Hirdetés

2024. április 30., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#9) TheLázs válasza #90088192 (#8) üzenetére


TheLázs
csendes tag

A szaki akit nem nevesítek, úgy állt neki, hogy "mindent meg lehet csinálni, neki ez a szakmája". Na már most fogta magát, és a motoromba vegyes helyekről származó utángyártott tirisztoros gyújtásalkatrészeket szerelt, amik nagyon jól működtek az első háromszáz kilométeren.

Amint az órán elhagytam a felújítástól számított háromszázadik kilométert, az alkatrészek elkezdték egymást öldökölni. Először a gyújtótekercs (talán túl nagy feszültsége?) vágta rottyra a tirisztort, aztán valamiért az egész elkezdett marha nehezen indulni, (a keverékkel nem volt gond) aztán sok sok próbálkozás után a hibák egy darabig megszűntek ugyan, de nem mertem már elindulni legalább egy tartalék tirisztor nélkül otthonról. Nem sok gond, de ha azt vesszük, hogy ilyen kevés kilométer alatt ennyi szerencsétlenség kijött a motoron, már kétségbe vonható a szerelő típusismerete. Szándékosan nem azt mondtam, hogy a jóakarása vagy a szakértelme, csak a típusismerete.

A mostani Mester (akinek kezei között az utolsó lefingott rom is megbízható vassá formálódik) egyik első szava az volt, hogy vissza kellene alakítani az eredeti megszakítósra a rendszert, ő szerezne nekem jó kis gyári megszakítót, amivel még nagyon sokat el lehet menni, és megbízható is lesz a rendszerem.

A Mester jó szándékát is mutatja, hogy amikor fintorogtam, akkor a következőt ajánlotta: csináljuk meg úgy, ahogy én akarom (tirisztoros gyújtás többnyire gyári alkatrészekből, de mellette 6V-os az egyenfeszültségű rendszer és 12V-os a világítás), aztán ha tovább folytatódnának a bajok, akkor ő nem kínlódna többet a tirisztorral, és nekem sem javasolja. Miután egymás tenyerébe csaptunk és megszakértette a rendszeremet, a motor csodás módokon elkezdett hibátlanul üzemelni.

Jelenleg úgy áll a projekt, hogy németországból vettem egy doboz alkatrészt egy felújítóműhelytől (ők nem tesznek vissza megszakítós gyújtást semmi szín alatt) szállítással együtt kb. egy húszasért. Van benne 2 komplett megszakítós gyújtás, mellete még 5 db trafó nélküli (eből pár hiánytalan belső trafós), mindegyikhez jól futó, menetek tekintetében is ép lendkerekek, aztán indexrelék, relétartók, feszültségszabályzók... Szóval kincsek. Ezért is javasolta a Mester, hogy most, hogy már ilyen sok szép cuccom van, érdemes lenne visszaszerelni amit vissza lehet.

"Annyi mindenféléhez nem értek, hogy az már sokoldalúságnak számít” – Örkény István

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.