Hirdetés

2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Cs1csó


Cs1csó
félisten

Kihoztak egy technológiát amihez a hardver TALÁN 3-5 év múlva lesz meg. Hajrá. Ugyanezt csinálják a VR-ral is, eredmény: megutálja az ember.

(#2) SaGaIn


SaGaIn
senior tag

Azért ez így már nem olyan rossz... 4-5 év és egy százezres vga is tudni fogja

"DOS addresses only 1 Megabyte of RAM because we cannot imagine any applications needing more." Microsoft in 1980 "We can" -said Google, than they made Chrome. What happend next is history.

(#3) Redneck


Redneck
veterán

Ezt néztem én is tegnap, kíváncsi voltam tesztek szerint milyen lesz. Az RTX off visszaesés vajon minek köszönhető? :U

Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.

(#4) body007 válasza Cs1csó (#1) üzenetére


body007
addikt

Valahol el kell kezdeni

Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P

(#5) Cs1csó válasza SaGaIn (#2) üzenetére


Cs1csó
félisten

Na igen, erről van szó, 5 év múlva qva jó lesz.

(#6) Tian66


Tian66
senior tag

Igen ez így korai, ugyanakkor 5 év múlva azért lesz jó mert már most elkezdték hegeszteni.
Már csak az Nvidia árazását kéne reálisabbá tenni.

(#7) Cs1csó válasza Tian66 (#6) üzenetére


Cs1csó
félisten

Hegeszthették volna ezt kiadás nélkül is. A játékgyártóknak lehet küldeni a specifikációból is idővel, hogy mire kijön szépen fusson és legyen rá játék is. De hát nem csak a szoftvereknél a hardvereknél is a vásárló a beta tesztelő.

[ Szerkesztve ]

(#8) Dare2Live válasza Cs1csó (#1) üzenetére


Dare2Live
nagyúr

Örök kérdés mi az elég FPS de ha 60 akkor cikk szerint megvan a hw WQHD 2560*1440hez.
Szó nincs arról amit írsz, hogy a "amihez a hardver TALÁN 3-5 év múlva lesz meg."

Jelenleg szerintem az RTnek a baja, hogy alig van rá játék. De ezért nem kell megutálni elég sok új tech így/hasonlóan indul.

[ Szerkesztve ]

don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

(#9) Redneck válasza Cs1csó (#7) üzenetére


Redneck
veterán

Ha nincs a felhasználók felől igény, ergo nincs hozzá termék, a fejlesztőknek és a gyártóknak annyira nem éri meg foglalkozni a kérdéssel. Egyelőre nem kötelező használni, csak elindult egy új irány. :U

Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.

(#10) Tian66 válasza Cs1csó (#7) üzenetére


Tian66
senior tag

Persze, igaz , nekünk úgy jobb lenne, de nekik meg fontos a vásárlói visszajelzés.
Szóval mindkét oldal indokolható. A gond inkább az, hogy az Nvidia olyan árát szabott ami nem kedvez a terjedésének. Finoman szólva se.

(#11) Cs1csó válasza Dare2Live (#8) üzenetére


Cs1csó
félisten

A játék a legkevesebb új dolog majd lesz rá de ez a csúcskártya is döcög dolog nem tetszik.

(#12) Redneck válasza Cs1csó (#11) üzenetére


Redneck
veterán

Valós idejű ray-tracing alatt van gyenge teljesítmény. Ez van, új technológia, nem megy egyik napról a másikra. Annyira azért nem döcögnek, ők gyártják jelenleg a leggyorsabb VGA-kat.

Tian66:
Így is el fogják őket adni, ha csökkennek az eladások, majd árat csökkentenek. Ilyen ez a csúcskategória.

Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.

(#13) Cathulhu válasza Dare2Live (#8) üzenetére


Cathulhu
addikt

Azért a valódi raytracingtől nagyon messze vagyunk, ez csak a szükséges minimum pár csillogáson és árnyékon, amit bele kellett rakni, hogy egyáltalán észre lehessen venni és így is feláldozva a teljesítmény jó részét, pedig a renderelés túlnyomó része még mindig a régi pipelineon megy, szóval nagyon nagyon messze vagyunk még a játszható sebességtől, szerintem még az 5 év is nagyon optimista jóslat.
De ugyanakkor egyetértek, ezt el kellett kezdeni, hogy megjelenjen az igény rá és most van olyan helyzetben az nVidia, hogy konkurencia hiányában büntetlenül kísérletezhet és árazhat.
De amíg nem fog élvezhető sebességet hozni az RT nem csak egy két tükröződéssel minden középkategóriás kártyával, addig nem lesz széles iparági támogatása, csak 1-2 megfizetett kirakat címnél. De annyiban szerencsés ez a túl korai launch, hogy így mire élvezhető lesz, addigra kiforrott és jól integrált megoldások lesznek a motorokban.

