"ha pl. egy hosszú kamiont előzöl, és már az elejénél vagy, amikor kiderül, hogy necces lesz, ráadásul esetleg a kamionos is satuzik egyet, fékezéssel esélytelen leszel bejutni mögé. akkor marad a padlógáz."
Aki ilyet csinál, az atomhülye, közveszélyes sofőr és simán megérdemli, hogy azonnal elvegyék tőle a jogsit pár évre. Az csak egy dolog, hogy ha nem tudod befejezni az előzést, akkor eleve rosszul mérted fel a közlekedési helyzetet, és el sem lett volna szabad kezdjed az előzést (magyarul: amatőr voltál). De a kamion nem ok nélkül satuzik, ő magasabbról néz előre, ráadásul te egyáltalán nem látod tőle az út jobb oldalát, ahonnan simán kihajthat az útra egy másik jármű, esetleg kugrik egy szarvas, elesik egy biciklis stb. Akiben ilyenkor egyáltalán felmerül, hogy növelje a sebességet, az kb a nem normális kategória. Egyébként létezik egy ilyen Kresz szabály is: többsávos úton gyalogátkelőnél amikor a melletted levő sávban lassít a másik jármű, akkor nem haladhatsz el mellette, neked is lassítanod KÖTELEZŐ.
Másrészt szintén alapvető Kresz szabály, hogy úgy válasszad meg a sebességedet, hogy gond esetén a belátható útszakaszon meg tudj állni. Mert ugye bármi lehet az úton, pl kanyar mögött: lerobbant autó, útra kigördült szikla stb. ha ezt betartod, mész a kamion mellett, jön valaki szemben és úgy látod, hogy necces az előzés, akkor ha elkezdesz fékezni (nyilván fékez a szembe jövő is), akkor meg tudtok állni mielőtt összeütköznétek. Ha összeütköztök, akkor az megint amiatt van, mert nem tartottál be egy Kresz szabályt.
Harmadrészt ha fékezel, és mégsem jön össze a dolog, akkor is lelassulsz, jó eséllyel a szembe jövő is fékez, lassul - az ütközésnél a relatív sebességetek alacsony lesz 30-50km/h. Ha gázt adsz, és úgy ütköztök, simán lehet a relatív sebességetek akár 180km/h is, ami - mivel az energia négyzetesen arányos a sebességgel - több mint 10-szer akkora ütközési energiát jelent.
[ Szerkesztve ]