Feltételezem, hogy a mögötte lévő motor azonos.

Ohh, biztos ők is hülyéket beszélnek:
A sebességváltó vagy nyomatékváltó olyan hajtómű, mely a behajtó tengelyen mérhető nyomatékot és fordulatszámot fokozatonként vagy fokozatmentesen képes megváltoztatni az erőforrás és a hajtott gép lehetőségeinek és igényének megfelelően.

[ Szerkesztve ]

Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__

(#207) btprg válasza Hieronymus (#203) üzenetére


btprg
senior tag

Helyesen.
A forgatómaték az erő és az elfordulás szorzata, ami munka.

Nóóómális? :D

Ne haragudj, de egyre nagyobb baromságokat írsz úgy, hogy láthatóan még a középiskolás fizikával se vagy képben. Inkább ne égesd tovább magad.

Gondolj bele ebbe: az erő nem munka, ugye? Persze hogy nem. A forgatónyomaték csak egy adott pontra egy test által közvetített forgatóerő. Mitől lenne ez munka? Ugyanúgy semmiféle mozgásról nincs szó, csak statikus dolgokról.

"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)

(#208) bambano válasza Hieronymus (#205) üzenetére


bambano
titán

"A nyomatékváltóról, talán a neve alapján, azt gondolta, hogy növeli a nyomatékot.": ki lehet emelni a nyomatékváltó tulajdonságai közül párat úgy, hogy a többi elhallgatása mellett ez igaz legyen.

igen, meg lehet oldani, hogy a nyomatékváltó kihajtásán nagyobb legyen a nyomaték, mint a bemenetén. elhallgatva azt, hogy közben a fordulatszámok is változnak, ugyanilyen arányban.

de tartok tőle, a mostani elfoglaltságom nem teszi lehetővé, hogy most túl sok időt szánjak ilyen magasröptű vitára, ahol csak úgy hullanak a Fields medálok meg a fizikai Nobel díjak, csak győzzél félreugrálni.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#209) jeriko2 válasza bambano (#72) üzenetére


jeriko2
tag

"ha pl. egy hosszú kamiont előzöl, és már az elejénél vagy, amikor kiderül, hogy necces lesz, ráadásul esetleg a kamionos is satuzik egyet, fékezéssel esélytelen leszel bejutni mögé. akkor marad a padlógáz."

Aki ilyet csinál, az atomhülye, közveszélyes sofőr és simán megérdemli, hogy azonnal elvegyék tőle a jogsit pár évre. Az csak egy dolog, hogy ha nem tudod befejezni az előzést, akkor eleve rosszul mérted fel a közlekedési helyzetet, és el sem lett volna szabad kezdjed az előzést (magyarul: amatőr voltál). De a kamion nem ok nélkül satuzik, ő magasabbról néz előre, ráadásul te egyáltalán nem látod tőle az út jobb oldalát, ahonnan simán kihajthat az útra egy másik jármű, esetleg kugrik egy szarvas, elesik egy biciklis stb. Akiben ilyenkor egyáltalán felmerül, hogy növelje a sebességet, az kb a nem normális kategória. Egyébként létezik egy ilyen Kresz szabály is: többsávos úton gyalogátkelőnél amikor a melletted levő sávban lassít a másik jármű, akkor nem haladhatsz el mellette, neked is lassítanod KÖTELEZŐ.

Másrészt szintén alapvető Kresz szabály, hogy úgy válasszad meg a sebességedet, hogy gond esetén a belátható útszakaszon meg tudj állni. Mert ugye bármi lehet az úton, pl kanyar mögött: lerobbant autó, útra kigördült szikla stb. ha ezt betartod, mész a kamion mellett, jön valaki szemben és úgy látod, hogy necces az előzés, akkor ha elkezdesz fékezni (nyilván fékez a szembe jövő is), akkor meg tudtok állni mielőtt összeütköznétek. Ha összeütköztök, akkor az megint amiatt van, mert nem tartottál be egy Kresz szabályt.

Harmadrészt ha fékezel, és mégsem jön össze a dolog, akkor is lelassulsz, jó eséllyel a szembe jövő is fékez, lassul - az ütközésnél a relatív sebességetek alacsony lesz 30-50km/h. Ha gázt adsz, és úgy ütköztök, simán lehet a relatív sebességetek akár 180km/h is, ami - mivel az energia négyzetesen arányos a sebességgel - több mint 10-szer akkora ütközési energiát jelent.

[ Szerkesztve ]

(#210) Hieronymus válasza jeriko2 (#209) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

Az országúti balesetek egy része a jóindulat és segítőkészség túlzásán múlik.
A gyorsabban haladó jármű elkezdi az előzést.
A szembenövők sávjában történik valami. Egy szembejövő rágyorsít vagy valaki figyelmetlenül elkezd előzni. Az ok végül is lényegtelen.
Az előzést végrehajtó jármű vezetője rájön, nem pálya az előzés és vissza akar térni az előzendő jármű mögé a saját sávjába. Tehát lassít a jármű. Az előzött jármű vezetője is látja a bajt, elkezd lassítani. Ezzel azonban a szembejövők sávjában tartja az előzést feladó járművet.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#211) jeriko2 válasza Hieronymus (#210) üzenetére


jeriko2
tag

"Az előzött jármű vezetője is látja a bajt, elkezd lassítani. Ezzel azonban a szembejövők sávjában tartja az előzést feladó járművet."

Aminek a vége maximum annyi lesz, hogy mindketten megállnak és nem történik semmi gond. Eltérően attól, ha gyorsítottak volna.
(Ezzel együtt feltételezed az előzött jármű vezetőjéről, hogy nem tud megfelelő döntést hozni (nem veszi figyelembe az előzést végző járművet), illetve kihagyod a szembe jövő járművet a képből, aki - ha normális sofőr ül a volán mögött - szintén lassítani fog).

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.