[ Szerkesztve ]

Ashy Slashy, hatchet and saw, Takes your head and skins you raw, Ashy Slashy, heaven and hell, Cuts out your tongue so you can't yell

(#14) Tian66 válasza Redneck (#12) üzenetére


Tian66
senior tag

Igen, tudom, sajnos.

(#15) Dare2Live válasza Cathulhu (#13) üzenetére


Dare2Live
nagyúr

5év az imo elképesztően optimista jóslat, lesz az 10is mire only RT. Talán.
De RTX 2080... soha nem erről szólt és NV se ezt mondta. Persze lehet ki tud köhögni magából 2fpst fhdban...

A mien szép meg már elég régóta necces... Szép az élet grafikája?

don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

(#16) Dare2Live válasza Cs1csó (#11) üzenetére


Dare2Live
nagyúr

Ez már csak ilyen.

Megveszed tolhatod wqhdn RTvel. De ha RT nem mozgat akkor mehet 4Kban detto 60fpsel. Te döntésed. És evvel nincs is semmi baj. Ellenben az árazással...

don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

(#17) ***ANDRÁS***


***ANDRÁS***
aktív tag

még pár év, mirre kiforr az új technológia és lesz hozzá bőven játék, ami ki is használja. Nembeszélve az újabb szériákról. Addig mindenre elég a 1070, 1080 széria, amit emberbarát árakon lehet beszerezni és nem 300.000 feletti aberált magas árakon. RTX széria árai röhejesek.

[ Szerkesztve ]

(#18) Cs1csó válasza ***ANDRÁS*** (#17) üzenetére


Cs1csó
félisten

Megjegyzem - kivéve ha krőzus vagy - SOHA sem éri megvenni a MINDENKORI csúcskártyát MINDIG az 1-el vagy 2-vel gyengébbet kell venni. 2070-et vagy a 2080-at.

(#19) Silenzio


Silenzio
addikt

Offal mínusz 8 fps. Persze hogy nem harmadolja, ha eredetileg is kevesebb. :P Ahh, progress :)

https://pte3d.hu - 3D nyomtatás, 3D szkennelés, anyagvizsgálat, VR

(#20) M107


M107
addikt

:R

Majd a PS5 megadja :)

Igaz, nem lesz full extrás grafika, de játszol normálisan, aki meg graf mániás az fizet majd, mert sajnos ne legyen igazam, e egyre drágább lesz pc-n játszani jó minőségben.

Akár a megtakarított pénzem, is rá merem all in ba tenni.- több millió

Ezért hagytam el a pc-t mint játék gépet csak amire igazán kell arra tartom már.
Abból is egy kis ITX változatot.

A fórumon, bármit leírhatsz, én csak az igazat írom le. :) Utálom ha hülyének néznek ! - Addikt - vissza az őstag címet :) )

(#21) Duddi válasza Cathulhu (#13) üzenetére


Duddi
aktív tag

Ahogy mondtad "Azért a valódi raytracingtől nagyon messze vagyunk, ez csak a szükséges minimum pár csillogáson és árnyékon" Igen ez nem teljes RT mert erősen rásegít a tensor magokon futó denoiser is.

Amit te mondasz az Igazi RTlehet még 5 évnél is messzebb van. És nem feltétlen azért mert nem lenne hozzá technológia hanem mert ha kidobnának egy igazi RT kártyát az még a windows asztalt sem tudná megjeleníteni a jelen állapotban. jelen pillanatban minden amit a monitoron látsz legyen 3D vagy 2D objektum raszterizálással kerül megjelenítésre. ez csinál a virtuális elemből pixeleket a képen. Erre gyúrtak az elmúlt 25 évben ha nem lenne raszter és shader kapacitás a videokártyában (ami nem kell az TR hez) akkor nem adna képet semelyik program.

Röviden: az igazi TR hez újra kell írni minden megjelenítő felületet programot és alkalmazást és nem lesz visszafelé kompatibilis ha egyszer elkészül.

Ray Casting egyszerűbb lenne de nem adná vissza azt a minőséget amit megszoktunk
RT képes lenne hozni amit most a raszter és shader kombó tud de erőforrás igényes olyan részegységektől amik nem tudnak raszterezni.
RTX használja a "régi" raszteres megjelenítést és a shadereket csak a tükröződő felületeken kiegészíti TR vel nagyon kis sugárszámmal amit denoising útján tesz széppé.
Path Tracing adja a legvalósághűbb képet.

