Hirdetés

2024. május 4., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#51) E.Kaufmann válasza Wlac (#50) üzenetére


E.Kaufmann
addikt

Pontosan, leszállnak félúton egy másik országban, aztán boldoguljál paraszt. Lehet, kevesebb a macera a valóságban, de egyre többször írnak ilyenről. Azt se tudom, hogy a rendes útiköltségen felül ilyen esetekre mennyit kellene és milyen formában magunknál tartani. Hogy érdemes és milyen "b" terveket szervezni?

Ha nagyon szeretnék, akkor magamnak és a páromnak ki tudnám köhögni egy rövidebb repülős utazás árát szállással (amúgy is rágja a fülem), de egyszerűen nem tudom kiszámolni, mennyi kp-nak is kellene rendelkezésre állnia biztonsági tartaléknak és mit tehetek még óvintézkedésként. És ez marhára visszatart.

[ Szerkesztve ]

Le az elipszilonos jével, éljen a "j" !!!

(#52) t72killer válasza Wlac (#50) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

Mondjuk a gépi oldalon túl felmerült fentebb a pilóta és a cég közötti feszültség - ez egy ilyen munkakörben SzVSz nem megengedhető, és olyan esethez vezethet, mint az idióta germanwings-es német.

30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)

(#53) llax válasza t72killer (#52) üzenetére


llax
senior tag

Ha egy pilótának csak a céggel van baja: simán tud váltani, különösen akkor, ha a leggyakoribb típusokra van jogosítása.
A Germanwings egy nagyon más téma, ott a cégnek nem sok köze volt a történésekhez. Egy (titkoltan) labilis egyén saját (titkolni kívánt) eü problémái miatti frusztrációja teljesen cégfüggetlen dolog. Majdnem kivédhetetlen. (a mindig két személy a pilótafülkében valamelyest segíthet, de nem oldja meg a magándokinál kezelés melletti, látszólagos alkalmasság problémáját)

(#54) t72killer válasza llax (#53) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

Ezesetben nem értem, miért nem igazolt át:F?

A GW eset nyilván extrém párhuzam volt, de a munkahelyi stressz is kihozhat az emberből hibákat, olyanokat, amiket később maga a munkavállaló is megbánna.

30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)

(#55) llax válasza t72killer (#54) üzenetére


llax
senior tag

"Ezesetben nem értem, miért nem igazolt át:F?"

Ezt a kérdést sokan feltehetnék/feltehetnénk maguknak/magunknak is. Vélhetően összességében nem olyan/elég rossz a helyzetük, csak vannak olyan problémák, amire szeretnék felhívni a figyelmet. Ráadásul itt egy külső, sem a cég, sem a pilóták által nem befolyásolható körülmény (nagyon kedvezőtlen szél) hozta elő a problémákat.
(A pilóták munkaidejük jelentős részét a munkáltató beleszólása nélkül töltik. Sok, szabályok adta kereteken belüli döntéseikért nem is kérheti számon őket. Emiatt a különféle problémák és feszültségek csak szűkebb területekre korlátozódnak.)

Tegyük még hozzá, hogy a Ryanair nagysága miatt a "fapados problémák" az Easyjet-hez képest, kb. 2x a Wizz-hez képest kb. 4x nagyobb gyakorisággal jelentkezhetnek, ha még valami picit spórolósabban vagy sz@rabbul csinálnak, mint az előbbi kettő, akkor itt Európában a többől több-1 probléma náluk fordul elő.

Egyébként a Gw eset csak egy nagyon szűk területre alkalmas példa, azt mutatta meg, hogy a nagyon precíz szabályozás és ellenőrzés pajzsán is vannak (részben betömhetetlen) rések.

(#56) t72killer válasza llax (#55) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

Easyjettel gyakran utazok különböző Ny-EU <-> Ny-EU viszonylatban, kanárin legalább 5x voltunk már velük családilag az elmúlt évtizedben: ebből egyetlenegyszer volt egy 3órával később indulás (még a reptéren, a terminálban vártuk meg, nem raktak fel a gépre). A kézipoggyászomat se szuszakolták soha a gép gyomrába.
A gépeik, amiken eddig utaztam legalábbis, sokkal tisztábbak, mint az a 4 ryanair gép, amin eddig ültem.

