Kissé túlmisztifikált sokszor a kutakodás, ugyanakkor a lényeg kulcsa is ott van a cikkben:
"Azt viszont korábban már megtudtuk, hogy valójában nehéz is az összehasonlítás, ahogy egyszer egy szakmabeli fogalmazott lapunknak: „ha kell, mutatok 100 másik olyan terméket, ami meg Magyarországon olcsóbb, tehát valami itt, valami ott drágább, a hazai cégek külön működnek a külföldi egységektől, a saját piacukkal kell foglalkozniuk, ami itt van".
Igazándiból nem egy-egy alkalommal kellene szakmabelieket megkérdezni, hanem rendszeresen, sokkal életszerűbben meg tudják a fogalmazni, a sokszor pofonosan egyszerű misztikumot.
A magyarországi árképzésnél - az egyik - nagyon fontos szempont, hogy arányaiban nézve a lakosság döntő többsége még mindig nem keresgél, nem jár utána, nem hasonlít. Nemcsak termékeket, de forgalmazókat sem. Ha kell valami, akkor irány pl. a zemag. Nem véletlen, hogy a piacterükön egyre több forgalmazó jelenik meg, mert drágábban el tudja adni a termékeit, mint a saját webshopjában, de ugye nem kattingatnak az emberek, hanem cuppannak.
Régebben a tesco, most a lidl akciós újság a trendi. Amíg nálunk 1-2 kamionnyi sütőt el lehet adni ennyiért, addig pl. az angoloknál csak csordogál, hiába jóval olcsóbb.
Ahogy mások is említették, hiába nagyobb máshol a jólét a hazaihoz viszonyítva, nálunk a mai napig is bődületes mennyiségű pénzt szórnak el megbízhatatlan szarokra (is). Összevetős arányokban nézve ez még mindig megdöbbentő.
Visszatérve a konkrétumra, a Silvercrest - mint szitázott márka - "nyugaton" egyáltalán nem menő, nálunk viszont tökmindegy mi van ráírva, mert nem fontos, főleg így, hogy a felfutó ág közepénél se tart a sütőmizéra.
[ Szerkesztve ]