(#22) Pro!Petya


Pro!Petya
addikt

EZ az NV!!!! Nyald körbe a piac ~1% -át kitevő RTX userek seggét közben meg a nagy javításokkal / frissítésekkel hazavágják az eddigi optimalizálásokat a régebbi kártyákhoz! :W

Audeze Maxwell * Alienware AW3423DWF * LG 65" C2 * Samsung Q935B * Nv Shield Pro * Edifier S360DB *

(#23) fanti válasza Pro!Petya (#22) üzenetére


fanti
addikt

Egyetértek!

Nagyon balfasz lett az nVidia. Egy technológiát akarnak erőltetni egy méregdrága termékkel egy nagyon pici vásárlói körre, és még a bemutatása is döcög....pedig a végtermék iszonyat drága!
Semmi realitás nincs ebben az RTX-ben....

GIGABYTE B550 Aorus Pro, AMD Ryzen 9 5950X, Noctua D14, Crucial Ballistix 4x16GB DDR4 3200Mhz@3800MHz CL18, Powercolor 7900XT, M.2 Samsung 981 2TB, M.2 Kioxia (XG6) 2TB, 2 x Intel 730 SSD 480GB, Crucial MX500 2TB, SEAGATE SkyHawk 6TB, 750W Gigabyte Aorus Gold, Evolveo T4, Samsung S43BM700UUXEN

(#24) nkmedve


nkmedve
őstag

"Ennek az oka, hogy magát az eljárást a memória-sávszélesség limitálja, minden beállítási szinten, és előfordulhat, hogy ilyen hardveres korlátokkal, elméletben megterhelőbb paraméterezés mellett jobban jönnek ki az aszinkron módon végrehajtott feladatok."

Tesztelte valaki a skálázódást memória OC mellett? Nálam a 2080 effektív 16.6 GHz-re képes a gyári 14 helyett (Samsung RAM), kíváncsi lennék így mennyit hozna RT-ben. Ha a sávszéll szerint skálázódik az RT teljesítménye akkor valahol a gyári 2080 - 2080Ti között félúton kéne legyek. Mivel az NV végtelen kedvességében nem csomagolt BFV kulcsot a korábbi RTX vásárlóknak ezért ezt nem fogom tudni kipróbálni egyelőre.

(#25) M107 válasza nkmedve (#24) üzenetére


M107
addikt

:R

Már 11 990 Ft-tól elérhető a játék ha gondolod próbáld ki :)

A fórumon, bármit leírhatsz, én csak az igazat írom le. :) Utálom ha hülyének néznek ! - Addikt - vissza az őstag címet :) )

(#26) #16939776


#16939776
törölt tag

Minden csoda 3 napig tart, aztán jön a RTX off és 1440p 120-130FPS :U

Fhd-ra elég a 1080Ti is, még azzal is több mint 60FPS :DDD

[ Szerkesztve ]

(#27) Duddi válasza nkmedve (#24) üzenetére


Duddi
aktív tag

Várd ki az új 3D markot :)

(#28) haxiboy válasza Cs1csó (#1) üzenetére


haxiboy
veterán

3-5 év múlva lesz szabvány, ami nem csak az Nvidiával megy és talán ekkora lassulást sem okoz.

Premium Mining Rigek és Gamer/Workstation gépek: tőlem, nektek :)

(#29) SaGaIn válasza Dare2Live (#15) üzenetére


SaGaIn
senior tag

Nincs értelme az "only RT"-nek annyival nem szebb, és kb. ötszörös erőforrás igénye lenne.

Lehet Kisecsettel is végigfesteni a szobát de a többség mégis inkább csak az ablakok meg az ajtók körül csinálja azzal...

"DOS addresses only 1 Megabyte of RAM because we cannot imagine any applications needing more." Microsoft in 1980 "We can" -said Google, than they made Chrome. What happend next is history.

(#30) Raysen623


Raysen623
addikt

Most meg azért fog menni a sírás, hogy OFF állapotban kevesebb az fps mint régen. :DDD Viszont szépen javult ON állapotban a fps szám.

A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.

(#31) GodGamer5


GodGamer5
addikt

A Crysis is ilyen volt anno. ;)
Amúgy meg nem sok fejlődés volt grafika terén az utóbbi évek konzolport játékaiban, úgyhogy pont itt volt már az ideje ennek.