30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)

(#57) #90088192 válasza t72killer (#49) üzenetére


#90088192
törölt tag

Sajnos NEM használható gazolaj, helyett, mert a lángfront terjedési sebessége közelebb a benzinhez, es nincs kenési képessége mint a gazoljanak. Amikor Taszáron meg volt US katonai bázis, elloptak egy kocsit a szerelvényből ami vitte a kerozint.
Aztán eladtak a gazdálkodónak,(egy konkrét esetről tudok), aki belerakta a Z0 2260 betakarító gépbe.
Elindították, és motor gyönyörűen elkezdett felpörögni, kb 5000rpm környéken le kellett verni a nagynyomású üzemanyag csöveket mert SEHOGY nem tudtak megállítani. Ez meg hagyományos adagolóval volt szerelve.
Az új, közös csöves rendszerben a Pumpa és a befecskendező elemek igen hamar megszorulnak a kenés hiánya miatt.
Az üzemanyag rendszer tisztító adalék különben majdnem tiszta kerozin. :R

(#58) t72killer válasza #90088192 (#57) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

Értem :R. Akkor marad az erőművi fűtőanyagba bekeverés.

[ Szerkesztve ]

30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)

(#59) llax válasza t72killer (#58) üzenetére


llax
senior tag

Esetleg megy vissza a finomítóba, némi ellenőrzés után mehet a többihez.

Itt nem kell szennyezéssel számolni, nincs "ismeretlen eredet" vagy számottevően eltérő összetétel. Szigorúbb normák vonatkoznak rá (nemzetközileg is), mint a benzinre vagy gázolajra.

Bruttó ára literenként helytől és mennyiségtől függően 500-700Ft között van + kezelési költségek.
(Budapesten 80USD/tonna +áfa a leszívás).

Budapesten konkrét árat nem találtam, csak a mindenféle kezelési költségeket. Debrecenben 631-663Ft/liter (itt kezelési költségekről nem írnak - a sávos árazásból kiindulva már benne lehet a literárban.)

A különböző reptér használati árakat bogarászva több MTOW alapján számolandó tétel van, azaz max. felszállótömeg (gépre vonatkozó - nem tényleges) alapján kell fizetni, megkezdett tonnánként. Így érthető, hogy némely fapados miért vizsgáztatja alacsonyabb MTOW-ra a gépit gyári speckónál.
Ezen felül vannak mindenféle terminál használati díjak is, ha már felpakolták a gépre az utasokat, akkor az óra nem ketyeg tovább (viszont kezdődik a személyzet "rendes" munkaideje, ha már bezárták az ajtót - az erre járó bérrel együtt).
A nagy légitársaságoknál ezek (is) vastagon, tartalékokkal benne vannak a jegy árában, a fapadosok igyekeznek a minimumra szorítani a költséges infrastruktúrák használatát (ez teljesen renden lenne - pl. a takarításon spórolás már nem).

A legnagyobb vicc, amikor Debrecenben, az oda járó egyetlen nagy légitársaság (LH - csak München) gépéhez busszal viszik ki az utasokat, ha nem tud közvetlenül a terminálépület mellé állni (ha a Wizz mindkét Debrecenben állomásoztatott A320-asa hamarabb beért, még akkor is csak ~150m). Tovább tart a buszra fel-leszállni, mint gyalog odamenni, de az LH utasainak "jár" a szolgáltatás :) (mondjuk esőben még lenne is értelme - vagy nyáron, amikor különféle charter járatok is jönnek-mennek és tényleg messzebb kellhet megállni a gépnek) Ez a másik véglet :)

(#60) t72killer válasza llax (#59) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

Igen, nyilván protokoll az egész.

Hu, ez azért marhadrága, főleg úgy, h gondolom ezen semmiféle útadó nincs, max ÁFA...:R

30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)

(#61) llax válasza t72killer (#60) üzenetére


llax
senior tag

Jövedéki adó is van benne. Áfa van, de az visszaigényelhető.

Repülőbenzinre nem találtam most árakat, de nagyjából itt szór az is.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.