"Többször látsz Game Over képernyőt, mint Michelle Wild f@szt." "It's not a Loop, it's a Spiral"

(#32) arn


arn
félisten

ahol sok a tukrozodes (pocsolya, jeg, stb) - ott szvsz baromi jol nez ki... nyilvan sceneje valogatja, hogy hol erdemes. lehet olyan jatekot csinalni, ahol lef*snad a bokad, akkora kulonbseg lenne, de jobb ez igy, hogy nem onceluan hasznaljak.

facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

(#33) nkmedve válasza SaGaIn (#29) üzenetére


nkmedve
őstag

Egyetértek, játékok esetén nincs szükség teljes RT-re, bőven elég ha idővel a rasterization problémásabb elemeit megtámogatják RT-vel (árnyékok, tükröződések, fénytörés, fények) ha ez megvan akkor onnan már nem sokat javítana a teljes RT minőségben, viszont teljesítményben többszörös igénye lenne.

Más:
Talán nem a BFV volt a legjobb választás az RT demózására, mivel egy ilyen multis játéknál mindenki csillió FPS-t akar, de pl single játékoknál a QHD 60 FPS RT mellett már bőven jó, és ezt már a mostani generáció is nagyjából képes hozni megfelelő optimalizálás mellett. Vicces visszagondolni a régebbi kommentekre ahol sokan azzal riogatták a népet, hogy az RT maximum 720p-ben lesz használható. :D
Még 1-2 generáció és kiforrhatja magát a dolog, feltéve ha képesek lesznek emelni a memóriasávszéllt megfelelően (fog kelleni oda a HBM szerintem, a GDDR6 nem lesz elég).

[ Szerkesztve ]

(#34) schwartz


schwartz
addikt

EZ a rejtresz kod a gameworks-el van beepetve vagy elmeletileg lefuthat Radeonon is? (ha a DICE is "ugy akarja") Rohognem ha a savszel miatt esetleg jobban futna a Vegan... :DDD

If he dies, he dies.

(#35) Cs1csó válasza nkmedve (#33) üzenetére


Cs1csó
félisten

Mondjuk egy mászkálós nézelődős játéknál ahol van idő a környezetre ott van inkább relevanciája.

(#36) nkmedve válasza schwartz (#34) üzenetére


nkmedve
őstag

A sávszéll önmagában nem elég, az 1080 Ti-nek sincs hiánya benne, de mégis kb. 80-85%-kal kissebb RT teljesítményre képes, mint a 2080 Ti (kb. 6-szoros különbségről beszéltek). Az RT és a Tensor magoknak nagy szerepük van itt, bár ez függ az implementációtól is, AMD-nél gondolom másképp fog működni de valamilyen dedikált RT egységekre ott is szükség lesz. Gondolom az NV sem csinált volna drágán gyártható 700+ mm2 méretű chipet ha csak egyszerű CUDA magokkal tudta volna hozni ugyan azt a teljesítményt.

(#35) csicso82 Valami olyasmire gondoltam én is, kíváncsi leszek, hogy az RT mód mikor készül el az új Tomb Raider-hez, ott talán inkább lesz ideje megcsodálni az embernek. Esetleg egy Hitman-szerű játékban is el tudom képzelni (élethű fényvisszaverődés 47 fején... :)) ).

[ Szerkesztve ]

(#37) haxiboy válasza schwartz (#34) üzenetére


haxiboy
veterán

Ha jól tudom Gamerworks-os cucc, de kétlem hogy az AMD ne dolgozna hasonló technológián.

Premium Mining Rigek és Gamer/Workstation gépek: tőlem, nektek :)

(#38) Vitamincsiga


Vitamincsiga
tag

Szerintem tolhatnánk egy kis DOOM-ot :K
DOS/4GW rémlik valami :B

Jó lenne egy varázsgömb ;-)

(#39) kisbalázs válasza haxiboy (#37) üzenetére


kisbalázs
tag

"Ha jól tudom Gamerworks-os cucc" akkor megvan a következő feature ami miatt akadozni fog a vegámon....

Johnny Mnemonic 2021:320gb-t töltött az agyába és majdnem meghalt, inkább pendrive a s?ggébe!

(#40) ForRedGlory


ForRedGlory
félisten

Tegnap Battlefield V alatt kipróbáltam mit mutat. 1440p ultra grafika és ultra raytracing mellett singleben 70-80 fps körül volt, 60 alá sosem esett. Ez hatalmas javulás a patch előtti állapothoz képest, de szerintem még semmi értelme az egésznek. Játék közben nem fogod nézegetni a tükröződéseket, abszolút baromságnak tartom, mert érezhetően nyög alatt a kártya. Séta szimulátorhoz biztos jó lesz, de pörgős fps-hez csak annyi értelme van, hogy lehet vele "villantani" a szomszédnak.

[ Szerkesztve ]

(#41) haxiboy válasza kisbalázs (#39) üzenetére


haxiboy
veterán

Vega-n egyáltalán be lehet kapcsolni?

Premium Mining Rigek és Gamer/Workstation gépek: tőlem, nektek :)

(#42) hombre[EU]


hombre[EU]
veterán

Mi a helyzet az árnyékokkal és a global illumination-nel? Mert itt csak a reflection raytraced, ezt már láttuk,semmi újdonság. Talán a Metro?

Life, Uh, Finds A Way

(#43) K.Andras.Vfx


K.Andras.Vfx
tag

"sokszor még az effekt bekapcsolása is nehezen vehető észre, hacsak a felhasználó nem tudja, hogy hol keresse az eltéréseket."

De legalább van egy majdnem láthatatlan effekt 50%-os teljesítmény csökkenésért cserébe. :DDD

De hogy legyen valami pozitív is a dologban, legalább jó drága... :C

(#44) arn válasza ForRedGlory (#40) üzenetére


arn
félisten

ha ennyire nem szamit a latvany, nem ertem, hogy miert epp a rt a mummus... kapcsolgasd ki a latvanyjatvitokat, aztan egy kozepszar kartyaval is jatszhatsz 100fps felett.

facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

(#45) atok666 válasza ForRedGlory (#40) üzenetére


atok666
őstag

Na most akkor megy folyamatos 70-80fps mellett, vagy pedig nyog?

Atok

@20? Mit is szerettel volna azon kivul mondani, h egesz eleted alatt osszesporoltal 3 milio forintot? :)

[ Szerkesztve ]

(#46) ForRedGlory válasza arn (#44) üzenetére


ForRedGlory
félisten

Látom megfogtad a lényeget. Köss bele inkább az élő fába.

(#45) atok666: Gondolom nem tudod mi a különbség a 120-130 fps és a ~70 fps között 144hz-es g-sync monitornál. Nagyon érezni a különbséget. Nem ad annyit a raytracing, mint amennyit elvesz élvezhetőségben.

[ Szerkesztve ]

(#47) arn válasza ForRedGlory (#46) üzenetére


arn
félisten

neked meg mi bajod van? :F tobb fpst akarsz, nem? csak a raytracet lehet kikapcsolni es skalazni, vagy mi?

[ Szerkesztve ]

facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

(#48) ForRedGlory válasza arn (#47) üzenetére


ForRedGlory
félisten

Tényleg? A kommented kötözködő hülyeség, mintha nem tudnám, hogy mit lehet kikapcsolni és mit nem. Ráadásul még csak a témához sem sikerült szólni, szóval hanyagolj.

fyi... nézegess benchmarkokat, semmit nem kell kikapcsolni a 100+ fps-hez, bár valószínűleg újat mondtam neked. A raytracing volt a téma.

[ Szerkesztve ]

(#49) komi77


komi77
senior tag

Nem szakértőként azt gondolom, mi van ha Nv téved és nem az Rt a jövő. Persze hangzatos és jó pénzért eladható dolog. Ugyanakkor amit hozzá tud tenni a mostani játékokhoz az nem arányos az árral, és valljuk be a legtöbbünk bőven elvan 1080 vagy 1080Ti-vel is. Persze az is igaz, hogy mindig az a divat amit a designerek diktálnak, most épp az Rt a diktátum. Ha valaki előáll valami mással, könnyebben kivitelezhető és a már létező - nem csak a jövőben érkező - játékoknál is hoz látványbeli javulást, akkor lőttek ennek a projektnek. Arról nem is beszélve, hogy Pistikének kell-e egyáltalán Rt hatás, miközben azzal van elfoglalva, hogy épp túléljen egy csatát a BfV-ben. :) ?

Szegény ember kézzel nőz.

(#50) nkmedve válasza komi77 (#49) üzenetére


nkmedve
őstag

Akik ezzel foglalkoznak azok már legalább 30 éve tudják, hogy ez a jövő, ez soha nem is volt a kérdéses. A kérdés inkább csak az volt, hogy mennyire távoli jövő. Nem túl rég bármiféle valós idejű RT erősen sci-fi kategóriának számított.

Nyilván időbe fog telni amíg az RT kinövi magát és többmindenre lesz használva, de a lényeg, hogy itt van és opcionálisan használhatják akik valami újdonságot akarnak (szerencsére nem kötelező, és nem kompetitív multiplayer mellett kell próbálgatni). Az, hogy már most, első generációs hardveren FullHD-ben vagy QHD-ben megy, nem kis megvalósítás.

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.